חידה: היכן מצינו בראשונים שהשתמשו במילה "תרגיל" בתור קנוניא

חיפאי

משתמש רגיל
פותח הנושא
זאת נחמתי אמר:
כוונתך לרמב"ם אישות ט יד
אכן כן ויפה מאוד
ויש לי חידה איך מצאת את זה
אבל לא הבנתי איך שייך לבאר את זה מלשון מוליכו
וגם ראיתי בנו"כ בשו"ע שפירשו מחשש קנוניא
 

זאת נחמתי

משתמש ותיק
חיפאי אמר:
זאת נחמתי אמר:
כוונתך לרמב"ם אישות ט יד
אכן כן ויפה מאוד
ויש לי חידה איך מצאת את זה
אבל לא הבנתי איך שייך לבאר את זה מלשון מוליכו
וגם ראיתי בנו"כ בשו"ע שפירשו מחשש קנוניא
לא חידה כ"כ קשה , למדתי את זה לא מזמן ...
ברש"י באמת כתוב שם שזה בגלל חשש קנוניא 
אבל ברמב"ם היה נראה לי שהכוונה שיצרו תקפו, ואף היא תמשוך אותו אחריה שירצה  להיות בעלה,  כדי שיאמר שהוא קידש אותה, ותהיה מותרת .
שאם כדברך היה צ"ל והיא עושה עימו תרגיל ולא תרגיל לו .
 

חיפאי

משתמש רגיל
פותח הנושא
זאת נחמתי אמר:
אבל ברמב"ם היה נראה לי שהכוונה שיצרו תקפו, ואף היא תמשוך אותו אחריה שירצה להיות בעלה, כדי שיאמר שהוא קידש אותה, ותהיה מותרת .
שאם כדברך היה צ"ל והיא עושה עימו תרגיל ולא תרגיל לו
לדברך שאף היא נחשדת א"כ למה מתירים אותה לשוק בגט?
ולענ"ד הכוונה והיא תרגיל לו- תרגיל -קנוניא -בשבילו
זאת נחמתי אמר:
למדתי את זה לא מזמן ...
תן לי לנחש שבמסגרת ארגון שיננא...
 

זאת נחמתי

משתמש ותיק
חיפאי אמר:
לדברך שאף היא נחשדת א"כ למה מתירים אותה לשוק בגט?
ולענ"ד הכוונה והיא תרגיל לו- תרגיל -קנוניא -בשבילו
 הנאמנות היא מכוחו, וכיון שהוא בעיקרון נאמן (לתת לה גט ) רק שיש חשש שמא משקר כדי לשאת אותה, לכן אמרו שאינו נאמן לכנוס כדי לבטל את החשש, ממילא הדר לנאמנותו (זה בכל מקרה הפשט בדין זה, ולא הבנתי למה אם גם היא נחשדת יותר קשה לך, הרי הנאמנות היא לא מחמתה אלא מחמתו. )
ולענ"ד פירושך דחוק מאוד בלשון הרמב"ם והבוחר יבחר .
לגבי הניחוש דוקא לא ... ולבושתי אף אינני יודע מהו אירגון שיננא 
 
 
חלק עליון תַחתִית