תענית לחולה קורונה שהבריא

מישהו יודע ממקור מוסמך האם מותר לחולה קורונה ללא תסמינים להתענות בתענית אסתר
וכמה זמן אחר הדבקה כבר מותר לו לצום.
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש ותיק
פותח הנושא
מכל מלמדי השכלתי אמר:
צריך לשאול רופא אם יש חשד סכנה.
במידה ואין. אם המחלים מרגיש טוב. לכאו' צריך לצום
די קשה לסמוך על רופא לא חרדי.
השאלה שלי אם יש משהו שיודע מה אומרים הרופאים בזה,
כי ביום כיפור איזה רופא אמר לי לא לצום כי היה לי חשש קורונה (שהתברר כטעות)
ולא שמעתי בקולו, (כי כמה רופאים אמרו לי אחרת ובפיקוח נפש הלך אחר רוב דיעות)
והשאלה בתענית אסתר.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
הייתי אתמול בשיעור של ת"ח בקיא, ואמר שזה לא תקין לפסוק שכל חולה קורונה (לשעבר או בהווה) שלא יצום, אלא הכל לפי העניין. מי שחלש, שלא יצום. מי שלא חלש, שכן יצום, ואם מתחיל להיחלש שיאכל.
ואין זה משנה אם הוא היה חולה או אפילו חולה קורונה בהווה, כל עוד הוא לא חלש, שיצום.

כך אמר אותו רב, ובמציאות (מבחינת הסכנה הנשקפת לאלה שחטפו את הווירוס ללא תסמינים קשים) נראה כדבריו.
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש ותיק
פותח הנושא
אני דיברתי אתמול עם הרב שעליו אני סומך בכל הנהגותי,
והזהיר אותי באזהרה חמורה שבשום אופן אסור להתענות כל שלא עבר לפחות חודש מהמחלה
וחזיתי לדעתיה שהיה אוסר להתענות אף ביום הכיפורים.
 

עטסופר

משתמש ותיק
הסיכון המרכזי שיש לחולים לאחר המחלה הוא סמיכות בדם, מי שיש לו סמיכות בדם הוא לא אמור להרגיש כלום, הבעיה היא רק שהוא בסיכון גבוה מאד ח"ו לאירוע לבבי או מוחי פתאומי, וזה מה שגורם ל"ע לאירועים לבבים שראינו לאחר ההחלמה לאחרונה בקרב הציבור ה' ירחם.
כבר דנו כאן האם על המחלים לעשות בדיקת דם לוודא שאין לו סמיכות בדם, ואם יש ניתן לפתור את זה הן בהקפדה על שתיה מרובה, והן בתרופות שמדללות את הדם, וח"כ יעקב אשר אף נאבק בכנסת כשחלק מהקופות עשו לפעמים בעיות לקבל את הבדיקה.
שתיה מרובה גורמת לדילול הדם, ומאידך צום גורמת לסמיכות דם, כל מי שבסיכון לסמיכות דם חייב להתייעץ עם רב ורופא האם מותר לו לצום ביום כיפור!
כמעט תמיד ההוראה הוא לפחות לשתות בשיעורים, ומי שמקפיד על שיעורים יכול בקלות להגיע ל2 ליטרים ביום.
לגבי תענית אסתר שהוא צום קל הדבר פשוט שאסור למחלים לצום.
למעשה המחלה חדשה ואין עדיין מספיק מחקרים למשך כמה זמן יש חשש של סמיכות בדם. וכל אחד שאל את רבו כמה זמן לאחר המחלה צריך לחשוש.
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש ותיק
פותח הנושא
יישר כח להרב @עטסופר על הפירוט בדבר.
וכן אמר לי מו"ר שסמיכות הדם הוא הטעם שאוסר להתענות, ושכך ביאר לו רופא גדול שאיני זוכר את שמו.

עוד סיפר לי הר, שפלוני שנפטר בהפתעה יומים אחרי קורונה, הרופאים אמרו שזו היתה הסיבה.
 

הצבי

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
שאר לעמו אמר:
מי זה הגר"ש גריינימן
רבי שמואל בן הגר"ח. [נחשב מאוד בקהילתו. אלא שבשנים האחרונות הוא חלה. ואין בכוחו לצאת ולבוא] 
כמדומני שבענייני רפואה הוא נחשב כממשיך של אביו הגר''ח
 

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
אבי חי אמר:
הגר"ש גריינימן הורה שחצי שנה אחרי קורונה אין לצום בתענית אסתר (גם מי שלא חש בשום תסמינים), ומטעם הנ"ל

השאלה מה נחשב "אחרי קורונה" למי שלא הרגיש כלום. כל מי שיצא חיובי? הרי ידוע שיש המון טעויות, ובעבר [ואולי גם היום] היו עונים להרבה חרדים 'חיובי' סתם [כי סברו שמי שלא עובד אין סיבה שלא יישאר בבית]. הכוונה שאפשר לסמוך על התשובה לענין זה?
 

אחד מן הגולה

משתמש ותיק
לא יודע מהיכן לוקחים את הדברים הללו, ב"ה צמתי ביום כיפור כשהייתי חיובי לקורונה עם חום. היה זה הצום הקל ביותר שעברתי בחיי.
 

אבי חי

משתמש ותיק
אחד מן הגולה אמר:
לא יודע מהיכן לוקחים את הדברים הללו, ב"ה צמתי ביום כיפור כשהייתי חיובי לקורונה עם חום. היה זה הצום הקל ביותר שעברתי בחיי.

אמרו שיש בזה חשש סכנה. לא דנו אם זה קשה יותר.
 

כיסופים

משתמש חדש
כנראה שבעל אבי חי@ הוא שיך לקהילתו...
אגב, בפורום זה תמצא מאות שאלות כאלה בלי גינונים מיותרים
ואני לא חושב שיש בזה פחיתות כבוד.
ה' יחזקהו ויאמצהו אמן.
 

אבי חי

משתמש ותיק
ר' @כיסופים שליט"א, יהי בואך לפורום לברכה, להגדיל תורה ולהאדירה

אבקש מחילה, אבל איני חושב שכאן המקום. שיקול דעתו שליט"א במיטבו, אם גם לזה הכוונה.
(דרך אגב לא זכיתי להיות בקהלתו, אך יש לי כמה חברים שם)


נ.ב. אם אינך מכחילני (ע"י סימן @ ואחריו כתיבת א' מהניקים כגון 'כיסופים', והחלפתו ב'אבי חי') או מצטטני, איני מוזעק לכאן.
 
חלק עליון תַחתִית