גל עיני ואביטה
משתמש רשום
ידוע לי שיש 'בני יששכר' על זה אשמח למראי מקום.
יישר כח
יישר כח
לפי הידוע לי כמו "נר נשמה"גל עיני ואביטה אמר:ידוע לי שיש 'בני יששכר' על זה אשמח למראי מקום.
יישר כח
גל עיני ואביטה אמר:'בני יששכר'
כמדו' שהשנה הוא כבר ישתתף במדורה...אור זורח אמר:וכמדומני אם איני טועה ששמעתי שמרן שר התורה מדליק נר בל''ג בעומר
ידועים דברי הגרב"מ אזרחי שליט"א ששאל "למה צריכים לעלות למירון להילולת הרשב"י, הרי בין כך יש קהל גדול מאוד, ורובם אינם מתקרבים למקום הציון, א"כ שיבואו לשיעור בישיבה, ויהיו משתתפים בהילולא דמירון ממרחקים, וכי נאמר בזה שיעור מרחק מסויים?" (והשיב לו אברך א' מתלמידיו "הם אכן משתתפים בשיעור, אבל ממרחק של מירון", -ונהנה הגרב"מ מאוד מהתשובה.):להשיג אמר:כמדו' שהשנה הוא כבר ישתתף במדורה...אור זורח אמר:וכמדומני אם איני טועה ששמעתי שמרן שר התורה מדליק נר בל''ג בעומר
זה לא היה מרן הגרא"מ שך?יושב אוהלים אמר:ידועים דברי הגרב"מ אזרחי שליט"א ששאל "למה צריכים לעלות למירון להילולת הרשב"י, הרי בין כך יש קהל גדול מאוד, ורובם אינם מתקרבים למקום הציון, א"כ שיבואו לשיעור בישיבה, ויהיו משתתפים בהילולא דמירון ממרחקים, וכי נאמר בזה שיעור מרחק מסויים?" (והשיב לו אברך א' מתלמידיו "הם אכן משתתפים בשיעור, אבל ממרחק של מירון", -ונהנה הגרב"מ מאוד מהתשובה.):
ביודעי ומכירי קאמינא, אני יודע מיהו האברך, מתלמידיו של הגרבמ"א ששאלוהו הגרב"מ ושהשיב לו כך, (ויתכן שזה קרה גם אצל הגראמ"מ שך זצוק"ל, ואו"א דא"ח).הצעיר שבחבורה אמר:זה לא היה מרן הגרא"מ שך?יושב אוהלים אמר:ידועים דברי הגרב"מ אזרחי שליט"א ששאל "למה צריכים לעלות למירון להילולת הרשב"י, הרי בין כך יש קהל גדול מאוד, ורובם אינם מתקרבים למקום הציון, א"כ שיבואו לשיעור בישיבה, ויהיו משתתפים בהילולא דמירון ממרחקים, וכי נאמר בזה שיעור מרחק מסויים?" (והשיב לו אברך א' מתלמידיו "הם אכן משתתפים בשיעור, אבל ממרחק של מירון", -ונהנה הגרב"מ מאוד מהתשובה.):
מה המקור?פיילוט 0.4 אמר:זה מנהג קדום, ודאי עוד קודם לאריז''ל
אבר כיונה אמר:מה המקור?פיילוט 0.4 אמר:זה מנהג קדום, ודאי עוד קודם לאריז''ל
הולכים, אוכלים, שותים, שמחים, מגלחים את הראש, יום משתה ושמחהפיילוט 0.4 אמר:נהגו ישראל ללכת ביום ל"ג לעומר על קברי רשב"י ורבי אליעזר בנו אשר קבורים בעיר מירון כנודע ואוכלים ושותי' ושמחים שם ... ושם גילחו את ראשו כמנהג הידוע ועשה שם יום משתה ושמחה.
אבר כיונה אמר:הולכים, אוכלים, שותים, שמחים, מגלחים את הראש, יום משתה ושמחהפיילוט 0.4 אמר:נהגו ישראל ללכת ביום ל"ג לעומר על קברי רשב"י ורבי אליעזר בנו אשר קבורים בעיר מירון כנודע ואוכלים ושותי' ושמחים שם ... ושם גילחו את ראשו כמנהג הידוע ועשה שם יום משתה ושמחה.
אבל לא מוזכר להדליק מדורות
תרגום: "יצאו. ראו אנשים חורשים וזורעים. אמר: מניחין חיי עולם ועוסקין בחיי שעה! כל מקום שנותנין עיניהן - מיד נשרף. (מתוך אתר מדרשת) ובנוסף מותו של הרשב"י, כנאמר בזהר, קשור באש:נפקו חזו אינשי דקא כרבי וזרעי אמר מניחין חיי עולם ועוסקין בחיי שעה כל מקום שנותנין עיניהן מיד נשרף
— תלמוד בבלי, מסכת שבת, דף לג עמוד ב
תרגום: "אמר ר' אבא לא סיים הנר הקדוש לומר "חיים" ... ולא הייתי יכול להסתכל... כל אותו היום לא פסקה האש מן הבית... כל אותו היום נפלנו על הארץ ובכינו. לאחר שהלכה האש, ראינו את הנר הקדוש, קודש הקדשים, שהסתלק מן העולם, מעוטף, שוכב על ימינו ופניו מחייכים.".א"ר אבא לא סיים בוצינא קדישא למימר חיים ... ולא הוה יכילנא לאסתכלא... כל ההוא יומא לא אפסיק אשא מן ביתא... כל ההוא יומא נפילנא על ארעא וגעינא. בתר דאזיל אשא חמינא לבוצינא קדישא קדש הקדשים דאסתלק מן עלמא אתעטף שכיב על ימיניה ואנפוי חייכין.
— ספר הזוהר, חלק ג', דף רצ"ו, עמוד ב'
צודק,חודו של מחט אמר:אצל החסידים באירופה לא היו הדלקות גדולות ולא כבשים, היה 'טיש' גדול, דברי תורה עמוקים, הדלקת נרות, וסעודות מצוה.
חודו של מחט אמר:ליום ל"ג בעומר יש מנהגי שמחה ספרדים
1. הדלקת מדורה
2. שחיטת כבשים (שהיה מאוד מקובל פעם בכל איזור ההר ביום זה וכיום זה נדחק לשוליים עם התרבות קהל החסידים)
3. שירי הלל לכבודו של אדם
4. ה'תנועה' המזרחית שולטת בשירי לג בעומר
5. סגנון הריקודים והתופים וכו'
זה סגנון השמחה הספרדי כמו בכל הילולא (רבי מאיר בעל הנס וכדו')
והחסידים הצטרפו בעשרות השנים האחרונות עד ש'כבשו' את ההר ביום זה.
המושג ''זיארה'' מהיכן בא?אבר כיונה אמר:שאצל הספרדים לא היה מקובל בכלל ללכת לקברי צדיקים, וזהו מנהג החסידים
מפטירין כדאשתקד וכו'...רמתים צופים אמר:כמו כל פולחן שיש בו הדלקת אש והקרבת קרבנות וקטורת...
המנהג הקדום היה לשרוף בתוכו את הבגדים ואת שיער הילדים, כדרך שמצינו בפולחנים שונים במזרח הרחוק...
אמנם כבר יצא החתם סופר וזעק ככרוכיא נגד מנהג זה, כנראה בעקבות זאת הפסיקו לשרוף בתוכו את הבגדים, אבל המדורה נשאר, אש תמיד תוקד עליו לא תכבה
ראה את כל התשובה בארוכה כאן באשכול: https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=35&t=5443&p=65378&hilit=%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%90%D7%9C+%D7%94%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%A8#p65378יוספזון אמר:מפטירין כדאשתקד וכו'...רמתים צופים אמר:כמו כל פולחן שיש בו הדלקת אש והקרבת קרבנות וקטורת...
המנהג הקדום היה לשרוף בתוכו את הבגדים ואת שיער הילדים, כדרך שמצינו בפולחנים שונים במזרח הרחוק...
אמנם כבר יצא החתם סופר וזעק ככרוכיא נגד מנהג זה, כנראה בעקבות זאת הפסיקו לשרוף בתוכו את הבגדים, אבל המדורה נשאר, אש תמיד תוקד עליו לא תכבה
אם אתה לא יודע, תגיד איני יודע, אתה לא חייב להסביר. למד לשונך לומר אני יודע שמא תאחז ותתבדה...
ולגבי שריפת הבגדים, כבר השיב לו בן דורו הגה"ק ר' שמואל העלער זצוק"ל האב"ד צפת"ו באריכות. (הדיונים בנושא זה חוזרים בכל שנה מחדש, ובכל שנה צצים ניקים חדשים, שפשוט אין להם כח לנבור בחומר, וכך צריכים להסביר מא' כל שנה מחדש. את התשובה של הגר"ש העליר העלתי כבר בעבר בפורום, ומשם תקחנו)
ראו כאן: https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=35&p=292263#p292263 (ותודה להרב @עמנואל)אבר כיונה אמר:יש תשובה מפורסמת של הרב ועקנין מטבריה שכותב להיפך, שאצל הספרדים לא היה מקובל בכלל ללכת לקברי צדיקים, וזהו מנהג החסידים
ראה בתשובה שבקישור לעילנבהל להשיב אמר:המושג ''זיארה'' מהיכן בא?אבר כיונה אמר:שאצל הספרדים לא היה מקובל בכלל ללכת לקברי צדיקים, וזהו מנהג החסידים
הרוב האיכותי של הספרדים שהמשיכו במסורת התורה של אבותיהם לא קשורים לחסידים ולחסידות (למעט כמה "אדמורי"ם ספרדים")ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:אבל הספרדים עד ימינו ב"ה קיבלו הרבה מאד מהחסידים, מי יותר ומי פחות,
עמנואל אמר:ה"איכותי"ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:אבל הספרדים עד ימינו ב"ה קיבלו הרבה מאד מהחסידים, מי יותר ומי פחות,
יש להוציא מן הכלל את הקשר של משפחת אבוחצירא - שמכילה ללא ספק ענפים תורנים איכותיים ומושרשים, ''בני תורה'' בלשון העם - שבעקבות סבם הגדול ה''בבא סאלי'' זיע''א - יש להם קשר משמעותי עם עולם החסידות.עמנואל אמר:הרוב האיכותי של הספרדים שהמשיכו במסורת התורה של אבותיהם לא קשורים לחסידים ולחסידות (למעט כמה "אדמורי"ם ספרדים")ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:אבל הספרדים עד ימינו ב"ה קיבלו הרבה מאד מהחסידים, מי יותר ומי פחות,
כך גם כמעט כל גדולי רבני הספרדים בכל אתר ואתר גילו שום קשר לעולם החסידות.
אכן ישנן תופעות של בעלי תשובה ספרדים ברסלבים וחבדניקים, אבל לא מדובר ברוב, לא בכמות ולא באיכות
חלק עצום מעולם התשובה הולך עם ספריו הרבים של הרב לוגאסי שליט"א.פיילוט 0.4 אמר:יש להוציא מן הכלל את הקשר של משפחת אבוחצירא - שמכילה ללא ספק ענפים תורנים איכותיים ומושרשים, ''בני תורה'' בלשון העם - שבעקבות סבם הגדול ה''בבא סאלי'' זיע''א - יש להם קשר משמעותי עם עולם החסידות.עמנואל אמר:הרוב האיכותי של הספרדים שהמשיכו במסורת התורה של אבותיהם לא קשורים לחסידים ולחסידות (למעט כמה "אדמורי"ם ספרדים")ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:אבל הספרדים עד ימינו ב"ה קיבלו הרבה מאד מהחסידים, מי יותר ומי פחות,
כך גם כמעט כל גדולי רבני הספרדים בכל אתר ואתר גילו שום קשר לעולם החסידות.
אכן ישנן תופעות של בעלי תשובה ספרדים ברסלבים וחבדניקים, אבל לא מדובר ברוב, לא בכמות ולא באיכות
דומני שחילקו לעיל בין הציבור העממי לציבור בני התורה. ופשוט.ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:חלק עצום מעולם התשובה הולך עם ספריו הרבים של הרב לוגאסי שליט"א.פיילוט 0.4 אמר:יש להוציא מן הכלל את הקשר של משפחת אבוחצירא - שמכילה ללא ספק ענפים תורנים איכותיים ומושרשים, ''בני תורה'' בלשון העם - שבעקבות סבם הגדול ה''בבא סאלי'' זיע''א - יש להם קשר משמעותי עם עולם החסידות.עמנואל אמר:הרוב האיכותי של הספרדים שהמשיכו במסורת התורה של אבותיהם לא קשורים לחסידים ולחסידות (למעט כמה "אדמורי"ם ספרדים")
כך גם כמעט כל גדולי רבני הספרדים בכל אתר ואתר גילו שום קשר לעולם החסידות.
אכן ישנן תופעות של בעלי תשובה ספרדים ברסלבים וחבדניקים, אבל לא מדובר ברוב, לא בכמות ולא באיכות
ספרים אלה מלאים מכל גדולי החסידות, ובעיקר מיוסדים על תורת השומר אמונים זצוק"ל.
ערוץ הידברות הוא בהנהלה (גם) של חסידים, וחלק עצום מתכניו מושפע מהחסידות. הרבנים העונים לשאלות - רובם חסידים.
גם ספריו של הרב ארוש (המיוסדים ברובם לפחות על תורת ברסלב, ובלי להיכנס עכשיו לויכוח בזה) התקבלו ברוב תפוצות ישראל, וכמעט בכל עולם התשובה.
בין חסידי ברסלב יש עשרות אלפי ספרדים, ברמה זו או אחרת של ברסלביות.
אפשר להביא עוד המון דוגמאות, ואין החי יכול להכחיש את החי.
לא מדובר עלי...ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:ההתנשאות שלך עליהם, (אתה ה"איכותי" כי אין לך אמונת חכמים כמותם) - מעידה רק עליך, ואיני רוצה לומה מה.