והנה אודות צבע האדום שכתב הנציב הרומאי, כבר עמד בזה היעבץ בסידורו שם וכתב וז"ל:
והכהנים בשעת אותה עבודה היו לובשים אדום - זה צריך עיון, והוא שלא כדברי הר"מ, שבפירוש כתב בחבור {כלי המקדש ח, א} שהיו בגדי כהן הדיוט לבנים, אמנם לא ידעתי מנין לו. אמנם בגדי כהן גדול ביום כפור נקראו בכל מקום בגדי לבן, והם כאותן של כהן הדיוט. עוד יש לי קצת ראיה לדבריו מדמקשי תלמודא שילהי תמיד נשחט {פסחים סה:} והא מיתווסי מנייהו.
ועיין מנחת חינוך מצוה קא אות ג' שכתב שבגדי כהונה יכולים להיות בכל צבע. ומה שכתב הרמב"ם לבנים, היינו שאם רוצה יהיו לבנים, ולא כבגדי כהן גדול שצריכים להיות צבועים. וכמו שכתב בהלכות ציצית פ"א ה"א 'וזה הענף הוא הנקרא לבן מפני שאין אנו מצווין לצובעו'.
אם כן איה איפוא מפורש בתורה צבע הבגדי כהונה ?
ועוד היכן פורש שהם בצבע תכלת ?