בפיהגר"א בהושע מקביל כבוד או"א לחסד, וז"ל בפ"ד פס' א':
...ואמר כאן יו"ד דברים נגד עשרת הדברות, א' אנכי הוא דעת, ב' שבת הוא אמת כמ"ש כל המחלל את השבת כאילו מעיד, ג' כבוד הוא חסד כו'.
ויל"ע בזה, מדוע כבוד או"א מוגדר כ'חסד'?? אין לך מחוייב כמו בן להוריו, ואף אם לא הטיבו לו כלום מלבד מה שהביאוהו לעולם, מבואר בחינוך [מצוה ל"ג] שראוי לכבדם על כך, וברמב"ן פר' יתרו שכמו שציוה השי"ת בכבודו כך ציוה בכבוד המשתתף עמו ביצירה, ע"ש, ומה ענין 'חסד' לכאן?
ואולי אין המכוון שיסוד כבוד או"א הוא מטעם גמילות חסדים, רק שמכל הדיברות היא הדיברה שיש בה ציווי על מעשי הטבה בפועל כמו מאכילו ומשקהו.
...ואמר כאן יו"ד דברים נגד עשרת הדברות, א' אנכי הוא דעת, ב' שבת הוא אמת כמ"ש כל המחלל את השבת כאילו מעיד, ג' כבוד הוא חסד כו'.
ויל"ע בזה, מדוע כבוד או"א מוגדר כ'חסד'?? אין לך מחוייב כמו בן להוריו, ואף אם לא הטיבו לו כלום מלבד מה שהביאוהו לעולם, מבואר בחינוך [מצוה ל"ג] שראוי לכבדם על כך, וברמב"ן פר' יתרו שכמו שציוה השי"ת בכבודו כך ציוה בכבוד המשתתף עמו ביצירה, ע"ש, ומה ענין 'חסד' לכאן?
ואולי אין המכוון שיסוד כבוד או"א הוא מטעם גמילות חסדים, רק שמכל הדיברות היא הדיברה שיש בה ציווי על מעשי הטבה בפועל כמו מאכילו ומשקהו.