האם יש בעיה להיות שתוי בפורים אם בני ביתי לא מרוצים מזה?

שלו'

משתמש ותיק
בשנים האחרונות אני זוכה לשתות יין בפורים ונהיה שתוי [לא הגעתי אף פעם לשכרות ממש], ועי"ז שמח ומשמח ורואה בזה ברכה.
דא עקא, שיש מילדי שיחיו שאינם מרוצים מזה שאני שתוי, לא ברור לי בדיוק למה. [לאשתי לא כ"כ אכפת בעיקרון, רק היא קצת חוששת מאז שבפורים לפני כמה שנים אמרתי משהו לא לענין... אך לא נראה שזו הסיבה אצל הילדים].

 

"נפשי בשאלתי" האם אני אמור להתחשב ברגשותיהם ולא להגיע להיות שתוי או לא? מצד אחד כתוב עד דלא ידע, אז כמו כל מצוה – צריך לקיים גם אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו, אך מצד שני כאן יש דרכים שונות לקיום כמו שינה, וכבר פקפקו בפוסקים על שתיה אם תביאנו לאיזה זלזול במצוה, ולכא' בין אדם לחבירו לא גרע, אך ["מצד שלישי"] לא מדובר כאן על פגיעה ח"ו [אם היתה, אשתי היתה אומרת לי!...], אלא שלא נח להם לראות את אביהם במצב הלא מוכר הזה וכד'.

 

מה רצון השם ממני?
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
הרגשתי

אם זה לא משהו ש"גומר " את הילדים
אלא רק מעיק עליהם

זו הזדמנות מצויינת ללמדם שיש אבא
ויש לו דיעות והחלטות והנהגות

והטף רק טפלים..

האדם חיית הרגלים וילד עאכו"כ

אם זה ילד גדול אפשר קצת להסביר לו את הרעיון בשכרות ובטח זה יקל עליו
 
אדם ניכר בכוסו.
קשה לבטל חיוב גמור
אבל צריך לעבוד על זה כל השנה שיהיו מרוצים מזה
וזה על ידי עבודת המידות.
 

יהיה טוב

משתמש ותיק
לעניות דעתי, לא 'לשבור את הכלים'.
לא כלפי האשה, 'שויתר הקב"ה על שמו שנכתב בקדושה שיימחה על המים, כדי להטיל שלום בין איש לאשתו'.
וכ"ש פה שיש את דעת הרמ"א, אלא שמרגיש בזה יותר התעלות.

וכלפי הילדים, מאוד תלוי המצב.
אם הם כבר רגישים מלפני כן\בעוד דברים. איזה גיל? כמה ניתן להסביר להם.

מה שכן, ניתן ללכת לביהכנ"ס ששותים על הבוקר (פרטים בפרטי), ואת הסעודה בשעות אחר הצהרים 2-3.
או לחילופין לעשות את הסעודה יותר מוקדם וללכת אחרי זה למקום שעושים 'משתה'.
 

אשרי העם

משתמש ותיק
שאלתי פעם מהגאון רבי יהודה אריה הלוי דינר שליט"א (רב קהילת 'דברי שיר', ב"ב) מה יעשה בחור שהוריו לא רוצים שישתכר בפורים, אז השיבני שיקיים מש"כ המשנ"ב שיוצאים בשינה ידי חובת שכרות, ויישן ביום הפורים. והגאון רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א אמר לי דתלוי אם משתכר בצורה נורמלית (לשיכור בפורים), שאז רשאי, לבין אם משתכר בצורה שמתבזה מאד ושוכב ברחובות וכיו"ב שאז יכולים הוריו לצוותו שלא יעשה כן, ויש עוד להאריך בכ"ז, ואכמ"ל.
 
חלק עליון תַחתִית