נחפשה דרכינו
משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:כשהייתי בישיבה, אירע האסון הנורא של קו 405.
באיזה שנה?
אמונת אומן אמר:כשהייתי בישיבה, אירע האסון הנורא של קו 405.
לא התפללתי ע"זבעל אוצר אמר:וכפי המשנה ברכות שמע קול זעקה ואמר שלא יהיה מאנשי ביתי וכו'אברהם העברי אמר:ע"כ אני דואג שעכ"פ לא יהיו אלו מבני ביתי\ידידי
אברהם העברי אמר:ברוראחד התלמידים אמר:אני לא כותב את זה כביקורת, אני מבין אותך. אבל בכל זאת, כל ההרוגים הם בחזקת אנ"ש. אין חילוק גדול בין אם זה אחד מחברינו כאן בפורום או מישהו אחר.
אבל אין לי איך לעזור להם עכשיו (מלבד תפילה - הקדשתי הבוקר כשעתיים בכותל בתפילה ע"ז)
ע"כ אני דואג שעכ"פ לא יהיו אלו מבני ביתי\ידידי
(אתה לא התקשרת לברר אם בנך\אביך\אחיך קרה לו משהו ?)
גם אני ליטאי קר אבל בכ"א למיחש...נחפשה דרכינו אמר:אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
אתה קורא לזה דבר מוזר, ואני רואה בזה השגחה מוחשית.אברהם העברי אמר:גם אני ליטאי קר אבל בכ"א למיחש...נחפשה דרכינו אמר:אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
נ"ב אני חייב לציין שאירע לי דבר מוזר שאני עדיין מנסה להבין אותו,
ידעתי שאחי במירון ומשום מה דבר זה נעלם ממוחי לא דאגתי ואפי' כשניסיתי לברר על מכרי היה זה על חברים בלבד וממש שכחתי לגמרי מאחי
עד שבשעה 03:30 התקשרו אלי לשאול מה שלומו ומהכא להתם הוברר לי שהוא נפצע וניצל בנס (היה לכוד בין המתים כחצי שעה ובכ"א לא נפצע כי אם מעט ברגלו)
אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם הייתי זוכרו מיד והייתי לחוץ במשך שכל השעות הללו
ב"ה שנשכח ממני כל העניין וכששמעתי היה זה לאחר שנשתחרר כבר מביה"ח ולא חששתי אלא דקות מעטות בלבד.
ג' בתמוז תשמ"טנחפשה דרכינו אמר:אמונת אומן אמר:כשהייתי בישיבה, אירע האסון הנורא של קו 405.
באיזה שנה?
תפלת שווא זה אומר שאסור ?בעל אוצר אמר:וכפי המשנה ברכות שמע קול זעקה ואמר שלא יהיה מאנשי ביתי וכו'
ברורנחפשה דרכינו אמר:אתה קורא לזה דבר מוזר, ואני רואה בזה השגחה מוחשית.אברהם העברי אמר:גם אני ליטאי קר אבל בכ"א למיחש...נחפשה דרכינו אמר:אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
נ"ב אני חייב לציין שאירע לי דבר מוזר שאני עדיין מנסה להבין אותו,
ידעתי שאחי במירון ומשום מה דבר זה נעלם ממוחי לא דאגתי ואפי' כשניסיתי לברר על מכרי היה זה על חברים בלבד וממש שכחתי לגמרי מאחי
עד שבשעה 03:30 התקשרו אלי לשאול מה שלומו ומהכא להתם הוברר לי שהוא נפצע וניצל בנס (היה לכוד בין המתים כחצי שעה ובכ"א לא נפצע כי אם מעט ברגלו)
אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם הייתי זוכרו מיד והייתי לחוץ במשך שכל השעות הללו
ב"ה שנשכח ממני כל העניין וכששמעתי היה זה לאחר שנשתחרר כבר מביה"ח ולא חששתי אלא דקות מעטות בלבד.
מפליא לשמוע השגחה נפלאה כזו גם בתוך האסון הנורא.
אגב מה אומר אותו אחיך, נפל שם גדר בטיחות או שלא נפל כלום?
נפילת הגדר הייתה ע"י שוטר בעל תושיה שהבין שזה יעזור למאמצי החילוץ - יש הסרטות שמתעדות זאת.נחפשה דרכינו אמר:אגב מה אומר אותו אחיך, נפל שם גדר בטיחות או שלא נפל כלום?
הייתי שם! מה נאמר מה נדבר, נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'.אברהם העברי אמר:ב"ה אתה חיאמונת אומן אמר:והמשכיל בעת ההיא ידום
מה עם ידידינו @יוספזון @ברסלבר (ליטאי לשעבר) @לבי במערב
ועוד רבים מחברי הפורום שנוסעים ?
ב"ה.יוספזון אמר:אני ב"ה חי לאוי"ש.
איפה, בטשעבין?אמונת אומן אמר:בלי להביע דעה.
כשהייתי בישיבה, אירע האסון הנורא של קו 405.
ר' שמואל דויטש היה זה שנכנס וסיפר.
מישהו שאל אם מדובר בחרדים.
אני זוכר איך זעק בכעס:
תשאל אם זה''היימישע''( ידידים שלך).
לא.קדמא ואזלא אמר:איפה, בטשעבין?אמונת אומן אמר:בלי להביע דעה.
כשהייתי בישיבה, אירע האסון הנורא של קו 405.
ר' שמואל דויטש היה זה שנכנס וסיפר.
מישהו שאל אם מדובר בחרדים.
אני זוכר איך זעק בכעס:
תשאל אם זה''היימישע''( ידידים שלך).
לא ברור לי האם אם זה היה 150,000 מתוך 200,000 היו אחיך מאבדים את חזקת החיים שלהם. כי לא ברור האם מסתכלים על הרוב הספציפי פה או על כל העולם כולו, שבדרך כלל ממשיכים את החזקה מעיקרא.נחפשה דרכינו אמר:אברהם העברי אמר:ברוראחד התלמידים אמר:אני לא כותב את זה כביקורת, אני מבין אותך. אבל בכל זאת, כל ההרוגים הם בחזקת אנ"ש. אין חילוק גדול בין אם זה אחד מחברינו כאן בפורום או מישהו אחר.
אבל אין לי איך לעזור להם עכשיו (מלבד תפילה - הקדשתי הבוקר כשעתיים בכותל בתפילה ע"ז)
ע"כ אני דואג שעכ"פ לא יהיו אלו מבני ביתי\ידידי
(אתה לא התקשרת לברר אם בנך\אביך\אחיך קרה לו משהו ?)
אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
פאר אמר:לא חידשתי לי כלום, לצערי. אני רואה איך נראה הכולל בל"ג בעומר. רח"ל.אמונת אומן אמר:אז אני אחדש לך, שיש המוני אברכים ליטאיים חשובים, שאצלם הנסיעה למירון וההתחזקות שם היא חלק מעבודת ד' שלהם, לא מחמת ענין סגולי. וכבר הוסבר לעיל בטוטו''ד שענין ות''ת כנגד כולם לא רלוונטי לכאן.
והגרי"ג הזכיר לנו מי זה 'אנחנו'. וכל אותם ליטאיים חשובים קצת התבלבלו בדרך, במחילת כבודם. הגרי"ג (ולהבחל"ח הגרא"מ שך וכל שאר גדולי ישראל שהתנגדו בנוסח כזה או אחר לנסיעת אברכים) רק מזכירים לנו מה היא דרך עולם הישיבות ותו לא מידי.
אכן מצד גדרי חזקה ודאי שקיימת גם ב-1 מתוך 1000 שמתו. כאן התכוונתי מצד סטטיסטיקה הגיונית.שמעיה אמר:לא ברור לי האם אם זה היה 150,000 מתוך 200,000 היו אחיך מאבדים את חזקת החיים שלהם. כי לא ברור האם מסתכלים על הרוב הספציפי פה או על כל העולם כולו, שבדרך כלל ממשיכים את החזקה מעיקרא.נחפשה דרכינו אמר:אברהם העברי אמר:ברור
אבל אין לי איך לעזור להם עכשיו (מלבד תפילה - הקדשתי הבוקר כשעתיים בכותל בתפילה ע"ז)
ע"כ אני דואג שעכ"פ לא יהיו אלו מבני ביתי\ידידי
(אתה לא התקשרת לברר אם בנך\אביך\אחיך קרה לו משהו ?)
אני לא התקשרתי לשני אחיי שהיו בהר באותו זמן, כי יש חזקת חיים. מבחינה סטטיסטית אין שום סיבה לחשוב על אדם מסוים שמשתייך ל-150 מתוך 200,000 ומעלה [כמובן אני מבין מי שהתקשר. אבל כך אני. ליטאי קר]
בכל אופן, מה שלא סביר סטטיסטית, שלליטאי קר יהיו שני אחים במירון בליל ל''ג בעומר.
(נכתב בבדיחותא על מנת להעלות קצת את המורל)
כנראה בקול תורהקדמא ואזלא אמר:איפה, בטשעבין?אמונת אומן אמר:בלי להביע דעה.
כשהייתי בישיבה, אירע האסון הנורא של קו 405.
ר' שמואל דויטש היה זה שנכנס וסיפר.
מישהו שאל אם מדובר בחרדים.
אני זוכר איך זעק בכעס:
תשאל אם זה''היימישע''( ידידים שלך).
פלא בעיני שערוץ 7 לא ראיינו את האדמור מתו"א או הגרח"ק או הגאון רג"א,ישראל הכהן אמר:ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
חודו של מחט אמר:פלא בעיני שערוץ 7 לא ראיינו את האדמור מתו"א או הגרח"ק או הגאון רג"א,ישראל הכהן אמר:ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
מעניין ,,,,
גדול נפלא כהרב אברג'ל
ידען נפלא ות"ח
ועד עתה לא זכיתי לשמוע שמעו, טוב עשו בערוץ שפרסמוהו ועתה הפכה 'תורתו' הק' לנחלת הכלל. ...
כדאי לעיין שוב בדברי מהרח"ו. טעות בידך (לשון עדינה).ישראל הכהן אמר:היה עוסק בתורת רשב"י ולא בהדלקות וסעודות.
ישראל הכהן אמר:חודו של מחט אמר:פלא בעיני שערוץ 7 לא ראיינו את האדמור מתו"א או הגרח"ק או הגאון רג"א,ישראל הכהן אמר:ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
מעניין ,,,,
גדול נפלא כהרב אברג'ל
ידען נפלא ות"ח
ועד עתה לא זכיתי לשמוע שמעו, טוב עשו בערוץ שפרסמוהו ועתה הפכה 'תורתו' הק' לנחלת הכלל. ...
הגרח"ק והגאון רג"א לא חולקים עליו כלל!!
הוא צודק בזה שהמקור הוא מהאריז"ל שהיה עולה למירון אבל היה עוסק בתורת רשב"י ולא בהדלקות וסעודות.
חבל מאוד, שלא ראיינו את הרה"ק בעל הבני יששכר זי"ע רבה של דינוב ומונקאטש והגלילות.ישראל הכהן אמר:ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
איכס!ישראל הכהן אמר:ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'ל, שוחח עם ערוץ 7 על מה שהגדיר כחריגה מהמנהגים הידועים של ל"ג בעומר.
"מנהג אבותינו ואבות אבותינו היה לעשות ביום הילולת רשב"י סיום זוהר בערב ל"ג בעומר בבית הכנסת ומעולם לא הדלקנו מדורות וכל ההצגות הללו. המולה הזאת שאנחנו רואים היום במירון מעולם לא הייתה. גאוני עולם התנגדו לה", אומר הרב אברג'ל.
הוא מוסיף כי "אין שום בעיה עם הילולות בקברות הצדיקים. אבל כל המדורות וההדלקות הללו אין בהם שום תועלת לא לנפטר ולא לנפטרים. עיקר המטרה הייתה להתאסף וללמוד מספר הזוהר הקדוש. אנחנו רואים את התוצאות של המדורות והדלקות. זה לא לכבוד רשב"י עושים את המדורות הללו. אני לא רוצה לומר שעושים את המדורות לכבוד עצמם ומסכנים את הציבור".
"צריך לחזור למקור ולהתאסף בבתי הכנסת בכל מקום בל"ג בעומר. אין שום מקור בהלכה למדורות והדלקות. יש מקום להדליק נר לעילוי נשמת הצדיק אבל לא את המדורות המסכנות את הנפשות. יש הטוענים שזה אפילו בגדר עבודה זרה. הרי הגויים רוקדים סביב האש. אנחנו עוסקים בדברי תורה והזוהר הקדוש. יש לחזור למקורות ולאמת", מסכם הרב אברג'ל.
מי הכותב?ישראל הכהן אמר: