אם תבקשנה ככסף
משתמש ותיק
מותר לברך אחרי המפיל ספירת העומר?
אברהם העברי אמר:שמעתי פעם מת"ח גדול אחד ראיה שמותר לדבר אחר המפיל ממה שמצוות עונה היא אחר המפיל והרי מענייני המצווה מדברים בשעת המצווה
לא הבנתיבשלמא אמר:אברהם העברי אמר:שמעתי פעם מת"ח גדול אחד ראיה שמותר לדבר אחר המפיל ממה שמצוות עונה היא אחר המפיל והרי מענייני המצווה מדברים בשעת המצווה
ולכן היתה דעתו לברך המפיל אחרי העונה
כך נהוג ודאי לדידן משום טב"ע, אבל משמיה דהחזו"א הביאו לא כךאברהם העברי אמר:לא הבנתיבשלמא אמר:אברהם העברי אמר:שמעתי פעם מת"ח גדול אחד ראיה שמותר לדבר אחר המפיל ממה שמצוות עונה היא אחר המפיל והרי מענייני המצווה מדברים בשעת המצווה
ולכן היתה דעתו לברך המפיל אחרי העונה
הרי ודאי שמברכים המפיל קודם העונה.
במשנ"ב דרשו על המקום הביאו בשם החזו"א לא כדבריך עיי"שמתאהב על ידך אמר:החזו"א בניגוד לחיי אדם שכ' שזה ברכה על טבע העולם.
ולכאורה סברה היא שגם המפיל הוא כמו המעביר שינה שבו ודאי לא מעכב ההפסק של כולנו תמיד בין פתיחת העיניים לברכה.
מה הקשר?אברהם העברי אמר:בברכה עצמה משמע שהיא קודם העונה - ותהא מיטתי שלמה לפניך
שאר לעמו אמר:מה הקשר?אברהם העברי אמר:בברכה עצמה משמע שהיא קודם העונה - ותהא מיטתי שלמה לפניך
משמעותו היא שכל זרעו יהיה לטובה, כמו ביעקב שהיתה מיטתו שלמה.אברהם העברי אמר:שאר לעמו אמר:מה הקשר?אברהם העברי אמר:בברכה עצמה משמע שהיא קודם העונה - ותהא מיטתי שלמה לפניך
משמעות המילים הם תפילה על העונה ואכמ"ל.
אינו ראי', כי אפשר דהיינו דוקא בפסוקי ק"ש - שמענינה הם.מתאהב על ידך אמר:עוד ראיה שמותר לדבר - מהחיוב להירדם מתוך מלמול דברי תורה.
בהרבה חסידויות ואפי' חניוכיות נוהגים לברך אחר העונה ופעם ראשונה שאני שומע הפוך והרי זה הפסקאברהם העברי אמר:לא הבנתיבשלמא אמר:אברהם העברי אמר:שמעתי פעם מת"ח גדול אחד ראיה שמותר לדבר אחר המפיל ממה שמצוות עונה היא אחר המפיל והרי מענייני המצווה מדברים בשעת המצווה
ולכן היתה דעתו לברך המפיל אחרי העונה
הרי ודאי שמברכים המפיל קודם העונה.
הטעם שאסור לדבר הוא הפסק מהשינה,אם תבקשנה ככסף אמר:מותר לברך אחרי המפיל ספירת העומר?
לבי במערב אמר:אינו ראי', כי אפשר דהיינו דוקא בפסוקי ק"ש - שמענינה הם.מתאהב על ידך אמר:עוד ראיה שמותר לדבר - מהחיוב להירדם מתוך מלמול דברי תורה.
לבי במערב אמר:ומהי שייכותו לנדו"ד?
אני לא מכיר מנהג כזההפשוט אמר:בהרבה חסידויות ואפי' חניוכיות נוהגים לברך אחר העונה ופעם ראשונה שאני שומע הפוך והרי זה הפסקאברהם העברי אמר:לא הבנתיבשלמא אמר:ולכן היתה דעתו לברך המפיל אחרי העונה
הרי ודאי שמברכים המפיל קודם העונה.