שיר כתוב על שמחת התורה (ולישב קושיא עצומה)

בעל אוצר

משתמש ותיק
שיר על שמחת התורה לישב קושיא עצומה התירוץ יובא בהודעה נפרדת
א) בואו ונחקור חידה
האיך משמחת התורה
במה את הנפש מאירה
ואיך היא ממלאת שמחה

ב) אולי מסיפוק והישגים
גמרנו את כל הש"ס צוהלים
יודעים הכל מריעים
אין כמונו אנחנו תותחים

ג) אך זה קיים גם בפועלים
מסיימים הבנין ושמחים
גם רופאים ומדענים
צוהלים ועולזים כשמסימים

ד) ואולי הוא חדוות היצירה
לבנות הסוגיא לתפארה
להנות מכח המחשבה
מפתרון יצירתי לסיבוך הסוגיא

ה) אך אין זה כה ייחודי
וגם לא ענין ניסי
זה קיים בכל מתמטיקאי
גם אצל צייר ופיזקאי

ו) אלא האמת אומרים הכל
השמחה היא מהתדבקות ביוצר הכל
כשלומדים תורתו הקדושה בקול
תענוג רוחני מרגישים קטן כגדול

ז) אך מוזר מאד מי ידע
שהרי לימדונו רבותינו במדע
להספיק הרבה כדי להרבות שמחה
ללמוד בעיון לחדוות היצירה

ח)ולמה לא סגי בכל תורה
שכולה מיוצר הכל נצורה
בכל צורת לימוד להתענג הנשמה
וזהו באמת קושיא עצומה!

ט)אך שמעוני אמנם הענין פשוט
אך עדין ודק הוא כחוט
הס החרישו הפסיקו כל פטפוט
הקשיבו האזינו אמרו גוט!
המשך יבא בע"ה
 

בעל אוצר

משתמש ותיק
פותח הנושא
המשך:
י) והנה השגיות לא קיימת בבהמה
והנאה מיצירה, וכח מחשבה
אינם אלא לאדם לבדנה
ויסודם, בהרגש כבוד הנשמה

יא) וכבר הורונו רבותינו
בעלי המוסר השמיעונו
שתאוות הכבוד רוחנית היא
ולא כשאר שהם סחי וקיא

יב) ויסד מרנא החזון איש
שאין רצון הבורא להרוס איש
מדותיו לנפץ ולהשחית בפטיש
אלא לנתבם ולישרם כמו כביש

יג) ולתורה מנותבת מדת הכבוד
שע"י מקושרת הנשמה בנצח והוד
יש לה ערך ושויות עוד
ערכה גבוה עד מאד

יד) והנה נתבאר הענין עד להאירה
הנאה מתורה היא כבוד הנשמה
מתכונת הכבוד שויות והגשמה
נערך כלשם שבו ואחלמה

טו) אם ידיעת התורה מועטה
נתמעט כבוד הנשמה
ואם הידיעה מרובה, מתכבדת הנשמה
עולזת ושמחה שמחה רבה

טז) אם מצפצף אמרים כיונה
כבודו מושפל כעפרא
ואם מעמיק ומחדש להבינה
מכובדת נשמתו ערך יש לה. ע"כ.
יד)
 

קפלן

משתמש רגיל
תוספת לשיר זה: וצריך כמובן שיהיה כבוד התורה שלו כבוד אמיתי, כבוד עם יחודיות עצמית, ולא כבוד ממה שאין לאחרים יחודיות. דביקות בהקב"ה ולא דמיון של דביקות.
 
חלק עליון תַחתִית