אכילה קודם התפילה - בזמננו

מה אתם שותים לפני התפילה?

  • כלום

    קולות: 0 0.0%
  • רק מים

    קולות: 3 15.0%
  • קפה ללא סוכר

    קולות: 3 15.0%
  • קפה עם סוכר

    קולות: 11 55.0%
  • קפה עם עוגה

    קולות: 3 15.0%
  • ארוחת בוקר

    קולות: 0 0.0%

  • סה"כ בוחרים
    20

חפר

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
חפר אמר:
שייגניסט אמר:
וכיון שכן שיתפללו יותר מוקדם הכונה בשעה 8:00 ואז לא יהיו חלשים רעבים ומתעלפים
גם בשעה 8 הם רעבים, לכן אוכלים ולכן מתאחר הזמן.
טוב אם כך זה לא סוגיא של חולשה ירדה לעולם אלא רעבתנות ירדה לעולם :-)
מה אשמים חסידי חב"ד שיש לך חוסר תיאבון ועד שעה עשר אתה לא רעב
 
 

שייגניסט

משתמש ותיק
חפר אמר:
שייגניסט אמר:
חפר אמר:
גם בשעה 8 הם רעבים, לכן אוכלים ולכן מתאחר הזמן.
טוב אם כך זה לא סוגיא של חולשה ירדה לעולם אלא רעבתנות ירדה לעולם :-)
מה אשמים חסידי חב"ד שיש לך חוסר תיאבון ועד שעה עשר אתה לא רעב

כשמתחילים תפילה ב7:30 עמידה ב8:30 ובחב”ד שמעתי שעוד יותר מהר אז זה לא בעשר (אחרי התפילה יעשו קידוש)
 

חפר

משתמש ותיק
אם אתה רוצה דווקא שיהיה קשה, חסידי חב"ד בטח ימחלו לך
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
כמדומני בספר מגילת ספר מתורת הגר"ש אויערבאך מביא בשמו הערה כעין "למה לא כתבו הפוסקים להחמיר ולאכול קודם התפילה בשביל לכוון", משהו כזה
 

שייגניסט

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
כמדומני בספר מגילת ספר מתורת הגר"ש אויערבאך מביא בשמו הערה כעין "למה לא כתבו הפוסקים להחמיר ולאכול קודם התפילה בשביל לכוון", משהו כזה
בתוך הערה ושאלה זה יפה אבל ש”מ שלא היקל הלכה למעשה
 
 

שייגניסט

משתמש ותיק
חפר אמר:
אם אתה רוצה דווקא שיהיה קשה, חסידי חב"ד בטח ימחלו לך
אין פה אני / אתה / חסידי חב”ד - יש כאן את תורת ה’ וללבן ענין באנו הם לא צריכים למחול לי כי אם פתחתי נושא הלכתי שהם מקלים בו ושאלתי על מה סומכים הם לא צריכים להיפגע ואני לא צריך לבקש סליחה שיענו ברור על מה סומכים והם גם לא חייבים לענות לי רציתי באמת להבין ולהחכים 
ואם יש כאן למישהו קושי עם ההלכה אזי אנו צריכים להתבטל להלכה ולא ההלכה אלינו
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
אשמח שתפנה אותי למקור שבו כ”ק האדמו”ר מליובאוויטש זצוק”ל התייחס לזה . . 
הובא לעיל.

בנוגע לאכילה קודם התפלה:
א. אין קשר לזמן התפלה. גם המתפללים ב-7.00 (ויש רבים כאלה. כדוגמא, בזמן טו"ת כבר מלא ביהמ"ד ד-770 בעשרות מתפללים...) טועמים קודם לכן.
ב. כפי שציינתי - ההיתר ההלכתי נדון מכבר באשכול סמוך, ומשם בארה.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
ולכן את זה הפוסקים צריכים לכתוב בהלכות תפילה
'כמדומני', שהגה"ק בעל 'חדושי הרי"מ' (למשל) הי' פוסק ולמדן 'לא פחות' מהגרמ"פ, והוא (כעוד צדיקים) הנהיג בקהל־עדתו איחור זמן תפלה.
ההבדל הוא רק מפני שההיתרים לסי' תקס נדפסו על דפי ספר ליטאי? ג"ז ארע רק בדורנו.
 

שייגניסט

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
שייגניסט אמר:
אשמח שתפנה אותי למקור שבו כ”ק האדמו”ר מליובאוויטש זצוק”ל התייחס לזה . . 
הובא לעיל.

בנוגע לאכילה קודם התפלה:
א. אין קשר לזמן התפלה. גם המתפללים ב-7.00 (ויש רבים כאלה. כדוגמא, בזמן טו"ת כבר מלא ביהמ"ד ד-770 בעשרות מתפללים...) טועמים קודם לכן.
ב. כפי שציינתי - ההיתר ההלכתי נדון מכבר באשכול סמוך, ומשם בארה.


ייש”כ על המקור
לגבי ההפניה שוב פעם לאשכול הסמוך כבר עברתי בפעם הראשונה ולא ראיתי שם שום חידוש ממה שידוע וממה שנידון כאן דוקא בכה”ג שרעב ולא יכול לכון בתפילה אם רוצה יאכל. והדר נידון לעיל לדוכתא.
 
 

שייגניסט

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
שייגניסט אמר:
ולכן את זה הפוסקים צריכים לכתוב בהלכות תפילה
'כמדומני', שהגה"ק בעל 'חדושי הרי"מ' (למשל) הי' פוסק ולמדן 'לא פחות' מהגרמ"פ, והוא (כעוד צדיקים) הנהיג בקהל־עדתו איחור זמן תפלה.
ההבדל הוא רק מפני שההיתרים לסי' תקס נדפסו על דפי ספר ליטאי? ג"ז ארע רק בדורנו.
לא ברור - איפה החי’ הרי”ם התיר לאכול לפני תפילה אשמח למקור.
ומי זה הגרמ”פ
ומה הקשר סי’ תקס לספר ליטאי
ודרך אגב אני לא ליטאי
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
דוקא בכה”ג שרעב ולא יכול לכון בתפילה אם רוצה יאכל.
ובדורותינו ירדה חולשה לעולם, והכל כרעבים וצמאים הרבה.
 
שייגניסט אמר:
לא ברור - איפה החי’ הרי”ם התיר לאכול לפני תפילה אשמח למקור.
כדאי לקרוא את שנכתב:
לבי במערב אמר:
שהגה"ק בעל 'חדושי הרי"מ' (למשל) . . הנהיג בקהל־עדתו איחור זמן תפלה.
'הגרמ"פ' הלא הוא הגאון רבי משה פיינשטיין.
הקשר בין סי' תקס לספר ליטאי, כי בחד מינייהו נכתב (כמדומה) היתר בדבר מפני שבדורנו ירדה חולשה לעולם ונתרופפו עצבי בני־האדם.
 

שייגניסט

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
שייגניסט אמר:
דוקא בכה”ג שרעב ולא יכול לכון בתפילה אם רוצה יאכל.
ובדורותינו ירדה חולשה לעולם, והכל כרעבים וצמאים הרבה.
 
שייגניסט אמר:
לא ברור - איפה החי’ הרי”ם התיר לאכול לפני תפילה אשמח למקור.
כדאי לקרוא את שנכתב:
לבי במערב אמר:
שהגה"ק בעל 'חדושי הרי"מ' (למשל) . . הנהיג בקהל־עדתו איחור זמן תפלה.
'הגרמ"פ' הלא הוא הגאון רבי משה פיינשטיין.
הקשר בין סי' תקס לספר ליטאי, כי בחד מינייהו נכתב (כמדומה) היתר בדבר מפני שבדורנו ירדה חולשה לעולם ונתרופפו עצבי בני־האדם.
”הכל” כרעבים וצמאים - בשעה 8:00?! אתמהה! נשמע לא אמיתי ולא טוב.
אין קשר בין החי’ הרי”ם לכאן ולכן לא ראינו שבגור עושים סעודה לפני שחרית
מש”כ על סי’ תקס לא הבנתי מה הקשר אנו מדברים אליבא דהלכתא לא פוליטיקה חסידי ליטאי ספרדי מה הקשר?!
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
הבה נעשה סדר, במטותא:
דובר לעיל אודות כמה ענינים, ומהם -
א. איחור זמן תפלה, אודותיו ציינתי את הנהגת הגה"ק מגור.
ב. אכילה קודם התפלה, שכבר ציינתי שם את המקורות ההלכתיים לכך.
ג. לענין היתרים 'דחוקים' - ציינתי כי פעמים ונראה זאת גם במקומות אחרים, כדוגמת או"ח סי' תקס.

ר' '@חימקו', הגדר הוא שיש תועלת להכוונה ביישוב דעתו ע"י האכילה או השתי'. וזו מציאות הנכרת בשטח.
 

חימקו

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
חימקו', הגדר הוא שיש תועלת להכוונה ביישוב דעתו ע"י האכילה או השתי'. וזו מציאות הנכרת בשטח.
טוב, אם חוויה אישית א"א להתוכח. אצלי אין תועלת ואני גם לא רעב אחרי התפילה. (פוק חזי הרבה מבני העולם לא אוכלים מיד אלא בשעות הבוקר היותר מאוחרות)
 

שייגניסט

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
שייגניסט אמר:
הבה נעשה סדר, במטותא:
דובר לעיל אודות כמה ענינים, ומהם -
א. איחור זמן תפלה, אודותיו ציינתי את הנהגת הגה"ק מגור.
ב. אכילה קודם התפלה, שכבר ציינתי שם את המקורות ההלכתיים לכך.
ג. לענין היתרים 'דחוקים' - ציינתי כי פעמים ונראה זאת גם במקומות אחרים, כדוגמת או"ח סי' תקס.

ר' '@חימקו', הגדר הוא שיש תועלת להכוונה ביישוב דעתו ע"י האכילה או השתי'. וזו מציאות הנכרת בשטח.


א. הבנתי ולכן כתבתי שאין קשר לעיקר הנושא דידן שהוא אכילה לפני תפילת שחרית
ב. אין שום מקור שחדשת שמתיר. והיתר האכילה לרעב הוא רק משום אי כונה בתפילה - ולא בכל תועלת לכונה יותר בתפילה כי אם כך היו מתירים לכו”ע מעיקרא דקדק יש הבדל ענק
ג. והיתרים אלו הפוסקים לא כתבו כאן וגם לא פוסקי דורנו דור חלוש ומעולף...
הכל כבר נתבאר לעיל.
לילה טוב אני צריך לקום להתפלל מוקדם בנץ :‐)
 
 
לבי במערב אמר:
יושב בשבת תחכמוני אמר:
אם לדעת המקילין היינו אף בהתחיל באכילת מזונות, או שמא רק בנט"י
סתם לשון אכילה המוזכר גבי קביעת סעודה היינו בנט"י.
ודאי שזה המושכל הראשון, ואעפ"כ, שורש הנידון דידי הוא אם במזונות שייך 'התחלה' שההמשך נגרר אחריה, ולכן גם אם סתם סעודה האסורה <כגון קודם המנחה> היא בנט"י, עדיין לא שמענו שבמזונות לא שייך הענין של 'התחילו', ונפק"מ לשחרית.

(אני מתעקש קצת למצוא דחוקין לקולא, כי זה נוגע לי למעשה בד"כ ל'פארטאגס' בשבתות החורף, ויש לי לצרף את הקולות שהזכיר מר כאן ובאשכול שהפנה אליו <כפי שסמכו עליהם זקניי נ"ע בשטיבל בוורשא>, רק שבכ"ז אני מחפש צד אחיזה להתירא גם בעיקר הדין).
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
לא השמצה ולא הוצאת ש''ר את זה סיפרו לי חבדניקי''ם בעצמם על עצמם ושוב נזהרתי וכתבתי חלק והתימה שנמצאים סביב אותו שולחן וחלק שותים (במקרה הזה הם חלק מההנגה של חב''ד בעירנו) ואין מוחה זה מה שהם בעצמם סיפרו לי. מה יותר מזה ויתירה מכך לשיטתם זה לא הוצאת ש''ר הם מתגאים בזה ומספרים זאת בריש גלי לכן אין בזה גם לשון הרע.
במחיכ"ת זה לא נכון הלכתית. (ללא קשר לנושא הסיפור כאן)
ההלכה היא שגם דבר שמי שמספרים עליו מספרו לאחרים בעצמו, ואף אם הוא גאה בזה, אסור לך לספרו לאחרים אם לדעתך זה דבר שלילי, ואתה מספרו כדבר שלילי.
 

שייגניסט

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
שייגניסט אמר:
לא השמצה ולא הוצאת ש''ר את זה סיפרו לי חבדניקי''ם בעצמם על עצמם ושוב נזהרתי וכתבתי חלק והתימה שנמצאים סביב אותו שולחן וחלק שותים (במקרה הזה הם חלק מההנגה של חב''ד בעירנו) ואין מוחה זה מה שהם בעצמם סיפרו לי. מה יותר מזה ויתירה מכך לשיטתם זה לא הוצאת ש''ר הם מתגאים בזה ומספרים זאת בריש גלי לכן אין בזה גם לשון הרע.
במחיכ"ת זה לא נכון הלכתית. (ללא קשר לנושא הסיפור כאן)
ההלכה היא שגם דבר שמי שמספרים עליו מספרו לאחרים בעצמו, ואף אם הוא גאה בזה, אסור לך לספרו לאחרים אם לדעתך זה דבר שלילי, ואתה מספרו כדבר שלילי.
טעות! כאן זה גם דבר מפורסם שהם מפרסמים לא ”סיפרתי” מעצמי כלום דבר שלא ידוע ולא התכונתי לשם להשמיץ שאלתי הלכתית על דבר שמפורסם על מה סומכים בהיותי מחזיק מהם כיראי שמים
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
יושב אוהלים אמר:
שייגניסט אמר:
לא השמצה ולא הוצאת ש''ר את זה סיפרו לי חבדניקי''ם בעצמם על עצמם ושוב נזהרתי וכתבתי חלק והתימה שנמצאים סביב אותו שולחן וחלק שותים (במקרה הזה הם חלק מההנגה של חב''ד בעירנו) ואין מוחה זה מה שהם בעצמם סיפרו לי. מה יותר מזה ויתירה מכך לשיטתם זה לא הוצאת ש''ר הם מתגאים בזה ומספרים זאת בריש גלי לכן אין בזה גם לשון הרע.
במחיכ"ת זה לא נכון הלכתית. (ללא קשר לנושא הסיפור כאן)
ההלכה היא שגם דבר שמי שמספרים עליו מספרו לאחרים בעצמו, ואף אם הוא גאה בזה, אסור לך לספרו לאחרים אם לדעתך זה דבר שלילי, ואתה מספרו כדבר שלילי.
טעות! כאן זה גם דבר מפורסם שהם מפרסמים לא ”סיפרתי” מעצמי כלום דבר שלא ידוע ולא התכונתי לשם להשמיץ שאלתי הלכתית על דבר שמפורסם על מה סומכים בהיותי מחזיק מהם כיראי שמים
במחיכ"ת אם לדעתך זה דבר שלילי חלים על זה כל הלכות לשון הרע, ואין כאן תירוץ של "רק שאלתי".
ואם על פי הלכות לשה"ר זה שהם מפרסמים את זה לא מועיל אז גם ב"רק שאלתי" זה לא תירוץ.
ההיתר היחיד יכול להיות רק אם שאלת בתום לב ממש, ובדעתך זה יכול להיות מותר גמור, בלי שום פקפוק עליהם, אז אפשר לומר שאתה "רק" שאלת.
ועל זה יש פסוק "האדם יראה לעינים וה' יראה ללבב."
 
 

שייגניסט

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
שייגניסט אמר:
יושב אוהלים אמר:
במחיכ"ת זה לא נכון הלכתית. (ללא קשר לנושא הסיפור כאן)
ההלכה היא שגם דבר שמי שמספרים עליו מספרו לאחרים בעצמו, ואף אם הוא גאה בזה, אסור לך לספרו לאחרים אם לדעתך זה דבר שלילי, ואתה מספרו כדבר שלילי.
טעות! כאן זה גם דבר מפורסם שהם מפרסמים לא ”סיפרתי” מעצמי כלום דבר שלא ידוע ולא התכונתי לשם להשמיץ שאלתי הלכתית על דבר שמפורסם על מה סומכים בהיותי מחזיק מהם כיראי שמים
במחיכ"ת אם לדעתך זה דבר שלילי חלים על זה כל הלכות לשון הרע, ואין כאן תירוץ של "רק שאלתי".
ואם על פי הלכות לשה"ר זה שהם מפרסמים את זה לא מועיל אז גם ב"רק שאלתי" זה לא תירוץ.
ההיתר היחיד יכול להיות רק אם שאלת בתום לב ממש, ובדעתך זה יכול להיות מותר גמור, בלי שום פקפוק עליהם, אז אפשר לומר שאתה "רק" שאלת.
ועל זה יש פסוק "האדם יראה לעינים וה' יראה ללבב."
טעות גמורה מצידך כששואלים על מה סומכים קהילה פלונית עם רבניה מה הפוסקים שעליהם הם נשענים אין בזה לשון הרע גם אם מצידי זה נראה אסור כי אם היה נ”ל מותר לא הייתי שואל בגלל דוקא שנראה אסור נובעת השאלה.
נחדד יותר בירור הלכה על מה סומכים המיקלים אינו ”סיפור” שלילי כמו שבכל השותי”ם מביאים מנהג של מקילים והאוסרים מודיעים דעתם ותמהונם.
אוליי אתה גם מאותם מקילים ומרגיש שכאן דחו לך את הצד להקיל ומרגיש עם זה אישי (ולכן תגובה זו אינה ממקור נקי) איני יודע רק ה’ יראה ללבב!!
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
אין בזה לשון הרע גם אם מצידי זה נראה אסור כי אם היה נ”ל מותר לא הייתי שואל בגלל דוקא שנראה אסור נובעת השאלה.
כתכת דבררים מעצמך, ועל זה השבת, מעולם לא כתבתי שזה רק מותר אם "זה נראה לך מותר", כתבתי שרק אם לדעתך זה יכול להיות מותר, אבל אם באת על דעת לפרסם שהם עושים משהו שלדעתך אסור, אין לך תירוץ.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
אוליי אתה גם מאותם מקילים ומרגיש שכאן דחו לך את הצד להקיל ומרגיש עם זה אישי (ולכן תגובה זו אינה ממקור נקי) איני יודע רק ה’ יראה ללבב!!
יישר כחכם.
 

שייגניסט

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
שייגניסט אמר:
אין בזה לשון הרע גם אם מצידי זה נראה אסור כי אם היה נ”ל מותר לא הייתי שואל בגלל דוקא שנראה אסור נובעת השאלה.
כתכת דבררים מעצמך, ועל זה השבת, מעולם לא כתבתי שזה רק מותר אם "זה נראה לך מותר", כתבתי שרק אם לדעתך זה יכול להיות מותר, אבל אם באת על דעת לפרסם שהם עושים משהו שלדעתך אסור, אין לך תירוץ.
תחזור שוב על מה שכתבתי לך אל תהיה קל דעת גם במקלדת ”שואל ומשיב כהלכה”
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
יושב אוהלים אמר:
שייגניסט אמר:
אין בזה לשון הרע גם אם מצידי זה נראה אסור כי אם היה נ”ל מותר לא הייתי שואל בגלל דוקא שנראה אסור נובעת השאלה.
כתכת דבררים מעצמך, ועל זה השבת, מעולם לא כתבתי שזה רק מותר אם "זה נראה לך מותר", כתבתי שרק אם לדעתך זה יכול להיות מותר, אבל אם באת על דעת לפרסם שהם עושים משהו שלדעתך אסור, אין לך תירוץ.
תחזור שוב על מה שכתבתי לך אל תהיה קל דעת גם במקלדת ”שואל ומשיב כהלכה”
וכי זה דרכך תמיד, שכל מי שבא להצביע לך שטעית אתה קורא לו "קל דעת"? או שבחרת בי במיוחד?
 
 

שייגניסט

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
שייגניסט אמר:
יושב אוהלים אמר:
כתכת דבררים מעצמך, ועל זה השבת, מעולם לא כתבתי שזה רק מותר אם "זה נראה לך מותר", כתבתי שרק אם לדעתך זה יכול להיות מותר, אבל אם באת על דעת לפרסם שהם עושים משהו שלדעתך אסור, אין לך תירוץ.
תחזור שוב על מה שכתבתי לך אל תהיה קל דעת גם במקלדת ”שואל ומשיב כהלכה”
וכי זה דרכך תמיד, שכל מי שבא להצביע לך שטעית אתה קורא לו "קל דעת"? או שבחרת בי במיוחד?
ח”ו מבקש סליחה אם נפגעת, כתבתי אל תהיה קל דעת לא כתבתי שאתה ח’ו קל דעת כי אתה לא כזה ח”ו והתכונתי שכבר עניתי לך וחידדתי את התשובה ואתה חוזר שוב ושוב (לפענ”ד כמובן) על אותו דבר בלי להשיב.
כאן דיינו לדיון אני מבין שאין בזה לשה”ר ואם התגלה למקילים שבאמת אסור כמו שאני חושב ויחזרו בהם אף למצוה יחשב לי ואילו כת”ר הרם שחשוב לי מאוד סובר אחרת. והאמת והשלום אהבו....
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
יושב אוהלים אמר:
שייגניסט אמר:
תחזור שוב על מה שכתבתי לך אל תהיה קל דעת גם במקלדת ”שואל ומשיב כהלכה”
וכי זה דרכך תמיד, שכל מי שבא להצביע לך שטעית אתה קורא לו "קל דעת"? או שבחרת בי במיוחד?
ח”ו מבקש סליחה אם נפגעת, כתבתי אל תהיה קל דעת לא כתבתי שאתה ח’ו קל דעת כי אתה לא כזה ח”ו והתכונתי שכבר עניתי לך וחידדתי את התשובה ואתה חוזר שוב ושוב (לפענ”ד כמובן) על אותו דבר בלי להשיב.
כאן דיינו לדיון אני מבין שאין בזה לשה”ר ואם התגלה למקילים שבאמת אסור כמו שאני חושב ויחזרו בהם אף למצוה יחשב לי ואילו כת”ר הרם שחשוב לי מאוד סובר אחרת. והאמת והשלום אהבו....
אין תגובה
וד"ל.
 
 

שייגניסט

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
שייגניסט אמר:
יושב אוהלים אמר:
וכי זה דרכך תמיד, שכל מי שבא להצביע לך שטעית אתה קורא לו "קל דעת"? או שבחרת בי במיוחד?
ח”ו מבקש סליחה אם נפגעת, כתבתי אל תהיה קל דעת לא כתבתי שאתה ח’ו קל דעת כי אתה לא כזה ח”ו והתכונתי שכבר עניתי לך וחידדתי את התשובה ואתה חוזר שוב ושוב (לפענ”ד כמובן) על אותו דבר בלי להשיב.
כאן דיינו לדיון אני מבין שאין בזה לשה”ר ואם התגלה למקילים שבאמת אסור כמו שאני חושב ויחזרו בהם אף למצוה יחשב לי ואילו כת”ר הרם שחשוב לי מאוד סובר אחרת. והאמת והשלום אהבו....
אין תגובה
וד"ל.
הכי חשוב ”ואהב בסופה” ככה צריך להראות ויכוח בין יהודים בפרט בעניני תורה בסוף (ולמען האמת גם מהתחלה) אוהבין זה את זה זה הכי חשוב  
 
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
הרב @שייגניסט, מעט כבוד להרב @יושב אוהלים אשר ידיו רב לו בכל תחומי התורה, וריבוי הודעותיו בכל נושא בפורום יעידו על כך, חבל על הצורה המזלזלת.
וקשה לי להאמין שהוא מיקל באכילה קודם התפילה, על פי סגנון הודעותיו, והשתייכותו כפי הנראה מזה.
ולא יאמרו מדשתקי...
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
דוד חיים אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
הרבה שכחו, לאו דוקא מחמת סעודה אבל הסעודה גרמה להמשך הלאה וכך זה נדחה, ואם היו מתפללים קודם סעודה לא היו שוכחים, הלכות לא מתבטלות.
כבודו אוסר דבר חדש, לא מוזכר שאסרו לאכול קודם התפילה כדי שיאכלו מייד ושוב לא יידחה, אלא שע"י אכילתו יימשך.
ומה עונה כבודו על הדימוי לשומר, וכנ"ל.
עברתי מקופיא על כל האשכול, וכמדומני שאיש לא הזכיר את דברי הגמרא בברכות...
תלמוד בבלי ברכות ד' ע"ב
כדתניא חכמים עשו סייג לדבריהם כדי שלא יהא אדם בא מן השדה בערב ואומר אלך לביתי ואוכל קימעא ואשתה קימעא ואישן קימעא ואחר כך אקרא קריאת שמע ואתפלל וחוטפתו שינה ונמצא ישן כל הלילה אבל אדם בא מן השדה בערב נכנס לבית הכנסת אם רגיל לקרות קורא ואם רגיל לשנות שונה וקורא קריאת שמע ומתפלל ואוכל פתו ומברך 
 
חלק עליון תַחתִית