?ובכן אמר:wow...שמעיה אמר:נכון.
?ובכן אמר:wow...שמעיה אמר:נכון.
שיהיה. אני שמח שאתה חוזר בך מדבריך, וגם אם המדע בצורה מדעית ימצא בראיות ברורות שלא היה מעמד הר סיני, לא יהיה בעייה להאמין במעמד הר סיני, ופשוט זה יהיה הוכחה מוחצת שהמתודה המדעית שגוייה (כעת שהם רק מטילים ספק - לדבריך, אין הוכחה).שמעיה אמר:אתה מתבסס על האמונה היהודית, וזה בסדר גמור מבחינת המדע. המדע מדבר לאנשים שאין להם אמונות מסוימות, ואומר להם מה בכל זאת הם אמורים לקבל הואיל וזה מוכח.
כפי שאני מבין, גם אתה מסכים, שהינדי שאינו מאמין באמונה היהודית, לא ישתכנע להאמין ביהדות רק כי אתה מאמין בה. לשם שכנועו אתה זקוק לביסוס מדעי, וכשאני אומר שהיהדות היא חסרת ביסוס מדעי, איני מתכוון להגיד שהיא לא נכונה, אלא שמדעית אי אפשר לבסס אותה. לכן היא מבססת משהו רק למי שמאמין בה, כפי שכל אדם, מאמין בדברים שהם חסרי ביסוס מדעי, מאחר והוא כן מאמין בה.
ולכן, תאוריית האבולוציה מלאת החורים, למי שמאמין בה, מכל סיבה שהיא, היא מקום נהדר להתבסס בו. אכן, לא ביסוס מדעי, וזוהי הסיבה ששאר אנשים שלא חונכו על ברכיה, לא רואים סיבה להאמין בה.
לא ראיתי היכן כתבתי משהו אחר ממה שכתבתי פה, ולכן, למרות העדר כל מניעה מלחזור בי, לא רואה את עצמי עושה את הפעולה האצילית הזו כאן.נתנאל_ב אמר:שיהיה. אני שמח שאתה חוזר בך מדבריך, וגם אם המדע בצורה מדעית ימצא בראיות ברורות שלא היה מעמד הר סיני, לא יהיה בעייה להאמין במעמד הר סיני, ופשוט זה יהיה הוכחה מוחצת שהמתודה המדעית שגוייה (כעת שהם רק מטילים ספק - לדבריך, אין הוכחה).שמעיה אמר:אתה מתבסס על האמונה היהודית, וזה בסדר גמור מבחינת המדע. המדע מדבר לאנשים שאין להם אמונות מסוימות, ואומר להם מה בכל זאת הם אמורים לקבל הואיל וזה מוכח.
כפי שאני מבין, גם אתה מסכים, שהינדי שאינו מאמין באמונה היהודית, לא ישתכנע להאמין ביהדות רק כי אתה מאמין בה. לשם שכנועו אתה זקוק לביסוס מדעי, וכשאני אומר שהיהדות היא חסרת ביסוס מדעי, איני מתכוון להגיד שהיא לא נכונה, אלא שמדעית אי אפשר לבסס אותה. לכן היא מבססת משהו רק למי שמאמין בה, כפי שכל אדם, מאמין בדברים שהם חסרי ביסוס מדעי, מאחר והוא כן מאמין בה.
ולכן, תאוריית האבולוציה מלאת החורים, למי שמאמין בה, מכל סיבה שהיא, היא מקום נהדר להתבסס בו. אכן, לא ביסוס מדעי, וזוהי הסיבה ששאר אנשים שלא חונכו על ברכיה, לא רואים סיבה להאמין בה.
רק שתדע, שמדענים כופרים תולים את כפירתם במדע, והם רבים מדי, והם לא רק אגנוסטיקנים. האם זה קורולציה? או שהמתודה המדעית היא לומר שכל מה שאינו מדעי אינו נכון ויש כאן סיבה ותוצאה?
הטענה שלי הייתה שהביסוס המדעי הוא פגום כי הוא מטיאליסטי. במדעים מדוייקים הוא מצויין, כי זה מה שמודדים, אבל בלא מדוייקים הוא חורבן, כי הוא בנוי על השערות שכל מה שלא רואים פיזית לא מקובל.
לכן המדען המתיימר לדבר בשם האמת האובייקטיבית גם במדע שאינו מדוייק, מרמה את הציבור ומערבב את המדע המדוייק שעליו אין חולק שהוא נכון, לבין הלא מדוייק. וזה - לא אמונה, אלא עובדה.
אני השתתפתי פעם בסמינר של א' מארגוני המחזירים בתשובה, והציגו שם את ה"הוכחות" הלוגיות והמדעיות למעמיד הר סיני ולאמיתת התורה, ושאלתי שאלה:נתנאל_ב אמר:וגם אם המדע בצורה מדעית ימצא בראיות ברורות שלא היה מעמד הר סיני, לא יהיה בעייה להאמין במעמד הר סיני, ופשוט זה יהיה הוכחה מוחצת שהמתודה המדעית שגוייה (כעת שהם רק מטילים ספק - לדבריך, אין הוכחה).
סתם, בצחוק.שמעיה אמר:?ובכן אמר:wow...שמעיה אמר:נכון.
שאלתך במקומה.יושב אוהלים אמר:אני השתתפתי פעם בסמינר של א' מארגוני המחזירים בתשובה, והציגו שם את ה"הוכחות" הלוגיות והמדעיות למעמיד הר סיני ולאמיתת התורה
אז הגענו לעמק השווה. (ונראה לי שמרוב אהבתך את הרציונליות הטהורה, פעמים שכותב אתה ביטויים שגורמים - עכ"פ לי- לטעות בכוונתך).שמעיה אמר:לא ראיתי היכן כתבתי משהו אחר ממה שכתבתי פה, ולכן, למרות העדר כל מניעה מלחזור בי, לא רואה את עצמי עושה את הפעולה האצילית הזו כאן.
זאת ניתן לקבוע בצורה בהירה ומובהקת, אין היתכנות שהמדע יצליח לשלול בהוכחות את קיום מעמד הר סיני.
רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל, ומאחר ויחס לאמונת ישראל הוא כיחסך לאמונת ההינדים, אין סיבה שיתחילו להאמין. אם הם לא היו אנשים מדעיים, היה אפשר לשגע אותם עם ''מופתים'' או ''קמיעות'' או ''ברכות'' וכדומה, אך המדע הוא זה שעוצר בעדם מלהכניס את עצמם בעול תורה ומצוות ללא הוכחות.
אני מנסה להסביר לך שגם אתה מתבסס רק על ביסוס מדעי, גם בתחומים לא מדויקים; או לחילופין, ובמקביל, על ביסוס אמוני. וכך נוהגים כל העולם כולו, גויים, אתאיסטים, ולהבדיל יהודים.
מה שכתבת בשורה האחרונה, נכון.
אני חושב, וזאת בתגובה גם לשאר ההודעות שלך לעיל, שמרוב הערכתך למדע רציונלי, אתה מציגד את הדברים בצורה רחוקה מן המציאות.שמעיה אמר:רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל, ומאחר ויחס לאמונת ישראל הוא כיחסך לאמונת ההינדים, אין סיבה שיתחילו להאמין.
אני מסכים לכל מה שאתה אומר. וכל זה אינו קשור לשאלה אודות הסתמכות על חוויה אישית למול ניתוח נתונים הסתברותי.אמונת אומן אמר:אני חושב, וזאת בתגובה גם לשאר ההודעות שלך לעיל, שמרוב הערכתך למדע רציונלי, אתה מציגד את הדברים בצורה רחוקה מן המציאות.שמעיה אמר:רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל, ומאחר ויחס לאמונת ישראל הוא כיחסך לאמונת ההינדים, אין סיבה שיתחילו להאמין.
העולם המדעי מתעב ולוחם באנשים שמאמינים בדת, ולא רק שאיננו מאשר או מכחיש אותה.
שערי העולם האקדמי כמעט נעולים בפני אנשים מאמינים ולא רק בפני האמונה עצמה, מאמרים מדעיים שעשויים להוכיח שיש בורא לעולם לעולם לא יפורסמו, וכל מי שלןמד מקצוע כלשהו חייב לקבל את העליונות האקדמית כולל גישתה בעניינים אלו, למרות שאין לזה כלל קשר לנושא הנלמד.
נכון.שמעיה אמר:אני מסכים לכל מה שאתה אומר. וכל זה אינו קשור לשאלה אודות הסתמכות על חוויה אישית למול ניתוח נתונים הסתברותי.אמונת אומן אמר:אני חושב, וזאת בתגובה גם לשאר ההודעות שלך לעיל, שמרוב הערכתך למדע רציונלי, אתה מציגד את הדברים בצורה רחוקה מן המציאות.שמעיה אמר:רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל, ומאחר ויחס לאמונת ישראל הוא כיחסך לאמונת ההינדים, אין סיבה שיתחילו להאמין.
העולם המדעי מתעב ולוחם באנשים שמאמינים בדת, ולא רק שאיננו מאשר או מכחיש אותה.
שערי העולם האקדמי כמעט נעולים בפני אנשים מאמינים ולא רק בפני האמונה עצמה, מאמרים מדעיים שעשויים להוכיח שיש בורא לעולם לעולם לא יפורסמו, וכל מי שלןמד מקצוע כלשהו חייב לקבל את העליונות האקדמית כולל גישתה בעניינים אלו, למרות שאין לזה כלל קשר לנושא הנלמד.
שמעיה אמר:רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל,
לא הבנתני.יהודה יעקבזון אמר:שמעיה אמר:רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל,
לא מצאתי אדם שיצביע על 'אי התלהבות מדרשה או הוכחה כזו', כעל בסיס לגישתו.
אפשר לדון מדוע אינו מתלהב ומזדהה. אך לא על הבסיס הזה נתמך זהותו.
אם נסכים לזה, אפשר להתקדם שלב, ולנסות להבין את מהות ובעיקר את מניעי הכפירה.
נתנאל_ב אמר:שאלתך במקומה.
וזה עוזר להחזיר אנשים בתשובה, בכדי להוריד את ההקצנה החילונית הרווחת כאילו דת ואמונה היא עבודת אלילים.
וכי אי אפשר לשכנעו על בסיס רציונאלי בדבר האמינות המוכרחת של אותם מאורעות היסטוריים?שמעיה אמר:אם הוא בן אדם מדעי רציונלי, הכריזמטיות והנאומים, וליהטוטי ההוכחות, לא יעבדו עליו, וממילא הוא ימשיך להתבוסס בבסיסו מאז ומתמיד.
ובכן אמר:וכי אי אפשר לשכנעו על בסיס רציונאלי בדבר האמינות המוכרחת של אותם מאורעות היסטוריים?שמעיה אמר:אם הוא בן אדם מדעי רציונלי, הכריזמטיות והנאומים, וליהטוטי ההוכחות, לא יעבדו עליו, וממילא הוא ימשיך להתבוסס בבסיסו מאז ומתמיד.
[חושבני שלמרות שהתרגשתי שהסכמת לדברי במילה אחת, יש מרחק כלשהו בין הבנותינו].
וליסוד פסיכולוגי זה, אין קשר לרציונליות.שמעיה אמר:לא בצורה מוחצת כל כך שתשכנע אותו לעזוב את הרגליו ואת כל אורח חייו.
לדעתי, השכנועים הקיימים בשוק באמיתות היהדות, כוחם יפה בעיקר לחזק את מי שכבר נוהג כיהודי; אך אלמלא היו קיימים שכנועים כגון אלו לדת ההינדו (ואין), זה לא היה משכנע אותך לדבוק בה.
יושב אוהלים אמר:כבר אמר הג"ר אלי' לופיאן זצוק"ל שאם מישהו אינו רוצה להאמין, לא יועילו לו כל ההוכחות שבעולם לשכנעו.
לא, ידידי.ובכן אמר:וליסוד פסיכולוגי זה, אין קשר לרציונליות.שמעיה אמר:לא בצורה מוחצת כל כך שתשכנע אותו לעזוב את הרגליו ואת כל אורח חייו.
לדעתי, השכנועים הקיימים בשוק באמיתות היהדות, כוחם יפה בעיקר לחזק את מי שכבר נוהג כיהודי; אך אלמלא היו קיימים שכנועים כגון אלו לדת ההינדו (ואין), זה לא היה משכנע אותך לדבוק בה.
זה הסבר פסיכולוגי מדוע בן אדם מסתתר תחת הרציונליות, מה שנקרא 'רציונליזם'.
ודומני, שממש זה מה שמבקשים כאן כמה מן המגיבים, לסייג את תקפותם של מדענים לחתוך בכל שאלה, הואיל ואנו מוצאים הרבה מדענים שלוקים במדעניזם.
שמח להיות ידידך.שמעיה אמר:לא, ידידי.
זה רציונלי למהדרין. מאוד הגיוני, שאדם לא יאמין למה שהוא לא מאמין; כל עוד הוא נעדר הסיבה הפסיכולוגית כן להאמין, וכל עוד אין הוכחות מוחצות שאינן משאירות אפשרויות פרשנות אחרות.
רוב התודות להודעה זו, כנראה מתייחסות לכך שזה מעניין מישהו.לבי במערב אמר:מעניין מישהו?...לבי במערב אמר:יש גם ניתוח גרפולוגי על כתי"ק כ"ק אדמו"ר מהר"ש מליובאוויטש נ"ע, התואם לעובדות הידועות אודותיו עד להפליא. אי"ה אעלהו הֵנָּה בהמשך.
א. מי טעה?שמעיה אמר:יושב אוהלים אמר:כבר אמר הג"ר אלי' לופיאן זצוק"ל שאם מישהו אינו רוצה להאמין, לא יועילו לו כל ההוכחות שבעולם לשכנעו.
א. במחיכ''ת, הוא טעה.
ב. כי אם מישהו לא יאמין בכך שניתן להתחשמל למוות על ידי נגיעה בחוט חשמל חשוף, הרי גם אם לא ירצה לשנות את דעתו, הוא יעשה זאת עד מהרה כשיווכח בתוצאות הקטלניות.
ג. כנראה שהוא מתכוון לאמונה במה שאינו ניתן אלא לאמונה, היינו דברים שלכל היותר יש להם ''הוכחות'', שבזה, אכן, כל עוד לא ירצה האדם להאמין, לא יועילו כל ההוכחות מהסוג הזה לשכנעו, ובצדק.
בשביל זה אני נמצא אתך יחד בפורום, כדי לדון בדעותי מול דעותיך. בא לא נתיימר לראות את המציאות האבסולוטית ללא כל השפעה סביבתית, אלא נבדוק את דעתי בעניין מול דעתך.שמעיה אמר:סנגורן של ישראל אמר:אולי יש מחקרים שמצאו דמיון בתוצאות, אבל מסברא ההבדל רב. הגיוני הפשוט לא מוצא קשר בין מצב הקפה שבכוסי או הקלף שחשקה בו נפשי לבין מצב רוחי.שמעיה אמר:הרב @מבקש אמת, כפי שתיארתי, אני אישית נפגשתי בעיקר עם כישלונות הגרפולוגיה. אך כשאתה כותב שלא היה שום סיבה לנחש את הפרטים, זה קצת מוזר לי לאחר שאתה מעיד על עצמך שמעולם לא פנית למנחשים בעם, כמו קוראי הקפה והקלפים. החוקרים הנ''ל, מעידים שהם כן בדקו את רמת אחוזי ההצלחה, ומסקנתם הייתה שאין הבדל. לנוכח העדויות הרבות הנערמות כאן, אני מתחיל להבין כי כל סוג ניחוש, עלול להנפיק אחוזי התאמה גבוהים למציאות. על המסקנה הזו, לא ראיתי עוררין בדבריך כפי שלא מצאתים בדברי הרב @אמונת אומן.
מה שאין כן בצורת הכתיבה, שאפשר בהחלט להבין שהנפש משפיעה על התנועות. וכמו שכל אחד יכול להבחין בדברים בסיסיים, דהיינו בהשפעה גסה של הנפש על תנועות גסות של היד, כך יכולים המומחים והרגישים להבחין בתנועות עדינות שנובעות ממצבי נפש עדינים יותר. הלא כן?
ההיגיון שלך, הגיע הזמן להכיר בכך, מבוסס על הדעות שספגת בימי חייך. באם היית גדל במשפחה מסוג מסוים, היית בהחלט רואה קשר הגיוני בין מצב הקפה שבכוס ולבין מצב גופך, נשמתך, ורוחך.
חדא אמר:לא 'חולקים על מעשה זה' אלא גדולי ישראל כמהרי"ל דיסקין ועוד אמרו שאסור לחזור על סיפור כזה על מבחר המין האנושישואל כעניין אמר:אכן, ידוע (שהספה"ק מביאים (התפארת ישראל על המשניות ישמח משה ועוד. אך יש חולקים על מעשה זה ) שהיה מלך א' בזמן משרע"ה במדבר, שרצה לראות מי הוא האיש שהרגיז ממלכות ומנהיג את כלל ישראל ברמה ונתן את התורה מאת הקב"החייל של הרבי אמר:ייתכן שבטבעו הוא אינו אוהב להתאמץ, ורק בענייני תומ"צ הוא משקיע מרץ מתוך כוונה לעבוד את בוראו. ואין זה סותר שהוא קצת כבד בטבעו, ואדרבה זה מעיד על מעלתו איך מתגבר על טבעו הרגיל ומתמיד ושוקד בתורה.
(כמובן זה בכלל לא בטוח שהגרפולוג צדק, אבל אני רק מסביר שלאו דווקא שזה סותר את מה שאנחנו מכירים מהרב קנייבסקי שליט"א)
ושלח צייר אחד וחזר, והמלך ראה את הדיוקן שצייר וצוה לתלותו, כי לא יתכן שאדם עם כזה מידות מגונות של ניאוף וגניבה ורציחה הוא יהיה מובחר האנושי להוציא את ישראל ממצרים ולתן את התורה, ושלח עוד צייר אחר וחזר על עצמו ואז החליט שיסע בעצמו לראות את המדובר ואכן ראה את הפלא בעיניו.
עד שביקש ממשרע"ה שיצא מחוץ לעמוד ענן ויצא ושאלו, וענהו שכפי גודל המדריגות המיועדות לאדם שיכול להשיגו מביא הבורא מידות הפכיות כדי שיצטרך לעמול ולהתגבר על עצמו עד שיהפך המידות כמו שיעדהו לנשמה קודם ירידתו....
וגם הדברי חיים מצאנז אמר על עצמו שבהיותו ילד כשנפל לו כפתור מחולצתו הרגיש שעקרו ממנו חלק בשר מהגוף
ועבד על עצמו עד שכשגדל לא היה מסוגל לישון עד שהוציאו כל הכסף מביתו לחלקו לעניים!!
וזה כנ"ל שאכן בטבעו היה קמצן אך בעבודת המידות שלו הצליח לשוברו עד להיפך ממש
ורח"ל מהאי דעתא
רק עכשיו שמתי לב להודעה זו מרוב הודעות והסטת נושא אשכול לדברים אחרים לגמרי,לבי במערב אמר:יש גם ניתוח גרפולוגי על כתי"ק כ"ק אדמו"ר מהר"ש מליובאוויטש נ"ע, התואם לעובדות הידועות אודותיו עד להפליא. אי"ה אעלהו הֵנָּה בהמשך.
א. הג"ר אלי' לופיאן זצוק''ל.יושב אוהלים אמר:א. מי טעה?שמעיה אמר:יושב אוהלים אמר:כבר אמר הג"ר אלי' לופיאן זצוק"ל שאם מישהו אינו רוצה להאמין, לא יועילו לו כל ההוכחות שבעולם לשכנעו.
א. במחיכ''ת, הוא טעה.
ב. כי אם מישהו לא יאמין בכך שניתן להתחשמל למוות על ידי נגיעה בחוט חשמל חשוף, הרי גם אם לא ירצה לשנות את דעתו, הוא יעשה זאת עד מהרה כשיווכח בתוצאות הקטלניות.
ג. כנראה שהוא מתכוון לאמונה במה שאינו ניתן אלא לאמונה, היינו דברים שלכל היותר יש להם ''הוכחות'', שבזה, אכן, כל עוד לא ירצה האדם להאמין, לא יועילו כל ההוכחות מהסוג הזה לשכנעו, ובצדק.
ב. גם בזה הוא יהפוך את העולם לתרץ לך באלף תירוצים, ויטען שלא מחמת זה הוא מת.
ג. אם יש להם הוכחות לזה, למה אתה קורא לזה "שאינו ניתן אלא לאמונה"?
טוב לשמוע במפורש...ובכן אמר:רוב התודות להודעה זו, כנראה מתייחסות לכך שזה מעניין מישהו. גם הודעתי זו...
מוסג"פ: הצג קובץ מצורף ר. צוקר.pdfמחכים אמר:ואנא במטותא מינך תעלהו הנה בהקדם
כמדומה שמופיע גם בסה"ק אור פני משה,פיניפיני אמר:גם השפתי חן לרבי גדלי' מליניץ מביא סיפור כזה
סנגורן של ישראל אמר:בשביל זה אני נמצא אתך יחד בפורום, כדי לדון בדעותי מול דעותיך. בא לא נתיימר לראות את המציאות האבסולוטית ללא כל השפעה סביבתית, אלא נבדוק את דעתי בעניין מול דעתך.שמעיה אמר:סנגורן של ישראל אמר:אולי יש מחקרים שמצאו דמיון בתוצאות, אבל מסברא ההבדל רב. הגיוני הפשוט לא מוצא קשר בין מצב הקפה שבכוסי או הקלף שחשקה בו נפשי לבין מצב רוחי.
מה שאין כן בצורת הכתיבה, שאפשר בהחלט להבין שהנפש משפיעה על התנועות. וכמו שכל אחד יכול להבחין בדברים בסיסיים, דהיינו בהשפעה גסה של הנפש על תנועות גסות של היד, כך יכולים המומחים והרגישים להבחין בתנועות עדינות שנובעות ממצבי נפש עדינים יותר. הלא כן?
ההיגיון שלך, הגיע הזמן להכיר בכך, מבוסס על הדעות שספגת בימי חייך. באם היית גדל במשפחה מסוג מסוים, היית בהחלט רואה קשר הגיוני בין מצב הקפה שבכוס ולבין מצב גופך, נשמתך, ורוחך.
הבה ננסה למצוא את נקודת המחלוקת בינינו.
אני מניח שיש שלל תכונות ורגשות הגורמות לאדם שיהיו שריריו מתוחים, ותנועותיו כבדות וחסרות גמישות.
אני מסיק מכך, שכאשר אותו אדם יכתוב דבר מה, גם תנועות הכתיבה שלו יהיו נוקשות וחדות.
מכך אני מסיק, שכאשר נראה כתב בעל מאפיינים נוקשים, נדע שיש משהו נוקשה וחסר גמישות באופיו.
באותה מידה, אם נצפה בו במשך זמן מה נוכל להתרשם באופן כללי באופן זהה.
אני מניח גם שאדם נבון ורגיש יכול לזהות ניואנסים עדינים יותר, ובהצלבת תנועות שונות ומשונות יוכל ללמוד את האדם שמולו לעומק.
האם אין בהנ"ל הסבר הגיוני בעיניך לאבחון הגרפולוגי?