פריחת עשרת הדיברות מלוחות הברית - גם הדיברה של שבת?

בבלי

משתמש ותיק
 איך מסתדר כל הפירושים על זה שכל עשרת הדיברות פרחו עם זה?

אשמח לתשובות עם מקורות
 

מרחיב אפיקים

משתמש רגיל
בבלי אמר:
 איך מסתדר כל הפירושים על זה שכל עשרת הדיברות פרחו עם זה?

אשמח לתשובות עם מקורות
להבנת הענין חשוב לראות את המדרש הישן  בכת''י
האם הוא נמצא כיום ?
האם דיברה זו נפלה לארץ ח''ו כיון שלא פרחו אותיותיה והאם נשארו שם עד היום הזה ע''ג שברי לוחות וצ''ע 
 

מרחיב אפיקים

משתמש רגיל
מרחיב אפיקים אמר:
בבלי אמר:
 איך מסתדר כל הפירושים על זה שכל עשרת הדיברות פרחו עם זה?

אשמח לתשובות עם מקורות
להבנת הענין חשוב לראות את המדרש הישן  בכת''י
האם הוא נמצא כיום ?
האם דיברה זו נפלה לארץ ח''ו כיון שלא פרחו אותיותיה והאם נשארו שם עד היום הזה ע''ג שברי לוחות וצ''ע 
שו''ר שבחפזון היה
וגם לפי''ד שם גם דיברה זו פרחה אך היא פרחה כדיברה שלמה ולא כאותיות 
וא''כ לא קשיא שאכן וודאי כל הדיברות פרחו 
 
 

ובכן

משתמש ותיק
בבלי אמר:
 איך מסתדר כל הפירושים על זה שכל עשרת הדיברות פרחו עם זה?
דלא כ-
מרחיב אפיקים אמר:
גם לפי''ד שם גם דיברה זו פרחה אך היא פרחה כדיברה שלמה ולא כאותיות
וא''כ לא קשיא שאכן וודאי כל הדיברות פרחו
אלא דבריו הם שדיבור רביעי נשאר חקוק בלוחות:
אמרי אמת (כי תשא תרצ"ב) אמר:
ישמח משה במתנת חלקו וכו', ושני לוחות אבנים הוריד בידו, וכתוב בהם שמירת שבת... אאז"ל אמר, שאף שהיו האותיות פורחות, מכל מקום מצות שבת נשארה בלוחות. זהו 'וכתוב בהם שמירת שבת'.
אבל נתחדש לנו, שלא אמרה בשם מדרש כת"י, אלא בשם אביו השפת אמת.
[ואכן, כעין זה -
שפת אמת (כי תשא תרנ"ז) אמר:
וזה הי' בחי' הלוחות - חרות, שהיו כל הדברים חקוקים להתקיים לעולם. וכמו כן שבת, יש בו מעין הלוחות הראשונות...
ועיין שם עוד.

ולגוף ההערה, מנין לך רבינו ה@בבלי - שכל הדברות פרחו?
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
בבלי אמר:
 איך מסתדר כל הפירושים על זה שכל עשרת הדיברות פרחו עם זה?

אשמח לתשובות עם מקורות
אתה על מקשה על מדרש איך זה מסתדר עם מקום אחר הסותרו ואינך מביא מקום אחר הסותרו, וגם אם היית מביא אפשר שהמדרש פליג.
 
 
חלק עליון תַחתִית