דף קה "איתיביה" ומי אמרינן חביבה מצוה וכ' כצ"ל

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
א'
מצד הלוגיקה של הגמ'
שאח"כ בתשובה כתוב א"ל וכ'
ז"א שרב נחמן ענה זאת לרבינא...ששאל אותו.
וזו לא סתם שאלה שהגמרא שואלת
ב'
כך כתוב בדפוס קולומביה / אנלאו / וטיקן / 5530

לכן נ"ל
שיש להוסיף כאן את המילה "איתיביה"
 

אור זורח

משתמש ותיק
מרדכי דב זינגר אמר:
א'
מצד הלוגיקה של הגמ'
שאח"כ בתשובה כתוב א"ל וכ'
ז"א שרב נחמן ענה זאת לרבינא...ששאל אותו.
וזו לא סתם שאלה שהגמרא שואלת
ב'
כך כתוב בדפוס קולומביה / אנלאו / וטיקן / 5530

לכן נ"ל
שיש להוסיף כאן את המילה "איתיביה"
השאלה אם יש לנו רשות בכי האי גוונא לשנות
כמדומני שיש כללים בעניינים אלו
אולי מי שיש לו ידיעות בעניין יחכימנו בזאת 
 
 

זאת ועוד

משתמש ותיק
מרדכי דב זינגר אמר:
א'
מצד הלוגיקה של הגמ'
שאח"כ בתשובה כתוב א"ל וכ'
ז"א שרב נחמן ענה זאת לרבינא...ששאל אותו.
וזו לא סתם שאלה שהגמרא שואלת
ב'
כך כתוב בדפוס קולומביה / אנלאו / וטיקן / 5530

לכן נ"ל
שיש להוסיף כאן את המילה "איתיביה"
איני בקיא די הצורך...
אך לכאו' אי"ז לישנא דגמ', "איתיביה ומי אמרינן.. והא תניא"... ואם להוסיף זה "א"ל ומי אמרינן..."
 

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
זאת ועוד אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
א'
מצד הלוגיקה של הגמ'
שאח"כ בתשובה כתוב א"ל וכ'
ז"א שרב נחמן ענה זאת לרבינא...ששאל אותו.
וזו לא סתם שאלה שהגמרא שואלת
ב'
כך כתוב בדפוס קולומביה / אנלאו / וטיקן / 5530

לכן נ"ל
שיש להוסיף כאן את המילה "איתיביה"
איני בקיא די הצורך...
אך לכאו' אי"ז לישנא דגמ', "איתיביה ומי אמרינן.. והא תניא"... ואם להוסיף זה "א"ל ומי אמרינן..."
אם השאלה מדברי תנאים (משנה/ברייתא)...
מקובל שהשאלה נפתחת באיתיביה 
 
 

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
אור זורח אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
א'
מצד הלוגיקה של הגמ'
שאח"כ בתשובה כתוב א"ל וכ'
ז"א שרב נחמן ענה זאת לרבינא...ששאל אותו.
וזו לא סתם שאלה שהגמרא שואלת
ב'
כך כתוב בדפוס קולומביה / אנלאו / וטיקן / 5530

לכן נ"ל
שיש להוסיף כאן את המילה "איתיביה"
השאלה אם יש לנו רשות בכי האי גוונא לשנות
כמדומני שיש כללים בעניינים אלו
אולי מי שיש לו ידיעות בעניין יחכימנו בזאת 
בגלל שאלתך הוספתי את פיסקה ב.
 
 

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
אור זורח אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
בגלל שאלתך הוספתי את פיסקה ב.

האם ברור הדבר שאנחנו יכולים להחליט שדפוס זה עדיף מזה

זה לא דפוס אחד ולא שנים...
ויש גם הגיון לוגי
אז הייתי מצפה מההוצאות החדשות (עוז והדר וכד') שלפחות יציינו/יסמנו שיש כזו גירסה.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
מרדכי דב זינגר אמר:
זאת ועוד אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
א'
מצד הלוגיקה של הגמ'
שאח"כ בתשובה כתוב א"ל וכ'
ז"א שרב נחמן ענה זאת לרבינא...ששאל אותו.
וזו לא סתם שאלה שהגמרא שואלת
ב'
כך כתוב בדפוס קולומביה / אנלאו / וטיקן / 5530

לכן נ"ל
שיש להוסיף כאן את המילה "איתיביה"
איני בקיא די הצורך...
אך לכאו' אי"ז לישנא דגמ', "איתיביה ומי אמרינן.. והא תניא"... ואם להוסיף זה "א"ל ומי אמרינן..."
אם השאלה מדברי תנאים (משנה/ברייתא)...
מקובל שהשאלה נפתחת באיתיביה 
לא ענית לו, הוא טען לך טוב אין כזה דבר איתיביה ומי אמרי', אלא איתיביה ואז מתחילה לשון הברייתא.
 
 

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
זאת ועוד אמר:
איני בקיא די הצורך...
אך לכאו' אי"ז לישנא דגמ', "איתיביה ומי אמרינן.. והא תניא"... ואם להוסיף זה "א"ל ומי אמרינן..."
אם השאלה מדברי תנאים (משנה/ברייתא)...
מקובל שהשאלה נפתחת באיתיביה 
לא ענית לו, הוא טען לך טוב אין כזה דבר איתיביה ומי אמרי', אלא איתיביה ואז מתחילה לשון הברייתא.

נכון
מי שגורס איתיביה / מתיבי / והתניא - לא גורס והא דאמרינן

רצ"ב מקבץ הגירסאות
הצג קובץ מצורף פסחים קה.xlsx
 
חלק עליון תַחתִית