אמונת אומן אמר:של דורנו?כמעיין המתגבר אמר:למה זה תשאל לשמי אמר:סיפר לי יהודי, נרעש קמעה, כי רכש למז''ק תיק תפלין בעל ידית נשיאה, וניגש אליו 'משתוקק אחד' כלשונו, והא/עיר לו, כין אין ראוי להחזיק את התפלין כאשר יישא איש את הקניות מהסופר, אלא יש לאחוז את השקית תחת חיקו.
אותו נרעש סיפר כי ניסה להשיב דאדרבה תחת החיק מקום פחות ראוי ונעים מאשר כף היד מכמה טעמים, ולא קיבל המשתוקק.
האם ישנו מקור לדברי חד מנייהו?
בברכת התורה.
חומרות מוזרות שאופייניות לדורינו.בן ישיבה אמר:גם הבן שלי רצה כזה תיק התפילין ואמרתי לו שזה לא מכובד,
לא יודע אם כתוב מפורש
אבל העין זה הוזכר שלא יתלו ספרים, תליה היא מלמעלה ולשאת דרך כבוד היא להחזיק מלמטה
כל הדורות של אבותנו ואבות אבותינו החזיקו את התפילין בחיקם דווקא, והפטנט של ידית נשיאה איננו המצאה מהפכנית שלא היתה ידועה קודם.
אין כאן חומרה כלל אלא רגש קדש יהודי שעבר מדור לדור ללא אומר ודברים !
וייתכן שאינו נגזר כלל מההלכה של תליית תפילין, אך לומדים מזה מקור שתליה אינה דרך כבוד.
וזכורני כד הווינא טליא,
שהיה נער שהחזיק את התפילין בתוך שקית נשיאה רגילה עם ידיות, עוד בטרם ההמצאה החדשה,
והמג''ש שהיה סמל ודוגמה ליהודי חם לכל דבר שבקדושה,( ליטאי שורשי של פעם... ) קרא לעברו:
ילד, מה יש לך ביד, שקית עם בצלים?
אמנם, כל דבר צריך לקחת בפרופורציה שלו,
ואם מישהו צריך ללכת למרחק בקביעות יקשה עליו מאד להקפיד על זה,
ומבחינה זו אולי עדיף תיק קשיח וסגור ( ''גימס בונד''), שזה יותר מכובד.
וכעין מי ששם את התפילין בתוך מזוודה שוודאי איננו חייב להניחה בחיקו.
וידוע המעשה המפורסם עם החת"ס שלא קיבל לישיבה בחור שדרך על הסכך.
יפה אמרת