מענה לשון אמר:אין חכמה אמר:יורשה לך לבזות את עצמך ולכתוב שלא בעדינות כסגונונך המעודןמענה לשון אמר:הסבר שלך כאן ובכל השרשור הוא תמהוני אם יורשה לי לכתוב בעדינות
יש הסכמה יש השחתה
מה הספק?
ועצה קטנה
דבר שאינך מבין אותו אל תכתוב עליו
הביזוי הוא שלך בלבד
סליחה אם לקחת את דברי לכיוון האישי
שטר כסף הוא מעולה מכל חפץ, בכך שאפשר לרכוש בשויו כל כלי או מאכל, וערך השטר מתורגם בכח קניה של כל החפצים או המאכלים בעולם
להחליט על פירור לחם שיש בו משום בל תשחית ועל שטר של מאה דולר אין, לדעתי זה על גבול התמהון
פשוט לא כתבת דבר מלבד טענה אישית
לא טענת כלום לגופו של עניין
אני פשוט נוהג להתייחס לדברים שנאמרו
לגופה של טענה שטענת עכשיו :
אמת שיש בשטר כסף מעלה שאפשר לקנות בו כל דבר
אם כי בחז"ל כמעט כל מקום מעולה טפי המטלטלין שזהו סוף הדבר אבל בלא זה
צריך מקור שיש כאן השחתה
כיון שהמושג השחתה הוא לבטל מציאות דבר קיים ולא להפוך אדם לחסר יכולת כלכלית
הגע עצמך אדם שמוחק שורת חשבון בבנק עובר בבל תשחית?
אדם שנותן מתנה לגוי [באופן שאינו מכירו ולא יכיר לו טובה ואין לו שום הנאה מזה] עובר בבל תשחית?
התוצאה בשלשת המקרים שווה הוא יוכל לקנות פחות ככרות לחם
השחתה זה לא
יש מקום לחדש שגם עצם מציאות הכסף היא דבר חשוב שטרחו עליו ויש כאן השחתה של הדבר עצמו למרות שאין לו ערך עצמי אבל זהו חידוש הצריך מקור
אם יש לך כזה אשמח לשמוע
[הרגשות של כזית לחם לעומת מאה שקל אין להם מקום בדיון שכלי תורני כפי שנתבאר]
ואגב בפירור לחם אין בל תשחית