האם לא ראו לבכות ולהתאבל על מה שקורה כעת הזאת

שראלטשיק

משתמש ותיק
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
 

אחד הלויים

משתמש ותיק
ידוע שהרב שך לא היה מסוגל לאכול כל יום בשעה 8 בבוקר השעה שמתחילים המוני ילדי ישראל המסכנים ללמוד בבתי ספר החילונים ר"ל
והרי צער זה לקב"ה הוא פי אלף שבניו רחקו ממנו כ"כ שהרי החריב בית מקדשו בשביל בניו
הוו"א שבניו יותר יקרים לו ועכשיו שנתרחקו כ"כ הרי הצער עצום
[האמת שאין לנו כח לבכות כל היום על מה שצריך כי אז נהיה בדיכאון ]
והקב"ה יראה בענינו וישיב שבותנו בקרוב אמן
 

איש הישראלי

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
ידוע שמרן הרב שך זצוק"ל זיע"א
כשמע על נפילת העיר העתיקה לידי הציונים
בכה ואמר מי יודע כמה יהודים יכשלו באיסור כרת
 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
איש הישראלי אמר:
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
ידוע שמרן הרב שך זצוק"ל זיע"א
כשמע על נפילת העיר העתיקה לידי הציונים
בכה ואמר מי יודע כמה יהודים יכשלו באיסור כרת
 

מה ענין שמיטה אצל הר סיני?
 

איש הישראלי

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
איש הישראלי אמר:
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
ידוע שמרן הרב שך זצוק"ל זיע"א
כשמע על נפילת העיר העתיקה לידי הציונים
בכה ואמר מי יודע כמה יהודים יכשלו באיסור כרת

מה ענין שמיטה אצל הר סיני?
עד שאתה זוכה להצטער על טיטוס גידר את הפרוכת...
 
 
כיוון שלצורך עבודת השם צריך להיות בשמחה - אז חז"ל והצדיקים הגדירו זמנים לצער.
תיקון חצות כל לילה, ראוי לירא שמים.
ימי בין המצרים תשעת הימים יותר עוסקים באבילות.
שעה התבודדות זה גם זמן לשפוך את כל הצער.
אבל שאר הזמן להיות בשמחה.
ובפרט בל"ג בעומר שע"פ הלכה זה יום שמחה
 

איש הישראלי

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
יותר מזה צריך לבכות ולהתאבל
על שלטון כופרים מומרים בפלטרין של מלך
 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
כיוון שלצורך עבודת השם צריך להיות בשמחה - אז חז"ל והצדיקים הגדירו זמנים לצער.
תיקון חצות כל לילה, ראוי לירא שמים.
ימי בין המצרים תשעת הימים יותר עוסקים באבילות.
שעה התבודדות זה גם זמן לשפוך את כל הצער.
אבל שאר הזמן להיות בשמחה.
ובפרט בל"ג בעומר שע"פ הלכה זה יום שמחה


הנכון עמך, אבל לא בעת שחורבן הוא לפניך, ענין כזה שמאה אלף אנשים מהאומה שפילה דורכים בבת עיני של הקב"ה דבר שלא קרה כל משך כמעט אלפיים ימי הגלות הוא חורבן חדש, והנני חושש שיש בזה משום הסיח הדעת נורא ואיום. וכבר אמר הנביא "נהפך לאבל...".
הרי חז"ל אמרו שמגיפה בא לעולם על שסיחו דעת ולא דרשו בית המקדש, וכעת הזאת שקורה הנ"ל ואלפי אלפים שמחים שמחה עצומה כאלו לא קרה דבר רח"ל, הגם שהוא שמחה של מצוה גדול, אך אין השמחה גדולה כאבילות הנורא שקורה, והסחת הדעת מזה הוא נורא ואיום.

אגב ענין רגל ל"ג בעומר במירון הוא היה רק ענין נוסף על עצם החילול השם ואבילות הנורא מה שקורה, ולא עיקר המכוון של ההערה
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
כיוון שלצורך עבודת השם צריך להיות בשמחה - אז חז"ל והצדיקים הגדירו זמנים לצער.
תיקון חצות כל לילה, ראוי לירא שמים.
ימי בין המצרים תשעת הימים יותר עוסקים באבילות.
שעה התבודדות זה גם זמן לשפוך את כל הצער.
אבל שאר הזמן להיות בשמחה.
ובפרט בל"ג בעומר שע"פ הלכה זה יום שמחה

איש הישראלי אמר:
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
יותר מזה צריך לבכות ולהתאבל
על שלטון כופרים מומרים בפלטרין של מלך
 

עת לכל ...
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
כיוון שלצורך עבודת השם צריך להיות בשמחה - אז חז"ל והצדיקים הגדירו זמנים לצער.
תיקון חצות כל לילה, ראוי לירא שמים.
ימי בין המצרים תשעת הימים יותר עוסקים באבילות.
שעה התבודדות זה גם זמן לשפוך את כל הצער.
אבל שאר הזמן להיות בשמחה.
ובפרט בל"ג בעומר שע"פ הלכה זה יום שמחה
אגב הר''ן בדרשותיו כותב שעצב ושמחה הם דברים שאין בהם מצוה או עבירה, וזה דלא כרבי נחמן דס''ל דמצוה גדולה להיות בשמחה, ועוד דא''כ הו''ל תרי''ד מצוות, ויש ליישב.
 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
אמונת אומן אמר:
כלל לא מובן לי הקטן,
מה לי אלף פראי אדם או מאה אלף.
לא נראה לי שהבזיו גדל ע"י כך, ויש מקום גם לראות את זה מזווית הפוכה.


כנראה שאין לך מושג של צלם אלקים, או יותר שאתה ס"ל שאין לגוי צלם אלקים, וממילא כבהמות נדמו ומה לי בהמה אחד או שנים (אשר גם זה טעות, ודאי שיש חילול גדול ביותר בהמות!!).

אך לדידי כל גוי הוא צלם אלקים וכל טעות הוא חילול ה', ולשפחה שתירש גבירתא, ונכרים המקרקרים בהיכלו, ומבזים מקום הדום רגליו, כל מה שנתקיים יותר הרי מתעצם החילול ה', ובודאי ובודאי כשהחילול מתקיים בפני עדתו ואין בידם לעשות כלום, ובודאי ובודאי כאשר אין איש שם על לב מבניו האהובים, ואין אנחה ואין עולה על רוח של בניו שהם ראוים להיות על שלחן אביהם ואעפ"כ יש אלפ אלפים שפלים ונבזים הדורכים ומבזים מקום שלחן שלהם, מקום הראוי להם להיות, היש לך חילול השם גדול מזה, וכי אין זה גופא חילול ה' שלא מובן לבן המקום שיותר הבזיון ויותר הצער כשיש יותר מהאומה שפילה הנוטל מקומו שכל מגמת נפשו ראו להיות אליו, וכי היה מבטא כזה אם רח"ל בדרך זה היה שפלים ונבזים היה מבזים ביתו הפרוטי שאין חילוק בין א' ואלף היה בבהולום שבכלל צריך לבאר דבר זה.
 

דרבמדיקר

משתמש ותיק
איש הישראלי אמר:
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
ידוע שמרן הרב שך זצוק"ל זיע"א
כשמע על נפילת העיר העתיקה לידי הציונים
בכה ואמר מי יודע כמה יהודים יכשלו באיסור כרת
 

אני לא מבין על מה לבכות, האם צריך לבכות על תינוק שנולד לזוג הורים חילונים כי יעבור עברות? אלא מה תינוק שנשבה כך כאן תינוק שנשבה
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
דרבמדיקר אמר:
איש הישראלי אמר:
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
ידוע שמרן הרב שך זצוק"ל זיע"א
כשמע על נפילת העיר העתיקה לידי הציונים
בכה ואמר מי יודע כמה יהודים יכשלו באיסור כרת

אני לא מבין על מה לבכות, האם צריך לבכות על תינוק שנולד לזוג הורים חילונים כי יעבור עברות? אלא מה תינוק שנשבה כך כאן תינוק שנשבה

כנראה ממרן שצריך גם ע"ז!
בניו אהובים עושים דברים חמורים כנגד אביהם המרחם עליהם יותר מכל דבר אחר בין בדעת בין בלי דעת יש ויש על מה לבכות
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
דרבמדיקר אמר:
איש הישראלי אמר:
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
ידוע שמרן הרב שך זצוק"ל זיע"א
כשמע על נפילת העיר העתיקה לידי הציונים
בכה ואמר מי יודע כמה יהודים יכשלו באיסור כרת

אני לא מבין על מה לבכות, האם צריך לבכות על תינוק שנולד לזוג הורים חילונים כי יעבור עברות? אלא מה תינוק שנשבה כך כאן תינוק שנשבה
על זה גופא צריך לבכות, שיש כזה הרבה תינוקות יהודים שנשבו לבין הגויים או לבין יהודים המתנהגים כגויים!
 
 

רוצה להתעלות

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
אתה צודק,
וכבר פתח פה מישהו אשכול ע"ז לא מזמן עם הסרטה מזעזעת משם...
אולי עדיף שתראה את ההסרטה בבין המצרים או לכל הפחות לאחר ל"ג בעומר.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=36&t=19489&hilit=ה'+ירחם
 

אבוה דשמואל

משתמש רגיל
איש הישראלי אמר:
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
יותר מזה צריך לבכות ולהתאבל
על שלטון כופרים מומרים בפלטרין של מלך
 

לא לך אהליבה, חשוב ענייך כעניי.
ממש מזכיר את הויכוח של אהליבה ושומרון, בקינות לת"ב.
אבל אין צורך לריב, יש מספיק לכולם...
 

בן אבנר

משתמש ותיק
כבר כתבו לן ע"ז חז"ל מעשה בכמה תנאים שראו שועל יוצא מבית קדשי הקדשים, כולם בכו ור"ע שחק, שכיון שרואים את התגשמות נבואות הפורענות יש לנו ביתר שאת ועוז לצפות לנבואות הנחמה, ואף כאן כך הוא.
 

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
שמעתי שכעת בחגיגת הערביים, כל יום שישי עולים מאה אלף אנשים מאומה השפל שבשפלים על הר קדשינו מקום בית תפארתינו.
דבר שלא קרה מעולם שיהיה בני השפחה השפילה והבזויה ירש גבירתה באופן נורא כזה, ואין פוצה פה ומצפצוף, ולא נשמע שום אנחה וצער, או מה היה לנו.

(ולהוסיף שבאותו עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם, היה מן הראוי להפוך הזמן הזה לזמן תיקון חצות הכללי אצל ציון המצוינת שעורר כל כך על הענין כמפוזר בכל ספרי הזוה"ק)

דרכי ציון אבילות מבלי באי מועד,
נכרים מקרקרים בהיכלו ועולים אליה לרגל תחת האומה הנחברת,
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר,
מן הסתם לא ניחא ליה לרשב''י שידברו על צער ביום שמחתו
 

אהרן פישר

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
אמונת אומן אמר:
כלל לא מובן לי הקטן,
מה לי אלף פראי אדם או מאה אלף.
לא נראה לי שהבזיו גדל ע"י כך, ויש מקום גם לראות את זה מזווית הפוכה.


כנראה שאין לך מושג של צלם אלקים, או יותר שאתה ס"ל שאין לגוי צלם אלקים, וממילא כבהמות נדמו ומה לי בהמה אחד או שנים (אשר גם זה טעות, ודאי שיש חילול גדול ביותר בהמות!!).

אך לדידי כל גוי הוא צלם אלקים וכל טעות הוא חילול ה', 

ברור לך שלגוי יש צלם אלקים? הר"ח ויטל כתב שאין, מופיע במדרש שמואל (כמדומני על אתר שם באבות, יכול שהוא במק"א)
 

אהרן פישר

משתמש ותיק
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=36&t=19489&p=289590#p289590

קשה עלי הכתיבה, אם מותר לי לצטט מ"ש שם, ותקיש לכאן
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
באותה עת גופה עולין בהמונית בשמחה וגילה לציון המצוינת של הקודש הקדשים הרשב"י, ואין איש שם על לב האבילות והצער הנורא של בזיון השכינה בעולם.
הקטרוג עורר חרון.
 
חלק עליון תַחתִית