אולי זה עוזר פסיכולוגית...דידי אמר:יש למישהו פרטים על הדבר הזה?
מה המקור לזה, מתי עושים את זה, האם זה מוסמך, אלו אנשים מפורסמים בימינו שעושים את זה?
שאלוני לשאול את מו"ר זצ"ל בעניין להוציא עין הרע בעופרת, ואמר שלא ולא ביאר למה.
לאחר זמן כשהגענו ללמוד את הלכות כישוף (ביו"ד סימן קע"ט) אמר מו"ר זצ"ל "להוציא עין הרע בעופרת זה חשש כישוף".
כמעיין המתגבר אמר:אולי זה עוזר פסיכולוגית...דידי אמר:יש למישהו פרטים על הדבר הזה?
מה המקור לזה, מתי עושים את זה, האם זה מוסמך, אלו אנשים מפורסמים בימינו שעושים את זה?
כישוף עוזר רק פסיכולוגית?דבש לפי אמר:כתב תלמידו של הגאון ר' שריה דבליצקי זצ"ל הרב אבידן סנדרוסי שיבדלחט"א:
שאלוני לשאול את מו"ר זצ"ל בעניין להוציא עין הרע בעופרת, ואמר שלא ולא ביאר למה.
לאחר זמן כשהגענו ללמוד את הלכות כישוף (ביו"ד סימן קע"ט) אמר מו"ר זצ"ל "להוציא עין הרע בעופרת זה חשש כישוף".
כששאלו את מו"ר זצ"ל בעניין עין הרע אמר "להתעלם", "מאן דלא קפיד לא קפדינן בהדיה". בהזדמנות אחרת אמר לי שאת הלחש של החיד"א אפשר לעשות, ושאלתי אם יש בזה סכנה של השבעת מלאכים וכו'? ענה לי מו"ר זצ"ל שלא, ושאלתיו האם האדם על עצמו יכול לעשות את זה? הסתפק מו"ר זצ"ל שאולי אין חבוש מתיר את עצמו מבית האסורים.
בהזדמנות אחרת מו"ר זצ"ל הסכים לעשות עבורי את הלחש של החיד"א.
צ"ע שזה נאמר על זוגות ולא על עין הרעדבש לפי אמר:מאן דלא קפיד לא קפדינן בהדיה
מי ששנה זו לא שנה זו. הרב @כמעיין המתגבר לא שמיעא ליה שזה כישוף ולפיכך אמר שאולי זה עוזר פסיכולוגית, אבל הגרש"ד זצ"ל שאמר שיש בזה חשש כישוף מן הסתם סובר שזה מועיל במציאות אלא שיש ספק אם זה כישוף ואסור או שזה מותר, אך אולי הוא גם הסתפק אם זה מועיל במציאות או לא.פאר אמר:כמעיין המתגבר אמר:אולי זה עוזר פסיכולוגית...דידי אמר:יש למישהו פרטים על הדבר הזה?
מה המקור לזה, מתי עושים את זה, האם זה מוסמך, אלו אנשים מפורסמים בימינו שעושים את זה?כישוף עוזר רק פסיכולוגית?דבש לפי אמר:כתב תלמידו של הגאון ר' שריה דבליצקי זצ"ל הרב אבידן סנדרוסי שיבדלחט"א:
שאלוני לשאול את מו"ר זצ"ל בעניין להוציא עין הרע בעופרת, ואמר שלא ולא ביאר למה.
לאחר זמן כשהגענו ללמוד את הלכות כישוף (ביו"ד סימן קע"ט) אמר מו"ר זצ"ל "להוציא עין הרע בעופרת זה חשש כישוף".
עי' ביאור הגר"א יו"ד קע"ט
ודאי לא נעלם מהגרש"ד שהבן איש חי מזכיר זאת, ואעפ"כ חשש, ומי יהין להיכנס בספק איסור דאורייתא. אם כי ודאי אין למחות אחר שרבים מגדולי ישראל נקטו היתר.אמונת אומן אמר:הוצאת עין הרע עי עופרת היה מקובל על גדולי ישראל בדורות רבים, שהיו נזקקים לזה בעצמם, כולל מרן הגריש"א, ומי יבוא אחר הארי.
להד"םאמונת אומן אמר:כולל מרן הגריש"א
כבודו בדק?פינחס רוזנצוויג אמר:זה הכל
פאר אמר:שים לב, לפי מה שהביאו כאן הגר"ש דבילצקי סבר שיש בזה חשש כישוף.
גדולי עולם אחרים לא חששו ועשו זאת.
לפטור זאת בהינף יד, חוששני שנכנס בגדר הדברים החריפים שכתב הגר"א ז"ל כפי שציינתי לעיל.
אפשר מקור?דבש לפי אמר:
שהבן איש חי מזכיר זאת,
לפי חשש זה אני חייב להאמין מעתה בכל שרלטן שממציא כל מיני שטויות, שמא זה כישוף.פאר אמר:חוששני שנכנס בגדר הדברים החריפים שכתב הגר"א ז"ל
לא אישית, אבל שוחחתי עם אחד מקרובי משפחתי שמאמין בזה, ועושה את זה הרבה, הוא אפילו הראה לי כמה פעמים את העופרת אחרי ה'טקס',.פאר אמר:כבודו בדק?
מה עשה הילד המסכן, שמוציאים לו את העין...דווס אמר:הוא מתאר איך הילד לא מרגיש טוב מיד כולם ניגשים(ניגשות) להוציא לו את העין.
בדקת? או שזה שוב מנגנון הבטחון העצמי התמידי, שמוציא תגובות אוטומטית?פינחס רוזנצוויג אמר:להד"םאמונת אומן אמר:כולל מרן הגריש"א
להאשים את גדולי כל הדורות בהינף יד בחשש כישוף זה עוון פלילי בהרבה מלהתעלם מדעת יחידאי של הגרש''ד.פאר אמר:שים לב, לפי מה שהביאו כאן הגר"ש דבילצקי סבר שיש בזה חשש כישוף.
גדולי עולם אחרים לא חששו ועשו זאת.
לפטור זאת בהינף יד, חוששני שנכנס בגדר הדברים החריפים שכתב הגר"א ז"ל כפי שציינתי לעיל.
ידוע שהגריש"א היה חושש לעין הרע,פינחס רוזנצוויג אמר:להד"םאמונת אומן אמר:כולל מרן הגריש"א
אולי אפשר לציין מקור תודה רבהדבש לפי אמר:כתב תלמידו של הגאון ר' שריה דבליצקי זצ"ל הרב אבידן סנדרוסי שיבדלחט"א: