בפסחים פ"ט מבואר חמישה שהתערבו עורות פסחיהם ונמצא באחד מהם יבלת שהוא פסול
מה שאומר שאחד מהם לא קיים מצות הקרבת הפסח
הכל ישרף ופטורים כל בעלי הפסחים החמשה האלו מלעשות פסח שני.
והיינו שאי אפשר לדעת מי הוא שלא עשה פסח
וממילא אין הוא יכול להקריב פסח שני.
והקשו בגמרא מדוע שלא יביאו חמשה קרבנות
כל אחד קרבן אחד
ויתנה אם אני חייב פסח שיהיה לחובתי
ואם לא שיהא שלמים
ותירצו בגמרא שבשלמים יש חזה ושוק ששייכים לכהן
ואיך יאכלו אותם
כי אי אפשר ליתנן לכהן
כי אולי זה פסח
ואינו נאכל רק למנוייו
והקשו האחרונים קושיה עצומה
מדוע כהן לא יכול לאכול החזה והשוק
הרי על כל חזה ושוק יש לומר מרובא פריש
והוא מהשלמים ולא מהפסח.
שהרי יש כאן ארבע שלמים ופסח אחד
וכל חזה ושוק שהכהן אוכל למה שלא יוכל לומר זה שלמים כי זה פרש מרובא.
מה שאומר שאחד מהם לא קיים מצות הקרבת הפסח
הכל ישרף ופטורים כל בעלי הפסחים החמשה האלו מלעשות פסח שני.
והיינו שאי אפשר לדעת מי הוא שלא עשה פסח
וממילא אין הוא יכול להקריב פסח שני.
והקשו בגמרא מדוע שלא יביאו חמשה קרבנות
כל אחד קרבן אחד
ויתנה אם אני חייב פסח שיהיה לחובתי
ואם לא שיהא שלמים
ותירצו בגמרא שבשלמים יש חזה ושוק ששייכים לכהן
ואיך יאכלו אותם
כי אי אפשר ליתנן לכהן
כי אולי זה פסח
ואינו נאכל רק למנוייו
והקשו האחרונים קושיה עצומה
מדוע כהן לא יכול לאכול החזה והשוק
הרי על כל חזה ושוק יש לומר מרובא פריש
והוא מהשלמים ולא מהפסח.
שהרי יש כאן ארבע שלמים ופסח אחד
וכל חזה ושוק שהכהן אוכל למה שלא יוכל לומר זה שלמים כי זה פרש מרובא.