"אנחנו לא נהגנו ליסוע למירון" - שיחת מרן ראש הישיבה שליט"א

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
אחד התלמידים אמר:
אני לא כותב את זה כביקורת, אני מבין אותך. אבל בכל זאת, כל ההרוגים הם בחזקת אנ"ש. אין חילוק גדול בין אם זה אחד מחברינו כאן בפורום או מישהו אחר.
ברור
אבל אין לי איך לעזור להם עכשיו (מלבד תפילה - הקדשתי הבוקר כשעתיים בכותל בתפילה ע"ז)
ע"כ אני דואג שעכ"פ לא יהיו אלו מבני ביתי\ידידי
(אתה לא התקשרת לברר אם בנך\אביך\אחיך קרה לו משהו ?)


אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
 
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
נחפשה דרכינו אמר:
אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
גם אני ליטאי קר אבל בכ"א למיחש...
נ"ב אני חייב לציין שאירע לי דבר מוזר שאני עדיין מנסה להבין אותו,
ידעתי שאחי במירון ומשום מה דבר זה נעלם ממוחי לא דאגתי ואפי' כשניסיתי לברר על מכרי היה זה על חברים בלבד וממש שכחתי לגמרי מאחי
עד שבשעה 03:30 התקשרו אלי לשאול מה שלומו ומהכא להתם הוברר לי שהוא נפצע וניצל בנס (היה לכוד בין המתים כחצי שעה ובכ"א לא נפצע כי אם מעט ברגלו)
אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם הייתי זוכרו מיד והייתי לחוץ במשך שכל השעות הללו
ב"ה שנשכח ממני כל העניין וכששמעתי היה זה לאחר שנשתחרר כבר מביה"ח ולא חששתי אלא דקות מעטות בלבד.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
שמעתי שהאדמו"ר מאמשינוב ציווה לא לעשות חלאקה, כיוון שזהו מחלק השמחה של היום.

האדמו"ר מבאיאן ציווה לגזור ולשיר רק מענין חינוך הבנים, וזכני לגדל וכדומה, בלי בר יוחאי וכו'
 

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
נחפשה דרכינו אמר:
אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
גם אני ליטאי קר אבל בכ"א למיחש...
נ"ב אני חייב לציין שאירע לי דבר מוזר שאני עדיין מנסה להבין אותו,
ידעתי שאחי במירון ומשום מה דבר זה נעלם ממוחי לא דאגתי ואפי' כשניסיתי לברר על מכרי היה זה על חברים בלבד וממש שכחתי לגמרי מאחי
עד שבשעה 03:30 התקשרו אלי לשאול מה שלומו ומהכא להתם הוברר לי שהוא נפצע וניצל בנס (היה לכוד בין המתים כחצי שעה ובכ"א לא נפצע כי אם מעט ברגלו)
אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם הייתי זוכרו מיד והייתי לחוץ במשך שכל השעות הללו
ב"ה שנשכח ממני כל העניין וכששמעתי היה זה לאחר שנשתחרר כבר מביה"ח ולא חששתי אלא דקות מעטות בלבד.
אתה קורא לזה דבר מוזר, ואני רואה בזה השגחה מוחשית.
מפליא לשמוע השגחה נפלאה כזו גם בתוך האסון הנורא.

אגב מה אומר אותו אחיך, נפל שם גדר בטיחות או שלא נפל כלום?
 
 
בעל אוצר אמר:
וכפי המשנה ברכות שמע קול זעקה ואמר שלא יהיה מאנשי ביתי וכו'
תפלת שווא זה אומר שאסור ?
בנוסף תנסה להבין בן אדם שלא יודע מה מצב בנו, פצוע? הרוג? והוא לחוץ עד עמקי נשמתו ומתפלל שבנו יהיה בריא, נראה לך הגיוני לומר לו באותו זמן שזה תפלת שווא??
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
נחפשה דרכינו אמר:
אברהם העברי אמר:
נחפשה דרכינו אמר:
אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
גם אני ליטאי קר אבל בכ"א למיחש...
נ"ב אני חייב לציין שאירע לי דבר מוזר שאני עדיין מנסה להבין אותו,
ידעתי שאחי במירון ומשום מה דבר זה נעלם ממוחי לא דאגתי ואפי' כשניסיתי לברר על מכרי היה זה על חברים בלבד וממש שכחתי לגמרי מאחי
עד שבשעה 03:30 התקשרו אלי לשאול מה שלומו ומהכא להתם הוברר לי שהוא נפצע וניצל בנס (היה לכוד בין המתים כחצי שעה ובכ"א לא נפצע כי אם מעט ברגלו)
אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם הייתי זוכרו מיד והייתי לחוץ במשך שכל השעות הללו
ב"ה שנשכח ממני כל העניין וכששמעתי היה זה לאחר שנשתחרר כבר מביה"ח ולא חששתי אלא דקות מעטות בלבד.
אתה קורא לזה דבר מוזר, ואני רואה בזה השגחה מוחשית.
מפליא לשמוע השגחה נפלאה כזו גם בתוך האסון הנורא.

אגב מה אומר אותו אחיך, נפל שם גדר בטיחות או שלא נפל כלום?
 
ברור
התכוונתי אירוע מוזר השכחה שכמובן הייתה השגחה פרטית וכתיבתי ע"ז הייתה במטרה להודות ע"ז כמובן.
אכן לא הייתי מספיק ברור.
 

יוספזון

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
אמונת אומן אמר:
והמשכיל בעת ההיא ידום
ב"ה אתה חי
מה עם ידידינו @יוספזון @ברסלבר (ליטאי לשעבר) @לבי במערב
ועוד רבים מחברי הפורום שנוסעים ?
הייתי שם! מה נאמר מה נדבר, נחפשה  דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'.
אני ב"ה חי לאוי"ש.
השם נפשינו  בחיים ולא נתן למוט רגלינו.
 
 

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
זכה מרן ראש הישיבה שליט"א שחלק גדול מהדיון על האסון נזקף על שמו..
הייתי מציע להנהלה להעביר זאת לאשכול נפרד
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
בלי להביע דעה.
כשהייתי בישיבה, אירע האסון הנורא של קו 405.

ר' שמואל דויטש היה זה שנכנס וסיפר.
מישהו שאל אם מדובר בחרדים.
אני זוכר איך זעק בכעס:
תשאל אם זה''היימישע''( ידידים שלך).
איפה, בטשעבין?
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
אמונת אומן אמר:
בלי להביע דעה.
כשהייתי בישיבה, אירע האסון הנורא של קו 405.

ר' שמואל דויטש היה זה שנכנס וסיפר.
מישהו שאל אם מדובר בחרדים.
אני זוכר איך זעק בכעס:
תשאל אם זה''היימישע''( ידידים שלך).
איפה, בטשעבין?
לא. 
 
 

שמעיה

משתמש ותיק
נחפשה דרכינו אמר:
אברהם העברי אמר:
אחד התלמידים אמר:
אני לא כותב את זה כביקורת, אני מבין אותך. אבל בכל זאת, כל ההרוגים הם בחזקת אנ"ש. אין חילוק גדול בין אם זה אחד מחברינו כאן בפורום או מישהו אחר.
ברור
אבל אין לי איך לעזור להם עכשיו (מלבד תפילה - הקדשתי הבוקר כשעתיים בכותל בתפילה ע"ז)
ע"כ אני דואג שעכ"פ לא יהיו אלו מבני ביתי\ידידי
(אתה לא התקשרת לברר אם בנך\אביך\אחיך קרה לו משהו ?)


אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
לא ברור לי האם אם זה היה 150,000 מתוך 200,000 היו אחיך מאבדים את חזקת החיים שלהם. כי לא ברור האם מסתכלים על הרוב הספציפי פה או על כל העולם כולו, שבדרך כלל ממשיכים את החזקה מעיקרא.
בכל אופן, מה שלא סביר סטטיסטית, שלליטאי קר יהיו שני אחים במירון בליל ל''ג בעומר.
(נכתב בבדיחותא על מנת להעלות קצת את המורל)

 
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
פאר אמר:
אמונת אומן אמר:
אז אני אחדש לך, שיש המוני אברכים ליטאיים חשובים, שאצלם הנסיעה למירון וההתחזקות שם היא חלק מעבודת ד' שלהם, לא מחמת ענין סגולי. וכבר הוסבר לעיל בטוטו''ד שענין ות''ת כנגד כולם לא רלוונטי לכאן.
לא חידשתי לי כלום, לצערי. אני רואה איך נראה הכולל בל"ג בעומר. רח"ל.
והגרי"ג הזכיר לנו מי זה 'אנחנו'. וכל אותם ליטאיים חשובים קצת התבלבלו בדרך, במחילת כבודם. הגרי"ג (ולהבחל"ח הגרא"מ שך וכל שאר גדולי ישראל שהתנגדו בנוסח כזה או אחר לנסיעת אברכים) רק מזכירים לנו מה היא דרך עולם הישיבות ותו לא מידי.

דומני שגם הגר"ע יוסף זצ"ל כאב מאד על הביטול תורה בנסיעה זו של בני תורה. וממש התנגד לכל העסק הזה.

ובפרט בתחילת הזמן בימי ערב מתן תורה.
 
 
 

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
נחפשה דרכינו אמר:
אברהם העברי אמר:
ברור
אבל אין לי איך לעזור להם עכשיו (מלבד תפילה - הקדשתי הבוקר כשעתיים בכותל בתפילה ע"ז)
ע"כ אני דואג שעכ"פ לא יהיו אלו מבני ביתי\ידידי
(אתה לא התקשרת לברר אם בנך\אביך\אחיך קרה לו משהו ?)


אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
לא ברור לי האם אם זה היה 150,000 מתוך 200,000 היו אחיך מאבדים את חזקת החיים שלהם. כי לא ברור האם מסתכלים על הרוב הספציפי פה או על כל העולם כולו, שבדרך כלל ממשיכים את החזקה מעיקרא.
בכל אופן, מה שלא סביר סטטיסטית, שלליטאי קר יהיו שני אחים במירון בליל ל''ג בעומר.
(נכתב בבדיחותא על מנת להעלות קצת את המורל)
אכן מצד גדרי חזקה ודאי שקיימת גם ב-1 מתוך 1000 שמתו. כאן התכוונתי מצד סטטיסטיקה הגיונית.
שימחתני. כנראה שכיום הסטטיסטיקה אומרת שלליטאי קר כבר יש שני אחים שאינם קרים כ"כ ונמצאים במירון.. [אגב ליתר דיוק הם היו אח ואחות, אולי על נשים פחות חל דין קרירות הנ"ל..]
 

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
אמונת אומן אמר:
בלי להביע דעה.
כשהייתי בישיבה, אירע האסון הנורא של קו 405.

ר' שמואל דויטש היה זה שנכנס וסיפר.
מישהו שאל אם מדובר בחרדים.
אני זוכר איך זעק בכעס:
תשאל אם זה''היימישע''( ידידים שלך).
איפה, בטשעבין?
כנראה בקול תורה
 
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
 

חודו של מחט

משתמש רגיל
ישראל הכהן אמר:
ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
 פלא בעיני שערוץ 7 לא ראיינו את האדמור מתו"א או הגרח"ק או הגאון רג"א, 
מעניין ,,,,
גדול נפלא כהרב אברג'ל 
ידען נפלא ות"ח 
ועד עתה לא זכיתי לשמוע שמעו, טוב עשו בערוץ שפרסמוהו ועתה הפכה 'תורתו' הק' לנחלת הכלל. ...
 
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
חודו של מחט אמר:
ישראל הכהן אמר:
ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
 פלא בעיני שערוץ 7 לא ראיינו את האדמור מתו"א או הגרח"ק או הגאון רג"א, 
מעניין ,,,,
גדול נפלא כהרב אברג'ל 
ידען נפלא ות"ח 
ועד עתה לא זכיתי לשמוע שמעו, טוב עשו בערוץ שפרסמוהו ועתה הפכה 'תורתו' הק' לנחלת הכלל. ...

הגרח"ק והגאון רג"א לא חולקים עליו כלל!!

הוא צודק בזה שהמקור הוא מהאריז"ל שהיה עולה למירון אבל היה עוסק בתורת רשב"י ובעבודת ה' בשמחה  ולא בהדלקות ומדורות.
 
ישראל הכהן אמר:
חודו של מחט אמר:
ישראל הכהן אמר:
ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
 פלא בעיני שערוץ 7 לא ראיינו את האדמור מתו"א או הגרח"ק או הגאון רג"א, 
מעניין ,,,,
גדול נפלא כהרב אברג'ל 
ידען נפלא ות"ח 
ועד עתה לא זכיתי לשמוע שמעו, טוב עשו בערוץ שפרסמוהו ועתה הפכה 'תורתו' הק' לנחלת הכלל. ...

הגרח"ק והגאון רג"א לא חולקים עליו כלל!!

הוא צודק בזה שהמקור הוא מהאריז"ל שהיה עולה למירון אבל היה עוסק בתורת רשב"י ולא בהדלקות וסעודות.


כנראה שכל הספרים מלפני 200-300 שנה שמדברים על השמחה הגדולה שיש על ציון הרשב"י מדברים רק על מה שלומדים שם בתורת הרשב"י
 
 

יוספזון

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
חבל מאוד, שלא ראיינו את הרה"ק בעל הבני יששכר זי"ע רבה של דינוב ומונקאטש והגלילות.
הפלא העצום היא,  שבשונה מדעת ערוץ 7 ומרואייניו, כמעט כל גדולי האדמורי"ם והרבנים שליט"א לפחות אצל החסידים  והספרדים, מדליקים מדורות ביום זה...
ועוד פלא עצום, שהרה"ק אור ישראל מרוז'ין זי"ע התאמץ בכל  כוחו לקנות את זכות ההדלקה במירון. איך לא שמע על אברג'ל ועל ערוץ 7?
וגם פלא בעיני, שרבה של צפת הרה"ק ר' שמואל העליר זי"ע כבר כתב תשובה ארוכה ומנומקת על שריפת הבגדים  בהדלקה במירון, בשנת תרל"ב...
 
 

פרלמן משה

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
איכס!
מניח שכוונתך בהבאת קטע זול זה מערוץ הפשע היתה למען יתעוררו חברי הפורום לדעת שפלות הדור ודובריו.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
הנה קטע משלים לידיעת מה היה בעוכרינו

מיום שמח ליום עצוב.
מירון בשחור אני רוצה לשתף קצת מזווית שלי
כנהג אמבולנס בשטח.


קצת אחרי חצות הוכרז אר"ן, מוקד איחוד הצלה מבקש שאגש עם אמבולנס לזירת האירוע.

בלי לחשוב פעמים אני מדליק אורות ומעלה את צוות חובשים ונוסע לכיוון.


כאן מתחיל הסיוט הגדול!!

שומע בקשר אמבולנסים של איחוד הצלה- "מוקד אני בהחייאה" מייד אחרכך דיווח נוסף- עוד החייאה "מוקד 7 החייאות", "מוקד מעל 12 החייאות ו6 X (מתים)ועשרות פצועים בגילאים שונים.

שחור בעניים אין לי ריכוז בנהיגה.

ממשיך לסוע וברקע דיווחים מלאי רעד של כוננים שמתחננים לעזרה ועוד ועוד פצועים.
הלב שלי פועם בחוזקה, דופק בשמיים- ועכשיו... מתחיל המלחמה.

לא- עוד לא מלחמה על חיים של פצועים.
קודם- צריך להלחם בשביל להגיע בכלל להר.


בתור קצין משמרת בחפ"ק של איחוד הצלה תרגלתי היטב ואני יודע את כל הדרכי מילוט ופינוי שיועדו למקרים קשים חלילה.

אבל מה שבפועל קרה עדיין קשה לי לעכל.

ציר ראשון אני ביחד עם עוד אמבולנסים, ואמבולנסים של טיפולי נמרץ ונתקלים במחסום משטרתי.

שוטרים מכווינים אותנו ימינה, מאה מטר אחר כך שוטרים עוצרים אותנו ומכוונים שמאלה, מחסום למחסום, מעל עשרה מחסומים, כאוס, כל מחסום משטרתי מחזיר אותך לאחור במעגלים ואף שוטר לא יודע באמת את הדרך.

אני מסביר לשוטרים שאני מכיר
את הציר מילוט ושיתנו לי לעבור , חבל על הזמן, והם מסרבים ומוליכים אותנו - כעשרה אמבולנסים- במעגלים.

בנתיים בקשר כוננים משוועים לעזרה!
מתחננים שיגיעו לאסוף פצועים אבל הדרכים חסומות ואין גישה לאמבולנסים!מכל הארגונים!


כעבור מספר דק משמעותיות הגענו לקרבת מקום ופשוט פרקנו רגלית ורצנו למקום האירוע.

לקחתי איתי כמות פצועים למלא את האמבולנס, חבל על הזמן!

מי שאפשר להציל ויש כיסא בשבילו עולה.
על המיטה פצוע קשה בכיסא פראמדיק פצוע בינוני ועוד פצוע קל וחובשים והתחלתי לפלס דרך הכי מהירה לבית חולים זיו כשבראש שאני מתפלל לבורא שלא יתן לעוד אנשים למות, לא אצלי.

החובשים במכשיר הקשר אני ממשיך לשמוע אמבולנסים נוספים מעדכנים על הפצועים שלהם. "54 אני מפנה כבן 17 תוך כדי החייאה".
ועוד אמבולנס "מוקד אצלי שתיים בנוני" לא אמשיך לפרט את פריסת הדיווחים המזעזעים כיוון שפשוט לא רציתי לשמוע יותר וכך אני בטוח שגם אתם.

בשביל להגיע לבית חולים זיו צריך ליסוע שמאלה(ביציאה מישוב מירון), עומד שם שוטר וחוסם את הכביש!! חוסם!!
עכשיו גם חסמו את הדרך לבית החולים!!

אני בתחנונים מבקש מהשוטר שיתן לי ליסוע.
אם אסע בדרך שמאל אגיע בתוך 20 דק לבית החולים ואם בימין העיקוף כלכך גדול שהנסיעה תיקח לי 40 / 50 דק ויותר.

אבל אף אחד לא היה מוכן להקשיב ולמרות שידעתי שדרך שמאל זה הציר פינוי של האמבולנסים לא הצלחתי לשכנע את השוטר לעזור לי ולהזיז את החסימה כדיי שאוכל לעבור.

כל העת הוא טען שמדובר בהוראות מלמעלה והוסיף גם באיום שיתן לי דוח על אי ציות לשוטר.

כך המשכתי אני ואמבולנסים נוספים ליסוע בדרך הארוכה, תלולה ומסובכת עם פצועים במצבים נוראים דקות ארוכות יותר מידיי לבית החולים.

בבית החולים היה שקט, שקט של הלב שלי ששמח שהצלחתי להגיע עם פצועים חיים לבית החולים.

עוד לא הספקתי להכניס את המיטה בחזרה לאמבולנס והמוקד שלי עולה מולי ומבקש שנחזור להר לפנות עוד פצועים.

150(!!) פצועים, היה נראה שהלילה לא הולך להגמר לעולם.

כשהגעתי לכניסה למירון אני נתקל ב17 אמבולנסים מכל הארגונים עומדים בצד הדרך.

תמיהה גדולה עלתה לי בלב. עכשיו זה זמן לנוח?? אני בא לעלות קדימה להמשיך בנסיעה ובמחסום המשטרתי הבנתי למה כולם עומדים שם בחוסר מעש.

שוטרי מתנא קיבלו הנחיה מלמעלה לסגור את הציר.
לסגור את הציר!!
גם לא לאפשר לאמבולנסים להגיע!!

17 אמבולנסים שזה עתה חזרו מפינוי פצועים והגל ממשיך לבקש עזרה ואנחנו מחכים במשך שעתיים ורבע שיאשרו לנו לחזור להר.

אמבולנסים!!!

כאוס טוטאלי.

בנתיים ניידות משטרה עוקפות אותנו ואנחנו רק יכולים להתפלל שאף אחד לא ימות בזמן שמחכה לפינוי.

אני כותב והלב שלי שותת דם.
כמה פצועים התעכבו בפינוי בגלל אוזלת היד הזאת??
אני לא מפנה אצבע מאשימה על אף גורם אבל מדינת ישראל צריכה לחקור באופן מעמיק את האירוע הקשה הזה ולא לתת לו להיקבר ביחד עם המתים.

לבנתיים אנחנו צריכים לקום מהאבל הנורא ולרוץ לאירוע הבא.
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
2021-05-04.png
 
חלק עליון תַחתִית