חייל של הרבי
משתמש ותיק
דרומאי אמר:אדרבה. ידוע על הרבי ר' ברוך ממזי'בוז' שפעם ישב אצלו אחד ממחותניו [לא זוכר עכשיו מי] עם עוד אנשים, ובא אדם א' לפני ר' ברוך וביזהו על עברותיו באופן הכי נוראי, לכשיצא אמר המחותן לר' ברוך הלא המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעוה"ב! אמר לו ר' ברוך אני מוכן למסור נפש גם בעולם הבא כדי לתקן את פלוני מעבירות שבידו.אור זרוע אמר:דרומאי אמר:אבל אם כן כבר אפשר לתרץ מפני הקור. מה החילוק בין הצער ממניעת שינה לצער הקור, תיפוק ליה מפני הקור?!
אני חושב שמבחינת ההנהגה יש לחלק בין צער שהגורם שלו גשמי שהוא קור, לבין צער שהגורם שלו הוא דרגה מסוימת בעבודת ה'. והיינו שיש עניין שלא להתגבר על צער רוחני אלא אדרבה לחזקו ולהתעלות על ידו במעלות החסידות. וכל זה בצירוף טעמים אחרים שכבר נהגו ממילא להקל, שוב אין עניין להחמיר כשהדבר סותר את הנהגה של חסיד.
ואף אנו נאמר כן, ודאי להתגבר על צער רוחני זה הרבה יותר קשה, אבל הוא ענין הרבה יותר גדול. לבטל את כל הרצונות והמאויים הרוחניים כדי לקיים מצות ה' בלי חשבון.
ספציפית בנושא ההתגברות אני נוטה להסכים איתך, אבל הסיפור על ר' ברוך הוא אם כבר ראיה להיפך. כי הוא העדיף לעבור על ההלכה (והרי אם זה היה ע"פ הלכה, היה עונה שע"ז לא נאמר 'המלבין כו'') מרוב רצונו שאותו יהודי יחזור בתשובה