מדוע יומא בדף היומי קודם לראש השנה

בארי התורה

משתמש רגיל
לחברים היקרים שליט"א

מה פשר הדבר למה המסכת שנתחיל אי"ה ביום ג' היא מסכת 'יומא' והלא לפי סדר הש"ס צריך להיות מסכת ראש השנה?

אשמח למענה

בברכה

ברק נקי

ולענ''ד י''ל
אני לא יודע למה הסדר הכי.
אולם השנה זה מסתדר טוב
שמסיימים ר''ה בערב ר''ה לערך.
 

בארי התורה

משתמש רגיל
פותח הנושא
והנה המהר''ם מלובלין הכריז על הדף היומי ביום ט' באלול ה'תרפ"ג (21 באוגוסט 1923), בכנסייה הגדולה, כינוס רבנים מרכזי של תנועת אגודת ישראל. הוחלט להתחיל את הלימוד בראש השנה, א' בתשרי ה'תרפ"ד (11 בספטמבר 1923). ואולי משום הכי החליט בהתחלה שיהיה מסכת קצרה, ומשו''ה בדף היומי שינו הסדר.
 

בארי התורה

משתמש רגיל
פותח הנושא
וגם משום שהיה א' בתשרי וזה היה ראש השנה ורצה שילמדו דבר בזמנו
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
בארי התורה אמר:
למה המסכת שנתחיל אי"ה ביום ג' היא מסכת 'יומא' והלא לפי סדר הש"ס צריך להיות מסכת ראש השנה?
הסדר הנכון של המסכתות הוא כמו שהן סדורות בספרי המשניות: שקלים יומא סוכה ביצה ראש השנה. ראה הקדמת הרמב"ם לסדר זרעים.
 
חלק עליון תַחתִית