הוא למשל מדבר בפתיחות מאוד גדולה על העניין ואפשר לומר ברחל בתך הקטנה וזה בדיוק מה שהייתי רוצה לדעת, מה היו הוראת גדולי הדורות או המחנכים בעניין הזהחייל של הרבי אמר:ידוע לי שר' יואל ראטה (משפיע מזכה רבים מארה"ב) דן בזה פעמים רבות ומזהיר שחובה ללמד את הילדים מה הסכנה ואיך לזהות מקרה כזה ומה להגיב.
בדבר זה לא מצינו הוי ראי', שלא שמענו מעולם משום גדול שידבר כן, והלא זה בא לתקן ולפעמים נמצא מקלקל, ואם כי לא שמעתי בעצמי דברי הרב הנ"ל, ויתכן שהוא מדבר בחכמה ויודיע מה לומר ומה להסתיר, אמנם לקבוע דרך לכל הורים ומורים שידברו בצורה פתיחה יכול להביא לידי הירוס.ברל אמר:הוא למשל מדבר בפתיחות מאוד גדולה על העניין ואפשר לומר ברחל בתך הקטנה וזה בדיוק מה שהייתי רוצה לדעת, מה היו הוראת גדולי הדורות או המחנכים בעניין הזהחייל של הרבי אמר:ידוע לי שר' יואל ראטה (משפיע מזכה רבים מארה"ב) דן בזה פעמים רבות ומזהיר שחובה ללמד את הילדים מה הסכנה ואיך לזהות מקרה כזה ומה להגיב.
בהרבה מקרים אינו מועילמבין ומאזין אמר:בדרך כלל.
ומה עם כל המקרים שקרו שלא על ידי 'אדם זר', אלא בדווקא על ידי אנשים שניצלו את ההיכרות של הילד עימם?מבין ומאזין אמר:מצד שני כל אחד יכול להזהיר את בניו שאין לדבר עם אדם זר בשום פנים, וכ"ש שלא ליליך עמו מטעמי אבטחה, וזה מספיק בדרך כלל.
יושב אוהלים אמר:מה עם המקרים שקרו על ידי אנשים שניצלו את ההיכרות של הילד עימם?
הרעיון נכון, אמנם הלשון צריך תיקון, כי אין היחס בין אב לבן להיות 'יחס חברי', אלא של אהבה ללא גבולות, וקירבת הנפשות, והבנת ההורים לנפש הילד וכו], וכידוע הקלקולים שיצאו במשפחות שנקטו בצורת היחס של 'חברות' בין ההורים והילדים, (וכידוע שהוא דרך של אלו שדוגלים ב"שוויון מעמד" ר"ל, וכדומה).משה נפתלי אמר:יושב אוהלים אמר:מה עם המקרים שקרו על ידי אנשים שניצלו את ההיכרות של הילד עימם?אין לך דבר שמרתיע אינשי דלא מעלי כמו יַחַס חֲבֵרִי בין האב והבן.בדוק ומנוסה.
ברל אמר:הוא למשל מדבר בפתיחות מאוד גדולה על העניין ואפשר לומר ברחל בתך הקטנה וזה בדיוק מה שהייתי רוצה לדעת, מה היו הוראת גדולי הדורות או המחנכים בעניין הזהחייל של הרבי אמר:ידוע לי שר' יואל ראטה (משפיע מזכה רבים מארה"ב) דן בזה פעמים רבות ומזהיר שחובה ללמד את הילדים מה הסכנה ואיך לזהות מקרה כזה ומה להגיב.
ברל אמר:האם יש התייחסות של גדולי ישראל וכן/או התייחסות בספרים קדמונים יותר מדורינו כיצד להזהיר ולחנך ילדים קטנים מפני רוצחי הנפש.
מקווה שכתבתי בלשון נקייה מספיק.
מע"כ מערבב פה שני עניינים נפרדים.משבט הכהונא אמר:ואפילו אלו שדיברו קצת רק להתרחק מאדם זר או שדיברו פ"א לפי נפש האב והילד
אבל לדבר ככה בפומבי ולהוציאו בעלונים מי התיר זאת???
בלתי ידוע כלל.יושב אוהלים אמר:ידוע הקלקולים במשפחות שנקטו בצורת היחס של 'חברות' בין ההורים והילדים.
משה נפתלי אמר:בלתי ידוע כלל.יושב אוהלים אמר:ידוע הקלקולים במשפחות שנקטו בצורת היחס של 'חברות' בין ההורים והילדים.
גם על שיטתו של הגר"ש פינקוס ביודעי שהרבה חלקו עליו כמדומני גם בנושא הזה וכבר היה כאן שרשור על העניין הזה של חשיפה לילדים גם אתה שיש לך אינטרנט כזה או אחר ויוכיח חברותך בפורום לא נמנע כשיטתו של הגר"שמשבט הכהונא אמר:ברל אמר:הוא למשל מדבר בפתיחות מאוד גדולה על העניין ואפשר לומר ברחל בתך הקטנה וזה בדיוק מה שהייתי רוצה לדעת, מה היו הוראת גדולי הדורות או המחנכים בעניין הזהחייל של הרבי אמר:ידוע לי שר' יואל ראטה (משפיע מזכה רבים מארה"ב) דן בזה פעמים רבות ומזהיר שחובה ללמד את הילדים מה הסכנה ואיך לזהות מקרה כזה ומה להגיב.
יש הרבה מבקרים לשיטה זו
למשל ראינו חינוך ילדים שלא לשמוע שירת נשים כן מצאנו בפוסקים
מצאנו חיוב שמירה שלא תלך בחוף נשים ויש מח' מאיזה גיל
ואף ללמדם על איסור הסתכלות
והעיקר מצאנו חיוב שמירה שישמור על בנו
והעיקר מצאנו שילמדו יראת שמים ויהיה אווירא של יראת שמים
ואפילו אלו שדיברו קצת רק להתרחק מאדם זר או שדיברו פ"א לפי נפש האב והילד
אבל לדבר ככה בפומבי ולהוציאו בעלונים מי התיר זאת???
אבה לא נשכח מדלגים לילדים פסוקים בתורה פשוט כפשוטו פסוקים שלימים לא מלמדים לתינוקות כדי שלא ישאלו שאלות כאן
וידוע מה שאמר הגר"ש פינקוס כי העיקר ההרס הנשירה מגיע מחשיפה (וע"כ החינוך הוא על החשיפה לא לראות לא לשמוע לא להתקרב לאדם זר אבל לא יותר ודיי"ל)
יש הרבה רבנים ומחנכים שיש להם כאב ראש מעלונים האלו ביודעי ומכירי
כמדומני שזה החילוק בין החינוך החרדי לחינוך הלא חרדי ששם יש שיעורים עם לא זוכר איזה כותרת והעיקרון ללמד את הילדים וכו'
מבין ומאזין אמר:בדבר זה לא מצינו הוי ראי', שלא שמענו מעולם משום גדול שידבר כן, והלא זה בא לתקן ולפעמים נמצא מקלקל, ואם כי לא שמעתי בעצמי דברי הרב הנ"ל, ויתכן שהוא מדבר בחכמה ויודיע מה לומר ומה להסתיר, אמנם לקבוע דרך לכל הורים ומורים שידברו בצורה פתיחה יכול להביא לידי הירוס.ברל אמר:הוא למשל מדבר בפתיחות מאוד גדולה על העניין ואפשר לומר ברחל בתך הקטנה וזה בדיוק מה שהייתי רוצה לדעת, מה היו הוראת גדולי הדורות או המחנכים בעניין הזהחייל של הרבי אמר:ידוע לי שר' יואל ראטה (משפיע מזכה רבים מארה"ב) דן בזה פעמים רבות ומזהיר שחובה ללמד את הילדים מה הסכנה ואיך לזהות מקרה כזה ומה להגיב.
מצד שני כל אחד יכול להזהיר את בניו שאין לדבר עם אדם זר בשום פנים, וכ"ש שלא ליליך עמו מטעמי אבטחה, וזה מספיק בדרך כלל.
אהרן פישר אמר:מבין ומאזין אמר:ברל אמר:אמנם צריכים לדעת שמקרים כאלו הם באים ברוב ע"י קרובים ומכרים.
אמת.ברל אמר:אהרן פישר אמר:מבין ומאזין אמר:
לצערי רוב המקרים נעשים ע"י קרובי משפחה
למה לא ליצור 'מירתת' ע"י שהילד יודע מה לא ראוי שיעשו לו וצועק על כל מי שיעשה כך? לדעתי זה מועיל מאוד. לא באתי להכריע איך וכמה לחנך, אבל לטעון שרק תפילות יעזרו זו בריחה מחובת ההשתדלות, לפי דעתי.השפל באמת אמר:אמת.ברל אמר:אהרן פישר אמר:
לצערי רוב המקרים נעשים ע"י קרובי משפחה
ולזה כמעט ואין מה לעשות חוץ מתפילה.
לא יודע עד כמה זה יעזור, כי הילד בעצמו מפחד לומר, וברוב הפעמים הוא לא ממש בטוח (אולי הוא פשוט מאוד אוהב אותי?). ולא תוכל להסביר לו מה בדיוק השני יעשה לו שאז יצעק.חייל של הרבי אמר:למה לא ליצור 'מירתת' ע"י שהילד יודע מה לא ראוי שיעשו לו וצועק על כל מי שיעשה כך? לדעתי זה מועיל מאוד.
הידד! ומה תמליץ למי שמגלה שהאיש הבליעל חסר המעצורים אינו אחר מאשר זיידי?נתנאל_ב אמר:אמרתי לו בשקט: "אם תתחיל להתעסק עם הבן שלי, תכתוב צוואה קודם".
שואל כעניין אמר:אחרי ההשתדלות ההכרחית כמו שכבר האריכו חו"ר הפורום
רק!!! תפילות עוזרות
שמעתי על מקרים שבנים יקרים ממשפחות חשובות באמת
שהקנו לילדיהם את כל הכלים לכך
אבל קרו מקרים שבניהם נפלו קרבן ל'רוצח' שפל ה"י
(ע"י מקרה שאפילו ההורים לא ידעו שיתכן כזו סיטואציה...)
לכן חייבים לבכות להשי"ת שבנינו יישמרו מכל רע