תמונות נדירות וסרטונים של גדולי ישראל ורבנים

נתן הבבלי

משתמש ותיק
שיננא אמר:
דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור  


https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing

האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח
 

בשלמא

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
שיננא אמר:
דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור  


https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing

האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח

הנידון הוא בדין שומע כעונה בעשרת בני המן האם השומע צריך לעצור את הנשימה תוך כדי שמיעה
הגרי"ש אומר שכל הנשימה אינו מעכב ומי שרוצה זה הידור
שוב מזכיר את השו"ע שכשומעים ברכה מפי חבירו הוא יוצא מדין מצוות א"צ כוונה בדרבנן (שתיהם עומדים עם כוס קפה ביד) ויש חשש ברכה לבטלה
הגרי"ש א חידוש
והעולם לא נוהג
האדמו"ר מגור רואים שהשוהע"ר סבר ששומ"כ הוא מציאות
 

נתן הבבלי

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
נתן הבבלי אמר:
שיננא אמר:
דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור  


https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing

האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח

הנידון הוא בדין שומע כעונה בעשרת בני המן האם השומע צריך לעצור את הנשימה תוך כדי שמיעה
זה היה רק בדקות הראשונות לפי קצת ממה שהבנתי, 
 
 

ריש תורא

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
שיננא אמר:
דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור  


https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing

האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח
האדמו"ר מגור מציין שבשמיעת עשרת בני המן שאף שהמצווה לאמרם בנשימה אחת,
לא נהוג שהציבור יקרא זאת בנשימה אחת אלא יוצאים על ידי קריאת הבעל קורא,
אומר להלכה ולא למעשה שאולי יש לציבור לעצור נשימתם בעת שמיעת הבעל קורא.
אבל מציין שלא נהוג עלמא כן.

אחר כך מציין האדמו"ר מגור לדברי חידוש של השו"ע הרב המביא שיטה שאם אחד שמע ברכה מפי השני,
אף אם לא נתכוין השומע וגם לא המשמיע לצאת,
לדברי האומר מצוות אין צריכות כוונה יצא השומע ידי חובתו.
ומסיים שם ויש לחוש לדבריהם.
לדוגמא אברך יושב בכולל עם כוס תה ולידו יושכב אברך אחר המברך שהכל,
הרי שהאברך הראשון אינו יכול לברך כיון שיצא בברכה של השני.
הרב אלישיב מגיב שזה חידוש.
והרבי מסביר את שיטת השו"ע הרב שומע כעונה הוא מציאות,
ואינו דבר התלוי בכוונה.

זה מה שהצלחתי לשמוע. מקווה שעזר.
 

בשלמא

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
בשלמא אמר:
נתן הבבלי אמר:
האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח

הנידון הוא בדין שומע כעונה בעשרת בני המן האם השומע צריך לעצור את הנשימה תוך כדי שמיעה
זה היה רק בדקות הראשונות לפי קצת ממה שהבנתי, 
 

הקשבתי עוד והמשכתי
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
ריש תורא אמר:
הרבי מליובאויטש מתייחס לפסח אצל הרבי מריבניץ,
לאחד מנסה לתאר את התחושות בידיים.
VID-20210214-WA0052.mp4 ש
מה כל כך הרגיז אותו בהזכרת הריבניצר?
 

בשלמא

משתמש ותיק
ריש תורא אמר:
הרבי מליובאויטש מתייחס לפסח אצל הרבי מריבניץ,
לאחד מנסה לתאר את התחושות בידיים.
VID-20210214-WA0052.mp4 ש

זה ממש התקפה אישית למה מפרסמים סרטון כזה?
 

לבי במערב

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
מה כל כך הרגיז אותו בהזכרת הריבניצר?
נראה שעיקר הטעם הוא מפני ה'ריחוף' (של האיש, לא האדמו"ר זצ"ל... איתו הי' בידידות קרובה מאד) במדרגות עליונות כביכול, מבלי ביטוי ממשי לכך בחייו האישיים.
 
 

פנחס

משתמש רגיל
קדמא ואזלא אמר:
ריש תורא אמר:
הרבי מליובאויטש מתייחס לפסח אצל הרבי מריבניץ,
לאחד מנסה לתאר את התחושות בידיים.
VID-20210214-WA0052.mp4 ש
מה כל כך הרגיז אותו בהזכרת הריבניצר?


נראה שהפריע לו שלא לוקחים משהוא למעשה אלא התרגשות נטו.
 
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
קדמא ואזלא אמר:
מה כל כך הרגיז אותו בהזכרת הריבניצר?
נראה שעיקר הטעם הוא מפני ה'ריחוף' (של האיש, לא האדמו"ר זצ"ל... איתו הי' בידידות קרובה מאד) במדרגות עליונות כביכול, מבלי ביטוי ממשי לכך בחייו האישיים.
 
השאלה איך הוא מסיק זאת כ"כ מהר? הוא גוער בו עוד לפני שניתנה לו הזדמנות לענות, אולי היה מוצא איזו נקודה ?
 

עת הזמיר

משתמש ותיק
אגב לצערינו הטענה של הרבי זצ"ל כל כך נכונה בימינו, כמה פעמים רואים בחורים ואברכים יוצאים בהתפעלות משיעור של ר' משה שפירא או ממאמר של ר' יונתן, וכששואלים אותם מה הוא אמר המקסימום הוא שמצליחים לחזור על פסוק.
יש תחושה שככל שהדברים פחות מובנים להם הרי שבזה הם יותר "בעלי מחשבה".
(הטענה כמובן הוא על אותם בחורים ולא על הגאונים הנ"ל שממיהם אנו שותים ומדבריהם אנו חיים)
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
ריש תורא אמר:
אם אחד שמע ברכה מפי השני,
אף אם לא נתכוין השומע וגם לא המשמיע לצאת,
לדברי האומר מצוות אין צריכות כוונה יצא השומע ידי חובתו.

זה לא גמ' מפורשת ש"איכוון ותקע לי" זהו רק למ"ד "מצוות צריכות כוונה" ?
 

בלדד השוחי

משתמש ותיק

לבי במערב

משתמש ותיק
כמובן, אין זו הסרטה מברוקלין שבניו־יורק... (שלא כטעות הקריין, האומר כי 'מרקדים הרבי וחסידיו'), אלא מכפר־חב"ד בשנותיו הראשונות.
הרב המרקד במרכז הוא הגרש"ז גארעליק נ"ע, ובין השאר נראה גם רמ"ז ווילימובסקי (המכונה 'הפרטיזן') - החבוש בשטריימל לראשו.
 

ירמיה

משתמש ותיק
שיננא אמר:
דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור  


https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
מיהו הרב המתווך? למה הוא יושב על הריצפה?
 
 

עת הזמיר

משתמש ותיק
סנגורן של ישראל אמר:
שיננא אמר:
דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור  


https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
מיהו הרב המתווך? למה הוא יושב על הריצפה?
הרב יוסף אפרתי, מנאמני ביתו של הרב אלישיב, שבסוף ימיו כבדה עליו השמיעה, היה הרב אפרתי "לוחש" לאוזנו של הרב.
יושב על הריצפה מפני כבודם של הרבנים שלא להיות במעמד שווה להם .(כנראה לנכדים יש מעמד אחר...)
 
 

chaim

משתמש ותיק
ריש תורא אמר:
נתן הבבלי אמר:
שיננא אמר:
דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור  


https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing

האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח
האדמו"ר מגור מציין שבשמיעת עשרת בני המן שאף שהמצווה לאמרם בנשימה אחת,
לא נהוג שהציבור יקרא זאת בנשימה אחת אלא יוצאים על ידי קריאת הבעל קורא,
אומר להלכה ולא למעשה שאולי יש לציבור לעצור נשימתם בעת שמיעת הבעל קורא.
אבל מציין שלא נהוג עלמא כן.

אחר כך מציין האדמו"ר מגור לדברי חידוש של השו"ע הרב המביא שיטה שאם אחד שמע ברכה מפי השני,
אף אם לא נתכוין השומע וגם לא המשמיע לצאת,
לדברי האומר מצוות אין צריכות כוונה יצא השומע ידי חובתו.
ומסיים שם ויש לחוש לדבריהם.
לדוגמא אברך יושב בכולל עם כוס תה ולידו יושכב אברך אחר המברך שהכל,
הרי שהאברך הראשון אינו יכול לברך כיון שיצא בברכה של השני.
הרב אלישיב מגיב שזה חידוש.
והרבי מסביר את שיטת השו"ע הרב שומע כעונה הוא מציאות,
ואינו דבר התלוי בכוונה.

זה מה שהצלחתי לשמוע. מקווה שעזר.

לענ"ד צע"ג, כי עשרת בני המן צריכים לומר את כולם בנשימה אחת, ולא שעוצר את הנשימה, וכלשון הגמרא 'צריך לאמרו בנשימה אחת' שזה מראה על רצף אחד, כמו אדם שמספר ענין אחד שלא עוצר לנשום באמצע. אבל אם אינו נושם כלל איזה רצף יש כאן!??

גם מה שאמר מהשולחן ערוך הרב, הרי כידוע שזה תלוי במחלוקת הפוסקים איך למעשה נוקטים, האם מצוות צריכות כוונה או לא, ומוכח כבר מן הגמרא בר"ה שיש דיעות שלא צריך כוונה להשמיע או לשמוע, ומה התחדש בשו"ע הרב שזה חידוש גדול??

ומה כוונת האדמו"ר לומר שיש כאן מציאות חדשה ששומע כעונה הוא כאילו שמדבר? הרי זה א"ב של הסוגיא של שומע כעונה האם זה ממש כמו דיבור או לא ממש כמו דיבור כידוע מהבית הלוי והחזו"א, וכל זה לא קשור לכאן, כי זה גמרא מפורשת שלמ"ד מצוות אינן צריכות כוונה אינו צריך לכוין לצאת.

הסיבה למה לא נוהגים להחמיר בזה, היא כי כיון שכל אחד מתכנן לברך לבד לכן הרי זה ככוונה הפכיות, שלכו"ע אינו יוצא וכמו שמובא כבר בראשונים. ולא צריך לכוין עכשיו שאינו רוצה לצאת, אלא עצם זה שאינו רוצה לצאת הרי זה מספיק, ובשו"ע הרב לא כתוב אחרת מזה - אלא מדבר על יסוד ההלכה, דהיינו מי שלא מברך לבד - אלא לפעמים שומע מאחרים [כל פעם כפי הענין], שאע"פ שלא נתכוין לצאת הרי זה מספיק לפי השיטות הללו.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
chaim אמר:
הסיבה למה לא נוהגים להחמיר בזה, היא כי כיון שכל אחד מתכנן לברך לבד לכן הרי זה ככוונה הפכיות . .  
בשו"ע אדה"ז (סי' תפט סי"ב) מיירי במתכוון לספור בעצמו (אלא שלא היתה כוונה הפכית במחשבתו), ואי־אפשר לתרץ כן.
 

נבשר

משתמש ותיק
chaim אמר:
לענ"ד צע"ג, כי עשרת בני המן צריכים לומר את כולם בנשימה אחת, ולא שעוצר את הנשימה, וכלשון הגמרא 'צריך לאמרו בנשימה אחת' שזה מראה על רצף אחד, כמו אדם שמספר ענין אחד שלא עוצר לנשום באמצע. אבל אם אינו נושם כלל איזה רצף יש כאן!??
אפ הכוונה, בשומע כעונה היינו שמייחסים את הדיבור לשומע, א"כ על השומע מתייחס הדיבור באופן שהוא בנשימה אחת, ואם יש להם כמה נשימות אז הדיבור מתייחס לכמה נשימות, ועיין שהוא דחוק.
 

chaim

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
chaim אמר:
הסיבה למה לא נוהגים להחמיר בזה, היא כי כיון שכל אחד מתכנן לברך לבד לכן הרי זה ככוונה הפכיות . .  
בשו"ע אדה"ז (סי' תפט סי"ב) מיירי במתכוון לספור בעצמו (אלא שלא היתה כוונה הפכית במחשבתו), ואי־אפשר לתרץ כן.

לענ"ד אפשר לתרץ כן כי רק לא חשב לצאת עכשיו אבל יתכן מאוד שישמע אחר כך מפי אחר - דהיינו שאם ישאלו אותו תגיד לי האם יש לך קפידא לא לצאת עכשיו, יאמר לא! אין לי קפידא, אבל לא חשבתי לצאת, ואז יאמר לו הרב יצאת כבר לפי השיטות הללו, אולם אם מברך תמיד לבד - הרי יש לו קפידא לא לצאת מהש"ץ, ואינו רוצה לצאת והרי זו כוונה הפכיות.
אולם אף אם נאמר שאי אפשר לומר כזה פירוש, אזי הפירוש בזה כי סובר הרב שצריך מחשבה בשעת מעשה שאינו רוצה לצאת בו, ולא שיש איזה לומדות חדשה בדיני שומע כעונה
 

נבשר

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
הרב אלישיב בשירת 'התקוה' ברבנות הראשית.jpg
מה הראיה שזה התקוה? עיין שהרב גורן ועוד איזה חייל שם מצדיע בעמידת דום, ועפ"י החוק חייל בדרגת קצין בהמנון "הלאומי" חייב להצדיע.
https://www.army.co.il/242/
 
 

אברך

משתמש ותיק
"חב"ד'סקע שטותים": כשהרבי מליובאוויטש הציע עשירות למי שמרים יד
יעקב אבוביץ
י״א באדר תשפ״א – 23.02.21
23:24
במהלך התוועדות בחג הפורים, הכריז הרבי מליובאוויטש כי כל מי שירים את ידו בלב שלם, יהפוך לעשיר • בודדים בלבד, הבינו כי הרבי מתכוון ברצינות והגביהו את ידיהם • מה עלה בגורלם? האם אכן התעשרו? צפו

במהלך התוועדות בחג הפורים תשט"ו, הפתיע הרבי מליובאוויטש כאשר תוך כדי שיחה על ניסיון העושר, הציע עשירות לכל מי שירים את ידו הימנית בלב שלם. לאכזבתו, בודדים בלבד אכן הרימו את ידם.

"רואים במוחש, לדאבוננו, שהנסיון של עשירות הוא נסיון גדול ביותר. אבל אעפ"כ, הלואי – "אויף אַלע אידן געזאָגט געוואָרן" – שיהיו כולם "גבירים", ויצטרכו להתייגע ביגיעה עצומה, יגיעת נפש ויגיעת בשר, ואם לא יספיק שעה אחת וגם לא שתי שעות, יתייגעו ריבוי שעות – אך העיקר, שהיגיעה תהי' על זה שיוכלו לעמוד בנסיון של עשירות!…".

הרבי המשיך, "באמריקא נהוג שמעמידים כל דבר להצבעה. ובכן: אלה שמסכימים לקבל על עצמם שהקב"ה יתן להם עשירות בהפלגה, ולא איכפת להם שיצטרכו להתייגע במלחמה עם היצה"ר שלא יכשיל אותם – יגביהו את ידם הימנית בלבב שלם".

כאשר ראה הרבי מליובאוויטש שרק אחדים מהמסובים קיבלו את הדברים בתמימות וברצינות (לא כ"מילתא דבדיחותא" דפורים) והגביהו את ידיהם לקבלת הברכה – הפטיר ואמר מתוך אכזבה: "ולאחרי כן באים ("מ'קומט צולויפן") ומתאוננים היתכן שענין פלוני אינו באופן כך וכך וכו'; ואילו כשמגיע "עת רצון" – פּראַוועט מען חב"ד'סקע שטותים…".

ומה עלה בגורלם של אלו שכן הרימו את ידם? צפו
https://www.jdn.co.il/wp-content/uploads/2021/02/2393410521.mp4
 
חלק עליון תַחתִית