יעשה שאלת חכם ותו לא מידינתן הבבלי אמר:האם יש מניעה, במקום שקצת קשה אחרת.
ב"ה, נראה במוחש, שנשות ישראל - אף אלה שאינן שומרות מצוות לצערינו - מכבדות את כללי הנימוס החרדיים שבין איש לאישה, כאשר הן רואות שהגבר לבוש כחרדי (ובתנאי שהחרדי לא מנסה להאהיב עליה את החרדים ביתר שאת, ואכמ"ל).ששמואל אמר:חוץ מהנ"ל צריך להיזהר כיום בכה"ג מהפתיחות שלהם בשונה מפעם שרופא היה איש נכבד והיה מדבר בגאוה ובהתנשאות היוצרת מרחק, היום בכיף הרופאה יכולה להגיד לך "היי @ששמואל , מה שלומך" ולצחוק ולדבר כחברים.
צר לי לאכזב אותך, לא פעם ולא פעמיים שנזקקתי לאנשי מקצוע, וענתה אשה, בשלב מסויים העברתי את השיחה לנוו"ב, שתתחבר איתה.חייל של הרבי אמר:ב"ה, נראה במוחש, שנשות ישראל - אף אלה שאינן שומרות מצוות לצערינו - מכבדות את כללי הנימוס החרדיים שבין איש לאישה, כאשר הן רואות שהגבר לבוש כחרדי (ובתנאי שהחרדי לא מנסה להאהיב עליה את החרדים ביתר שאת, ואכמ"ל).ששמואל אמר:חוץ מהנ"ל צריך להיזהר כיום בכה"ג מהפתיחות שלהם בשונה מפעם שרופא היה איש נכבד והיה מדבר בגאוה ובהתנשאות היוצרת מרחק, היום בכיף הרופאה יכולה להגיד לך "היי @ששמואל , מה שלומך" ולצחוק ולדבר כחברים.
ששמואל אמר:צר לי לאכזב אותך, לא פעם ולא פעמיים שנזקקתי לאנשי מקצוע, וענתה אשה, בשלב מסויים העברתי את השיחה לנוו"ב, שתתחבר איתה.חייל של הרבי אמר:ב"ה, נראה במוחש, שנשות ישראל - אף אלה שאינן שומרות מצוות לצערינו - מכבדות את כללי הנימוס החרדיים שבין איש לאישה, כאשר הן רואות שהגבר לבוש כחרדי (ובתנאי שהחרדי לא מנסה להאהיב עליה את החרדים ביתר שאת, ואכמ"ל).ששמואל אמר:חוץ מהנ"ל צריך להיזהר כיום בכה"ג מהפתיחות שלהם בשונה מפעם שרופא היה איש נכבד והיה מדבר בגאוה ובהתנשאות היוצרת מרחק, היום בכיף הרופאה יכולה להגיד לך "היי @ששמואל , מה שלומך" ולצחוק ולדבר כחברים.
אור זורח אמר:יעשה שאלת חכם ותו לא מידינתן הבבלי אמר:האם יש מניעה, במקום שקצת קשה אחרת.
נתן הבבלי אמר:האם יש מניעה, במקום שקצת קשה אחרת.
פיילוט 0.4 אמר:השאלה די סתומה - האם חד פעמי או רופאה קבועה? האם כולל מגע? ומה הדין ברופאת שיניים?
האם המעמד גורם להרהור - הן מצד תחושת ה''לא מתאים'' שנכרך בו, או מצד עצמו שאינה מתנהגת כהוגן.
לפני שנים שמעתי בשיעור שובבי''ם [ואין תח''י כעת הדפים] שלספרדים ודאי חמור יותר ללכת לרופאה כיון שס''ל שאף מגע שאינו של חיבה הוא בחשש דאורייתא.
עכ''פ ודאי שעדיף להמנע, ואם צריך יש לקחת את הוראת הרבנים לסטרא דנוקבא שילכו עם הבני זוג, וכן כאן. ומה טוב לעשות שאלת חכם, ולא רק שאלת חו''ר הפורום.
מצטרף.פיילוט 0.4 אמר:השאלה די סתומה - האם חד פעמי או רופאה קבועה? האם כולל מגע? ומה הדין ברופאת שיניים?
האם המעמד גורם להרהור - הן מצד תחושת ה''לא מתאים'' שנכרך בו, או מצד עצמו שאינה מתנהגת כהוגן.
לפני שנים שמעתי בשיעור שובבי''ם [ואין תח''י כעת הדפים] שלספרדים ודאי חמור יותר ללכת לרופאה כיון שס''ל שאף מגע שאינו של חיבה הוא בחשש דאורייתא.
עכ''פ ודאי שעדיף להמנע, ואם צריך יש לקחת את הוראת הרבנים לסטרא דנוקבא שילכו עם הבני זוג, וכן כאן. ומה טוב לעשות שאלת חכם, ולא רק שאלת חו''ר הפורום.
וכן ראינו בקורונה שפרסמו תמונות של מתחסנים שהיה גם רבנים שהתחסנו אצל נשים. [אולם בפשטות שאני שהיה שעת הדחק].במבי אמר:על החזון איש מסופר שלא נמנע מלקבל זריקה מאחות
ודע שראיתי מי שכתב דמי שפרנסתו מכלי זמר, אם הוא אבל מותר לו לנגן בתוך שנתו לאביו ואמו, ובתוך שלושים לשאר קרוביו, כדי שלא יפסיד פרנסתו (באר היטב). ובוודאי כן הוא, דאצלו לא שייך שמחה, דבפרנסתו הוא עוסק. (וראיה מבבא מציעא צא א מין במינו מותר להכניס וכו' בעבידתיה טריד, עיין שם.) יורה דעה שצ״א י״ד
שמעתי מא' מתלמידי קלעצק שכאשר הגרא"מ שך למד בקלעצק אשתו שלמדה רפואה שמשה כאחות ונתנה זריקות להרבה בני תורה.עדין אמר:וכן ראינו בקורונה שפרסמו תמונות של מתחסנים שהיה גם רבנים שהתחסנו אצל נשים. [אולם בפשטות שאני שהיה שעת הדחק].במבי אמר:על החזון איש מסופר שלא נמנע מלקבל זריקה מאחות
ב. גפנר אמר:אחר פטירתו של הגרש"י בורנשטיין, סיפרה אשתו הרבנית תחי' שבכל שנותיה עמו לא ראתה אותו כועס, מלבד פעם אחת, וכך היה המעשה:
הגרש"י הוצרך לעבור טיפול כל שהוא, ולא היתה ברירה אלא לעשות זאת אצל רופאה, ואכן הוא נכנס לרופאה יחד עם רעייתו, ולקראת הטיפול הורתה לה הרופאה שעליה לצאת מן החדר [עקב קרינה ממכשיר הרנטרגן]. כשמוע כן הגרש"י, הורה בתוקף שאם היא יוצאת - גם הוא יוצא, אך הרופאה נותרה בשלה כי ההנחיות הן שאסור לאדם זר לשהות בחדר. כעס הגרש"י וזעק: האם אתם רוצים להכשילני באיסור ייחוד?! וראתה הרופאה שזה ממש בנפשו, והתירה לרעייתו להישאר שם.
וכידוע מידת קדושתו של הגרש"י היתה מן המופלאות, וסיפורים רבים תחת ידי בעניינים אלו. והנה דוגמא כיצד למרות שהיה נינוח מאוד באופן כללי - הדבר הזה הוציא אותו משלוותו.
ב. גפנר אמר:אחר פטירתו של הגרש"י בורנשטיין, סיפרה אשתו הרבנית תחי' שבכל שנותיה עמו לא ראתה אותו כועס, מלבד פעם אחת, וכך היה המעשה:
הגרש"י הוצרך לעבור טיפול כל שהוא, ולא היתה ברירה אלא לעשות זאת אצל רופאה, ואכן הוא נכנס לרופאה יחד עם רעייתו, ולקראת הטיפול הורתה לה הרופאה שעליה לצאת מן החדר [עקב קרינה ממכשיר הרנטרגן]. כשמוע כן הגרש"י, הורה בתוקף שאם היא יוצאת - גם הוא יוצא, אך הרופאה נותרה בשלה כי ההנחיות הן שאסור לאדם זר לשהות בחדר. כעס הגרש"י וזעק: האם אתם רוצים להכשילני באיסור ייחוד?! וראתה הרופאה שזה ממש בנפשו, והתירה לרעייתו להישאר שם.
וכידוע מידת קדושתו של הגרש"י היתה מן המופלאות, וסיפורים רבים תחת ידי בעניינים אלו. והנה דוגמא כיצד למרות שהיה נינוח מאוד באופן כללי - הדבר הזה הוציא אותו משלוותו.