האם בטוח שהישוב בארץ לא יפסק קודם הגאולה השלימה

מאמר נפלא שמביא את כל התומכים בגישה הזו.
מתעלם מדוחי השיטה.
והכי מתעלם ממתעלמי שיטה זו.
מה היה דעת הגרא"מ ש"ך בזה?
והבריסקערוב? והחזו"א?
הם לא הביעו את דעתם אולי כי הם לא ידעו.
ככלל, מיותר לעזור בעיצות לקב"ה איך להביא את הגאולה.
אם הוא ירצה לזרוק שוב את כולנו מפה (חלילה) מי יאמר לו מה תעשה?
נשלח לו את המאמר הזה בפקס?
נטען לו שזה סותר איזה דרוש?
או שנמצא תירוצים טובים?
אז אולי נאמר את התירוצים כבר עכשיו?
 

דבש לפי

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
מאמר נפלא שמביא את כל התומכים בגישה הזו.
מתעלם מדוחי השיטה.
והכי מתעלם ממתעלמי שיטה זו.
מה היה דעת הגרא"מ ש"ך בזה?
והבריסקערוב? והחזו"א?
הם לא הביעו את דעתם אולי כי הם לא ידעו.
ככלל, מיותר לעזור בעיצות לקב"ה איך להביא את הגאולה.
אם הוא ירצה לזרוק שוב את כולנו מפה (חלילה) מי יאמר לו מה תעשה?
נשלח לו את המאמר הזה בפקס?
נטען לו שזה סותר איזה דרוש?
או שנמצא תירוצים טובים?
אז אולי נאמר את התירוצים כבר עכשיו?
כמדומני שמסופר שאמרו לגרי"ז בשנת תש"ח שקבלה בידינו שלא יגלו שוב ולכן אין לברוח מירושלים, והוא הגיב שקבלה זו אינה מוכרת לו, והקבלה המוכרת לו היא שכשיורים בורחים...
 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
פינחס רוזנצוויג אמר:
א) מאמר נפלא שמביא את כל התומכים בגישה הזו.
מתעלם מדוחי השיטה.
והכי מתעלם ממתעלמי שיטה זו.
ב) מה היה דעת הגרא"מ ש"ך בזה?
ג) והבריסקערוב?
ד) והחזו"א?
הם לא הביעו את דעתם אולי כי הם לא ידעו.
ה) ככלל, מיותר לעזור בעיצות לקב"ה איך להביא את הגאולה.
אם הוא ירצה לזרוק שוב את כולנו מפה (חלילה) מי יאמר לו מה תעשה?
נשלח לו את המאמר הזה בפקס?
נטען לו שזה סותר איזה דרוש?
או שנמצא תירוצים טובים?
אז אולי נאמר את התירוצים כבר עכשיו?



א) מה הבעיא האם יש בפורום זה מי שאינו יודע המתנגדים לזה האם יש צורך להעתיק כאן המתנגדים ?
ב-ג) האם רצונך שאביא כאן מה שהם אמרו?
ד) תמוה כנראה שלא קראת המאמר שיטת החזו"א הובא שם
ה) תמוה ביותר דברים הללו וריח של... נודף מהם
אם אתה מחשב הגדולים שהזכירו כאן אז כל הדברים הללו הם בגדר... זה מה שגדולים הללו נקטו ואין כאן ענין של עצות ושלוח פקס, גדולים הללו מחלקים שונים של כלל ישראל הבינו הנהגת הקב"ה כפי רוחב לבם, והם הסיקו מה שרצון הקב"ה כעת בעולמו ואקצר.
  

 
 

זוטרא

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
מאמר נפלא שמביא את כל התומכים בגישה הזו.
מתעלם מדוחי השיטה.
והכי מתעלם ממתעלמי שיטה זו.
מה היה דעת הגרא"מ ש"ך בזה?
והבריסקערוב? והחזו"א?
הם לא הביעו את דעתם אולי כי הם לא ידעו.
ככלל, מיותר לעזור בעיצות לקב"ה איך להביא את הגאולה.
אם הוא ירצה לזרוק שוב את כולנו מפה (חלילה) מי יאמר לו מה תעשה?
נשלח לו את המאמר הזה בפקס?
נטען לו שזה סותר איזה דרוש?
או שנמצא תירוצים טובים?
אז אולי נאמר את התירוצים כבר עכשיו?


דעתם מספיק ידועה ומפורסמת, גדלנו בחידרים ובישיבות על השקפתו של הרב שך
תוך התעלמות מוחלטת מכך שאין בזה הסכמה מוחלטת בין הגדולים
ויש שרואים את הדברים בצורה יותר אופטימית
מי שהעיז להאמין שחלק מיעודי הנביאים התקיימו 
נחשד מייד לציוני ומזרוחניק
דבר חשוב הוא לפרסם
שימרו משפט ועשו צדקה
כי קרובה ישועתי לבא וצדקתי להגלות
לחזק את האמונה שכל דברי הנביאים אמת
לדבריך כל דברי הנביאים על הגאולה הם מיותרים
וכי הם נותנים עצות לקב"ה
אלא שכשיבואו חלק מהדברים נדע שהם הדברים שהתנבאו עליהם
( לשון הרמב"ן בערך)
כמאמר רבי עקיבא

עד שלא נתקיימה נבואתו של אוריה הייתי מתיירא שלא תתקיים נבואתו של זכריה עכשיו שנתקיימה נבואתו של אוריה בידוע שנבואתו של זכריה מתקיימת
(במאמר המוסגר: ואין כאן זילזול בדעתו של הרב ש"ך שהוא נלחם כנגד רוחות התקופה ששכחו את האמונה הפשוטה בשכר ועונש, ואם תמאנו ומריתם וכו')
 
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
גם בספר השיחות של רבי יששכר מאיר הוא מביא עדות מרבי אורי קלרמן (ראש ישיבת כפר חסידים ואבא של... ושל...) שאירע שאחת ההפגזות בתש"ח 'תפסה' אותו עם עוד כמה בחורים מצונפים מבוהלים בבית החזו"א.
ואז פתח החזו"א את פיו ואמר להם בבטחון:
"אין שום מקור בתורה לאפשרות של גלות שלישית, לא יהיה עוד חורבן!".

נ. ב. בבר אילן יש מאמר של חכם עובדיה יוסף על אודות אמירת הלל בלא ברכה ביום העצמאות, ומטבע הדברים הוא מתמודד גם עם הטענה הזו שאולי 'העסק לא יחזיק ולשמחה מה זו עושה' והוא משיב בטיעונים מעניינים על הכמות המספרית של בני הישיבות (ב' אלפים וב' רבבות ע"ש), ולכן הוא משוכנע ש'העסק כן יחזיק' ושלא יתכן שהקב"ה אסף אותנו לכאן בניסים ונפלאות בשביל להשמידנו.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
מתאהב על ידך אמר:
גם בספר השיחות של רבי יששכר מאיר הוא מביא עדות מרבי אורי קלרמן (ראש ישיבת כפר חסידים ואבא של... ושל...) שאירע שאחת ההפגזות בתש"ח 'תפסה' אותו עם עוד כמה בחורים מצונפים מבוהלים בבית החזו"א.
ואז פתח החזו"א את פיו ואמר להם בבטחון:
"אין שום מקור בתורה לאפשרות של גלות שלישית, לא יהיה עוד חורבן!".

נ. ב. בבר אילן יש מאמר של חכם עובדיה יוסף על אודות אמירת הלל בלא ברכה ביום העצמאות, ומטבע הדברים הוא מתמודד גם עם הטענה הזו שאולי 'העסק לא יחזיק ולשמחה מה זו עושה' והוא משיב בטיעונים מעניינים על הכמות המספרית של בני הישיבות (ב' אלפים וב' רבבות ע"ש), ולכן הוא משוכנע ש'העסק כן יחזיק' ושלא יתכן שהקב"ה אסף אותנו לכאן בניסים ונפלאות בשביל להשמידנו.

נפלא ביותר 
האם שייך לך להביא כאן אותם מאמרים מב' גדולים הללו ?
 

אפשר לומר

משתמש חדש
שראלטשיק אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
א) מאמר נפלא שמביא את כל התומכים בגישה הזו.
מתעלם מדוחי השיטה.
והכי מתעלם ממתעלמי שיטה זו.
ב) מה היה דעת הגרא"מ ש"ך בזה?
ג) והבריסקערוב?
ד) והחזו"א?
הם לא הביעו את דעתם אולי כי הם לא ידעו.
ה) ככלל, מיותר לעזור בעיצות לקב"ה איך להביא את הגאולה.
אם הוא ירצה לזרוק שוב את כולנו מפה (חלילה) מי יאמר לו מה תעשה?
נשלח לו את המאמר הזה בפקס?
נטען לו שזה סותר איזה דרוש?
או שנמצא תירוצים טובים?
אז אולי נאמר את התירוצים כבר עכשיו?



א) מה הבעיא האם יש בפורום זה מי שאינו יודע המתנגדים לזה האם יש צורך להעתיק כאן המתנגדים ?
ב-ג) האם רצונך שאביא כאן מה שהם אמרו?
ד) תמוה כנראה שלא קראת המאמר שיטת החזו"א הובא שם
ה) תמוה ביותר דברים הללו וריח של... נודף מהם
אם אתה מחשב הגדולים שהזכירו כאן אז כל הדברים הללו הם בגדר... זה מה שגדולים הללו נקטו ואין כאן ענין של עצות ושלוח פקס, גדולים הללו מחלקים שונים של כלל ישראל הבינו הנהגת הקב"ה כפי רוחב לבם, והם הסיקו מה שרצון הקב"ה כעת בעולמו ואקצר.
  
כמדומני שבא להשיב רק על מי שכתב שזה מאמר נפלא, ומשמע היה מדבריו שראה במאמר כלות הכל.
 
 

יצחק

משתמש ותיק
ודאי בפשוטו כתוב ביחזקאל שהישוב לא יפסק אבל יש כאן בעיה שצריך לתת עליה את הדעת
הרי הנביא יחזקאל התנבא בזמן שעמ"י היו בגלות בבל עוד לפני בנין בית המקדש השני, והרי אח"כ חזרו לארץ ישראל ושוב גלו ממנה,
ובהכרח צ"ל שאין הכרח שבפעם הראשונה שיחזרו יתקיים הענין של "גוייך לא תשכלי עוד", א"כ מנא לן שדווקא כעת זה התקיים?
(בעצם זה שאלה על הנביא בעצמו, איך יתקיים מצב שיותר לא יגלו הרי תמיד אפשר לומר שזו לא הפעם האחרונה..)
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
הצג קובץ מצורף צנא מלא ספרא.pdf

וכעת עוד מקור והאמרי אמת
ואעתיק הנוגע לענינינו
 
בקונטרס צנא מלא ספרא מאת יעקב שלמה לוי על תל אביב של מעלה, בכתבה השניה על אישיותו ופנימיותו של חסיד הוסיאטין שורשי. רבי ליפא שוואגר ז"ל" הביא סיפר לענינינו עם האמרי אמת.

וז"ל "בניגוד מוחלט לאופיו השליו והשקט, הרי שבחיפושיו אחר כתבי יד לא ידע רבי ליפא מנוח. בשנת תרפ"ד עשה שוב את דרכו אל המזרח והפעם – למרוקו. בשהותו בעיר פאס נקרא יום אחד לבוא אצל ראש העיר. היו יושבים ומגלגלים שיחה ביניהם עד שהעלה בפניו ראש העיר הפאסי את ההצעה שבשלה קרא לו: "הן אתם היהודים בפולין נתונים שם במצור ובמצוק ותחת לחץ של גזרות ודחק של פרנסה. הבה ותפעל להבאתם של יהודי מזרח אירופה לכאן, למרוקו, ואנחנו ניתן לכם הנחות והטבות לאין שיעור... והיה יושב ומפרט לפניו את כל אותן טובות הנאה כלכליות שיתנו המרוקאים ליהודי אירופה אם אלו יבואו להתיישב בקרבם. ראש העיר וידידיו לשלטון מעוניינים היו ביהודים יותר מאשר בצרפתים שנשאו עיניהם למרוק.

בטוב טעם הסביר רבי ליפא לערבי המשופם כי גם אם ישכנע אותו – עדיין לא יביא הדבר ולו יהודי אירופאי אחד למרוקו. מן הראוי להביא הצעה כזו לפני מנהיגי העם והם שיורו את הדרך.

בשובו של רבי ליפא לביתו שבוינה – היה זה בדיוק עת עבר בה הרבי ה"אמרי אמת" מגור בדרכו ארצה, במסעו השני לארץ ישראל. עמד רבי ליפא שמקורב היה אצלו משכבר הימים ונכנס לפני ולפנים, ובנוסף על הצעותיו בענייני ביבליוגרפיה, כדרכו, שטח בפני הרבי את ההצעה המרוקאית הקוסמת. השיבו הרבי כי בשובו מארץ ישראל יענהו דבר.

בשובו של הרבי לפולין דרך וינה, נכנס אצלו רבי ליפא לשמוע את תשובתו. אמר לו הרבי: "אומר לך את האמת! שאני אקח את היהודים מגלות אחת לגלות אחרת?! אין זה עניין בשבילי!" והוא הוסיף ואמר כי במהפכה הראשונה שתקרה במרוקו יהיו היהודים הקרבנות הראשונים! היה זה בתקופה בה החלה העלייה החסידית מפולין בהשראת ובהכוונת הרבי ורבי ליפא שאל "ומה בארץ ישראל "?

"ארץ הקודש נתנה לנו מן בורא העולם – " ענה הרבי " – ואני מבטיח לך שכל העמים הדרים בה יצאו משם, אבל היהודים לעולם ישארו בה ." ההצעה ירדה איפוא מן הפרק .
 

nls

משתמש ותיק
יתכן שלא תהיה עוד גלות ויתכן שכן, השאלה האמתית היא מאי נפק"מ? זה נראה ברור שהיחס של הרבש"ע לעמו הוא יחס נסתר מאוד מאוד מחד (כמו כל מי שיודע טיפת היסטוריה יודע שלא היינו לפני קום המדינה במצב רוחני כזה שעל פי דין הקב"ה צריך להחזיר אותנו לכאן כמבואר למעי' בפרשת בחקותי והדברים ארוכים ופשוטים) ונגלה מאוד מאוד מאידך (השגחה עליונה מטורפת ללא כל תקדים בהיסטוריה על העלייה של יהודים לארץ ישראל, פשוט הזוי), ואם אפשר לומר את זה בשפה נורא נמוכה הייתי אומר את זה ש"קשה לעמוד על דעתו" אחרי כל ההסתייגויות המתאימות, לי ברור שיש בארץ ישראל כשיש חברה יהודית גדולה שומרת מצוות שמרגישים בבית אפשר לעשות המון המון דברים בעומק וברוחב שלא יכולנו לעשות בחו"ל וודאי לי שהקב"ה מצפה את זה מאיתנו, מה שיהיה אח"כ יהיה, בהדי דכבשי רחמנא למה לך, את הסיפור המדהים של עם ישראל שהתחיל להכתב כשנאמר לאברהם אבינו לך לך ועד ימינו אנו אנחנו כותבים ביחד עם הקב"ה וכפי שרואים בתורה ובנ"ך אין ספור פעמים שאם נלך עם הקב"ה יהיה טוב ואם ח"ו נתרפה מעבודת ה' אז ח"ו שלא נדע, וכשיש אפשרות כזאת לקיים את התורה בבית המשותף שלנו ושל אבא חייבים לעשות את זה על הצד הכי טוב שיש, מחשבות על העתיד הורוד או המר ח"ו תשאירו למלאכים, העבודה שלנו זה לרדת לרובד המציאות ונעשה את זה הכי טוב שיש ואז בטוח יהיה ורוד
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
אתה מתכוון לשאול למה גדולי ישראל הללו מצאו נכונה להביע דעתם בענין זה?

אחד מהם הוא פשוט לחזק לבות נשברים (כדברי החזו"א האחרונה)
או פשוט לידע האיך להתנהג כפי המצב (כדברי האמרי אמת הנ"ל)
ובעיקר לחזק הצפית לישועה השלימה
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
חזון איש לא ילכו עוד בגלות.PDF

מצורף דברי החזון איש הנפלאים שלא ילכו עוד בגלות הובא לעיל ע"י מתאהב על ידך

בטח שמת לב שהחזו"א לא אמר את שם הקובץ. אולי ר' יששכר מאיר הבין שזה כוונתו כך. (אולי תלוי בשאלה האם תקף היום מ"ש החזו"א בב"ב לא יפלו טילים)
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
עפר ואפר אמר:
שראלטשיק אמר:
חזון איש לא ילכו עוד בגלות.PDF

מצורף דברי החזון איש הנפלאים שלא ילכו עוד בגלות הובא לעיל ע"י מתאהב על ידך

בטח שמת לב שהחזו"א לא אמר את שם הקובץ. אולי ר' יששכר מאיר הבין שזה כוונתו כך. (אולי תלוי בשאלה האם תקף היום מ"ש החזו"א בב"ב לא יפלו טילים)

לא הבנתי כוונתך
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
huo yuc יום טוב אמר:
שראלטשיק אמר:
מצורף מאמר שנכתב על ענין זה

גאולה שלישית אין לה הפסק.pdf
איך מבינים את ההיתנתקות לאור האמור במאמר
הרי עזבו חלק מא"י

לא אמרו שלא יהיה עליות וירידת (ואני אוסיף אולי יתכן שתהיה גם גירוש עראי ממש רח"ל, כמו שקצת משמע בנוגע המלחמה האחרונה)
עיקר כוונתם שמצב הישוב באופן כללי ימשך עד ביאת גואל.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
עפר ואפר אמר:
שראלטשיק אמר:
חזון איש לא ילכו עוד בגלות.PDF

מצורף דברי החזון איש הנפלאים שלא ילכו עוד בגלות הובא לעיל ע"י מתאהב על ידך

בטח שמת לב שהחזו"א לא אמר את שם הקובץ. אולי ר' יששכר מאיר הבין שזה כוונתו כך. (אולי תלוי בשאלה האם תקף היום מ"ש החזו"א בב"ב לא יפלו טילים)

לא הבנתי כוונתך
אני רק מציע לגולשים כאן, להוריד את הקובץ שצירפת, ולקרוא שם שהחזו"א לא אמר "שלא ילכו עוד בגלות" (כפי שכתוב בשם הקובץ). לחלוטין לא.
 
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
ויצא חצי העם בגולה - זו הבטחה נבואית שקוראים בהפטרה בסוכות.
אא"כ נניח שכבר קרה במצור על העיר העתיקה ובכניעה בתש"ח.

נ. ב. נבואה לרעה יכולה להתבטל כנודע.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
יצחק אמר:
1) ודאי בפשוטו כתוב ביחזקאל שהישוב לא יפסק
ב) אבל יש כאן בעיה שצריך לתת עליה את הדעת, הרי הנביא יחזקאל התנבא בזמן שעמ"י היו בגלות בבל עוד לפני בנין בית המקדש השני, והרי אח"כ חזרו לארץ ישראל ושוב גלו ממנה.
ובהכרח צ"ל שאין הכרח שבפעם הראשונה שיחזרו יתקיים הענין של "גוייך לא תשכלי עוד", א"כ מנא לן שדווקא כעת זה התקיים?
3) (בעצם זה שאלה על הנביא בעצמו, איך יתקיים מצב שיותר לא יגלו הרי תמיד אפשר לומר שזו לא הפעם האחרונה..)

ג' נקודות שהערת הם הערות נכונות,
ונראה שיש חילוק גדול בין קיבוץ שניה לקיבוץ שלישית, כי בקיבוץ השניה ידעו כולם שזהו רק לזמן, ולכן הבית נחרב הגם שהעוונות לא היה חמורים כמו בחורבן בית הראשון (כמודמה שכן כתב ברמב"ן בספר הגאולה), ועד"ז איתא במשך חכמה ואמת ליעקב. ולפ"ז ידעו שבכרח לא קאי דברי הנביא יחזקאל על בית שני!.
עוד חילוק גדול איתא דהא הרי ישוב זה הוא אחר כאלפיים שנה של שממה וגולה אחר גולה שזהו דבר על טבעי לגמרי (כידוע ולכן אקצר), משא"כ הישוב של בית שני הרי היה שם רבים שראו בית ראשון, ואין זה שיכול כל כך היכא ששבו מיד, ואין זה דומה כלל למה שאמוריים נשכלה ממנה לגמרי (כדברי רש"י שם), משא"כ לאחר אלפיים שנה של גלות הרי זה דומה לגמרי להאמוריים, והרי זה גירוש ושיכול ממש.

 ובספר צדה לדרך לאחד מן הראשונים שהיה תלמוד רבינו יהודה בן הרא"ש שחי בערך 650 שנה בעבר, בביאור ברכה "מקבץ נדחי עמו ישראל" כתב בזה"ל "ובעבור שקבוץ נדחנו הוא חוץ מן הטבע שיהיה עם שפל ונבזה בגלות זה אלף ושלש מאות שנים ויותר מפוזר ומפורד בין העמים שיתקבצו לצאת מתחת עול הגלות אנו אומרי' בבקשתנו ושא נס לקבץ גליותינו ואם לא למעננו שיעשה למען שמו כמו שאמר דוד לא לנו ה' לא לנו כי לשמך תן כבוד" (מאמר ראשון כלל א' פל"ו) כנראה שהוא הבין מילת "ושא נס" שהקב"ה יעשה עמנו נס לקבצנו, ובזה ביאור שהחידוש הוא מצד אורך הגלות כמו שנתבאר בס"ד. 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
מתאהב על ידך אמר:
ויצא חצי העם בגולה - זו הבטחה נבואית שקוראים בהפטרה בסוכות.
אא"כ נניח שכבר קרה במצור על העיר העתיקה ובכניעה בתש"ח.

נ. ב. נבואה לרעה יכולה להתבטל כנודע.

כבר כתבתי כאן

"לא אמרו שלא יהיה עליות וירידת (ואני אוסיף אולי יתכן שתהיה גם גירוש עראי ממש רח"ל, כמו שקצת משמע בנוגע המלחמה האחרונה)
עיקר כוונתם שמצב הישוב באופן כללי ימשך עד ביאת גואל" עכ"ל לעיל
 

יצחק

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
נ. ב. נבואה לרעה יכולה להתבטל כנודע.
טוב שהעלית את הנקודה הזו
אני לא יודע איך להתיחס לזה בכל מה שנוגע לנבואות העתידיות.
הרי חז"ל שואלים: כתוב אחד אומר עני ורוכב על חמור וכתוב אחד אומר וארו עם ענני שמיא, ותירצו: זכו עני ורוכב על חמור לא זכו וארו עם ענני שמיא. 
וקשה הרי נבואה לטובה אינה יכולה להתבטל
 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
שוב ראיתי הובא בספר נתן פריו שעל דברי הירושלמי בשביעית (פ"ו) "אבותיך אע"פ שנגאלו חזרו ונשתעבדו אבל אתם משאתם נגאלים עוד אין אתם משתעבדין" כתב מהר"א פולדא דהבית הראשון והשני לא נחשב אלא לפעם אחת והגלות שבין ראשון ושני לא נחשב לגלות כלל דאותה גלות לא ניתנה להם אלא כדי לזרזם שלא יתיאשו האחרון הארוך הזה ולפיכך לא נחשב החורבן לחורבן ממש והגלוה לגלות ממש, עי"ש עוד. ובזה א"ש בפשיטות שא"א לדברי הנביא להיות קאי על בית ראשון היות שלא נחשב לגלות ממש, וכעין מה שכתבנו. בס"ד.
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
יצחק אמר:
מתאהב על ידך אמר:
נ. ב. נבואה לרעה יכולה להתבטל כנודע.
טוב שהעלית את הנקודה הזו
אני לא יודע איך להתיחס לזה בכל מה שנוגע לנבואות העתידיות.
הרי חז"ל שואלים: כתוב אחד אומר עני ורוכב על חמור וכתוב אחד אומר וארו עם ענני שמיא, ותירצו: זכו עני ורוכב על חמור לא זכו וארו עם ענני שמיא. 
וקשה הרי נבואה לטובה אינה יכולה להתבטל
 
קושיה נפלאה.
ואולי גם מכאן ראיה שכל התהליכים יקרו במשולב או בזה אחר זה.
כעין מה שכ' הגר"א באמרי נעם שבעיתה אחישנה זה גם וגם, ויהיה גם חלק בדרך הטבע וגם חלק בנסים פתאומיים.
 

יצחק

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
יצחק אמר:
הרי חז"ל שואלים: כתוב אחד אומר עני ורוכב על חמור וכתוב אחד אומר וארו עם ענני שמיא, ותירצו: זכו עני ורוכב על חמור לא זכו וארו עם ענני שמיא. 
וקשה הרי נבואה לטובה אינה יכולה להתבטל
קושיה נפלאה.
ואולי גם מכאן ראיה שכל התהליכים יקרו במשולב או בזה אחר זה.
כעין מה שכ' הגר"א באמרי נעם שבעיתה אחישנה זה גם וגם, ויהיה גם חלק בדרך הטבע וגם חלק בנסים פתאומיים.
אני קצת מתבייש לשאול, איפה יש את הספר אמרי נועם? איפה בספר? 
 
 

דווס

משתמש רגיל
מה שבטוח שאף אחד לא יודע מה ילד יום, ויש לדון אם הרבה מעם ישראל עדיין בגלות אם זה נקרא גאולה. ופעם שמעתי דהנתיבות המשפט באגדות של רבה בר בר חנא מבאר דהלויתן יתהפך דע"י יבואו לפני הגאולה לא"י ויגורשו משם. וגם אם נניח שזה הגאולה הרב שך אמר דאם יגייסו את הבחורי ישיבות נחזור לחו"ל ז"א שאין לנו שום מחוייבות לא"י בלי קיום מצוות. וכן ידוע בשמו של החזו"א דהמדינה תתקיים 70 תתקיים 70 שנה ועינינו רואות דראש ממשלתם לא מצליח לקיים מלכותו.
 
חלק עליון תַחתִית