בינתיים מצאתי לשאלה זו כמה מקורות, ואשמח אם יוכלו החברים למצוא מקורות נוספים.
ייש"כ.
תורת המגיד ליקוטים
א"ס ב"ה, ולא נקרא אין ראשית, כי אם היה אין ראשית לא היו יכולין להתחיל לדבר ממנו כלל, אבל אנו משיגין אותו מצד ברואיו מעט, וזה הוי ראשית, אבל אין לו סוף.
(א"צ)
נפש החיים שער ב פרק ב
ואף גם מה שבז"הק מכנהו ית' בשם אין סוף איננו כנוי עליו ית"ש אלא הכוונה על השגתנו אותו מצד כחות הנשפעים מאתו בהתחברותו ברצונו להעולמות. ולזאת כנוהו א"ס ולא אין ראשית. כי באמת מצד עצמותו ית"ש אין לו לא סוף ולא ראשית. רק מצד השגתינו כחותיו ית'. הלא כל השגתינו הוא רק ראשית. אבל אין סוף להגיע בהשגה להשיג את כחותיו ית' הנשפעים.
וראיתי גם מצטטים את הספר יונת אלם בתחילתו שגם הוא הקשה כן, אך אינו לפניי.
ייש"כ.
תורת המגיד ליקוטים
א"ס ב"ה, ולא נקרא אין ראשית, כי אם היה אין ראשית לא היו יכולין להתחיל לדבר ממנו כלל, אבל אנו משיגין אותו מצד ברואיו מעט, וזה הוי ראשית, אבל אין לו סוף.
(א"צ)
נפש החיים שער ב פרק ב
ואף גם מה שבז"הק מכנהו ית' בשם אין סוף איננו כנוי עליו ית"ש אלא הכוונה על השגתנו אותו מצד כחות הנשפעים מאתו בהתחברותו ברצונו להעולמות. ולזאת כנוהו א"ס ולא אין ראשית. כי באמת מצד עצמותו ית"ש אין לו לא סוף ולא ראשית. רק מצד השגתינו כחותיו ית'. הלא כל השגתינו הוא רק ראשית. אבל אין סוף להגיע בהשגה להשיג את כחותיו ית' הנשפעים.
וראיתי גם מצטטים את הספר יונת אלם בתחילתו שגם הוא הקשה כן, אך אינו לפניי.