סקר: מה דעתכם בענין הודעות ארוכות, וציטוטם?

מה דעתכם בענין הודעות ארוכות, וציטוטם?

  • מחבב הודעות ארוכות, ממתין להן בכליון עיניים, וקורא אותן באדיקות ובשקיקה עד גמירא

    קולות: 8 7.2%
  • קורא את עיקרי הדברים

    קולות: 43 38.7%
  • קורא את שתי השורות הראשונות, או רק את השורות המוקטנות...

    קולות: 22 19.8%
  • ממליץ לו לפצל, ואם אפצל אקרא אותן

    קולות: 21 18.9%
  • הודעה ארוכה מראה על חוסר בהירות בהבנה, ואני מדלג עליה

    קולות: 12 10.8%
  • מיצר על מאמץ הגלגול וטורח הגלגלת

    קולות: 21 18.9%
  • בלא קשר לדעתי על עצם ההודעות, ממליץ לצטט

    קולות: 12 10.8%
  • בלא קשר לדעתי על עצם ההודעות, לא ממליץ לצטט

    קולות: 15 13.5%
  • כל התשובות נכונות

    קולות: 11 9.9%

  • סה"כ בוחרים
    111

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
מסתפק במועט אמר:
אני גם.לא רק מעדיף. פשוט לא יכול לקרוא הודעות ארוכות.(מעניין,לכתוב אני דוקא יכול...)
בנוסף,הרבה פעמים האריכות מגיעה שלובת זרוע עם התלהמות.

תודה!.
נו. ברור ש@מסתפק במועט מסתפק במועט...
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
מסתפק במועט אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
ריבונא דעלמא כולא, מי סימן את 'כל התשובות נכונות? :)

בטח מישהו מאוד חיובי...
הסקר היה לו ארוך מידי. אז הוא לא קרא הכל. פשוט לחץ על האחרון...
 
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
קיבלתי בפרטי.

הסקר מורכב מ2 שאלות, אז ככה: אני אוהב הודעות ארכות מכותבים משובחים, אם הם במקום. ובהחלט מומלץ לפצל, זה יעלה את אחוזי הקריאה. ואני בעד ציטוטים. מאד.
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
מכל מלמדי השכלתי אמר:
מסתפק במועט אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
ריבונא דעלמא כולא, מי סימן את 'כל התשובות נכונות? :)

בטח מישהו מאוד חיובי...
הסקר היה לו ארוך מידי. אז הוא לא קרא הכל. פשוט לחץ על האחרון...

מריח שזה אתה... שעשעתני.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
הי' מן הראוי לאפשר הצבעה בארבע אפשרויות לפחות...


עכ"פ, אציע הנראה לפענ"ד:

חֵלֶף ציטוטו של טקסט מאתר אחר - מוטב להציב קישור לשם (אא"כ הוא 'חסום' לרוב המשתמשים; גם אז, פעמים שמוטב לצרפו כקובץ. וכל ערום יעשה בדעת).

הודעה קודמת מא' הכותבים - אי"צ לצטטה כלל אם היא זו הסמוכה אליו ממש (אא"כ ברצונו להתייחס רק לחלק מסוים הימנה, וגם אז - מוטב לקצצו ככל הניתן). אם היא במעלה האשכול - יצטטנה, ואם ארוכה היא מהרגיל - יקצץ ויקצר במדת האפשר. והכל כפי הענין.
[רק אם יש חשש שההודעה תמחק או תערך בהמשך - מוטב לצטטה בשלמותה. במקרה שכזה, יפה שעה א' קודם...].

אם יש ברצונו של הכותב לפרוש את הגיגיו, וראה שנתארכו הדברים - יפצלם לכמה הודעות, וכך עכ"פ ישתדלו לעיין ולקרוא בהם. הודעה ארוכה ללא תכלה - אני הק' גולל עד לסופה, וחסל. חבל.
עם זאת, באם ניסוח ההודעה יהא בהיר ונהיר, תוך שמירה על מרווחים ראויים בין הקטעים - הדבר מעלה דרסטית את סיכויי הקריאה והעיון בה (לשם דוגמא, הציצו נא בהסטוריית הודעותיו של ר' '@משיב כהלכה').
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
האופציה של שתי האפשרויות הייתה כדי לסמן גם אופציה של ציטוט, למשל שמי שאוהב הודעות ארוכות יעדיף עם זאת שלא לצטט, או להיפך (יש מישהו כזה?)

בכל מקרה מילה בסלע. מצטרף לכל הנ''ל, ולעשות רצון צדיק, לא אצטט את דבריך...
 
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
הרבה פעמים חבל שכותבים ארוך, מטריח את הגלגלת מאד.
אם אני מתלהם אני כותב לא הרבה, אלא אם כן כתבו הודעה בינונית וחצי הבל ממנה, אעבור על הדבר שאני חולק בו.
בציטוט צריך לחסוך כמה שיותר. טרחת לעבור להודעה הבאה כדי לראות אותה מצוטטת במלא אריכותה...
 

אברך

משתמש ותיק
אישית אין לי כ"כ בעיה עם הודעות ארוכות, אם תוכנן ברור, ובפרט אם הוא מעניין. וחלוקה לקטעים עוד יותר מקלה על הקריאה.

ציטוטים הם הרבה פעמים דבר נחוץ מאד כדי להבין על מה נסובים דבריך. בהודעות ארוכות מומלץ מאד שלא לצטט יותר מהנחוץ.

נ.ב. יהיה מעניין לבדוק, האם אותם המתקשים לקרוא כאן הודעות ארוכות, מתקשים גם לקרוא ספרים, בין ספרי סיפורים ובין, להבדיל, ספרי קודש, אריכויות בראשונים או באחרונים וכדו'.
באם יתברר שלא קשה להם לקרוא ספרים, נצטרך לבדוק במה שונה ההודעות כאן? אולי ההתרכזות במסך דיגיטלי?
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אברך אמר:
אישית אין לי כ"כ בעיה עם הודעות ארוכות, אם תוכנן ברור, ובפרט אם הוא מעניין. וחלוקה לקטעים עוד יותר מקלה על הקריאה.

ציטוטים הם הרבה פעמים דבר נחוץ מאד כדי להבין על מה נסובים דבריך. בהודעות ארוכות מומלץ מאד שלא לצטט יותר מהנחוץ.

נ.ב. יהיה מעניין לבדוק, האם אותם המתקשים לקרוא כאן הודעות ארוכות, מתקשים גם לקרוא ספרים, בין ספרי סיפורים ובין, להבדיל, ספרי קודש, אריכויות בראשונים או באחרונים וכדו'.
באם יתברר שלא קשה להם לקרוא ספרים, נצטרך לבדוק במה שונה ההודעות כאן? אולי ההתרכזות במסך דיגיטלי?

לדעתי זה שהגופן אחיד ולא סימפטי לא מוסיף. גם אני אישית אקרא ספר אפילו של חולין אם הוא יביא לי תועלת, אבל לא ספר הגיגים על מערכת המשפט למשל, שכן למה אשקיע שעות מזמני כדי לקרוא את כל שחלף במחו של אדם אחד. כנ''ל לגבי הודעה. אני מוכן להשקיע דקה כדי לקרוא את דעתו של פלוני, אבל לא רבע שעה...
 

מ אלישע

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
הי' מן הראוי לאפשר הצבעה בארבע אפשרויות לפחות...


עכ"פ, אציע הנראה

הודעה קודמת מא' הכותבים - אי"צ לצטטה כלל אם היא זו הסמוכה אליו ממש (אא"כ ברצונו להתייחס רק לחלק מסוים הימנה, וגם אז - מוטב לקצצו ככל הניתן). ...
[רק אם יש חשש שההודעה תמחק
או תערך בהמשך - מוטב לצטטה בשלמותה. במקרה שכזה, יפה שעה א' קודם...].
.

ראיתי שיש הנוהגים כך,
אבל לענ"ד לא מובן לי, כי הרשות ניתנה לכותב לערוך משום "בעלות" על כתיבתו.
ולמה לא לתת לו רשות לערוך את דבריו באופו ראוי יותר?
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
אברך אמר:
נ.ב. יהיה מעניין לבדוק, האם אותם המתקשים לקרוא כאן הודעות ארוכות, מתקשים גם לקרוא ספרים, בין ספרי סיפורים ובין, להבדיל, ספרי קודש, אריכויות בראשונים או באחרונים וכדו'.

רבי שמואל רוזובסקי
היה ממליץ לתלמידיו לא לפרסם חבורות וסימנים בספר יותר משני עמודים
ואם הם בכל זאת יותר ארוכים לחלקם לשני סימנים
כשטענתו עמו שסימן קצר יש עוד סיכוי שמשהו יקרא
אבל סימן ארוך אף אחד לא יתחיל לקרוא.
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
איש ווילנא אמר:
אברך אמר:
נ.ב. יהיה מעניין לבדוק, האם אותם המתקשים לקרוא כאן הודעות ארוכות, מתקשים גם לקרוא ספרים, בין ספרי סיפורים ובין, להבדיל, ספרי קודש, אריכויות בראשונים או באחרונים וכדו'.

רבי שמואל רוזובסקי
היה ממליץ לתלמידיו לא לפרסם חבורות וסימנים בספר יותר משני עמודים
ואם הם בכל זאת יותר ארוכים לחלקם לשני סימנים
כשטענתו עמו שסימן קצר יש עוד סיכוי שמשהו יקרא
אבל סימן ארוך אף אחד לא יתחיל לקרוא.
על הספר דברות משה של מרן פוסק הדור רבי משה פינשטיין זללה''ה האריכו בעניין אריכותו, אבל כדאי לדעת כי הוא ספר מענג בצורה מעוררת השתאות, ומצאתי שם התייחסויות לכל מיני נקודות שרק הוא עמד בהן.
 
 

נתנאל_ב

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
ריבונא דעלמא כולא, מי סימן את 'כל התשובות נכונות? :)
מישהו שחושב שזה תלוי מיהו הכותב. 
אם זה מישהו שווה שמתמצת, אז שווה לקרוא גם הודעה ארוכה. אם זה טרחנות, עדיף שיקצר. אם זה מישהו שהכל מעורבב אצלו, עדיף שיצטט ויפצל שנבין מי נגד מה. וכן על זה הדרך...
 

הצבי

משתמש ותיק
נתנאל_ב אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
ריבונא דעלמא כולא, מי סימן את 'כל התשובות נכונות? :)
מישהו שחושב שזה תלוי מיהו הכותב. 
אם זה מישהו שווה שמתמצת, אז שווה לקרוא גם הודעה ארוכה. אם זה טרחנות, עדיף שיקצר. אם זה מישהו שהכל מעורבב אצלו, עדיף שיצטט ויפצל שנבין מי נגד מה. וכן על זה הדרך...
וכמו שאומר הגרא''י סולוביציק כשבאים אצלו להתקבל לישיבה, ומנהגו לומר למבקש לומר משהו בלימוד, ואם נשאל אם לומר בקצרה או באריכות, אומר שאם זה משהו טוב אז קצר גם יהיה טוב ואם זה משהו לא טוב אז ודאי שעדיף לקצר בזה, [באידיש, אויב סי גוט איז קורץ אויכט גוט אונד אויב סי נישט גוט איז אוודא קורץ איז בעסר].
 

לבי במערב

משתמש ותיק
און איר מאכט אונז דעם זעלבן געפיל וואס זיי האבן געהאט, ווען פלוצלינג האבן זיי דערוואוסט וואס איז די פאקטיש־אמת?...

עכ"פ, כמדומה דצ"ל:
למה זה תשאל לשמי אמר:
איצטער פֿאַרשטיי איך וואָס בגתן און תרש געוואלט אז מרדכי זאל פילן...
 

שמעיה

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
און איר מאכט אונז דעם זעלבן געפיל וואס זיי האבן געהאט, ווען פלוצלינג האבן זיי דערוואוסט וואס איז די פאקטיש־אמת?...

עכ"פ, כמדומה דצ"ל:
למה זה תשאל לשמי אמר:
איצטער פֿאַרשטיי איך וואָס בגתן און תרש געוואלט אז מרדכי זאל פילן...
אני חייב להביע את הנאתי והתענגותי על התנסחותו הצחה והנקיה של הרב @לבי במערב, עם הארומה החבדי"ת. ומי שקרא קצת אגרות קודש מבין למה כוונתי.
 
 

איכא בשוקא

משתמש ותיק
לדעתי האריכות בהודעות אינה מועילה, ומפחיתה את סיכויי הקריאה של ההודעה.
אמנם אף אני חוטא בזה לעתים, ובעיקר אם כל ההודעה היא על עניין יחיד, שאיני מצליח כ"כ לחלקו.
אבל בעיני כשמצטטים ראוי לצטט רק מקטעים קצרים, ולכה"פ לא לצטט את כל ההודעה ומצוטטותיה.
אם כבר מגיבים על כל ההודעה, ראוי להגיב על כל קטע בנפרד (אפי' בתוך אותה הודעה).
 

משולש

משתמש ותיק
לא הבנתי אם מדברים כאן סתם על הודעה ארוכה או על ציטוט ארוך.
עכ"פ באתר פרוג יש פיצ'ר יפה שכל ציטוט מקבל גודל קבוע של שלוש ארבע שורות
ומי שרוצה לקרוא את כל הציטוט מתכבד ללחוץ עליו ואז נפתח לו כל הציטוט.
איני יודע כמה חופש פעולה יש במערכת הפורומים הזו לאופציות תכנותיות מהסוג הזה.
 
חלק עליון תַחתִית