סירוס ירק

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
האם מותר לסרס ירקות צמחים עצים וכדו', או שאסור כמו בעלי חיים.​
לא דייך מה שאסרה עליך תורה אלא שאתה אוסר עוד?
פשיטא דמותר ובארצכם לא תעשו היינו רק בע''ח, כדאמרי' לא תסרס כלבא, דוקא כלב ובע''ח ולא צמחים.
 
 

נתן הבבלי

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
נתן הבבלי אמר:
האם מותר לסרס ירקות צמחים עצים וכדו', או שאסור כמו בעלי חיים.​
לא דייך מה שאסרה עליך תורה אלא שאתה אוסר עוד?
פשיטא דמותר ובארצכם לא תעשו היינו רק בע''ח, כדאמרי' לא תסרס כלבא, דוקא כלב ובע''ח ולא צמחים.

האם מצאת מישהוא מדבר בזה?
 

בשלמא

משתמש ותיק

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
נתן הבבלי אמר:
בשלמא אמר:
שו"ת משנת יוסף ח"ח סי' ה'

תוכל להביא מסקנתו או קישור וכדו
יישר כח

https://tablet.otzar.org/pages/?&restore=1&t=1621455114891&pagenum=19&book=172562
ערבוב דברים, לאסור מדין איסור סירוס כבע''ח לא עלה על דעת אדם אלא שיש לדון מדין בל תשחית וזה התשובה שם.
 
 

נתן הבבלי

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
בשלמא אמר:
נתן הבבלי אמר:
תוכל להביא מסקנתו או קישור וכדו
יישר כח

https://tablet.otzar.org/pages/?&restore=1&t=1621455114891&pagenum=19&book=172562
ערבוב דברים, לאסור מדין איסור סירוס כבע''ח לא עלה על דעת אדם אלא שיש לדון מדין בל תשחית וזה התשובה שם.
כת"ר כתב שפשוט שמותר ולא עלה על דעתו איסור בזה כלל גם לא משום בל תשחית
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
בשלמא אמר:
https://tablet.otzar.org/pages/?&restore=1&t=1621455114891&pagenum=19&book=172562
ערבוב דברים, לאסור מדין איסור סירוס כבע''ח לא עלה על דעת אדם אלא שיש לדון מדין בל תשחית וזה התשובה שם.
כת"ר כתב שפשוט שמותר ולא עלה על דעתו איסור בזה כלל גם לא משום בל תשחית
נכון, אני עניתי על השאלה של סירוס, ולא חשבתי על הצד של בל תשחית.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
נתן הבבלי אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
ערבוב דברים, לאסור מדין איסור סירוס כבע''ח לא עלה על דעת אדם אלא שיש לדון מדין בל תשחית וזה התשובה שם.
כת"ר כתב שפשוט שמותר ולא עלה על דעתו איסור בזה כלל גם לא משום בל תשחית
נכון, אני עניתי על השאלה של סירוס, ולא חשבתי על הצד של בל תשחית.
כמובן שיש נפק''מ גדולה כי אם זה מדין בל תשחית א''כ מותר כשיש צורך וריוח כי אין כאן השחתה ומשא''כ באיסור סירוס.
 
 
חלק עליון תַחתִית