תרומת הדשן, כשרה בזר ?

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
הרי היא עבודת לילה.
ואת הפייס עשו בה רק בגלל מעשה שהיה.
א"כ נשמע שלכאו' כשרה בזר.
אני צודק ?
 

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
יושב אוהלים אמר:
מחלוקת בגמרא [שם כד.] בין רב ולוי האם זר התורם את הדשן חייב מיתה, אבל לכו"ע אסור לזר לעשותו.
אז מה הנדון בכלל אם זו עבודת יום או לילה.

ומה"ת שלרב אסור ?
ללוי חייב מיתה לרב ...מותר 
(כמו הפשט וניתוח וכ')
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מרדכי דב זינגר אמר:
יושב אוהלים אמר:
מחלוקת בגמרא [שם כד.] בין רב ולוי האם זר התורם את הדשן חייב מיתה, אבל לכו"ע אסור לזר לעשותו.
אז מה הנדון בכלל אם זו עבודת יום או לילה.

הגמרא עצמה מדברת על זה, תלמד את כל הגמרא שם עד הסוף.
 

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
יושב אוהלים אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
יושב אוהלים אמר:
מחלוקת בגמרא [שם כד.] בין רב ולוי האם זר התורם את הדשן חייב מיתה, אבל לכו"ע אסור לזר לעשותו.
אז מה הנדון בכלל אם זו עבודת יום או לילה.

הגמרא עצמה מדברת על זה, תלמד את כל הגמרא שם עד הסוף.
ייש"כ.
ושו"ר....
ומה"ת שלרב אסור ?
ללוי חייב מיתה לרב ...מותר 
(כמו הפשט וניתוח וכ')
 
 

זכרונות

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
והיעלה על הדעת שהזר יכנס להיכל, להיטיב הנרות?
השאלה האם מותר? וודאי שלא, והה"נ דאסור לזר להכנס להיטיב הנרות, ועבודתו פסולה,  אלא דחיוב מיתה הוא בד' עבודות 
 
 

בן יהוידע

משתמש ותיק
מרדכי דב זינגר אמר:
ומה"ת שלרב אסור ?
ללוי חייב מיתה לרב ...מותר 
(כמו הפשט וניתוח וכ')
אם השאלה שלך מהיכן אנחנו רואים שלרב גם כן אסור, התשובה הוא ברש״י דף כד. ד״ה ארבע עבודות ׳אע״פ שכולן מוזהר עליהן זר אין חיוב מיתה אלא בארבע האלו כדמפרש ואזיל ע״כ

ואם השאלה מהיכן רש״י לקח את זה, אז א׳ מהפסוק ׳ואתה ובניך אתך תשמרו את כהנתכם׳

ב. לא הבנתי בכלל מהיכן כבודו לוקח ש׳עבודת לילה׳ ואין עליה פייס שווה ׳מותר בזר׳. 
למרות שלשון הגמ׳ בסוגיא בדף כז: כח. יכול להישמע כך אבל כל הראשונים שראיתי מפרשים את המילים שם ׳ופסולה בזר׳ במובן של ׳זר חייב עליה׳ ולא מותר לגמרי (לדוג׳ ראה רש״י בסה״ע בדף כז:)
 
 
חלק עליון תַחתִית