בן אהרון
משתמש ותיק
אשמח מאוד אם מישהו יפרש ללי את דברי הגר''ח שאיני מצליח להבין.
הנה שנינו במשנה (מקו' פ''א מ''ז):
''מעיין שמימיו מועטין שרבו עליו מים שאובין, שוה למקווה לטהר באשבורן ולמעיין לטהר בכ''ש''.
והק' בזה ממ''נ דאי מהני חיבור למעיין לטהר בכ''ש למה אינו מועיל לזוחלין, ואם לא מהני חיבור לא יועיל גם לעניין כ''ש.
ובח' הגר''ח (בסמקנתו) באר ואלו דבריו (סוף הלכו' מקו'):
וע''ע באמר''מ ס' א' היסוד הנ''ל בשם הגר''ח, וע''ע בקה''י נדרים ס' כז
אינן תח''י כעת אולי יהיה לתועלת ברור הדברים אם מישהו יעלה אותם
והשאלה שלי היא כזאת:
אם לא מועילה השקה למים להחשיבם מעיין אלא רק לסלק פסול שאובים א''כ אין עליהם שם מקווה בפחות ממ' סאה, ומה מועיל שבתוך אלו המים מעורבים מים שיש בהם שם מטהר הרי את השם מטהר שקיים במעיין אינן נותנים לשאר המים ע''י השקה.
הנה שנינו במשנה (מקו' פ''א מ''ז):
''מעיין שמימיו מועטין שרבו עליו מים שאובין, שוה למקווה לטהר באשבורן ולמעיין לטהר בכ''ש''.
והק' בזה ממ''נ דאי מהני חיבור למעיין לטהר בכ''ש למה אינו מועיל לזוחלין, ואם לא מהני חיבור לא יועיל גם לעניין כ''ש.
ובח' הגר''ח (בסמקנתו) באר ואלו דבריו (סוף הלכו' מקו'):
וע''ע באמר''מ ס' א' היסוד הנ''ל בשם הגר''ח, וע''ע בקה''י נדרים ס' כז
אינן תח''י כעת אולי יהיה לתועלת ברור הדברים אם מישהו יעלה אותם
והשאלה שלי היא כזאת:
אם לא מועילה השקה למים להחשיבם מעיין אלא רק לסלק פסול שאובים א''כ אין עליהם שם מקווה בפחות ממ' סאה, ומה מועיל שבתוך אלו המים מעורבים מים שיש בהם שם מטהר הרי את השם מטהר שקיים במעיין אינן נותנים לשאר המים ע''י השקה.