די לחיפוש האשמים!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
HaimL אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אז זהו שלא.
יתכן ויתכן, וזו גאוה גדולה לחשוב שהכל בידים שלך, ואם תעשה הכל נכון אין סיכוי שיקרה משהו.
וזו בדיוק ההנחה הבסיסית שלהם, ולצערי גם של חלק מהכותבים פה.
אתה מציג את הדברים בצורה לא נכונה (בגלל ההבנה שלך בפסוק, שקשה ליישב אותה עם הפשט). אף אחד לא אמר "אם נעשה x, אין שום סיכוי שיקרה אסון". אבל כן אמרו, ובצדק "אם *לא* נעשה x, אז יגדל מאוד הסיכוי שיקרה אסון".
 
אין כאן שום "הבנה" שלי בפסוק.
זה הפסוק כפי שהוא.

מי שאומר לגבי העתיד שאם לא יעשה השתדלות אז עשוי להיות אסון, נוהג נכון, למרות שזה משמיים והשתדלותו לא תועיל באמת.
(כי מי שלא נזהר זה כי הוא כאילו חושב שמגיע לו נס, ואז בודקים אם באמת מגיע לו.)

כל הדיבור שלי היה בעיקר לגבי העבר.
על העבר אין מה לעשות השתדלות, ונותרה רק האמונה.

וגם לגבי העתיד, לא להסתפק בהשתדלות, ולא לסמוך עליה.
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי רציני אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יהודי רציני אמר:
האמונה מסתדרת לכם פה כדי שתוכלו לקיים גם בהמשך אירועים כאלו ללא השתדלות נדרשת,

שוב, אתה מוציא שם רע, מכניס בפי דברים שלא אמרתי כדי להתקיף, רק כי אתה לא יכול לסבול דיבור פשוט של אמונה.

אם ה' לא ישמר עיר שוא שקד שומר.
וכל העוסקים בחיפוש אשמים וניתוחים ופרשנויות וכו' נגועים בחוסר אמונה.

סילוף השקפת התורה,

יש אמונה ויש השתדלות אינן סותרות זו את זו.

למר, מי שאינו עוסק בהשתדלות על להבא (וכן אם לא נמצא מי אשם ונדיח אותו לאף אחד לא תהיה אחריות גם בפעם הבאה),
חסר לו באמונה,
אין לי מספיק זמן לכתוב כאן את כל ההוכחות כנגד דבריך אבל נאמר בקצרה שאתה כותב דברים שהם נגד פסוקים מפורשים.
כנ"ל אותה דמגוגיה.
מכניס בפי מה שלא אמרתי כלל ותוקף שזה "סילוף השקפת התורה"...

דיברתי על אנשים שמדברים... כלל העולם. לא על איזה מישהו שמינו אותו להיות אחראי לבדיקת האסון והסקת מסקנות...

וכבר באשכול המרכזי על מירון כתבתי שגם לדעתי יש צורך בהסקת מסקנות ועשיית שינויים, רק שיהיו ע"י מי שהדבר יקר וחשוב בעיניו, ומתוך רצון לאפשר את המשך קיום ההילולא באופן שיהיה ללא חשש סכנה.
 

HaimL

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
HaimL אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אז זהו שלא.
יתכן ויתכן, וזו גאוה גדולה לחשוב שהכל בידים שלך, ואם תעשה הכל נכון אין סיכוי שיקרה משהו.
וזו בדיוק ההנחה הבסיסית שלהם, ולצערי גם של חלק מהכותבים פה.
אתה מציג את הדברים בצורה לא נכונה (בגלל ההבנה שלך בפסוק, שקשה ליישב אותה עם הפשט). אף אחד לא אמר "אם נעשה x, אין שום סיכוי שיקרה אסון". אבל כן אמרו, ובצדק "אם *לא* נעשה x, אז יגדל מאוד הסיכוי שיקרה אסון".
אין כאן שום "הבנה" שלי בפסוק.
זה הפסוק כפי שהוא.

מי שאומר לגבי העתיד שאם לא יעשה השתדלות אז עשוי להיות אסון, נוהג נכון, למרות שזה משמיים והשתדלותו לא תועיל באמת.
(כי מי שלא נזהר זה כי הוא כאילו חושב שמגיע לו נס, ואז בודקים אם באמת מגיע לו.)

כל הדיבור שלי היה בעיקר לגבי העבר.
על העבר אין מה לעשות השתדלות, ונותרה רק האמונה.

וגם לגבי העתיד, לא להסתפק בהשתדלות, ולא לסמוך עליה.
אף אחד לא מדבר על העבר, כי הוא חושב שיוכל לשנות משהו בעבר. מדברים על העבר, כי אז אולי יוכלו להפוך את העתיד לטוב יותר. אגב, ככה גם בעונש בית דין, הוא לא נועד להיפרע מן האשם. הוא נועד כדי ליירא אשמים פוטנציאליים.
 
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
HaimL אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
HaimL אמר:
אתה מציג את הדברים בצורה לא נכונה (בגלל ההבנה שלך בפסוק, שקשה ליישב אותה עם הפשט). אף אחד לא אמר "אם נעשה x, אין שום סיכוי שיקרה אסון". אבל כן אמרו, ובצדק "אם *לא* נעשה x, אז יגדל מאוד הסיכוי שיקרה אסון".
אין כאן שום "הבנה" שלי בפסוק.
זה הפסוק כפי שהוא.

מי שאומר לגבי העתיד שאם לא יעשה השתדלות אז עשוי להיות אסון, נוהג נכון, למרות שזה משמיים והשתדלותו לא תועיל באמת.
(כי מי שלא נזהר זה כי הוא כאילו חושב שמגיע לו נס, ואז בודקים אם באמת מגיע לו.)

כל הדיבור שלי היה בעיקר לגבי העבר.
על העבר אין מה לעשות השתדלות, ונותרה רק האמונה.

וגם לגבי העתיד, לא להסתפק בהשתדלות, ולא לסמוך עליה.
אף אחד לא מדבר על העבר, כי הוא חושב שיוכל לשנות משהו בעבר. מדברים על העבר, כי אז אולי יוכלו להפוך את העתיד לטוב יותר. אגב, ככה גם בעונש בית דין, הוא לא נועד להיפרע מן האשם. הוא נועד כדי ליירא אשמים פוטנציאליים.
 
לא. ברבורים של אנשים ודיבורי לשון הרע במקוה או ברשת לא יביאו לשום פתרון עתידי של כלום. גם לא דיוני פרשנים באולפני הרדיו.
זה חלק מהגישה הכפרנית שבאתי לסתור.
אם ה' לא ישמר עיר שוא שקד שומר.
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
HaimL אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
HaimL אמר:
אתה מציג את הדברים בצורה לא נכונה (בגלל ההבנה שלך בפסוק, שקשה ליישב אותה עם הפשט). אף אחד לא אמר "אם נעשה x, אין שום סיכוי שיקרה אסון". אבל כן אמרו, ובצדק "אם *לא* נעשה x, אז יגדל מאוד הסיכוי שיקרה אסון".
אין כאן שום "הבנה" שלי בפסוק.
זה הפסוק כפי שהוא.

מי שאומר לגבי העתיד שאם לא יעשה השתדלות אז עשוי להיות אסון, נוהג נכון, למרות שזה משמיים והשתדלותו לא תועיל באמת.
(כי מי שלא נזהר זה כי הוא כאילו חושב שמגיע לו נס, ואז בודקים אם באמת מגיע לו.)

כל הדיבור שלי היה בעיקר לגבי העבר.
על העבר אין מה לעשות השתדלות, ונותרה רק האמונה.

וגם לגבי העתיד, לא להסתפק בהשתדלות, ולא לסמוך עליה.
אף אחד לא מדבר על העבר, כי הוא חושב שיוכל לשנות משהו בעבר. מדברים על העבר, כי אז אולי יוכלו להפוך את העתיד לטוב יותר. אגב, ככה גם בעונש בית דין, הוא לא נועד להיפרע מן האשם. הוא נועד כדי ליירא אשמים פוטנציאליים.
 
כל מילה אמת, וחבל שיש כאן אנשים צרי אופקים שמתקשים להבין שזו כל המטרה!
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
מ.ה. אמר:
יהודי רציני אמר:
מ.ה. אמר:
אני חושב שברור שהרב @ברסלבר (ליטאי לשעבר) לא התכוון שאין צורך לבדוק מי אשם ולתקן את הטעון תיקון,
מתוך דברי ברסלבר- "אפשר לשאת את העבדה שקרה אסון נורא - גם אם אין את מי להאשים.
לדעת באמת שהכל משמיים, לא כסיסמא שטחית ומס שפתיים אלא כדרך חיים".

אולי תסביר לי איך מסתדר עם דבריך.
זה בדיוק מה שכתבתי, שיהודי צריך לדעת לשאת אסון נורא גם אם אין לו את מי להאשים, ולכן הוא צריך להתמודד עם האסון ע"י אמונתו, ולהשאיר את השאלה האם יש אשמים ואת החיפוש אחריהם לאחר כך, ולמי שיכול ויודע לעסוק בכך.
יהודי רציני אמר:
ואם התכוון למה שכתבת על מה יצא קצפו על תלמיד נאמן אלו בדיוק הדברים שכתב גם הוא?
זה בדיוק מה שבאתי לומר.
אני רואה שהוא מודה לך ועדיין חושב שתלמיד נאמן תקף אותו בצורה ארסית,
פיצול אישיות?

ולעצם הענין אני סבור אחרת שאם לא תקום זעקה מלמטה שום דבר לא יקרה.
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי רציני אמר:
HaimL אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אין כאן שום "הבנה" שלי בפסוק.
זה הפסוק כפי שהוא.

מי שאומר לגבי העתיד שאם לא יעשה השתדלות אז עשוי להיות אסון, נוהג נכון, למרות שזה משמיים והשתדלותו לא תועיל באמת.
(כי מי שלא נזהר זה כי הוא כאילו חושב שמגיע לו נס, ואז בודקים אם באמת מגיע לו.)

כל הדיבור שלי היה בעיקר לגבי העבר.
על העבר אין מה לעשות השתדלות, ונותרה רק האמונה.

וגם לגבי העתיד, לא להסתפק בהשתדלות, ולא לסמוך עליה.
אף אחד לא מדבר על העבר, כי הוא חושב שיוכל לשנות משהו בעבר. מדברים על העבר, כי אז אולי יוכלו להפוך את העתיד לטוב יותר. אגב, ככה גם בעונש בית דין, הוא לא נועד להיפרע מן האשם. הוא נועד כדי ליירא אשמים פוטנציאליים.
 
כל מילה אמת, וחבל שיש כאן אנשים צרי אופקים שמתקשים להבין שזו כל המטרה!
לא. זו לא המטרה האמיתית של הברבורים. המטרה היא להרגיע איזה משהו בנפש. משהו שלא יכול להירגע אם אין משהו לסמוך עליו כמו הקב"ה.
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יהודי רציני אמר:
מ.ה. אמר:
אני חושב שברור שהרב @ברסלבר (ליטאי לשעבר) לא התכוון שאין צורך לבדוק מי אשם ולתקן את הטעון תיקון,

מתוך דברי ברסלבר- "אפשר לשאת את העבדה שקרה אסון נורא - גם אם אין את מי להאשים.
לדעת באמת שהכל משמיים, לא כסיסמא שטחית ומס שפתיים אלא כדרך חיים".

אולי תסביר לי איך מסתדר עם דבריך.

ואם התכוון למה שכתבת על מה יצא קצפו על תלמיד נאמן אלו בדיוק הדברים שכתב גם הוא?
התכוונתי בדיוק לאיך שמ.ה. הסביר אותי.
על מה יצא קצפו של תלמיד נאמן זה תשאל אותו.

ולכן אם התכוונת לאיך שהוא ביאר אותך אין הסבר למה קצפת,
חוץ מפיצול אישיות,
כי בעצם כולם התכוונו לאותו דבר.
 

דברי יושר

משתמש ותיק
יהודי רציני אמר:
מ.ה. אמר:
יהודי רציני אמר:
מתוך דברי ברסלבר- "אפשר לשאת את העבדה שקרה אסון נורא - גם אם אין את מי להאשים.
לדעת באמת שהכל משמיים, לא כסיסמא שטחית ומס שפתיים אלא כדרך חיים".

אולי תסביר לי איך מסתדר עם דבריך.
זה בדיוק מה שכתבתי, שיהודי צריך לדעת לשאת אסון נורא גם אם אין לו את מי להאשים, ולכן הוא צריך להתמודד עם האסון ע"י אמונתו, ולהשאיר את השאלה האם יש אשמים ואת החיפוש אחריהם לאחר כך, ולמי שיכול ויודע לעסוק בכך.
יהודי רציני אמר:
ואם התכוון למה שכתבת על מה יצא קצפו על תלמיד נאמן אלו בדיוק הדברים שכתב גם הוא?
זה בדיוק מה שבאתי לומר.
אני רואה שהוא מודה לך ועדיין חושב שתלמיד נאמן תקף אותו בצורה ארסית,
פיצול אישיות?

ולעצם הענין אני סבור אחרת שאם לא תקום זעקה מלמטה שום דבר לא יקרה.
ברור שצריך לזעוק,
מי שבאמת יודע מה קרה, ולמי שיש בידו להועיל,
בקיצור - לא מה שצועקים כאן בפורום.
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי רציני אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יהודי רציני אמר:
מתוך דברי ברסלבר- "אפשר לשאת את העבדה שקרה אסון נורא - גם אם אין את מי להאשים.
לדעת באמת שהכל משמיים, לא כסיסמא שטחית ומס שפתיים אלא כדרך חיים".

אולי תסביר לי איך מסתדר עם דבריך.

ואם התכוון למה שכתבת על מה יצא קצפו על תלמיד נאמן אלו בדיוק הדברים שכתב גם הוא?
התכוונתי בדיוק לאיך שמ.ה. הסביר אותי.
על מה יצא קצפו של תלמיד נאמן זה תשאל אותו.

ולכן אם התכוונת לאיך שהוא ביאר אותך אין הסבר למה קצפת,
חוץ מפיצול אישיות,
כי בעצם כולם התכוונו לאותו דבר.

נראה שהתבלבלת לגמרי... מי אומר מה...
התכוונתי בדיוק לאיך שהסביר אותי ר' מ.ה., וקצפתי על תלמיד נאמן, זה לא אותו אחד.
 

לעצמו נברא

משתמש ותיק
חיפוש האשמים הוא הדבר היחיד שימנע את האסון הבא בדרכי הטבע,כיון שזה הדבר היחיד שמעניין את מקבלי ההחלטות!
ואגב מי שבאמת אשם זה הציבור ושלוחיו שיצרו אוירה שלא איפשרה שום שינוי בהר והעיקר שכל ההדלקות והחזקות הכל ישאר על מקומו.
ויועצי הבטיחות והרגולטורים הם סתם שלוחי הציונות שבאים ח"ו לחלן אותנו.
הרי עם זה היה תלוי במשטרה היא הייתה מעיפה מההר את כל המעברים והשבילים והחזקות.
ואולי ועדת חקירה זה מה שיגרום שבפעם הבאה שלוחי הציבור במקום לפחד מהציבור שלהם עכשיו יפחדו ממה יקרה אחרי האסון הבא!
זה פשוט טיפשי לחפש את הסיבה לאסון כמו אחד שחפר בור ברה"ר ואח"כ עשה עצרת חיזוק על מה עשה ה' ככה לנו.
ונפשות הוא דזל לכל מחפשי הסיבות למינהם.
 

HaimL

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
HaimL אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
לא. ברבורים של אנשים ודיבורי לשון הרע במקוה או ברשת לא יביאו לשום פתרון עתידי של כלום. גם לא דיוני פרשנים באולפני הרדיו.
זה חלק מהגישה הכפרנית שבאתי לסתור.
אם ה' לא ישמר עיר שוא שקד שומר.
למיטב ידיעתי ברבורים של אנשים ודיבורי לשון הרע אין סגולתם להועיל למישהו, מלבד לרשת גיהנום, שזאת תועלת מפוקפקת למדי. ועדת חקירה, ומיצוי הדין עם האחראים למחדל (במידה וישנם כאלה), דווקא עשויה להועיל (אם השם כן ישמור את העיר).
 
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יהודי רציני אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
התכוונתי בדיוק לאיך שמ.ה. הסביר אותי.
על מה יצא קצפו של תלמיד נאמן זה תשאל אותו.

ולכן אם התכוונת לאיך שהוא ביאר אותך אין הסבר למה קצפת,
חוץ מפיצול אישיות,
כי בעצם כולם התכוונו לאותו דבר.

נראה שהתבלבלת... מי אומר מה...

ממש לא,
בעצם כולם אומרים פה כמעט דבר אחד (אלא א"כ אתה שוב רוצה לחזור בך),

יש ענין של אמונה לדעת שהאסון בא משמיים כי כך גזרה חכמתו יתברך,
יש ענין של השתדלות, להשתדל שהמקום יהיה בטוח להגעה (ואם א"א אפשר מכל סיבה שהיא אפשר לוותר על חלק מהמשתתפים),
יכול להיות שהיו אשמים באירוע ויכול להיות שלא (לענ"ד כן אחרי כ"כ הרבה עדויות שהכתובת הייתה על הקיר וכו' וכו'),
צריך להתחזק ולקבל קבלות (ואיני יודע אם קבלה כללית או פרטית וגדו"י הם המוסמכים להורות בנושא),
צריך גם להתחזק בעניני שמירת הגוף והנפש (מקווה שאתם מסכימים איתי על זה),
ויכול להיות שזה העיקר הכי גדול שבאו להורות לנו כאן בעניני החיזוק, שהרי זה גופא הדבר שקרה חוסר זהירות,
ולדעתי וכנראה בזה אתם חולקים צריך גם להתריע על זה כאן ובכל מקום שהוא,
כי הציפייה התמימה שלכם שמישהו יקח אחריות ללא זעקה מלמטה היא פתטית בעיני,
ורק אם אכן יתברר שהיו אשמים והם יקחו את האחריות אולי יתקן להבא כשהאחראים ידעו שהדברים צריכים להתנהל כסדר וכראוי.
 

אחד הלויים

משתמש ותיק
הרמב"ם כותב שאם תבוא צרה ואדם אומר שזה מקרה הוא א-כ-ז-ר-י
זה מילים של הרמב"ם ריש הל' תעניות
ומקרה היינו שזה קרה בגלל זה או בגלל זה זה בדיוק מקרה
שאז אדם חושב על הפיתרון המעשי ולא על תשובה
ותשמעו כל ת"ח שמדבר בנושא זה מה שמדברים
כל השיח במי אשם בפרט בין אנשים שאין בזה תועלת הרי זה כפירה בהשגחת ד'
כ"ש וכ"ש במקרה שלנו שרואים ברור במוחש שזה גזרת שמים נוראה
ויש "אכזרים" כמו שקורא להם הרמב"ם שעוסקים במי אשם
 

אחד הלויים

משתמש ותיק
בנוסף כל החכמים על שלא נזהרו וכו' הרי זה שטויות במיץ מישהו רצה למות או מישהו רצה להיכנס בספק פציעה
רק החכמולוגים הם יודעים שלא נזהרו והם יודעים גם את הפתרונות מי אשם ומה
רק משום מה לא שמו את החכמים האלה בין מקבלי ההחלטות משום כיון שהוא
ומשום מה גם כל החכמים לא היו שם באירוע להיות חכמים במקום.....
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
HaimL אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
לא. ברבורים של אנשים ודיבורי לשון הרע במקוה או ברשת לא יביאו לשום פתרון עתידי של כלום. גם לא דיוני פרשנים באולפני הרדיו.
זה חלק מהגישה הכפרנית שבאתי לסתור.
אם ה' לא ישמר עיר שוא שקד שומר.
למיטב ידיעתי ברבורים של אנשים ודיבורי לשון הרע אין סגולתם להועיל למישהו, מלבד לרשת גיהנום, שזאת תועלת מפוקפקת למדי. ועדת חקירה, ומיצוי הדין עם האחראים למחדל (במידה וישנם כאלה), דווקא עשויה להועיל (אם השם כן ישמור את העיר).
 
דברי בפתיחת האשכול לא עסקו כלל בנושא דרכי הפתרון וכד'.
אלא לנו, האנשים הפשוטים המתייחסים לעניין וחושבים עליו ומדברים עליו.
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יהודי רציני אמר:
HaimL אמר:
אף אחד לא מדבר על העבר, כי הוא חושב שיוכל לשנות משהו בעבר. מדברים על העבר, כי אז אולי יוכלו להפוך את העתיד לטוב יותר. אגב, ככה גם בעונש בית דין, הוא לא נועד להיפרע מן האשם. הוא נועד כדי ליירא אשמים פוטנציאליים.
 
כל מילה אמת, וחבל שיש כאן אנשים צרי אופקים שמתקשים להבין שזו כל המטרה!
לא. זו לא המטרה האמיתית של הברבורים. המטרה היא להרגיע איזה משהו בנפש. משהו שלא יכול להירגע אם אין משהו לסמוך עליו כמו הקב"ה.

ב"ה הפורום הפך להפורום לפסיכולגיה,
אתה כבר מבין יותר מאיתנו מה הולך בנפשנו,
זכינו!
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי רציני אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יהודי רציני אמר:
כל מילה אמת, וחבל שיש כאן אנשים צרי אופקים שמתקשים להבין שזו כל המטרה!
לא. זו לא המטרה האמיתית של הברבורים. המטרה היא להרגיע איזה משהו בנפש. משהו שלא יכול להירגע אם אין משהו לסמוך עליו כמו הקב"ה.

ב"ה הפורום הפך להפורום לפסיכולגיה,
אתה כבר מבין יותר מאיתנו מה הולך בנפשנו,
זכינו!
עדיף מפורום דמגוגיה.
 

HaimL

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
HaimL אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
לא. ברבורים של אנשים ודיבורי לשון הרע במקוה או ברשת לא יביאו לשום פתרון עתידי של כלום. גם לא דיוני פרשנים באולפני הרדיו.
זה חלק מהגישה הכפרנית שבאתי לסתור.
אם ה' לא ישמר עיר שוא שקד שומר.
למיטב ידיעתי ברבורים של אנשים ודיבורי לשון הרע אין סגולתם להועיל למישהו, מלבד לרשת גיהנום, שזאת תועלת מפוקפקת למדי. ועדת חקירה, ומיצוי הדין עם האחראים למחדל (במידה וישנם כאלה), דווקא עשויה להועיל (אם השם כן ישמור את העיר).
דברי בפתיחת האשכול לא עסקו כלל בנושא דרכי הפתרון וכד'.
אלא לנו, האנשים הפשוטים המתייחסים לעניין וחושבים עליו ומדברים עליו.
זה רק חצי נכון. אני מסכים איתך שאין לך ולי שום סיבה לדבר על "אשמים" כי אף אחד לא מינה אותנו לזה, אבל, וכאן ההבדל, בוודאי שיש לי ולך סיבה לדבר על מחדלי אבטחה (בדרך אפשר), כדי שבפעם הבאה שאנחנו רוצים ללכת למקום מסוים, שיש בו פוטנציאל של סכנה, נחשוב קצת, וגם נשתדל לברר את כל סידורי האבטחה.
 
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
לעצמו נברא אמר:
חיפוש האשמים וכו'

אלה דברי כפירה.
וגם זלזול בת"ח וגדולי ישראל.

"כי הגזרה אמת והחריצות שקר!"

היה לך לכתוב שזה מדרכי ההשתדלות הנדרשים (לדעתך), ולא לתקוף את מי שעושה את העיקר - מחפש את הסיבות ברוחניות
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יהודי רציני אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
לא. זו לא המטרה האמיתית של הברבורים. המטרה היא להרגיע איזה משהו בנפש. משהו שלא יכול להירגע אם אין משהו לסמוך עליו כמו הקב"ה.

ב"ה הפורום הפך להפורום לפסיכולגיה,
אתה כבר מבין יותר מאיתנו מה הולך בנפשנו,
זכינו!
עדיף מפורום דמגוגיה.

לפני ארבע או חמש הודעות פרסתי את משנתי המלאה,
אם כבודו מעונין להגיב הוא יכול,
לכתוב דמוגוגיה בלי להסביר זו כמו לכתוב פסיכולוגיה בגרוש,
חבל שכבודו לא מבין את הדבר הפשוט הזה.

מציע לך לצאת רגע מפוזיציית הנעלב התוקפן ולנסות לענות באופן רציני לדברים שנאמרים כאן,
זה יבגר אותך המון ויוסיף לך בחיים היכולת להתמודד באופן אמיתי מול טענות.
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי רציני אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יהודי רציני אמר:
ב"ה הפורום הפך להפורום לפסיכולגיה,
אתה כבר מבין יותר מאיתנו מה הולך בנפשנו,
זכינו!
עדיף מפורום דמגוגיה.

לפני ארבע או חמש הודעות פרסתי את משנתי המלאה,
אם כבודו מעונין להגיב הוא יכול,
לכתוב דמוגוגיה בלי להסביר זו כמו לכתוב פסיכולוגיה בגרוש,
חבל שכבודו לא מבין את הדבר הפשוט הזה.

מציע לך לצאת רגע מפוזיציית הנעלב התוקפן ולנסות לענות באופן רציני לדברים שנאמרים כאן,
זה יבגר אותך המון ויוסיף לך בחיים היכולת להתמודד באופן אמיתי מול טענות.

https://www.hamichlol.org.il/דמגוגיה
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
דמגוגיה זה שם כולל לשיטות ויכוח לא הוגנות. לשים בפי הצד השני דברים שלא אמר כדי להוריד את ערכו זו דמוגגיה.

גם המשפט האחרון שלך - להוריד את ערכי ועל ידי זה את ערך דברי - זה שיטה דמגוגית
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יהודי רציני אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
עדיף מפורום דמגוגיה.

לפני ארבע או חמש הודעות פרסתי את משנתי המלאה,
אם כבודו מעונין להגיב הוא יכול,
לכתוב דמוגוגיה בלי להסביר זו כמו לכתוב פסיכולוגיה בגרוש,
חבל שכבודו לא מבין את הדבר הפשוט הזה.

מציע לך לצאת רגע מפוזיציית הנעלב התוקפן ולנסות לענות באופן רציני לדברים שנאמרים כאן,
זה יבגר אותך המון ויוסיף לך בחיים היכולת להתמודד באופן אמיתי מול טענות.

https://www.hamichlol.org.il/%D7%93%D7%9E%D7%92%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94

שכוייח, אבל ביקשתי הסבר מה הדמגוגיה בדברי, טרם קיבלתי מענה,
אתה שוב מוזמן בחום לקרוא את הודעתי הנ"ל ולהתמודד כמו גדול עם דברי.

נ.ב. בענין הדמוגוגיה- מזכיר לך מי התחיל עם בלה בלה בלה
וכתב שמישהו תקף אותו בצורה ארסית בלי קשר לאמת
(כל הפוסל וכו' אני תמיד נהנה לראות כאן בפורום איך זה עובד תמיד).
 

ברסלבר (ליטאי לשעבר)

משתמש ותיק
פותח הנושא
האמת שכשפתחתי את הנושא, הייתי בטוח שאני כותב דברים כל כך פשוטים, שחששתי שאנשים יתפלאו למה אני כותב אותם בכלל.
וכי אנו ילדים קטנים?
ולכן גם הקדמתי את המשפט הראשון שם.

אני מופתע לראות כמה זה להיפך - שאברכים מכובדים פה כל כך שקועים בכפירה!
וכשאני כותב דברי אמונה פשוטה, הם מזדעקים ותוקפים ומשתגעים וטוענים שזה היפך גדולי הדור, וזה "הבנה" שלי בפסוק...

לא יאומן.
 

אבי חי

משתמש ותיק
אפשר להרגע?

לגופו של ענין איני רואה הבדלים מהותיים בין הדעות שנכתבו כאן. פלוני מדגיש נקודה חשובה א', ורעהו מדגיש בצדק שלא היא העיקר, וכן ע"ז הדרך.

אין מצוה לריב. זה גם לא אסטטי.
 

HaimL

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
וכשאני כותב דברי אמונה פשוטה, הם מזדעקים ותוקפים ומשתגעים וטוענים שזה היפך גדולי הדור, וזה "הבנה" שלי בפסוק...
אתה רוצה לדון על פשט הפסוק? או לכתוב על כפירה?
 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית