למנצח בנגינות בספירת העומר

בלויא

משתמש ותיק
בסידורים כ' לכוון בכל יום אות א' מפ' ישמחו וירננו כו'. 
היום כ"ב לעומר זה אות ו של כי תשפט,
וצ"ע, כי כמה שידוע לי תיבת 'תשפט' כ' בלא וא"ו.

היש באמת 49 אותיות בפסוק זה ?
מי יודע מה המקור ?

אבקש מראש, שמי שבדעתו להגיב באופן שאינו מכבד כדבעי מנהג ישראל קדושים, יתכבד נא להישאר בשתיקתו. 
אני מאמין באמונה שלימה במנהגי ישראל הקדושים, ואמשיך לקיימם בפשיטות גם אם לא אבין.
 

תותח

משתמש רשום
מקור דבר זה בשער הכוונות - דרושי הפסח דרוש יא דף פו ע"א טור ב'. וז"ל: גם ראיתי למוז"ל מקפיד וזהיר מאד לומר אחר ספירת העומר מזמור אלהים יחננו כו' כולו מעומד ולכוין בכל יום ויום מן המ"ט ימים בתיבה א' ממ"ט תיבות שיש בזה המזמור. גם יכוין באות א' ממ"ט אותיות שיש בפסוק ישמחו וירננו לאומים וכו' וזה מספר אותיות המ"ט של הפ' ישמחו כו' כדי שלא תטעה בהם תיבת לאמים חסר ו' תשפוט מלא ו' תיבת משור מלא ו'. עכ"ל.
 

בלויא

משתמש ותיק
פותח הנושא
יישר כח !
ותותח בי ידון [מסליחות ליום ד'] - למעליותא ....
כנר יש בזה חילופי גירסאות בנוסח התנ"ך כמו שמצינו כ"פ.
שוב תודה
 

לבי במערב

משתמש ותיק
אי"צ לחלופי נוסחאות ותרוצי דחיקי ורחיקי,
אלא שענין ספה"ע הוא למלא ולהשלים כל הענינים - ולכן גם תיבות הפסוק באו בְּמִלּוּאֹתָם.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
אגב: רק החול"ם בא במילואו, אך לא הקֻבּוּץ.
וכנראה הטעם מפני ש(כמדומה) ע"פ קבלה קֻבּוּץ ומלאפום ב' ענינים הֵמָּה, משא"כ החול"ם המלא והחסר שהוא דבר א' הבא בשתי צורות.
 

בלויא

משתמש ותיק
פותח הנושא
יישר כח לכל המגיבים.
איני בקי בכתבי רבינו האר"י החי,
אבל מסברא כשדורשים פסוק אזי דורשים אותו ע"פ הכתיב המדוייק בו הוא נכתב...
זה מה שדוד המלך כתב...
 

כמו שחל

משתמש ותיק
בלויא אמר:
מסברא כשדורשים פסוק אזי דורשים אותו ע"פ הכתיב המדוייק בו הוא נכתב...
כמו שכתבו כבר:
בשלמא אמר:
דרכו של האריז"ל לדרוש גם חסירות [כמו מלאות]
וגם בגימטריא
(מה שזכור לי כרגע זה "גאולה", שכותבים אותה בלי וא"ו: "גאֻלּה", ואעפ"כ מובא בכתבי האר"י כוונה של הגימט' של גאולה עם וא"ו)
 

שמשון הגבור

משתמש ותיק
בסידורים כ' לכוון בכל יום אות א' מפ' ישמחו וירננו כו'.
היום כ"ב לעומר זה אות ו של כי תשפט,
וצ"ע, כי כמה שידוע לי תיבת 'תשפט' כ' בלא וא"ו.

היש באמת 49 אותיות בפסוק זה ?
מי יודע מה המקור ?

אבקש מראש, שמי שבדעתו להגיב באופן שאינו מכבד כדבעי מנהג ישראל קדושים, יתכבד נא להישאר בשתיקתו.
אני מאמין באמונה שלימה במנהגי ישראל הקדושים, ואמשיך לקיימם בפשיטות גם אם לא אבין.
כל ענין זה התבאר בארוכה מאד :
ראה בספר מועד לכל חי סימן ה' אות כא לג''ע רבי חיים פאלאג'י ובספרו שו''ת לב חיים ח''ג סימן כד בארוכה ומרפא
וראה להרב יעקב חיים סופר שליט''א בספרו ברכי נפשי ח''ב סימן ה'
 
חלק עליון תַחתִית