שייף עייל אמר:
בכמה מקומות רואים מחלוקת תנאים בין חכמים לתנא אחד, ובגמ' נפסק שהלכה כמותו (כגון מחלוקת חכמים ור' יהודה בברכות). וזה תמיד מעלה קושי של יחיד ורבים הלכה כרבים. ולמה מזכירין את דברי היחיד בין המרובין וכו'. מה הפשט בזה?
כבר ציינו לדברי תוס'. וראה עוד מה שכתב במסילת ישרים.
מסילת ישרים - פרק יד - בחלקי הפרישות וזת"ד: חלקי הפרישות הראשיים וכו' והפרישות בדינים הוא להחמיר בהם תמיד, לחוש אפילו לדברי יחיד במחלוקת אם טעמו נראה, אפילו שאין הלכה כמותו ובתנאי שלא יהיה חומרו קולו, ולהחמיר בספיקות אפילו במקום שאפשר להקל בהם. וכבר ביארו לנו חכמינו ז"ל מאמר יחזקאל (חולין לז): "הנה נפשי לא מטומאה" שלא אכלתי מבהמה שהורה בה חכם (בהמה שיש בה ספק איסור, ואע"פ שלסוף הורה בה החכם היתר), ולא אכלתי מבשר כוס כוס (כוס לשון שחיטה, שאומרים בעליה שחוט שחוט, כלומר שלא אכל מבהמה שנוטה למות, שממהרים לשוחטה בטרם תמות ותעשה נבילה, ואע"פ שמעיקר הדין מותר לאוכלה הואיל ונשחטה בטרם תמות, מ"מ קרובה היא לנבילה). והנה כל זה מותר הוא מן הדין ודאי, אלא איהו דאחמיר אנפשיה.