משפחת אהרון

בבלי

משתמש ותיק
האבן עזרא כותב (כאן כח א) שיתכן שהיו עוד בנים לאהרון חוץ מה4 הידועים. וזה לשונו:
שמות בני אהרן אולי בנים אחרים היו לו חוץ מאלה
וקשה לי והרי בגמרא ביומא כותבת מפורש:
שֶׁכַּמָּה (גירסת ר"ח שהרבה) בָּנִים הָיוּ לוֹ לְאַהֲרֹן שֶׁרְאוּיִין לִישָּׂרֵף כְּנָדָב וַאֲבִיהוּא שֶׁנֶּאֱמַר הַנּוֹתָרִים אֶלָּא שֶׁעָמַד לָהֶם זְכוּת אֲבִיהֶם
וא"כ למה האבן עזרא כותב בלשון ספק?

אשמח לתשובות עם מקורות.
תודה רבה מראש.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
בבלי אמר:
האבן עזרא כותב (כאן כח א) שיתכן שהיו עוד בנים לאהרון חוץ מה4 הידועים. וזה לשונו:
שמות בני אהרן אולי בנים אחרים היו לו חוץ מאלה
וקשה לי והרי בגמרא ביומא כותבת מפורש:
שֶׁכַּמָּה (גירסת ר"ח שהרבה) בָּנִים הָיוּ לוֹ לְאַהֲרֹן שֶׁרְאוּיִין לִישָּׂרֵף כְּנָדָב וַאֲבִיהוּא שֶׁנֶּאֱמַר הַנּוֹתָרִים אֶלָּא שֶׁעָמַד לָהֶם זְכוּת אֲבִיהֶם
וא"כ למה האבן עזרא כותב בלשון ספק?

אשמח לתשובות עם מקורות.
תודה רבה מראש.
עי' הקדמת המהרש''ל לחולין.
 
 

ישראלמאיר

משתמש ותיק
בבלי אמר:
האבן עזרא כותב (כאן כח א) שיתכן שהיו עוד בנים לאהרון חוץ מה4 הידועים. וזה לשונו:
שמות בני אהרן אולי בנים אחרים היו לו חוץ מאלה
וקשה לי והרי בגמרא ביומא כותבת מפורש:
שֶׁכַּמָּה (גירסת ר"ח שהרבה) בָּנִים הָיוּ לוֹ לְאַהֲרֹן שֶׁרְאוּיִין לִישָּׂרֵף כְּנָדָב וַאֲבִיהוּא שֶׁנֶּאֱמַר הַנּוֹתָרִים אֶלָּא שֶׁעָמַד לָהֶם זְכוּת אֲבִיהֶם
וא"כ למה האבן עזרא כותב בלשון ספק?

אשמח לתשובות עם מקורות.
תודה רבה מראש.

פשטות הכוונה ביומא פז לשני הבנים הנותרים מהתוך הארבעה
 

בבלי

משתמש ותיק
פותח הנושא
ישראלמאיר אמר:
פשטות הכוונה ביומא פז לשני הבנים הנותרים מהתוך הארבעה
אני שאלתי על לשון האבן עזרא שכותב 'אולי' ולא בוודאות
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
בבלי אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
עי' הקדמת המהרש''ל לחולין.
תוכל לצטט?
כמדומני שזה בהקדמה לחולין, אבל אולי זה לב''ק, המהרש''ל שם כותב סקירה היסטורית על החכמים, וכשמגיע לאבן עזרא משיגו בתוקף, וכותב עליו שדרכו לכתוב את דעתו בלא להתחשב בדעת חז''ל, עי''ש בלשונו, שכותב שהיה לאבן עזרא בזה דרך מסוימת בלימוד.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
בבלי אמר:
החיד"א סובר שכל הדברים הסותרים הם בכלל שרבוב לדברי האבן עזרא וכך כותב גם האבי עזר
אם כבר עסקנו באבן עזרא, אז נזכרתי שהוא כותב גבי שור איש את שור רעהו, שהיה חכם אחד (הוא מזכיר שם את שמו), שפירש שהרעהו הולך על השור דהיינו שנגח את השור שהוא חברו של השור, ודוחה אותו האבן עזרא וכותב דאין לשור ריע כי אם אותו חכם שפירש כן.
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
ר' '@כמעיין המתגבר',
הוא בפירושו עה"פ משפטים כא, לה:
וְכִֽי־יִגֹּ֧ף. אמר בן זוטא כי 'רֵעֵ֖הוּ' תואר ל'שׁ֥וֹר', ולא ראה כי 'שֽׁוֹר־אִ֛ישׁ' סמך הוא, וכן הוא 'שׁ֥וֹר רֵעֵ֖הוּ'; ואין לשור ריע, רק בן זוטא לבדו.
[ולא זכיתי להבין שייכות הענין לאשכול דנן].
 

בבלי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
לא אדע מה תשובה היא זו, ושייכותה לאשר תירץ.
הרב @ישראלמאיר כותב שבפשטות מדובר בשני בני אהרון הנותרים, ועל זה עניתי לו שהתכוונתי לשאול למה האבן עזרא כותב בלשון ספק ולא מי הבנים הנותרים
 

לבי במערב

משתמש ותיק
בבלי אמר:
 . . למה האבן עזרא כותב בלשון ספק ולא מי הבנים הנותרים
כוונת ר' '@ישראלמאיר' היא דפשטות המימרא ביומא קאי על אלעזר ואיתמר, ולכן אינו שייך להקשות מזה על מה שנסתפק הראב"ע (ובאלעזר ואיתמר ודאי לא מיירי, שהכתוב מזכירן בפירוש).
 
 
חלק עליון תַחתִית