רעיונות להבערת הכיסופים אצל תשב"ר.

אני עבדך

משתמש ותיק
תאמרי לי ידידיי,

לו היתה לכם האפשרות להכתיב למחנך הכיתה בחיידר של בנכם, איך וכיצד לפעול בכדי להחדיר בילדים אהבת תורה עד כלות,

איזה מבצע הייתם רוצים לראות שם? איזה מבצע הייתם בונים בכדי לגרום לילדי הכיתה ללמוד מבוקר עד ערב בשטייגען אדיר?


אני למשל עשיתי בכיתה שלי מבצע שבסופו הוגרל ש"ס עוז והדר! דבר שהלך! הילדים חולקו לחברותות ולמדו כל יום בסיום הלימודים שעות ע"ג שעות!!

האם אתם מכירים רעיונות וסגנונות למבצעים כעין אלו, שגם נרוויח בהם אהבת תורה וגם נקרב אותם לקב"ה?


 
 

אני עבדך

משתמש ותיק
פותח הנושא
לא קטנים מדי ובטח לא אלו שכבר נושקים ליש"ק ווש להם מספיק 'ברען'

אני מדבר על כיתות ו-ז

גילאי 10-12
 

אני עבדך

משתמש ותיק
פותח הנושא
יש גם את זה!
בדורנו חייבים להחדיר המון אקשן ויש גם את זה!!

אבל אני מביט אל בין הזמנים של פסח והוא כבר מעבר לדלת!
מה נעשה עם המתוקים הללו? שוב נאבד אותם? עד שחזרנו אל הגמרא הקדושה מסגר מפרך, שוב נתנתק?

מה נוכל לעשות בכדי להשאיר אותם מחוברים גם שם?
 

אור זורח

משתמש ותיק
בן השפחה אמר:
תאמרי לי ידידיי,

לו היתה לכם האפשרות להכתיב למחנך הכיתה בחיידר של בנכם, איך וכיצד לפעול בכדי להחדיר בילדים אהבת תורה עד כלות,

איזה מבצע הייתם רוצים לראות שם? איזה מבצע הייתם בונים בכדי לגרום לילדי הכיתה ללמוד מבוקר עד ערב בשטייגען אדיר?


אני למשל עשיתי בכיתה שלי מבצע שבסופו הוגרל ש"ס עוז והדר! דבר שהלך! הילדים חולקו לחברותות ולמדו כל יום בסיום הלימודים שעות ע"ג שעות!!

האם אתם מכירים רעיונות וסגנונות למבצעים כעין אלו, שגם נרוויח בהם אהבת תורה וגם נקרב אותם לקב"ה?



לא כל כך הבנתי את השאלה.
מדבריכם נראה שהמבצע הצליח.
אשר על כן יש לכם את הכיוון 
מדוע שלא תמשיכו עם זה
עם ספר זה או ספר אחר
אם זה הולך 
מדוע לחפש דברים אחרים.
מבצע כזה שלפי דבריכם הצליח
לא נראה שישעמם את התלמידים בפעם הבאה
ואם ישעמם תחשבו על רעיון אחר

בברכת הצלחה.
ובברכת התורה.
 

אני עבדך

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודה יעקבזון אמר:
אל חשש.
לא מתנתקים כ"כ מהר. [כמו שלא מתחברים כ"כ מהר...]

כבודו כנראה נהנה מהאופציה לגור בעיר חרדית,

האם כבודו יודע שיש גם ילדים חרדים בת"א? ובת-ים? וחריש? ונתניה?
שם הטומאה מפעפעת מבית ומחוץ!! בא נחשבו גם עליהם!!

אני מדבר על תקופות של בין הזמנים, פסח ממש מעבר לדלת, חייבים לעשות משהו שיחזיק אותם!

 
 

שלו'

משתמש ותיק
אינני יודע האם מחפש דוקא רעיונות בדמות מבצעים וכד',
אך נראה שודאי למרות הצורך במבצעים וכד', חייב להתלוות לזה דיבורים היוצאים מן הלב המכניסים בליבם אהבת התורה הק', שוב ושוב באופנים שונים וספורים וכו', והחדרת החשיבות של לימוד התורה של כל אחד מהם לפי ענינו, כי זה מה שבאמת עומד להם לימים רבים - כאשר זוכים מחמת כן להתמיד בפועל בתוה"ק, מתוך ידיעה כמה הלימוד שלי הוא הדבר הכי חשוב בעולם, ואני העשיר הכי גדול, ואם הייתי מבין ומשיג באמת את ערך כל מילה שלמדתי, לא הייתי מפסיק לרקוד.
ואז, גם מי שלא זכה בהגרלה, מודע היטב לקנין האמיתי והנצחי שזכה בו.


ואולי ניתן להציע, אף שאשער שאין זה קל, אך נראה מדבריך שאכפת לך מעלייתם, וא"כ, אולי גם בבין הזמנים להתקשר אליהם, פעם לזה ופעם לזה ולעודדם על לימודם, וליצור אתגרים של חידות בלימוד וכד'.
 

להשיג

משתמש ותיק
לפותח האשכול.

כל הכבוד על הכיסופים להבעיר כיסופים
ירבו כמותך בישראל!

אפשר להשאיר כל בוקר שאלה/חידה שיצטרכו לחפש ולחשוב במשך היום ע"מ למצוא ולגלות את התשובה/הפתרון.
זה יכול להיות קשור גם לחומר הנלמד, אבל אולי דברים בעניינא דיומא פורים-פסח יכולים לעבוד יותר טוב, יחבר אותם למצוות היום ולגודל הזמנים וכו', גם ידברו עם בני הבית וכו'.

כמובן נושא פרסים וכו'

(כדאי לשים לב שבמקביל להגרלות, צריך גם מבצעים שכ"א זוכה, הרבה תקועים רק בהגרלות ומסופקני אם במאקרו הנזק בזה לא עולה על התועלת, מצד שני גם בהגרלה יש משהו מיוחד, צריך למצוא את המינון הנכון לשלב שניהם)
 

HaimL

משתמש ותיק
בן השפחה אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
אל חשש.
לא מתנתקים כ"כ מהר. [כמו שלא מתחברים כ"כ מהר...]

כבודו כנראה נהנה מהאופציה לגור בעיר חרדית,

האם כבודו יודע שיש גם ילדים חרדים בת"א? ובת-ים? וחריש? ונתניה?
שם הטומאה מפעפעת מבית ומחוץ!! בא נחשבו גם עליהם!!

אני מדבר על תקופות של בין הזמנים, פסח ממש מעבר לדלת, חייבים לעשות משהו שיחזיק אותם!
מדובר על פרחי כהונה? מה פירוש, הטומאה מפעפעת?
 
 

עוגן

משתמש ותיק
בן השפחה אמר:
תאמרי לי ידידיי,

לו היתה לכם האפשרות להכתיב למחנך הכיתה בחיידר של בנכם, איך וכיצד לפעול בכדי להחדיר בילדים אהבת תורה עד כלות,

איזה מבצע הייתם רוצים לראות שם? איזה מבצע הייתם בונים בכדי לגרום לילדי הכיתה ללמוד מבוקר עד ערב בשטייגען אדיר?


אני למשל עשיתי בכיתה שלי מבצע שבסופו הוגרל ש"ס עוז והדר! דבר שהלך! הילדים חולקו לחברותות ולמדו כל יום בסיום הלימודים שעות ע"ג שעות!!

האם אתם מכירים רעיונות וסגנונות למבצעים כעין אלו, שגם נרוויח בהם אהבת תורה וגם נקרב אותם לקב"ה?

במחכ"ת.
מעשיו רצויים אבל הגדרתו אינה רצויה.
מבצע נושא פרסים המעודד את ההתמדה ואת השקיעה בלימוד, הוא רצוי גם רצוי. וחלילה לי מלמעט בערכו או להטיל מורך בלבבו.
אך... מכאן ועד "כיסופים" "אהבת תורה", הדרך רחוקה.
המבצע מעודד בפירוש תורה שלא לשמה - ולא יחשוש מר שאני מביע בזה איזה שמץ התנגדות למבצע - אך כיסופים ואהבת תורה הם דברים קרובים יותר לתורה לשמה, לקרבת הבוית"ש ולדבקה בו.
אני חוזר ומשלש, המעשים רצוים גם רצויים, אין דרך אחרת עם תשב"ר רק בדרך השלא לשמה, ואני מאחל בכל לב שתמצאו את הדרך ותצליחו בה.
אך נא לא לקרוא לזה "כיספוים" ו"אהבת תורה" - אלה הם דברים נעלים יותר.
 

לעצמו נברא

משתמש ותיק
האם להרב בן השפחה יש כיסופים ואהבת תורה עד כלות ?
והאיך יחדיר לאחרים מה שאין לו.
והאם אתה בטוח שהש"ס שלך גרם להם ל"עד כלות"
או שמא התחרותיות והרצון במתנה "כילו" אותם.
מופקע שלילד בחיידר שבקושי יודע ללמוד דף גמרא יגיע לאהבת תורה אמיתית.
אולי כמו בבנות הסמינר שיש להם כיסופים עד כלות עד הרגע שהם מתחתנות...
מוטב להתמקד בהקניית הרגלים של התמדה וניצול הזמן ובמטרות פשוטות הניתנות להשגה, ולא בהצבת יעדים מפוצצים ולא רלוונטים.
 

שירת העשבים

משתמש ותיק
לעצמו נברא אמר:
האם להרב בן השפחה יש כיסופים ואהבת תורה עד כלות ?
והאיך יחדיר לאחרים מה שאין לו.

והאם אתה בטוח שהש"ס שלך גרם להם ל"עד כלות"
או שמא התחרותיות והרצון במתנה "כילו" אותם.
מופקע שלילד בחיידר שבקושי יודע ללמוד דף גמרא יגיע לאהבת תורה אמיתית.
אולי כמו בבנות הסמינר שיש להם כיסופים עד כלות עד הרגע שהם מתחתנות...
מוטב להתמקד בהקניית הרגלים של התמדה וניצול הזמן ובמטרות פשוטות הניתנות להשגה, ולא בהצבת יעדים מפוצצים ולא רלוונטים.
מדוע הינך מביט כה שלילי? שמא אין זה אלא מתוך "כל הפוסל וכו' ?!
וזה ודאי שילד יכול לקבל הרבה אהבת תורה, ומקורותינו מלאים מכך, 
אלא שכשם שאוכל שאינו מתובל דייו אינו ערב לחך, ואם אינו מוגש כיאות אינו טוב לעינים, כך ד"ת צריך להגישם כראוי להם, ואו אז ודאי שיכולים תשב"ר לאוהב אותם באמת.
 
 

שירת העשבים

משתמש ותיק
בן השפחה אמר:
תאמרי לי ידידיי,

לו היתה לכם האפשרות להכתיב למחנך הכיתה בחיידר של בנכם, איך וכיצד לפעול בכדי להחדיר בילדים אהבת תורה עד כלות,

איזה מבצע הייתם רוצים לראות שם? איזה מבצע הייתם בונים בכדי לגרום לילדי הכיתה ללמוד מבוקר עד ערב בשטייגען אדיר?


אני למשל עשיתי בכיתה שלי מבצע שבסופו הוגרל ש"ס עוז והדר! דבר שהלך! הילדים חולקו לחברותות ולמדו כל יום בסיום הלימודים שעות ע"ג שעות!!

האם אתם מכירים רעיונות וסגנונות למבצעים כעין אלו, שגם נרוויח בהם אהבת תורה וגם נקרב אותם לקב"ה?
אשריך על רצונותיך ומעשיך.
ולגופם של דברים,
שמעתי על מקומות שעשו "מייצינ'ג", וכל אחד לוקח יעד, { או שיש יעד אחד לכולם, וכגו' שעות לימוד, הספק משניות, דפים, פסוקים, וכדו' } 
ויש את היעד הכללי, ומי שמגיע ליעד שלו מקבל משהוא { או לחילופין מוכתר ב"כתר תורה" וכדו' עם תעודה }, ואם מגיעים ליעד כולם קבלים משהוא יחדיו { טיול, מסיבה, או כל רעיון אחר}.
כמובן שהכל צריך להעשות כרצון { או כיכולת} איש ואיש, ומתוך אוירה כיפית ולא כפייתית ח"ו, וכן שלא יהיה "או הכל או כלום"...
וה' יצליח דרכך.

 
 

לעצמו נברא

משתמש ותיק
שירת העשבים אמר:
לעצמו נברא אמר:
האם להרב בן השפחה יש כיסופים ואהבת תורה עד כלות ?
והאיך יחדיר לאחרים מה שאין לו.

.
מדוע הינך מביט כה שלילי? שמא אין זה אלא מתוך "כל הפוסל וכו' ?!
לא באופן אישי אלא סתמא דמילתא.
כשאני למדתי בחיידר לא ראו על הרבעס כיסופים עד כלות...
והדבר היחיד שיכול להועיל זה אם הרבה בעצמו מלא אהבת תורה, זה בוודאי ישפיע על התלמידים גם ללא חלוקת שסים.
ולכיתתי היה מגיע בכול שבוע לבחון יהודי ת"ח משפירי ירושלים מלא באהבת תורה אמיתית וזה השפיע בברור על הילדים.
כמובן מדובר בת"ח שצהלתו על פניו ולא איזה קשוח.
 

עת הזמיר

משתמש ותיק
בן השפחה אמר:
אני למשל עשיתי בכיתה שלי מבצע שבסופו הוגרל ש"ס עוז והדר! דבר שהלך! הילדים חולקו לחברותות ולמדו כל יום בסיום הלימודים שעות ע"ג שעות!!
נורא ואיום!
ילד אינו אמור ללמוד אחרי הלימודים שעות על גבי שעות, ילד צריך להיות ילד.
נכון שיש גיל שהוא כבר מסוגל להוסיף התמדה אחרי הלימודים ונכון שיש לנצל את זה ולגרום לו להוסף בלימודו, אבל שעות על גבי שעות זה מוגזם.
ואדרבה ככל שיהיה ילד כמו שצריך הרי שהברען יתעורר ויחזיק מעמד בצורה יותר יציבה.
בזמנו התפאר אצלי אחד מהמשגיחים בישיבה גדולה חשובה מאד (היתה אז חדשה), שאצלם "מכרו" את ההקפות בשמחת תורה בשעות לימוד בתענית דיבור ולא בדפי גמרא כמקובל בעולם הישיבות.
ואמרתי לו שלכאו' הוא רוצח, מאחר שבמקרה כזה בחור צריך להחזיק מעמד באותו מצב במהלך שנה שלמה ואתה לא נותן לו את המקום לקחת פסק זמן, ולחוות ירידות לצורך עליה וכדו.
 

אני עבדך

משתמש ותיק
פותח הנושא
עת הזמיר אמר:
בן השפחה אמר:
אני למשל עשיתי בכיתה שלי מבצע שבסופו הוגרל ש"ס עוז והדר! דבר שהלך! הילדים חולקו לחברותות ולמדו כל יום בסיום הלימודים שעות ע"ג שעות!!
נורא ואיום!
ילד אינו אמור ללמוד אחרי הלימודים שעות על גבי שעות, ילד צריך להיות ילד.
כבודו צודק!

לא הסברתי עצמי.
היו ימים בהם סיימנו את הלמודים ממש ממש מוקדם בעקבות הקורונה וכאב לי על הילדים שיושבים בבית בחוסר מעש (או גרוע מכך..)
המבצע עשה פלאים.

בנוגע לשאלתו של ידידי, האם אני מלא באהבת תורה עד כלות? לא, אני רשע גדול. או קרוב לכך.
אך האם בגלל שאני נגוע במידות רעות מכף רגל עד ראש לא מגיע לתלמידיי משהו יותר טוב ממני? לפי דבריך יש לתת פיטורים ליותר ממחצית מהמלמדים בדורנו.

מה נעשה? יצרנו גדול ומנסים אנו לתת טעימה קטנה ממה שבאמת הם צריכים/רוצים/שואפים להיות.
 
 

שירת העשבים

משתמש ותיק
לעצמו נברא אמר:
שירת העשבים אמר:
לעצמו נברא אמר:
האם להרב בן השפחה יש כיסופים ואהבת תורה עד כלות ?
והאיך יחדיר לאחרים מה שאין לו.

.
מדוע הינך מביט כה שלילי? שמא אין זה אלא מתוך "כל הפוסל וכו' ?!
לא באופן אישי אלא סתמא דמילתא.
כשאני למדתי בחיידר לא ראו על הרבעס כיסופים עד כלות...
והדבר היחיד שיכול להועיל זה אם הרבה בעצמו מלא אהבת תורה, זה בוודאי ישפיע על התלמידים גם ללא חלוקת שסים.
ולכיתתי היה מגיע בכול שבוע לבחון יהודי ת"ח משפירי ירושלים מלא באהבת תורה אמיתית וזה השפיע בברור על הילדים.
כמובן מדובר בת"ח שצהלתו על פניו ולא איזה קשוח.
אין זה כסתמא דמילתא, כיון שרואים שהוא מחפש לגדל את תלמידיו, חושב גם על השעות שהם בבית בעקבות הסגרים וכו', עושה את מלאכתו בנאמנות ולא {רק} ע"מ לקבל פרס. 
 
 

כותר

משתמש ותיק
בן השפחה אמר:
יש גם את זה!
בדורנו חייבים להחדיר המון אקשן ויש גם את זה!!

אבל אני מביט אל בין הזמנים של פסח והוא כבר מעבר לדלת!
מה נעשה עם המתוקים הללו? שוב נאבד אותם? עד שחזרנו אל הגמרא הקדושה מסגר מפרך, שוב נתנתק?

מה נוכל לעשות בכדי להשאיר אותם מחוברים גם שם?

הייתי מחנך במשך שמונה שנים.
פעם הבאתי את תלמידי כיתתי לגאב"ד העדה"ח בירושלים הרב יצחק טוביה וייס,
זה היה לפני בין הזמנים, הוא אמר לי להכין להם תכנית לימוד לימי בין הזמנים.
הכנתי לתלמידי חוברות לימוד של ספר החינוך על מצוות חג הפסח,
ותכנית לימוד יומית כמובן עם דף מבצע
ומי שלמד קיבל מתנה אחרי בין הזמנים.
 

יהודה היהודי

משתמש רגיל
שלום אני הייתי רוצה שהמלמדים יעשו נגיד כל יום שישי מחלקים שאלות בידיעות מהתורה שמות של תנאים ותלמידיהם וכדומה וכמו"כ מראה מקום לקטע מוסר מהראשונים שעל הילד ללמוד
וביום ראשון יש על זה הגרלה על פרס סימלי כמו ספר מוסר ,זמירות
 

mmh

משתמש ותיק
.
.
'הבערת הכיסופים'...

אני לא אוהב את כל המילים הגדולות האלו,
פעמים רבות הם נותנות אשליה שמשהו מהותי עומד מאחריהם,
כשבאמת הם מכילות רק אויר חם.

ילדים רוצים 'כאן ועכשיו',
תן היום טופי, אל תבטיח לי קרמבו בסוף השבוע.

ולכן, צריך לעשות אותו דבר גם ברמה התורנית,
להראות להם שבדיבור הזה של רש"י, יש עומק.
לא לומד'ס, פשט. אבל מעבר להסתכלות השטחית.
לעזור להם להנות מהחילוק המדויק שבין שני תירוצי התוס'.

אתה מדבר על כיתה ו-ז,
ואני חושב אותו דבר על כיתה ח ושנים ראשונות של ישיבה קטנה.
 

אברהם לוי

משתמש ותיק
יהודה יעקבזון אמר:
אל חשש.
לא מתנתקים כ"כ מהר.
אמנם במגילת חסידים מצאו כתוב: אם תעזבני יום יומיים אעזבך, משל וכו' [ירו' ברכות ט, ה].
יהודה יעקבזון אמר:
[כמו שלא מתחברים כ"כ מהר...]
דברי תורה קשין לקנותן ככלי זהב, ונוחין לאבדן ככלי זכוכית [חגיגה טו.].
 
חלק עליון תַחתִית