ענין הל"ג בעומר ע"פ קבלה בקשר לאסון

rk1234

משתמש ותיק
שמעתי ממקובל אחד שהאר"י כותב שענין ל"ג בעומר הוא המתקת הדינים לל"ג דהאותיות האמצעיות בשם אלוקים זה מדת הדין דהינו האותיות ל' ה' י' שהם בגימ' 45 וענין ל"ג בעומר הוא להמתיק את הדין שמורידים מכל אות אות אחת דהיינו להוריד מהל' לכ' ומה' לד'  ומי' לט' דהיינו ל"ג והשנה זה לא התרחש וכן קרה אסון למ"ה איש כמדת הדין  איני מבין מילה ממה שאני כותב רק מביא דברים בשם אומרם
 

דבש לפי

משתמש ותיק
ובבוא יום ל"ג לעומר -- אז נתגלה קטנות ב' של אימא שהוא שם אכדט"ם אשר באימא, והנה הוא חילוף שם 'אלהים' אשר הוא בחינת רחמים בסוד אלקים חיים (כנ"ל בדרוש הא' של פסח). והנה ה' אותיות אכדט"ם הם סוד ה' גבורות דגדלות, ועל זה אמר הכתוב בטחו בה' עדי ע"ד -- כי הוא באימא עילאה והוא רחמים, ולכן בו תלוי הבטחון. וכבר נתבאר לעיל כי נדרש בספר הזהר בפר' וארא על בינה עילאה שהוא שם אכדט"ם והוא רחמים.
 

פאר

משתמש רגיל
בצרור המור אמור גם כן כתב של"ג בעומר הוא תוקף הדין ועליו מרומז 'בשוא ג"ליו אתה תשברם'.
(ואם הבנתי כוונתו נכון בא לומר שבהתגברות תוקף הדין משברה הקב"ה ברחמים. וזה כעין דאיתא בזוה"ק על שעת רעווא דרעווין. עיין בדבריו שם)
 

שש אנוכי

משתמש ותיק
כתבתי באשכול הנעול על ענין ההוד שיש בל"ג בעומר שהוא הענין של דין שמתהפך לרחמים
ובאם ח"ו אינו מתהפך הוי דין חזק.
ויש לזה מקור בהרבה מרבותינו.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
rk1234 אמר:
שמעתי ממקובל אחד שהאר"י כותב שענין ל"ג בעומר הוא המתקת הדינים לל"ג דהאותיות האמצעיות בשם אלוקים זה מדת הדין דהינו האותיות ל' ה' י' שהם בגימ' 45 וענין ל"ג בעומר הוא להמתיק את הדין שמורידים מכל אות אות אחת דהיינו להוריד מהל' לכ' ומה' לד'  ומי' לט' דהיינו ל"ג והשנה זה לא התרחש וכן קרה אסון למ"ה איש כמדת הדין  איני מבין מילה ממה שאני כותב רק מביא דברים בשם אומרם
אם היו מתים במספר אחר, היו אומרים לך גימטריא אחרת, זה לא חכמה לדבר אחר מעשה.
 
 

מצפה למשיח

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
אם היו מתים במספר אחר, היו אומרים לך גימטריא אחרת, זה לא חכמה לדבר אחר מעשה.
האם אתה חושב שאיו אנשים גדולי החכמה שמבינים את מעשה ה' הנורא על כל פנים קצת יותר ממה שאנחנו מבינים
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
מצפה למשיח אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
אם היו מתים במספר אחר, היו אומרים לך גימטריא אחרת, זה לא חכמה לדבר אחר מעשה.
האם אתה חושב שאיו אנשים גדולי החכמה שמבינים את מעשה ה' הנורא על כל פנים קצת יותר ממה שאנחנו מבינים
יש ויש (לכל הפחות היו כאלו בדורות עברו), אבל לא כל אחד יכול לזרוק דברים כאלו, ודרך משל בדברים כאלו הוי כנבואה וצריך שהנביא יעשה קודם כל מופת כדי שנאמין לו.
 
 

מצפה למשיח

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
יש ויש (לכל הפחות היו כאלו בדורות עברו), אבל לא כל אחד יכול לזרוק דברים כאלו, ודרך משל בדברים כאלו הוי כנבואה וצריך שהנביא יעשה קודם כל מופת כדי שנאמין לו.

לא מדובר כאן באשכול על נבואה בכלל ואף אחד לא אמר שהוא שמע מנביא כי אין פה שום נבואה בכלל



בסך הכל אומרים בשם מי שהוא שיש לו הסבר מדוע היו דווקא ארבעים וחמשה קדושים במירון מה הבעיה בזה ?????
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
מצפה למשיח אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
יש ויש (לכל הפחות היו כאלו בדורות עברו), אבל לא כל אחד יכול לזרוק דברים כאלו, ודרך משל בדברים כאלו הוי כנבואה וצריך שהנביא יעשה קודם כל מופת כדי שנאמין לו.

לא מדובר כאן באשכול על נבואה בכלל ואף אחד לא אמר שהוא שמע מנביא כי אין פה שום נבואה בכלל



בסך הכל אומרים בשם מי שהוא שיש לו הסבר מדוע היו דווקא ארבעים וחמשה קדושים במירון מה הבעיה בזה ?????
התכוונתי בהלצה כשכתבתי נבואה.
עיקר כוונתי שאנשים חושבים שכל מי שזורק כמה מילים על ניצוצות וגלגולים כבר נהפך להיות האר''י הקדוש ונאמן בכל מה שאומר, לבוא ולפרש אקטואליה ולומר שיש להם רמז על פי הקבלה הוא בדיוק כמו למצוא לזה רמז בפשט, רק משום מה כשאומרים את זה בפשט אנשים מבינים שאין זה אלא וורט בעלמא (בלשון אחרת, ניחוש בעלמא), וכשזה מקובל אנשים לוקחים הדברים כנאמנים באמת כאילו הם בבירור נכונים, אע''ג שמבחינה הסתברותית אין זה אלא וורט בעלמא שאותו אדם חשב, וכיוצא בוורטים כאלה אפשר לומר עוד הרבה אפשרויות ועל כל מספר אחר, וממילא אין זה לאמיתה של תורה.
 
 

אור עולם

משתמש ותיק
שמעתי כך בשם הגר"צ חשין שליט"א,
והוסיף בחידוד שהעניין של המיתוק הוא ע"י הליכה אחורה של האותיות (להי - כדט=לג), והדין היה ע"י שלא הלכו אחורה...
 

כהן

משתמש ותיק
מעניין מאוד למה מחפשים סחור סחור ולא מסתכלים על הסיבה הכי הכי פשוטה שיכולה להיות, שאולי.. [אני מקוה שמה שאני כותב זה לא דברי כפירה ח"ו...] הקב"ה לא רוצה את כל הנסיעה למירון והביטול תורה המחריד שיש מכל הענין הזה. בבחינת מי ביקש זאת מידכם... [רק שלא ירמסוני בלחצני מחשביהם..]

כמו כן בכל שנה ובעיקר השנה יש הרבה הרבה אסונות בבין הזמנים של תינוקות שטובעים ואנשים שמתים בעקבות הטיולים ואף אחד לא חושב שאולי... [איני מסוגל לכתוב, כי זה כבר ודאי פגיעה בעיקרי היהדות, במושג הקדוש 'בין הזמנים']..
 

לבי במערב

משתמש ותיק
כהן אמר:
זה כבר ודאי פגיעה בעיקרי היהדות
אולי הבעי' היא דוקא בהיפוך־היוצרות הזה?...
בנוגע לטענתו על ל"ג בעומר, נושנת היא. וכבר השיבו ע"ז בכמה פנים.
 

מצפה למשיח

משתמש ותיק
כהן אמר:
מעניין מאוד למה מחפשים סחור סחור ולא מסתכלים על הסיבה הכי הכי פשוטה שיכולה להיות,

לא באים לבטל את הסיבה הפשוטה אלא שמוצאים גם וגם רמז כי אנשים אוהבים רמז כי זה נראה חשבון שחור על גבי לבן אבל סברא היא סברא ענין שכלי שלא כל אחד מרגיש את הסברא ברורה כשמש.
 

מצפה למשיח

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
מצפה למשיח כתב: ↑אתמול, 20:50
איך אני צריך לדעת שפלוני כותב נבואה ואין כונתו לנבואה
כשהוא כותב זאת במפורש... למשל:
כמעיין המתגבר כתב: ↑אתמול, 20:29
ודרך משל בדברים כאלו הוי כנבואה

אם זה רק משל ורמז ולא נבואה אז למה לבטל את הדברים
אולי המקובל ההוא צודק ברמז שלו
 
חלק עליון תַחתִית