אלא לאיזה ציבור? (החסידים כאן הרי לא כתבו על המופתים של ר"ח ור"ש)נחפשה דרכינו אמר:לא אמרתי רק נשים. יש הרבה גברים שאינם משתייכים לציבור בני הישיבות הליטאים.ב. זעירא אמר:
אלא לאיזה ציבור? (החסידים כאן הרי לא כתבו על המופתים של ר"ח ור"ש)נחפשה דרכינו אמר:לא אמרתי רק נשים. יש הרבה גברים שאינם משתייכים לציבור בני הישיבות הליטאים.ב. זעירא אמר:
מנהגי מהרי"ל (אינני זוכר כעת את המקום המדויק, אשמח אם יציינוהו. וראה ברמ"א סי' תצג ס"ב).נחפשה דרכינו אמר:מנין?
אמונת אומן אמר:נחפשה דרכינו אמר:מה יש לבדוק? יש עוד מאות הנהגות חשובות מהאר"י שאף אחד לא חולם לנהוג בהם, ומי שמתחיל בזה מוחים בו נמרצות מכל הטעמיםאמונת אומן אמר:כב' בדק לפני כתיבת ההודעה? חוששני שלא.
שוב, כב' כותב מחוסר ידיעה.
מנהג חץ וקשת היה נהוג אצל ציבור רחב בלי קשר להארי הק'.
אין לי אפשרות כרגע לבדוק מקורות מדויקים אבל זהו מנהג קדמונים שהובא בפוסקים והיה יומא דפגרא כללי.
שאל נא ליוצאי ארצות אשכנז. מנהג מקובל הוא מדורי־דורות, בכל רחבי יבשת אירופא.נחפשה דרכינו אמר:מעולם לא שמעתי על מקור קדום למנהג חץ וקשת.
ב. זעירא אמר:אלא לאיזה ציבור? (החסידים כאן הרי לא כתבו על המופתים של ר"ח ור"ש)נחפשה דרכינו אמר:לא אמרתי רק נשים. יש הרבה גברים שאינם משתייכים לציבור בני הישיבות הליטאים.ב. זעירא אמר:
יוצאי ארצות אשכנז לדאבונינו הולכים ונכחדים. מנהג מדורי דורות בכל אירופה, בודאי צריך להיות לו תיעוד.לבי במערב אמר:שאל נא ליוצאי ארצות אשכנז. מנהג מקובל הוא מדורי־דורות, בכל רחבי יבשת אירופא.נחפשה דרכינו אמר:מעולם לא שמעתי על מקור קדום למנהג חץ וקשת.
רח"ל, אני מקווה שכבר עשית תשובה...נחפשה דרכינו אמר:ליטאים שאינם ישיבישערס גמורים, ספרדים, בעלי תשובה. זה בהחלט קיים גם אצל בני הישיבות, אך כמדומני רק אצל המיעוט [כל זה התפיסה שלי. יתכן שאני טועה]ב. זעירא אמר:אלא לאיזה ציבור? (החסידים כאן הרי לא כתבו על המופתים של ר"ח ור"ש)נחפשה דרכינו אמר:לא אמרתי רק נשים. יש הרבה גברים שאינם משתייכים לציבור בני הישיבות הליטאים.
בנוסף, יש קצת הבדל בין לספר סיפורי מופת על הגר"ח [שגם אני פעם נכשלתי בזה במה שבדידי הוה עובדא], עד לקנות את הסגולות של סכינים מבורכים, כסף מקודש, תפילות היסטוריות, וכן הלאה.
תקו"ז ת"ו (כד, רע"א).ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:ובזוהר עצמו כתוב
בודאי... וגם קיים הוא, אלא שאין עתי בידי עתה לציינו. שמא בהמשך, אי"ה, בל"נ.נחפשה דרכינו אמר:בודאי צריך להיות לו תיעוד.
אור זרוע אמר:העתק מספר מנהגי ק"ק וורמיישא לרבי יוזפא שמש:נחפשה דרכינו אמר:ברור שהטענה ביטול תורה, או סתם מה לפגרא זו באמצע החיים, קיימת גם קיימת
יומא דפגרא.png
ב. זעירא אמר:רח"ל, אני מקווה שכבר עשית תשובה...נחפשה דרכינו אמר:ליטאים שאינם ישיבישערס גמורים, ספרדים, בעלי תשובה. זה בהחלט קיים גם אצל בני הישיבות, אך כמדומני רק אצל המיעוט [כל זה התפיסה שלי. יתכן שאני טועה]ב. זעירא אמר:אלא לאיזה ציבור? (החסידים כאן הרי לא כתבו על המופתים של ר"ח ור"ש)
בנוסף, יש קצת הבדל בין לספר סיפורי מופת על הגר"ח [שגם אני פעם נכשלתי בזה במה שבדידי הוה עובדא], עד לקנות את הסגולות של סכינים מבורכים, כסף מקודש, תפילות היסטוריות, וכן הלאה.
לבי במערב אמר:מבלי להכנס לכל השיג והשיח דלעיל - אעיר על פרט אחד ו'קטן':
אין דרך אחרת לדון בהם, עם כל ה'צער' וה'כאב'.מאור עינים אמר:בענינים אלו אתה נוטה להכליל
נחפשה דרכינו אמר:אור זרוע אמר:העתק מספר מנהגי ק"ק וורמיישא לרבי יוזפא שמש:נחפשה דרכינו אמר:ברור שהטענה ביטול תורה, או סתם מה לפגרא זו באמצע החיים, קיימת גם קיימת
יומא דפגרא.png
נראה שהמדובר שם על מלמדים לילדים
ודאי שיש, ראה כאן: https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=21&t=2750&hilit=%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%AA+%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9D&start=60#p176287ב. זעירא אמר:נחפשה דרכינו אמר:בתוך עמי אנוכי יושבת, ורוב הציבור הליטאי בני הישיבות שאני מכיר, מלגלגים מלוא פיהם על שלל הסגולות של קופת העיר, על הבאבא הגדול שעושים מהגר"ח קניבסקי, וכל שאר הקמיעות והסגולות. וגם מי שלא מלגלגל, עכ"פ לא מתייחס לזה ברצינות. כבר מזמן תמהתי 'על מי זה עובד'. כנראה באמת בעיקר על חוגים אחרים, נשים, בעלי תשובה, וכדו'.יוצא אם כך שישנן נשים הכותבות כאן בפורום...איש ווילנא אמר:צריך לעשות סקר
על מי עניני קופת העיר עובדת יותר
מן הסתם בעיקר על חוגים שאינם לטאים
ועל נשים וכיו"ב מהחוג הלטאי
בסביבה הלטאית שאני מכיר
אין משמעות לכל הענינים המוזכרים
בקיצור מי שעולה למירון סיכוי גדול יותר שמושפע גם מקופת העיר
אמונת אומן אמר:נחפשה דרכינו אמר:אור זרוע אמר:העתק מספר מנהגי ק"ק וורמיישא לרבי יוזפא שמש:
יומא דפגרא.png
נראה שהמדובר שם על מלמדים לילדים
יומא
דמפגרי ביה רבנן, זה לא מספיק ברור?
איך כתבתם למעלה? יומא דפגרא באמצע החיים!
כנראה בוורמיישא לא כ"כ ידעו על העיקרון של תת כנגד כולם,
תמשיכו לעשות מזה הנהגת האר"י ליחידי סגולה
, תמשיכו לטעון לבעלות על היהדות...
אני חולק על הסיפא של דבריך.תלמיד נאמן אמר:במחילת מכב' המשתתפים בדיון החשוב.
לענ"ד אין כ"כ מקום שליטאי יסביר מדוע החסידים והספרדים וחלק מן הירושלמים נוסעים. הם בעצמם מוסמכים לכך.
ובאמת בחוגים הנ"ל גם מי שאינו בקי בפרטים של לימוד קבלה והנהגה על פיה, מ"מ הוא מרגיש מאוד מחובר לקבלה ולמקובלים ובראשם רשב"י. פוק חזי שהם שרים (כמעט) בכל שבת "בר יוחאי", וכן בהרבה ענינים זאת ההתייחסות שלהם שהעיסוק בלימודה וההנהגה על פיה, המה חלק חשוב ביהדות ומחזק אותם ביראת-שמים.
זה לא תלוי בהשקפה של ליטאי. זאת מציאות קיימת.
לכן לכתוב שנוסעים בשביל אקשן זה מאוד לא מדוייק (לא נכנסים עכשיו למקרים או אישים מסויימים). הם נוסעים כי זה מלהיב אותם בתור חלק מהאידישקייט.
יחשוב נא כל אחד מן הכותבים הליטאים, אם הוא היה (בס"ד) ראש ישיבה ויש לו תלמידים חסידיים או ספרדים, איך הוא היה מלהיב את ליבם ליר"ש ? הרי ברור שהוא היה צריך להתחשב במושגים שלהם. וכו' וכו' ואכמ"ל.
כל זה לא נוגע למי שהולך בדרך הליטאית. ואקצר כאן.
יום שלא מלמדים את התינוקות הוא יומא דפגרא, וכתוב שם שנותנים עוגות ויין, ואם מבטלין תשבר עאכו"כ מבטלין לגדולים, ומפורט שם היטב ב' דברים, גם שהוא יומא דמפגרא ביה רבנן, שזה אומר תלמידי ישיבות, וגם שהמלמדים והתלמידים בטלים, ומותר להודות על האמת!נחפשה דרכינו אמר:המונח "יומא דמפגרא ביה רבנן" בהקשר שהוא מביאו, שונה לחלוטין מההקשר שאני הבאתי. כוונתי היתה, כמובן, מה לחגיגה זו באמצע החיים. ואילו הוא לא מדבר על שום דבר שקשור למונח של חגיגה, אלא למה שהיה המנהג שם שהמלמדים לא מלמדים בו תינוקות של בית רבן.
מנין לך איפה אני?רוצה להתעלות אמר:הרב @אמונת אומן ,
מה מעשיך פה?
ר' שמעון מחכה לך.
אין דיחוי אצל מצוותאמונת אומן אמר:מנין לך איפה אני?רוצה להתעלות אמר:הרב @אמונת אומן ,
מה מעשיך פה?
ר' שמעון מחכה לך.
אולי נוסע לפנות בוקר? אולי לקראת שבת?
הוא מחכה גם לך ולכל יהודי.רוצה להתעלות אמר:הרב @אמונת אומן ,
מה מעשיך פה?
ר' שמעון מחכה לך.
וכבר דרשו ע"פ הרמז פל"ג להשוות את פורים ול"ג בעומר ואכמ"לכמעיין המתגבר אמר:יש טעם לכל החגיגה אף לפי הליטאים, כי ידוע שבזמנינו הרבה מאוד אנשים אף ממחנינו צריכים פסיכולוגים וכו' בגלל דיכאון וכו', וככל שיש יותר כאלה חגיגות זה גורם לחולים שיתרפאו ולבריאים שלא יחלו, ובזה לבד דיינו, זה דבר שמתאים לדורינו.
אגב ראוי לדעת שבזמן הש''ס והגאונים המדורות הגדולות היו בפורים, זה מפורש בש''ס משוורתא דפוריא, והיו קופצים מעל המדורות, כך מבואר בהרבה גאונים.
הוא ודאי מחכה לי, השאלה היכן..הערשלה אמר:הוא מחכה גם לך ולכל יהודי.רוצה להתעלות אמר:הרב @אמונת אומן ,
מה מעשיך פה?
ר' שמעון מחכה לך.