עת הזמיר אמר:
נראה לי שאורחות שבת קלע במדויק לדור האינסטנט שלא מעונין באמת להכנס לעובי ההלכה, היום מו"ץ ממוצע אינו יודע צורת השו"ע אלא ככל שיודע יותר פוסקים מהרב אלישיב ור' ניסים או מההערות של דרשו, הרי שהוא נחשב יותר. ספר כמו שש"כ סה"כ צריך להיות די יודע ספר להבין נכון את ההערות,לדעת היכן ואיך לחפש. וכן ספרי הגר" ע יוסף ואפילוהספרים של ר"י בלוי קשים להמון העם, ומי מדבר על משנ"ב שבכלל הצורבים החדשים לא מוצאים בו ידיהם ורגליהם.
לא פה מתחיל הבעיה, הבעיה מתחילה בזה שבאמת היום ההלכה נמצאת אצל בני התורה, במקום אחר לחלוטין מלימוד התורה.
אין דבר יותר מגוחך, ומופרך, מזה שיש כוללי הלכה, ( גם כוללי הלכה לא לומדים באמת מה לעשות אלא מנסים להבין למה הגר"נ קרליץ וכו' פסקו כך)
וכוללי תלמוד, שזה כאילו יש כאלו שלומדים, ולימודם הוא ללמוד מה רצון ה' שיעשו,
ויש כאלה שלומדים...???
ממש לא מזמן, כל בחור חשוב בישיבה, היה הולך להיות רב בעיירה לפסוק בהלכות טריפות וכו'
הכל מתחיל בענווה שלא במקומה, מה דבן תורה חושב מי אני שיחשוב אחרת מהגר"נ קרליץ זיע"א וכו'
וע"ז אקונן,
ענותנותו של...החריבה את לימוד תורתו, אוי...
החריבה את הסיפוק שלו, אוי...
החריבה את היגיעה שלו, אוי...
החריבה...
אוי נא לנו...
(יש הצדקה לזה רק כשמדובר בבחורים צעירים שיש להקנות להם טעם ועניין בלימוד התורה אז יש ללמוד עמם את כל הענינים המאתגרים את שכלם
אבל זה לימוד התורה??? הרי זה כמו אברך שרבו בחיידר היה מרבה לחדדו בחידודי דאו' וכל ימיו היה עוסק רק בפתרון חידות דאו'
הרי מגיע שלב שצריך ללמוד עוד מסכתות ושם מה יעשה הנ"ל כשאין שם שום דבר מאתגר אלא פשוט ללמוד מה לעשות???)