שיננא אמר:דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור
https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח
שיננא אמר:דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור
https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
נתן הבבלי אמר:שיננא אמר:דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור
https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח
זה היה רק בדקות הראשונות לפי קצת ממה שהבנתי,בשלמא אמר:נתן הבבלי אמר:שיננא אמר:דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור
https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח
הנידון הוא בדין שומע כעונה בעשרת בני המן האם השומע צריך לעצור את הנשימה תוך כדי שמיעה
האדמו"ר מגור מציין שבשמיעת עשרת בני המן שאף שהמצווה לאמרם בנשימה אחת,נתן הבבלי אמר:שיננא אמר:דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור
https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח
נתן הבבלי אמר:זה היה רק בדקות הראשונות לפי קצת ממה שהבנתי,בשלמא אמר:נתן הבבלי אמר:האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח
הנידון הוא בדין שומע כעונה בעשרת בני המן האם השומע צריך לעצור את הנשימה תוך כדי שמיעה
מה כל כך הרגיז אותו בהזכרת הריבניצר?ריש תורא אמר:הרבי מליובאויטש מתייחס לפסח אצל הרבי מריבניץ,
לאחד מנסה לתאר את התחושות בידיים.
VID-20210214-WA0052.mp4 ש
ריש תורא אמר:הרבי מליובאויטש מתייחס לפסח אצל הרבי מריבניץ,
לאחד מנסה לתאר את התחושות בידיים.
VID-20210214-WA0052.mp4 ש
נראה שעיקר הטעם הוא מפני ה'ריחוף' (של האיש, לא האדמו"ר זצ"ל... איתו הי' בידידות קרובה מאד) במדרגות עליונות כביכול, מבלי ביטוי ממשי לכך בחייו האישיים.קדמא ואזלא אמר:מה כל כך הרגיז אותו בהזכרת הריבניצר?
קדמא ואזלא אמר:מה כל כך הרגיז אותו בהזכרת הריבניצר?ריש תורא אמר:הרבי מליובאויטש מתייחס לפסח אצל הרבי מריבניץ,
לאחד מנסה לתאר את התחושות בידיים.
VID-20210214-WA0052.mp4 ש
השאלה איך הוא מסיק זאת כ"כ מהר? הוא גוער בו עוד לפני שניתנה לו הזדמנות לענות, אולי היה מוצא איזו נקודה ?לבי במערב אמר:נראה שעיקר הטעם הוא מפני ה'ריחוף' (של האיש, לא האדמו"ר זצ"ל... איתו הי' בידידות קרובה מאד) במדרגות עליונות כביכול, מבלי ביטוי ממשי לכך בחייו האישיים.קדמא ואזלא אמר:מה כל כך הרגיז אותו בהזכרת הריבניצר?
ריש תורא אמר:אם אחד שמע ברכה מפי השני,
אף אם לא נתכוין השומע וגם לא המשמיע לצאת,
לדברי האומר מצוות אין צריכות כוונה יצא השומע ידי חובתו.
לא כולם שותים ואכמ''לעת הזמיר אמר:ולא על הגאונים הנ"ל שממיהם אנו שותים ומדבריהם אנו חיים)
אגב חב"ד וערב פוריםלבי במערב אמר:כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע הי' ידוע בתפיסתו המהירה, ושבחושיו המחודדים קלט ברגע כמימרא את אופיו ומטרתו של האיש שלפניו.
אין בכך כל פלא.
מיהו הרב המתווך? למה הוא יושב על הריצפה?שיננא אמר:דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור
https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
הרב יוסף אפרתי, מנאמני ביתו של הרב אלישיב, שבסוף ימיו כבדה עליו השמיעה, היה הרב אפרתי "לוחש" לאוזנו של הרב.סנגורן של ישראל אמר:מיהו הרב המתווך? למה הוא יושב על הריצפה?שיננא אמר:דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור
https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
ריש תורא אמר:האדמו"ר מגור מציין שבשמיעת עשרת בני המן שאף שהמצווה לאמרם בנשימה אחת,נתן הבבלי אמר:שיננא אמר:דיון מענין בין הרב אלישיב זצ''ל ליבלחט''א הרבי מגור
https://drive.google.com/file/d/180E6xdi4K51eAPyevF7LA7urUDt2swoL/view?usp=sharing
האם יש מישהוא שיכול לתרגם שם את הדיון.
יישר כח
לא נהוג שהציבור יקרא זאת בנשימה אחת אלא יוצאים על ידי קריאת הבעל קורא,
אומר להלכה ולא למעשה שאולי יש לציבור לעצור נשימתם בעת שמיעת הבעל קורא.
אבל מציין שלא נהוג עלמא כן.
אחר כך מציין האדמו"ר מגור לדברי חידוש של השו"ע הרב המביא שיטה שאם אחד שמע ברכה מפי השני,
אף אם לא נתכוין השומע וגם לא המשמיע לצאת,
לדברי האומר מצוות אין צריכות כוונה יצא השומע ידי חובתו.
ומסיים שם ויש לחוש לדבריהם.
לדוגמא אברך יושב בכולל עם כוס תה ולידו יושכב אברך אחר המברך שהכל,
הרי שהאברך הראשון אינו יכול לברך כיון שיצא בברכה של השני.
הרב אלישיב מגיב שזה חידוש.
והרבי מסביר את שיטת השו"ע הרב שומע כעונה הוא מציאות,
ואינו דבר התלוי בכוונה.
זה מה שהצלחתי לשמוע. מקווה שעזר.
בשו"ע אדה"ז (סי' תפט סי"ב) מיירי במתכוון לספור בעצמו (אלא שלא היתה כוונה הפכית במחשבתו), ואי־אפשר לתרץ כן.chaim אמר:הסיבה למה לא נוהגים להחמיר בזה, היא כי כיון שכל אחד מתכנן לברך לבד לכן הרי זה ככוונה הפכיות . .
אפ הכוונה, בשומע כעונה היינו שמייחסים את הדיבור לשומע, א"כ על השומע מתייחס הדיבור באופן שהוא בנשימה אחת, ואם יש להם כמה נשימות אז הדיבור מתייחס לכמה נשימות, ועיין שהוא דחוק.chaim אמר:לענ"ד צע"ג, כי עשרת בני המן צריכים לומר את כולם בנשימה אחת, ולא שעוצר את הנשימה, וכלשון הגמרא 'צריך לאמרו בנשימה אחת' שזה מראה על רצף אחד, כמו אדם שמספר ענין אחד שלא עוצר לנשום באמצע. אבל אם אינו נושם כלל איזה רצף יש כאן!??
לבי במערב אמר:בשו"ע אדה"ז (סי' תפט סי"ב) מיירי במתכוון לספור בעצמו (אלא שלא היתה כוונה הפכית במחשבתו), ואי־אפשר לתרץ כן.chaim אמר:הסיבה למה לא נוהגים להחמיר בזה, היא כי כיון שכל אחד מתכנן לברך לבד לכן הרי זה ככוונה הפכיות . .
מה הראיה שזה התקוה? עיין שהרב גורן ועוד איזה חייל שם מצדיע בעמידת דום, ועפ"י החוק חייל בדרגת קצין בהמנון "הלאומי" חייב להצדיע.קדמא ואזלא אמר:הרב אלישיב בשירת 'התקוה' ברבנות הראשית.jpg
קדמא ואזלא אמר:הרב אלישיב בשירת 'התקוה' ברבנות הראשית.jpg
בקו של הרב ז'ולטי מסתכל לכיוון המצלמה, לכאו'חייל של הרבי אמר:אני מזהה כאן כשלושה רבנים אחרים,
אבל איפה הרב אלישיב?
במאי קמיירישירת העשבים אמר:07רה''י זצ''ל-להיות מאושר.mp4
הרב קרלינשטיין ר"י גרודנא אשדוד