chaim אמר:סירופ נורופון לא מופיע ברשימה של כשר לפסח.
השאלה היא, ילד שיש לו חום גבוה, האם מותר לתת לו את זה בפסח
במבי אמר:chaim אמר:סירופ נורופון לא מופיע ברשימה של כשר לפסח.
השאלה היא, ילד שיש לו חום גבוה, האם מותר לתת לו את זה בפסח
כל מ"ל נורופן מכיל 3.1 מ"ג עמילן חיטה (ובכל מ"ל יש 1000 מ"ג)
https://www.medicines.org.uk/emc/product/10458/smpc/print#gref
וברור שצריך לתת אקמול ובאם אין אפשרות להשיג, לילד יש דין של חולה שיש בו סכנה.
אולי אמרינן אחשביה ואינו בטל.chaim אמר:במבי אמר:chaim אמר:סירופ נורופון לא מופיע ברשימה של כשר לפסח.
השאלה היא, ילד שיש לו חום גבוה, האם מותר לתת לו את זה בפסח
כל מ"ל נורופן מכיל 3.1 מ"ג עמילן חיטה (ובכל מ"ל יש 1000 מ"ג)
https://www.medicines.org.uk/emc/product/10458/smpc/print#gref
וברור שצריך לתת אקמול ובאם אין אפשרות להשיג, לילד יש דין של חולה שיש בו סכנה.
אם הבנתי נכון, זה בטל בששים, נכון?
הוראת הבד"ץ היא שהוא אינו כשר לפסח. כנראה שיש סיבה לכך שאינו בטל בששים. אולי משום שהוא מעמיד. או מטעם אחר.chaim אמר:במבי אמר:chaim אמר:סירופ נורופון לא מופיע ברשימה של כשר לפסח.
השאלה היא, ילד שיש לו חום גבוה, האם מותר לתת לו את זה בפסח
כל מ"ל נורופן מכיל 3.1 מ"ג עמילן חיטה (ובכל מ"ל יש 1000 מ"ג)
https://www.medicines.org.uk/emc/product/10458/smpc/print#gref
וברור שצריך לתת אקמול ובאם אין אפשרות להשיג, לילד יש דין של חולה שיש בו סכנה.
אם הבנתי נכון, זה בטל בששים, נכון?
אברך אמר:הוראת הבד"ץ היא שהוא אינו כשר לפסח. כנראה שיש סיבה לכך שאינו בטל בששים. אולי משום שהוא מעמיד. או מטעם אחר.chaim אמר:במבי אמר:כל מ"ל נורופן מכיל 3.1 מ"ג עמילן חיטה (ובכל מ"ל יש 1000 מ"ג)
https://www.medicines.org.uk/emc/product/10458/smpc/print#gref
וברור שצריך לתת אקמול ובאם אין אפשרות להשיג, לילד יש דין של חולה שיש בו סכנה.
אם הבנתי נכון, זה בטל בששים, נכון?
chaim אמר:סירופ נורופון לא מופיע ברשימה של כשר לפסח.
השאלה היא, ילד שיש לו חום גבוה, האם מותר לתת לו את זה בפסח?
אם הילד חולה שיש בו סכנה למה אינו מתפנה לבית החולים ?במבי אמר:chaim אמר:סירופ נורופון לא מופיע ברשימה של כשר לפסח.
השאלה היא, ילד שיש לו חום גבוה, האם מותר לתת לו את זה בפסח
כל מ"ל נורופן מכיל 3.1 מ"ג עמילן חיטה (ובכל מ"ל יש 1000 מ"ג)
https://www.medicines.org.uk/emc/product/10458/smpc/print#gref
וברור שצריך לתת אקמול ובאם אין אפשרות להשיג, לילד יש דין של חולה שיש בו סכנה.
בגלל פסיקת הבג"ץצפנת פענח אמר:
אם הילד חולה שיש בו סכנה למה אינו מתפנה לבית החולים ?
צפנת פענח אמר:אם הילד חולה שיש בו סכנה למה אינו מתפנה לבית החולים ?
מה שבטוח שהסירופ ודאי אינו עוזר לסכנה וכלל אינו מרפא את החולי
כל אחד שיש לו ילד עם חשש רחוק של סכנה מיד הוא מתפנה לבית החוליםשש אנוכי אמר:צפנת פענח אמר:אם הילד חולה שיש בו סכנה למה אינו מתפנה לבית החולים ?
מה שבטוח שהסירופ ודאי אינו עוזר לסכנה וכלל אינו מרפא את החולי
מה השייכות?
בית חולים אינו מקום איכלוס לחולים שיש בהם סכנה אלא מקום טיפול במה שיש להם יכולת לטפל ונצרכת יד רופא והשגחה רפואית.
למשל דלקת גרון נחשבת לחולי שיש בו סכנה [איני בקיא בפרטים אך באופן כללי זו ההגדרה].
הורדת החום נחשבת לענין של ריפוי מן הסתם, ואף שהעיקר הוא שיכוך הכאב מ"מ היא עיקר גדול בדרך הרפואה.
מה גם שכאשר הגוף נינוח נקל עליו להתגבר על החולי [ואולי חכמי הרפואה הטבעית חולקים בזה, אך נראה שגם הם יודו לפעול להורדת החום בדרך טבעית].
צפנת פענח אמר:כל אחד שיש לו ילד עם חשש רחוק של סכנה מיד הוא מתפנה לבית החוליםשש אנוכי אמר:צפנת פענח אמר:אם הילד חולה שיש בו סכנה למה אינו מתפנה לבית החולים ?
מה שבטוח שהסירופ ודאי אינו עוזר לסכנה וכלל אינו מרפא את החולי
מה השייכות?
בית חולים אינו מקום איכלוס לחולים שיש בהם סכנה אלא מקום טיפול במה שיש להם יכולת לטפל ונצרכת יד רופא והשגחה רפואית.
למשל דלקת גרון נחשבת לחולי שיש בו סכנה [איני בקיא בפרטים אך באופן כללי זו ההגדרה].
הורדת החום נחשבת לענין של ריפוי מן הסתם, ואף שהעיקר הוא שיכוך הכאב מ"מ היא עיקר גדול בדרך הרפואה.
מה גם שכאשר הגוף נינוח נקל עליו להתגבר על החולי [ואולי חכמי הרפואה הטבעית חולקים בזה, אך נראה שגם הם יודו לפעול להורדת החום בדרך טבעית].
במקרה דכאן שאין מתפנים לבית החולים אין כאן חשש סכנה
יודע אני שבתקופה האחרונה דיני החולה השתבשו, עדיין תורה אחת היא ולא תהא מוחלפת
פינחס רוזנצוויג אמר:לדעתי שותא דמרן לא ידעתם כולכם.רבינא אמר:על פניו כולם היום מסכימים עם מה שכתב במענה לאגרות שבחום 38.9 מעלות לא מחללים שבת ולא נחשב מחלה פנימית כשאפשר להוריד את החום בעזרת אקמול
ואיך שהבנתי האגרות משה כתב שמחללים גם על בריא ולא חילק
ודאי שהוא לא חשב לרוץ לבית חולים על 38 מעלות, רק אמר שנחשב לחולי שיש בו סכנה, ואכן כך הוא.
ביום הכיפורים למשל, מי שיש לו חום כזה אסור בתענית בשום אופן.
כמו כן, תינוק בחום 38, ואמו חשה שמשהו לא טוב איתו, ואינה יודעת להסביר, והיא רוצה להתפנות עמו בשבת לבית חולים, חוב קדוש הוא להסיעה.
כי 38 מעלות לכשעצמו זה הוכחה למצב קשה, רק שאם רואה בתינוקה אם אכן המצב קריטי או לא.
והדברים פשוטים וברורים לכל מורה הוראה כדאי מאוד להיזהר בזה והנשאל הרי זה שופך דמים.
רציתי לשאולבמבי אמר:chaim אמר:סירופ נורופון לא מופיע ברשימה של כשר לפסח.
השאלה היא, ילד שיש לו חום גבוה, האם מותר לתת לו את זה בפסח
כל מ"ל נורופן מכיל 3.1 מ"ג עמילן חיטה (ובכל מ"ל יש 1000 מ"ג)
https://www.medicines.org.uk/emc/product/10458/smpc/print#gref
וברור שצריך לתת אקמול ובאם אין אפשרות להשיג, לילד יש דין של חולה שיש בו סכנה.
יושבי יעבץ אמר:רציתי לשאולבמבי אמר:chaim אמר:סירופ נורופון לא מופיע ברשימה של כשר לפסח.
השאלה היא, ילד שיש לו חום גבוה, האם מותר לתת לו את זה בפסח
כל מ"ל נורופן מכיל 3.1 מ"ג עמילן חיטה (ובכל מ"ל יש 1000 מ"ג)
https://www.medicines.org.uk/emc/product/10458/smpc/print#gref
וברור שצריך לתת אקמול ובאם אין אפשרות להשיג, לילד יש דין של חולה שיש בו סכנה.
האם אתה יודע ממה מופק 'מלטיטול'
האם הוא לא מופק מאלכוהול?
כי יתכן שגם הוא בחשש חמץ
ואז יש כמות גדולה בהרבה של חמץ
כמו כן מה שכתבת שבכל מ"ל יש 1000 מ"ג
ככה זה?
איזו מידה זו מ"ג - מילי גרם?
מה הקשר בין גרם לליטר?
יישר כח
יש אפשרות לקישור למסמך -במבי אמר:ועקב שאלתך בדקתי טיפונת לעומק בחברות שמביאות את המלטיטול לתעשיית התרופות ובמסמכים שלהם כתוב שהם מייצרים את המלטיטול מעמילן תירס
Roquette-SDS_REC-LYCASIN 75_75 - MALTITOL SYRUP-000000200303-EN.pdf
יושבי יעבץ אמר:יש אפשרות לקישור למסמך -במבי אמר:ועקב שאלתך בדקתי טיפונת לעומק בחברות שמביאות את המלטיטול לתעשיית התרופות ובמסמכים שלהם כתוב שהם מייצרים את המלטיטול מעמילן תירס
Roquette-SDS_REC-LYCASIN 75_75 - MALTITOL SYRUP-000000200303-EN.pdf
פשוט שיהיה אפשר לעשות תרגום גוגל...
תודה רבה
כיון שהוא איסור דרבנן מותר אפילו בלא סכנה כל שחלה כל גופו ונפל למשכב.chaim אמר:אברך אמר:הוראת הבד"ץ היא שהוא אינו כשר לפסח. כנראה שיש סיבה לכך שאינו בטל בששים. אולי משום שהוא מעמיד. או מטעם אחר.chaim אמר:אם הבנתי נכון, זה בטל בששים, נכון?
אומר בקיצור נמרץ לאברך ת"ח כמוך.
בסי' תמב מבאר המג"א והגר"ז, שכל ביטול בשישים הוא רק אם נפל בתוכו, אבל אם שמוהו שם בכוונה לשבח את המאכל, אין כאן ביטול. והוא רק מדרבנן, ומקורו מתשובת הרשב"א שהובא בב"י ביו"ד בסימן קלד.
אמנם דעת הנודע ביהודה (הובא בפתח"ת סוף קלד) שרוב ראשונים פליגי על זה, וסוברים שתמיד מתבטל, וכידוע שבחו"ל אלה שאוכלים ע"פ הרשימות, הרי הם סומכים על הנודע ביהודה הזה, כיון שגם לפי הרשב"א הרי הוא רק איסור מדרבנן, וכידוע ג"כ דעת האגרו"מ בזה (איני זוכר כרגע המקום בדויוק).
ולגבי חמץ בפסח בוודאי צריכים להחמיר לכתחילה כמו דעתם של המג"א והגר"ז, אולם כאשר מדובר על חולה - בפרט בילד, אז במקום צורך כי האי, לכאורה אפשר לסמוך על הנודע ביהודה ולהקל.
ב'אקומולי' - הטעמים שאינם מאושרים ע"י הבד"ץבמבי אמר:כל מ"ל נורופן מכיל 3.1 מ"ג עמילן חיטה (ובכל מ"ל יש 1000 מ"ג)
https://www.medicines.org.uk/emc/product/10458/smpc/print#gref
זה אינו, כי באיסור אכילה אסור לחולה בלי סכנה גם באיסור דרבנן וכמו שכתוב ביו"ד סי' קנה ס"ג.דרומאי אמר:כיון שהוא איסור דרבנן מותר אפילו בלא סכנה כל שחלה כל גופו ונפל למשכב.chaim אמר:אברך אמר:הוראת הבד"ץ היא שהוא אינו כשר לפסח. כנראה שיש סיבה לכך שאינו בטל בששים. אולי משום שהוא מעמיד. או מטעם אחר.
אומר בקיצור נמרץ לאברך ת"ח כמוך.
בסי' תמב מבאר המג"א והגר"ז, שכל ביטול בשישים הוא רק אם נפל בתוכו, אבל אם שמוהו שם בכוונה לשבח את המאכל, אין כאן ביטול. והוא רק מדרבנן, ומקורו מתשובת הרשב"א שהובא בב"י ביו"ד בסימן קלד.
אמנם דעת הנודע ביהודה (הובא בפתח"ת סוף קלד) שרוב ראשונים פליגי על זה, וסוברים שתמיד מתבטל, וכידוע שבחו"ל אלה שאוכלים ע"פ הרשימות, הרי הם סומכים על הנודע ביהודה הזה, כיון שגם לפי הרשב"א הרי הוא רק איסור מדרבנן, וכידוע ג"כ דעת האגרו"מ בזה (איני זוכר כרגע המקום בדויוק).
ולגבי חמץ בפסח בוודאי צריכים להחמיר לכתחילה כמו דעתם של המג"א והגר"ז, אולם כאשר מדובר על חולה - בפרט בילד, אז במקום צורך כי האי, לכאורה אפשר לסמוך על הנודע ביהודה ולהקל.
אמת, אך בקטן בלא"ה מותר דהיינו רביתיה ובאיסור דרבנן לכו"ע מקילין כדמוכח בר"ן.chaim אמר:זה אינו, כי באיסור אכילה אסור לחולה בלי סכנה גם באיסור דרבנן וכמו שכתוב ביו"ד סי' קנה ס"ג.דרומאי אמר:כיון שהוא איסור דרבנן מותר אפילו בלא סכנה כל שחלה כל גופו ונפל למשכב.chaim אמר:אומר בקיצור נמרץ לאברך ת"ח כמוך.
בסי' תמב מבאר המג"א והגר"ז, שכל ביטול בשישים הוא רק אם נפל בתוכו, אבל אם שמוהו שם בכוונה לשבח את המאכל, אין כאן ביטול. והוא רק מדרבנן, ומקורו מתשובת הרשב"א שהובא בב"י ביו"ד בסימן קלד.
אמנם דעת הנודע ביהודה (הובא בפתח"ת סוף קלד) שרוב ראשונים פליגי על זה, וסוברים שתמיד מתבטל, וכידוע שבחו"ל אלה שאוכלים ע"פ הרשימות, הרי הם סומכים על הנודע ביהודה הזה, כיון שגם לפי הרשב"א הרי הוא רק איסור מדרבנן, וכידוע ג"כ דעת האגרו"מ בזה (איני זוכר כרגע המקום בדויוק).
ולגבי חמץ בפסח בוודאי צריכים להחמיר לכתחילה כמו דעתם של המג"א והגר"ז, אולם כאשר מדובר על חולה - בפרט בילד, אז במקום צורך כי האי, לכאורה אפשר לסמוך על הנודע ביהודה ולהקל.