לילה כיום יאיר
משתמש ותיק
בגמ' מגילה כ"ח ב' איתא, שהנכנס לביה"כ לקרוא לחבירו, אי צורבא מרבנן הוא לימא שמעתתא, ואי תנא הוא ליתני מתניתין, ואי קרא הוא ליקרי פסוקא, ואם לאו לימא ליה לינוקא פסוק לי פסוקך, אי נמי נישהי פורתא וניקום. ולכאורה קשיא, שהרי ההלכה הזו ודאי נאמרה למי שיודע את ההלכה הזו, ואם יודע הלכה זו, מהו זה דאיתא שאם לאו לימא לינוקא פסוק לי פסוקך, או שיישב מעט, והרי יכול הוא לומר את ההלכה הזו גופא, שהנכנס לביה"כ צריך לומר הלכה. וצ"ע.
נערך לאחרונה על ידי מנהל: