HaimL אמר:
יושב אוהלים אמר:
HaimL אמר:
ומשמע בגמרא בפשיטות שאין שום פורים בשיתסר כלל ועיקר
ואימא שיתסר ושיבסר (אסתר ט, כז) ולא יעבור כתיב
יש לציין במחלוקת זו שתלוייה בקשר שבין המצוות השונות,:
א, לדעת הראשונים שמצוות משלוח מנות היא לצורך הסעודה ,ולכן אין להפרידם,ואת שניהם מקיימים ביום ראשון.
ב, לדעת אחרים (וגם לחזוא) מצוות משלוח מנות היא חלק ובכלל מתנות לאביונים,ואין להפרידם,ומתנות לאביונים גורר עימו את משלוח מנות ליום שישי.
ודבר נוסף היוצא מהדיון שלרלבח, אין זה פורים המשולש - אלא הוא "דו - פורים ", או איך תקראו לו - פורים זוגי, שכן המצוות כולם נעשים בימי שישי ושבת , ואין כלום ביום ראשון ,וכפשטות הגמרא בבלי !
ודבר אחרון שקיבלתי - אין מצוות שמחה בפורים - בבריסק, יש כן מצווה לאכול ביום ש ת י סעודות כי סעודה אחת הרי כל אחד אוכל ממילא, והקפידו על השתתפות כל בני המשפחה - בגלל הפסוק: " וְהַיָּמִ֣ים הָ֠אֵלֶּה נִזְכָּרִ֨ים וְנַעֲשִׂ֜ים בְּכָל־דּ֣וֹר וָד֗וֹר
מִשְׁפָּחָה֙ וּמִשְׁפָּחָ֔ה מְדִינָ֥ה וּמְדִינָ֖ה וְעִ֣יר וָעִ֑יר וִימֵ֞י הַפּוּרִ֣ים הָאֵ֗לֶּה לֹ֤א יַֽעַבְרוּ֙ מִתּ֣וֹךְ הַיְּהוּדִ֔ים וְזִכְרָ֖ם לֹא־יָס֥וּף מִזַּרְעָֽם׃ ", אסתר ט, כח,
מי עוד נוהג כך- והאם יש לזה עוד מקורות ?