ניתוח גרפלוגי לכתבי יד גדולי ישראל

נתנאל_ב

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
אתה מתבסס על האמונה היהודית, וזה בסדר גמור מבחינת המדע. המדע מדבר לאנשים שאין להם אמונות מסוימות, ואומר להם מה בכל זאת הם אמורים לקבל הואיל וזה מוכח.
כפי שאני מבין, גם אתה מסכים, שהינדי שאינו מאמין באמונה היהודית, לא ישתכנע להאמין ביהדות רק כי אתה מאמין בה. לשם שכנועו אתה זקוק לביסוס מדעי, וכשאני אומר שהיהדות היא חסרת ביסוס מדעי, איני מתכוון להגיד שהיא לא נכונה, אלא שמדעית אי אפשר לבסס אותה. לכן היא מבססת משהו רק למי שמאמין בה, כפי שכל אדם, מאמין בדברים שהם חסרי ביסוס מדעי, מאחר והוא כן מאמין בה.
ולכן, תאוריית האבולוציה מלאת החורים, למי שמאמין בה, מכל סיבה שהיא, היא מקום נהדר להתבסס בו. אכן, לא ביסוס מדעי, וזוהי הסיבה ששאר אנשים שלא חונכו על ברכיה, לא רואים סיבה להאמין בה.
שיהיה. אני שמח שאתה חוזר בך מדבריך, וגם אם המדע בצורה מדעית ימצא בראיות ברורות שלא היה מעמד הר סיני, לא יהיה בעייה להאמין במעמד הר סיני, ופשוט זה יהיה הוכחה מוחצת שהמתודה המדעית שגוייה (כעת שהם רק מטילים ספק - לדבריך, אין הוכחה).
רק שתדע, שמדענים כופרים תולים את כפירתם במדע, והם רבים מדי, והם לא רק אגנוסטיקנים. האם זה קורולציה? או שהמתודה המדעית היא לומר שכל מה שאינו מדעי אינו נכון ויש כאן סיבה ותוצאה?
הטענה שלי הייתה שהביסוס המדעי הוא פגום כי הוא מטיאליסטי. במדעים מדוייקים הוא מצויין, כי זה מה שמודדים, אבל בלא מדוייקים הוא חורבן, כי הוא בנוי על השערות שכל מה שלא רואים פיזית לא מקובל.
לכן המדען המתיימר לדבר בשם האמת האובייקטיבית גם במדע שאינו מדוייק, מרמה את הציבור ומערבב את המדע המדוייק שעליו אין חולק שהוא נכון, לבין הלא מדוייק. וזה - לא אמונה, אלא עובדה.
 

שמעיה

משתמש ותיק
נתנאל_ב אמר:
שמעיה אמר:
אתה מתבסס על האמונה היהודית, וזה בסדר גמור מבחינת המדע. המדע מדבר לאנשים שאין להם אמונות מסוימות, ואומר להם מה בכל זאת הם אמורים לקבל הואיל וזה מוכח.
כפי שאני מבין, גם אתה מסכים, שהינדי שאינו מאמין באמונה היהודית, לא ישתכנע להאמין ביהדות רק כי אתה מאמין בה. לשם שכנועו אתה זקוק לביסוס מדעי, וכשאני אומר שהיהדות היא חסרת ביסוס מדעי, איני מתכוון להגיד שהיא לא נכונה, אלא שמדעית אי אפשר לבסס אותה. לכן היא מבססת משהו רק למי שמאמין בה, כפי שכל אדם, מאמין בדברים שהם חסרי ביסוס מדעי, מאחר והוא כן מאמין בה.
ולכן, תאוריית האבולוציה מלאת החורים, למי שמאמין בה, מכל סיבה שהיא, היא מקום נהדר להתבסס בו. אכן, לא ביסוס מדעי, וזוהי הסיבה ששאר אנשים שלא חונכו על ברכיה, לא רואים סיבה להאמין בה.
שיהיה. אני שמח שאתה חוזר בך מדבריך, וגם אם המדע בצורה מדעית ימצא בראיות ברורות שלא היה מעמד הר סיני, לא יהיה בעייה להאמין במעמד הר סיני, ופשוט זה יהיה הוכחה מוחצת שהמתודה המדעית שגוייה (כעת שהם רק מטילים ספק - לדבריך, אין הוכחה).
רק שתדע, שמדענים כופרים תולים את כפירתם במדע, והם רבים מדי, והם לא רק אגנוסטיקנים. האם זה קורולציה? או שהמתודה המדעית היא לומר שכל מה שאינו מדעי אינו נכון ויש כאן סיבה ותוצאה?
הטענה שלי הייתה שהביסוס המדעי הוא פגום כי הוא מטיאליסטי. במדעים מדוייקים הוא מצויין, כי זה מה שמודדים, אבל בלא מדוייקים הוא חורבן, כי הוא בנוי על השערות שכל מה שלא רואים פיזית לא מקובל.
לכן המדען המתיימר לדבר בשם האמת האובייקטיבית גם במדע שאינו מדוייק, מרמה את הציבור ומערבב את המדע המדוייק שעליו אין חולק שהוא נכון, לבין הלא מדוייק. וזה - לא אמונה, אלא עובדה.
לא ראיתי היכן כתבתי משהו אחר ממה שכתבתי פה, ולכן, למרות העדר כל מניעה מלחזור בי, לא רואה את עצמי עושה את הפעולה האצילית הזו כאן.
זאת ניתן לקבוע בצורה בהירה ומובהקת, אין היתכנות שהמדע יצליח לשלול בהוכחות את קיום מעמד הר סיני.
רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל, ומאחר ויחס לאמונת ישראל הוא כיחסך לאמונת ההינדים, אין סיבה שיתחילו להאמין. אם הם לא היו אנשים מדעיים, היה אפשר לשגע אותם עם ''מופתים'' או ''קמיעות'' או ''ברכות'' וכדומה, אך המדע הוא זה שעוצר בעדם מלהכניס את עצמם בעול תורה ומצוות ללא הוכחות.
אני מנסה להסביר לך שגם אתה מתבסס רק על ביסוס מדעי, גם בתחומים לא מדויקים; או לחילופין, ובמקביל, על ביסוס אמוני. וכך נוהגים כל העולם כולו, גויים, אתאיסטים, ולהבדיל יהודים.
מה שכתבת בשורה האחרונה, נכון.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
נתנאל_ב אמר:
וגם אם המדע בצורה מדעית ימצא בראיות ברורות שלא היה מעמד הר סיני, לא יהיה בעייה להאמין במעמד הר סיני, ופשוט זה יהיה הוכחה מוחצת שהמתודה המדעית שגוייה (כעת שהם רק מטילים ספק - לדבריך, אין הוכחה).
אני השתתפתי פעם בסמינר של א' מארגוני המחזירים בתשובה, והציגו שם את ה"הוכחות" הלוגיות והמדעיות למעמיד הר סיני ולאמיתת התורה, ושאלתי שאלה:
לענ"ד הוכחה איננה הוכחה באמת אא"כ ננקוט שאם הדבר מקור שמשתמשים בו כ"מוכיח" היה אומר הפוך, זה הי' ראיה להיפך, וכיון שגם אם המדע והלוגיקה היה נראה כמוכיח שלא היתה מעמד הר סיני, ושח"ו אין התורה אמת, לא היינו מקבלים את זה כהוכחה, א"כ איך אפשר להביא את המדע והלוגיקה כהוכחה לאמיתת מעמד הר סיני ואמיתת התורה".
 

נתנאל_ב

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
אני השתתפתי פעם בסמינר של א' מארגוני המחזירים בתשובה, והציגו שם את ה"הוכחות" הלוגיות והמדעיות למעמיד הר סיני ולאמיתת התורה
שאלתך במקומה.
ואכן, מה שמוכיחים שם למעשה הוא שהמדע אינו בהכרח כפרני ואנטי דתי, והדת היא לא בהכרח אנטי מדעית.
וההוכחה מהחוק השני של ניוטון וכו' למשל, הוא רק לזה שיש בורא אחד, אבל לא מוכיחים שם שהוא אישי.
אפיקורס מדופלם לא יחזור בתשובה מזה, אלא רק אדם ממוצע.
וזה עוזר להחזיר אנשים בתשובה, בכדי להוריד את ההקצנה החילונית הרווחת כאילו דת ואמונה היא עבודת אלילים.
ומה שחוזרים בתשובה הוא גם בגלל שמעוררים את האמונה היהודית, ולא רק בגלל הוכחות וכדומה.
רק המחזירים בתשובה טוענים שזה רק בגלל ההוכחות, כי אם יגידו את האמת אף אחד לא ירצה לבוא אליהם להרצאות.
 

נתנאל_ב

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
לא ראיתי היכן כתבתי משהו אחר ממה שכתבתי פה, ולכן, למרות העדר כל מניעה מלחזור בי, לא רואה את עצמי עושה את הפעולה האצילית הזו כאן.
זאת ניתן לקבוע בצורה בהירה ומובהקת, אין היתכנות שהמדע יצליח לשלול בהוכחות את קיום מעמד הר סיני.
רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל, ומאחר ויחס לאמונת ישראל הוא כיחסך לאמונת ההינדים, אין סיבה שיתחילו להאמין. אם הם לא היו אנשים מדעיים, היה אפשר לשגע אותם עם ''מופתים'' או ''קמיעות'' או ''ברכות'' וכדומה, אך המדע הוא זה שעוצר בעדם מלהכניס את עצמם בעול תורה ומצוות ללא הוכחות.
אני מנסה להסביר לך שגם אתה מתבסס רק על ביסוס מדעי, גם בתחומים לא מדויקים; או לחילופין, ובמקביל, על ביסוס אמוני. וכך נוהגים כל העולם כולו, גויים, אתאיסטים, ולהבדיל יהודים.
מה שכתבת בשורה האחרונה, נכון.
אז הגענו לעמק השווה. (ונראה לי שמרוב אהבתך את הרציונליות הטהורה, פעמים שכותב אתה ביטויים שגורמים - עכ"פ לי- לטעות בכוונתך).
אגב, אל תהיה בטוח שאין היתכנות שהמדע יצליח לשלול בהוכחות את קיום מעמד הר סיני.
מאמינים בני מאמינים אנו, שהקב"ה מסתתר בשפריר חביון, ולכן תמיד הקב"ה שם בעולם מציאות מסויימת שמי שרוצה לכפור ולהסתייע בה, יוכל, וזה חלק מהבחירה. ולכן נקרא העולם מלשון העלם, שהוא בעצם נועד להעלים את מציאות הבורא.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל, ומאחר ויחס לאמונת ישראל הוא כיחסך לאמונת ההינדים, אין סיבה שיתחילו להאמין.
אני חושב, וזאת בתגובה גם לשאר ההודעות שלך לעיל, שמרוב הערכתך למדע רציונלי, אתה מציגד את הדברים בצורה רחוקה מן המציאות.
העולם המדעי מתעב ולוחם באנשים שמאמינים בדת, ולא רק שאיננו מאשר או מכחיש אותה.
שערי העולם האקדמי כמעט נעולים בפני אנשים מאמינים ולא רק בפני האמונה עצמה, מאמרים מדעיים שעשויים להוכיח שיש בורא לעולם לעולם לא יפורסמו, וכל מי שלןמד מקצוע כלשהו חייב לקבל את העליונות האקדמית כולל גישתה בעניינים אלו, למרות שאין לזה כלל קשר לנושא הנלמד.
 

שמעיה

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
שמעיה אמר:
רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל, ומאחר ויחס לאמונת ישראל הוא כיחסך לאמונת ההינדים, אין סיבה שיתחילו להאמין.
אני חושב, וזאת בתגובה גם לשאר ההודעות שלך לעיל, שמרוב הערכתך למדע רציונלי, אתה מציגד את הדברים בצורה רחוקה מן המציאות.
העולם המדעי מתעב ולוחם באנשים שמאמינים בדת, ולא רק שאיננו מאשר או מכחיש אותה.
שערי העולם האקדמי כמעט נעולים בפני אנשים מאמינים ולא רק בפני האמונה עצמה, מאמרים מדעיים שעשויים להוכיח שיש בורא לעולם לעולם לא יפורסמו, וכל מי שלןמד מקצוע כלשהו חייב לקבל את העליונות האקדמית כולל גישתה בעניינים אלו, למרות שאין לזה כלל קשר לנושא הנלמד.
אני מסכים לכל מה שאתה אומר. וכל זה אינו קשור לשאלה אודות הסתמכות על חוויה אישית למול ניתוח נתונים הסתברותי.
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
אמונת אומן אמר:
שמעיה אמר:
רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל, ומאחר ויחס לאמונת ישראל הוא כיחסך לאמונת ההינדים, אין סיבה שיתחילו להאמין.
אני חושב, וזאת בתגובה גם לשאר ההודעות שלך לעיל, שמרוב הערכתך למדע רציונלי, אתה מציגד את הדברים בצורה רחוקה מן המציאות.
העולם המדעי מתעב ולוחם באנשים שמאמינים בדת, ולא רק שאיננו מאשר או מכחיש אותה.
שערי העולם האקדמי כמעט נעולים בפני אנשים מאמינים ולא רק בפני האמונה עצמה, מאמרים מדעיים שעשויים להוכיח שיש בורא לעולם לעולם לא יפורסמו, וכל מי שלןמד מקצוע כלשהו חייב לקבל את העליונות האקדמית כולל גישתה בעניינים אלו, למרות שאין לזה כלל קשר לנושא הנלמד.
אני מסכים לכל מה שאתה אומר. וכל זה אינו קשור לשאלה אודות הסתמכות על חוויה אישית למול ניתוח נתונים הסתברותי.
נכון.
זה כן קשור למידת האובייקטיביות של אנשי המדע כשמדובר במשהו שאינו תואם את האג'נדה שלהם.
 
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל,

לא מצאתי אדם שיצביע על 'אי התלהבות מדרשה או הוכחה כזו', כעל בסיס לגישתו.
אפשר לדון מדוע אינו מתלהב ומזדהה. אך לא על הבסיס הזה נתמך זהותו.
אם נסכים לזה, אפשר להתקדם שלב, ולנסות להבין את מהות ובעיקר את מניעי הכפירה.
 

שמעיה

משתמש ותיק
יהודה יעקבזון אמר:
שמעיה אמר:
רוב המדענים כופרים, זה נכון. בשל כך, הם תולים את כפירתם במדע, כי הם טוענים, שהם לא מתלהבים מדרשות חוצבות להבות אש של אמנון יצחק, או מהוכחותיו המגוחכות של ז.כ. לאמיתותה של תורת ישראל,

לא מצאתי אדם שיצביע על 'אי התלהבות מדרשה או הוכחה כזו', כעל בסיס לגישתו.
אפשר לדון מדוע אינו מתלהב ומזדהה. אך לא על הבסיס הזה נתמך זהותו.
אם נסכים לזה, אפשר להתקדם שלב, ולנסות להבין את מהות ובעיקר את מניעי הכפירה.
לא הבנתני.
אדם חילוני, אשר נולד כחילוני, גדל כחילוני, והתחנך כחילוני. מגיע אליו מישהו ומציע לו להגביל את עצמו, מחמת כל מיני אירועים היסטוריים ואלוקים גדול בשמים. האדם הזה מסתכל עליו בעיניים תוהות, ושואל אותו: למה שאני אאמין לך?
אם האדם החילוני הזה אינו טיפוס מדעי רציונלי, מספיק שהמישהו הזה יהיה כריזמטי ונואם מוכשר, או מאחז עיניים שילהטט בנתונים שקריים, כדי שהוא ייסחף אחריו.
אם הוא בן אדם מדעי רציונלי, הכריזמטיות והנאומים, וליהטוטי ההוכחות, לא יעבדו עליו, וממילא הוא ימשיך להתבוסס בבסיסו מאז ומתמיד.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
כבר אמר הג"ר אלי' לופיאן זצוק"ל שאם מישהו אינו רוצה להאמין, לא יועילו לו כל ההוכחות שבעולם לשכנעו.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
נתנאל_ב אמר:
שאלתך במקומה.

וזה עוזר להחזיר אנשים בתשובה, בכדי להוריד את ההקצנה החילונית הרווחת כאילו דת ואמונה היא עבודת אלילים.

משמע מדבריך שאתה מסכים שאין מזה באמת הוכחה.
ומה תאמר על ההוכחה שנאמר בגמ' ממאכלות אסורות, מזה שנכתב בתורה שיש רק 4 בעלי חיים שיש להם רק סימן א' של כשרות.
ואני שואל אותך, אם פתאום ימצא עוד א' וכי תהפוך בגלל זה להאמין בתורה ח"ו? תמצא אלף ואחד תירוצים איך ליישב את הדבר, ויאמרו שזה לא נכון שזה כך, וכו' וכו', ואפילו אם לא ימצא תשובה יאמרו צריך עיון גדול, אבל לא יפסיקו להאמין.
וכי גם זה נכתב בגמ' רק בשביל להוריד את ההקצנה החילונית ??
 

ובכן

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
אם הוא בן אדם מדעי רציונלי, הכריזמטיות והנאומים, וליהטוטי ההוכחות, לא יעבדו עליו, וממילא הוא ימשיך להתבוסס בבסיסו מאז ומתמיד.
וכי אי אפשר לשכנעו על בסיס רציונאלי בדבר האמינות המוכרחת של אותם מאורעות היסטוריים?

[חושבני שלמרות שהתרגשתי שהסכמת לדברי במילה אחת, יש מרחק כלשהו בין הבנותינו].
 

שמעיה

משתמש ותיק
ובכן אמר:
שמעיה אמר:
אם הוא בן אדם מדעי רציונלי, הכריזמטיות והנאומים, וליהטוטי ההוכחות, לא יעבדו עליו, וממילא הוא ימשיך להתבוסס בבסיסו מאז ומתמיד.
וכי אי אפשר לשכנעו על בסיס רציונאלי בדבר האמינות המוכרחת של אותם מאורעות היסטוריים?

[חושבני שלמרות שהתרגשתי שהסכמת לדברי במילה אחת, יש מרחק כלשהו בין הבנותינו].

לא בצורה מוחצת כל כך שתשכנע אותו לעזוב את הרגליו ואת כל אורח חייו.
לדעתי, השכנועים הקיימים בשוק באמיתות היהדות, כוחם יפה בעיקר לחזק את מי שכבר נוהג כיהודי; אך אלמלא היו קיימים שכנועים כגון אלו לדת ההינדו (ואין), זה לא היה משכנע אותך לדבוק בה.
 

ובכן

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
לא בצורה מוחצת כל כך שתשכנע אותו לעזוב את הרגליו ואת כל אורח חייו.
לדעתי, השכנועים הקיימים בשוק באמיתות היהדות, כוחם יפה בעיקר לחזק את מי שכבר נוהג כיהודי; אך אלמלא היו קיימים שכנועים כגון אלו לדת ההינדו (ואין), זה לא היה משכנע אותך לדבוק בה.
וליסוד פסיכולוגי זה, אין קשר לרציונליות.
זה הסבר פסיכולוגי מדוע בן אדם מסתתר תחת הרציונליות, מה שנקרא 'רציונליזם'.
ודומני, שממש זה מה שמבקשים כאן כמה מן המגיבים, לסייג את תקפותם של מדענים לחתוך בכל שאלה, הואיל ואנו מוצאים הרבה מדענים שלוקים במדעניזם.
 

שמעיה

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
כבר אמר הג"ר אלי' לופיאן זצוק"ל שאם מישהו אינו רוצה להאמין, לא יועילו לו כל ההוכחות שבעולם לשכנעו.



במחיכ''ת, הוא טעה.
כי אם מישהו לא יאמין בכך שניתן להתחשמל למוות על ידי נגיעה בחוט חשמל חשוף, הרי גם אם לא ירצה לשנות את דעתו, הוא יעשה זאת עד מהרה כשיווכח בתוצאות הקטלניות.
כנראה שהוא מתכוון לאמונה במה שאינו ניתן אלא לאמונה, היינו דברים שלכל היותר יש להם ''הוכחות'', שבזה, אכן, כל עוד לא ירצה האדם להאמין, לא יועילו כל ההוכחות מהסוג הזה לשכנעו, ובצדק.
 

שמעיה

משתמש ותיק
ובכן אמר:
שמעיה אמר:
לא בצורה מוחצת כל כך שתשכנע אותו לעזוב את הרגליו ואת כל אורח חייו.
לדעתי, השכנועים הקיימים בשוק באמיתות היהדות, כוחם יפה בעיקר לחזק את מי שכבר נוהג כיהודי; אך אלמלא היו קיימים שכנועים כגון אלו לדת ההינדו (ואין), זה לא היה משכנע אותך לדבוק בה.
וליסוד פסיכולוגי זה, אין קשר לרציונליות.
זה הסבר פסיכולוגי מדוע בן אדם מסתתר תחת הרציונליות, מה שנקרא 'רציונליזם'.
ודומני, שממש זה מה שמבקשים כאן כמה מן המגיבים, לסייג את תקפותם של מדענים לחתוך בכל שאלה, הואיל ואנו מוצאים הרבה מדענים שלוקים במדעניזם.
לא, ידידי.
זה רציונלי למהדרין. מאוד הגיוני, שאדם לא יאמין למה שהוא לא מאמין; כל עוד הוא נעדר הסיבה הפסיכולוגית כן להאמין, וכל עוד אין הוכחות מוחצות שאינן משאירות אפשרויות פרשנות אחרות.
 

ובכן

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
לא, ידידי.
זה רציונלי למהדרין. מאוד הגיוני, שאדם לא יאמין למה שהוא לא מאמין; כל עוד הוא נעדר הסיבה הפסיכולוגית כן להאמין, וכל עוד אין הוכחות מוחצות שאינן משאירות אפשרויות פרשנות אחרות.
שמח להיות ידידך.
אין לי שום בעיה לדון איתך בנושא זה, אלא שבגדול אני חושב שזה לא הפלטפורמה המתאימה. [אולי בהודעות פרטיות].
בכל אופן, אני מרוצה מכך שחודד ההבדל בין שתי הגישות.
 

ובכן

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
לבי במערב אמר:
יש גם ניתוח גרפולוגי על כתי"ק כ"ק אדמו"ר מהר"ש מליובאוויטש נ"ע, התואם לעובדות הידועות אודותיו עד להפליא. אי"ה אעלהו הֵנָּה בהמשך.
מעניין מישהו?...
רוב התודות להודעה זו, כנראה מתייחסות לכך שזה מעניין מישהו.
גם הודעתי זו...
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
יושב אוהלים אמר:
כבר אמר הג"ר אלי' לופיאן זצוק"ל שאם מישהו אינו רוצה להאמין, לא יועילו לו כל ההוכחות שבעולם לשכנעו.



א. במחיכ''ת, הוא טעה.
ב. כי אם מישהו לא יאמין בכך שניתן להתחשמל למוות על ידי נגיעה בחוט חשמל חשוף, הרי גם אם לא ירצה לשנות את דעתו, הוא יעשה זאת עד מהרה כשיווכח בתוצאות הקטלניות.
ג. כנראה שהוא מתכוון לאמונה במה שאינו ניתן אלא לאמונה, היינו דברים שלכל היותר יש להם ''הוכחות'', שבזה, אכן, כל עוד לא ירצה האדם להאמין, לא יועילו כל ההוכחות מהסוג הזה לשכנעו, ובצדק.
א. מי טעה? 
ב. גם בזה הוא יהפוך את העולם לתרץ לך באלף תירוצים, ויטען שלא מחמת זה הוא מת.
ג. אם יש להם הוכחות לזה, למה אתה קורא לזה "שאינו ניתן אלא לאמונה"?

 
 

ירמיה

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
סנגורן של ישראל אמר:
שמעיה אמר:
הרב @מבקש אמת, כפי שתיארתי, אני אישית נפגשתי בעיקר עם כישלונות הגרפולוגיה. אך כשאתה כותב שלא היה שום סיבה לנחש את הפרטים, זה קצת מוזר לי לאחר שאתה מעיד על עצמך שמעולם לא פנית למנחשים בעם, כמו קוראי הקפה והקלפים. החוקרים הנ''ל, מעידים שהם כן בדקו את רמת אחוזי ההצלחה, ומסקנתם הייתה שאין הבדל. לנוכח העדויות הרבות הנערמות כאן, אני מתחיל להבין כי כל סוג ניחוש, עלול להנפיק אחוזי התאמה גבוהים למציאות. על המסקנה הזו, לא ראיתי עוררין בדבריך כפי שלא מצאתים בדברי הרב @אמונת אומן.
אולי יש מחקרים שמצאו דמיון בתוצאות, אבל מסברא ההבדל רב. הגיוני הפשוט לא מוצא קשר בין מצב הקפה שבכוסי או הקלף שחשקה בו נפשי לבין מצב רוחי.
מה שאין כן בצורת הכתיבה, שאפשר בהחלט להבין שהנפש משפיעה על התנועות. וכמו שכל אחד יכול להבחין בדברים בסיסיים, דהיינו בהשפעה גסה של הנפש על תנועות גסות של היד, כך יכולים המומחים והרגישים להבחין בתנועות עדינות שנובעות ממצבי נפש עדינים יותר. הלא כן?

ההיגיון שלך, הגיע הזמן להכיר בכך, מבוסס על הדעות שספגת בימי חייך. באם היית גדל במשפחה מסוג מסוים, היית בהחלט רואה קשר הגיוני בין מצב הקפה שבכוס ולבין מצב גופך, נשמתך, ורוחך.
בשביל זה אני נמצא אתך יחד בפורום, כדי לדון בדעותי מול דעותיך. בא לא נתיימר לראות את המציאות האבסולוטית ללא כל השפעה סביבתית, אלא נבדוק את דעתי בעניין מול דעתך.

הבה ננסה למצוא את נקודת המחלוקת בינינו.
אני מניח שיש שלל תכונות ורגשות הגורמות לאדם שיהיו שריריו מתוחים, ותנועותיו כבדות וחסרות גמישות.
אני מסיק מכך, שכאשר אותו אדם יכתוב דבר מה, גם תנועות הכתיבה שלו יהיו נוקשות וחדות.
מכך אני מסיק, שכאשר נראה כתב בעל מאפיינים נוקשים, נדע שיש משהו נוקשה וחסר גמישות באופיו.
באותה מידה, אם נצפה בו במשך זמן מה נוכל להתרשם באופן כללי באופן זהה.
אני מניח גם שאדם נבון ורגיש יכול לזהות ניואנסים עדינים יותר, ובהצלבת תנועות שונות ומשונות יוכל ללמוד את האדם שמולו לעומק.
האם אין בהנ"ל הסבר הגיוני בעיניך לאבחון הגרפולוגי?



 
 

פיניפיני

משתמש ותיק
חדא אמר:
שואל כעניין אמר:
חייל של הרבי אמר:
ייתכן שבטבעו הוא אינו אוהב להתאמץ, ורק בענייני תומ"צ הוא משקיע מרץ מתוך כוונה לעבוד את בוראו. ואין זה סותר שהוא קצת כבד בטבעו, ואדרבה זה מעיד על מעלתו איך מתגבר על טבעו הרגיל ומתמיד ושוקד בתורה.
(כמובן זה בכלל לא בטוח שהגרפולוג צדק, אבל אני רק מסביר שלאו דווקא שזה סותר את מה שאנחנו מכירים מהרב קנייבסקי שליט"א)
אכן, ידוע (שהספה"ק מביאים (התפארת ישראל על המשניות ישמח משה ועוד. אך יש חולקים על מעשה זה ) שהיה מלך א' בזמן משרע"ה במדבר, שרצה לראות מי הוא האיש שהרגיז ממלכות ומנהיג את כלל ישראל ברמה ונתן את התורה מאת הקב"ה
ושלח צייר אחד וחזר, והמלך ראה את הדיוקן שצייר וצוה לתלותו, כי לא יתכן שאדם עם כזה מידות מגונות של ניאוף וגניבה ורציחה הוא יהיה מובחר האנושי להוציא את ישראל ממצרים ולתן את התורה, ושלח עוד צייר אחר וחזר על עצמו ואז החליט שיסע בעצמו לראות את המדובר ואכן ראה את הפלא בעיניו.
עד שביקש ממשרע"ה שיצא מחוץ לעמוד ענן ויצא ושאלו, וענהו שכפי גודל המדריגות המיועדות לאדם שיכול להשיגו מביא הבורא מידות הפכיות כדי שיצטרך לעמול ולהתגבר על עצמו עד שיהפך המידות כמו שיעדהו לנשמה קודם ירידתו....

 וגם הדברי חיים מצאנז אמר על עצמו שבהיותו ילד כשנפל לו כפתור מחולצתו הרגיש שעקרו ממנו חלק בשר מהגוף
ועבד על עצמו עד שכשגדל לא היה מסוגל לישון עד שהוציאו כל הכסף מביתו לחלקו לעניים!!
וזה כנ"ל שאכן בטבעו היה קמצן אך בעבודת המידות שלו הצליח לשוברו עד להיפך ממש
לא 'חולקים על מעשה זה' אלא גדולי ישראל כמהרי"ל דיסקין ועוד אמרו שאסור לחזור על סיפור כזה על מבחר המין האנושי
ורח"ל מהאי דעתא

גם השפתי חן לרבי גדלי' מליניץ מביא סיפור כזה
 

מחכים

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
יש גם ניתוח גרפולוגי על כתי"ק כ"ק אדמו"ר מהר"ש מליובאוויטש נ"ע, התואם לעובדות הידועות אודותיו עד להפליא. אי"ה אעלהו הֵנָּה בהמשך.
רק עכשיו שמתי לב להודעה זו מרוב הודעות והסטת נושא אשכול לדברים אחרים לגמרי,
והרי בדיוק לכגון דא ציפיתי ופתחתי את האשכול
ואנא במטותא מינך תעלהו הנה בהקדם
 

שמעיה

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
שמעיה אמר:
יושב אוהלים אמר:
כבר אמר הג"ר אלי' לופיאן זצוק"ל שאם מישהו אינו רוצה להאמין, לא יועילו לו כל ההוכחות שבעולם לשכנעו.



א. במחיכ''ת, הוא טעה.
ב. כי אם מישהו לא יאמין בכך שניתן להתחשמל למוות על ידי נגיעה בחוט חשמל חשוף, הרי גם אם לא ירצה לשנות את דעתו, הוא יעשה זאת עד מהרה כשיווכח בתוצאות הקטלניות.
ג. כנראה שהוא מתכוון לאמונה במה שאינו ניתן אלא לאמונה, היינו דברים שלכל היותר יש להם ''הוכחות'', שבזה, אכן, כל עוד לא ירצה האדם להאמין, לא יועילו כל ההוכחות מהסוג הזה לשכנעו, ובצדק.
א. מי טעה? 
ב. גם בזה הוא יהפוך את העולם לתרץ לך באלף תירוצים, ויטען שלא מחמת זה הוא מת.
ג. אם יש להם הוכחות לזה, למה אתה קורא לזה "שאינו ניתן אלא לאמונה"?
א. הג"ר אלי' לופיאן זצוק''ל.
ב. אני חושב אחרת.
ג. הוכחות במרכאות.
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק

מחכים

משתמש ותיק
פותח הנושא
פיניפיני אמר:
גם השפתי חן לרבי גדלי' מליניץ מביא סיפור כזה
כמדומה שמופיע גם בסה"ק אור פני משה,
אך לכאורה צ"ע מהמבואר בספרי חסידות בעניין כשנולד משה נתמלא הבית כולו אורה, דקאי על גופו של משה שהואר לגמרי באור נשמתו מיד בלידתו וגופו היה כמלבוש אור לנשמה ולא כלבוש עור.
 

שמעיה

משתמש ותיק
סנגורן של ישראל אמר:
שמעיה אמר:
סנגורן של ישראל אמר:
אולי יש מחקרים שמצאו דמיון בתוצאות, אבל מסברא ההבדל רב. הגיוני הפשוט לא מוצא קשר בין מצב הקפה שבכוסי או הקלף שחשקה בו נפשי לבין מצב רוחי.
מה שאין כן בצורת הכתיבה, שאפשר בהחלט להבין שהנפש משפיעה על התנועות. וכמו שכל אחד יכול להבחין בדברים בסיסיים, דהיינו בהשפעה גסה של הנפש על תנועות גסות של היד, כך יכולים המומחים והרגישים להבחין בתנועות עדינות שנובעות ממצבי נפש עדינים יותר. הלא כן?

ההיגיון שלך, הגיע הזמן להכיר בכך, מבוסס על הדעות שספגת בימי חייך. באם היית גדל במשפחה מסוג מסוים, היית בהחלט רואה קשר הגיוני בין מצב הקפה שבכוס ולבין מצב גופך, נשמתך, ורוחך.
בשביל זה אני נמצא אתך יחד בפורום, כדי לדון בדעותי מול דעותיך. בא לא נתיימר לראות את המציאות האבסולוטית ללא כל השפעה סביבתית, אלא נבדוק את דעתי בעניין מול דעתך.

הבה ננסה למצוא את נקודת המחלוקת בינינו.
אני מניח שיש שלל תכונות ורגשות הגורמות לאדם שיהיו שריריו מתוחים, ותנועותיו כבדות וחסרות גמישות.
אני מסיק מכך, שכאשר אותו אדם יכתוב דבר מה, גם תנועות הכתיבה שלו יהיו נוקשות וחדות.
מכך אני מסיק, שכאשר נראה כתב בעל מאפיינים נוקשים, נדע שיש משהו נוקשה וחסר גמישות באופיו.
באותה מידה, אם נצפה בו במשך זמן מה נוכל להתרשם באופן כללי באופן זהה.
אני מניח גם שאדם נבון ורגיש יכול לזהות ניואנסים עדינים יותר, ובהצלבת תנועות שונות ומשונות יוכל ללמוד את האדם שמולו לעומק.
האם אין בהנ"ל הסבר הגיוני בעיניך לאבחון הגרפולוגי?


וודאי! אין ספק שיש הסבר הגיוני לאבחון גרפולוגי, לא על כך חלקתי עליך.
אני טענתי, שאדם שמשוכנע שיש אנרגיות הנובעות מטבע האדם, אופיו, מעשיו ותכונותיו, היכולות להשפיע על ביצת הקפה הסמיכה - מבחינתו, הגיוני מאוד לקבל את הקשר בין האדם לקפה שבכוס.
ואילו אתה לא היית משוכנע בכך ששלל תכונות ורגשות גורמות לאדם להיות שריריו וכו', היית כותב שאין כל קשר בין הנפש להשפעה על התנועות.
 

מחכים

משתמש ותיק
פותח הנושא
רבינו @לבי במערב
האם ידוע לך ניתוח גרפלוגי בכתי"ק כ"ק אדמו"ר זי"ע
באופן פרטי שמעתי דברים מעניינים מגרפלוג מפורסם (גם דברים בלתי ידועים)
אבל מאידך גיסא ידע מראש מקור הכתי"ק
 
חלק עליון תַחתִית