אוריאל אמר:
ועוד פרט ראוי מאוד לציון, שכידוע דרכו של הגר"ח בצעירותו היתה [וכ"ש בזקנתו] שלא היה דבר שעניין אותו חוץ מהתורה הקדושה. והעולם מספר שגם את שם הרחוב בו היתה הישיבה לא ידע. מה מאד יש להצטער על שכיום בחור ישיבה שלא מכיר בהוויות העולם נחשב פגום בחברה.
דבר תמוה מעט הנהגה זו של הגר"ח, כמעט שלא ראינו בדומה לזה אצל רבותינו שמימי קדם, ואדרבא כולם נשתבחו בעומק ורוחב דעתם עד שאפי' במילי דעלמא הבינו ואף התעלו בהבנתם על פשוטי עם שעסקו בעניינים אלו במשך שעות מרובות מהם.
יסוד לימוד התורה הוא במה שלוקח אותה עמו לחיים ולא במה שמבטל את חייו לגמרי מפני התורה.
[על שמואל נאמר שנהירין לו שבילי דרקיעא כשבילי דנהרדעא, לא נראה שהתכונו לשבחו שלא ידע לא את שבילי דרקיעא ולא את נהרדעא, אלא אדרבא כשם שהיה בקי בכל שבילי דנהרדעא כמו"כ את רקיעא.]
אולי לזה התכון הרב @אמונת אומן לעיל, יסביר נא את דבריו