התערבות האישה בעלייתו הרוחנית של הבעל

הערשלה

משתמש ותיק
זאת ועוד אמר:
יערב שיחי אמר:
מבלי להביע דעה,
אני מכיר רב מפורסם ומקובל, שהיה במקור אברך פשוט מכל בחינה, גם בכישרונו גם ביר''ש וגם בהשגותיו, כן היה לו טבע של מתמיד, אבל אשתו החליטה שהיא אמורה להיות רבנית... עמדה על גבו בכל הזדמנות כמו קאוצ'ר...
וחפצה הצליח בידה באופן בלתי יאמן.

ואני "מכיר" תלמיד חכם ידוע ומפורסם ששמו הוא רבי עקיבא בן יוסף, שהיה עם הארץ גמור, אבל אשתו החליטה ש... וחפצה הצליח בידה באופן בלתי יאמן.

ואתמהה... איך עדיין לא הוזכרה אשה ידועה זו במהלך האשכול כולו?


מבלי לזלזל באשת ר"ע שזכתה וזיכתה, אבל יש בעיתיות גדולה לחנך את בנות ישראל על סיפור זה.
כיוון שהמסר בסיפור יכול להתפרש שתפקיד כל אישה להיות המשגיח של בעלה, ופשוט שזה לא נכון הן בהבחינה הרוחנית והן בהבחינה המעשית.
כך לא בונים חיי נישואין תקינים!

זה שיש לאישה כח השפעה על בעלה, זה ברור!
זה שיש לאישה זכות וחלק ברוחניות בעלה, זה גם ברור!
זה שתפקיד האישה לחנך את בעלה לחיי תורה, זה ברור שלא!
 
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
הוא מדוייק ומקורו נאמן, כפי שציינתי הפרטים.
אגב, הסיפור נודע רק בגלל שהשווער הלזה סיפר לרב פייבלזון בטרוניה ותרעומת על הרב שך ש'אינו עקבי' לטענתו.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
שמעתי מהרב פייבלזון ששמע מבעל המעשה סיפור נורא על הרב שך.
חתנו של האיש הלז הפך ביום אחד מפוניביז'ר קלאסי לחב"דניק אדוק.
כמובן שהמשפחה היתה שבורה ומתוסכלת.
החליט חמיו הנ"ל ללכת עם ביתו לרב שך בתקוה שלאור ההיסטוריה שלו מולם דוקא הוא זה שיעשה מאמץ ויצליח לשכנע את הבעל לשוב לחיק הליטאיות והמשפחה.

והנה הרב שך 'מדלג עליו' ופונה הישר לאשה ואומר לה כך:
אשתי הלכה אחרי בדרכי שלי, ואת תלכי אחרי בעלך לפי דרכו!
אמרה לו האשה:
אבל הרי הרב אמר כל כך הרבה דברים על חב"ד?!
השיב הרב שך:
למה בכלל את מתעניינת במה שאני אומר על חב"ד?
את צריכה להתעניין במה שבעלך אומר על הרב שך!!!

נ. ב. אני מקוה מאוד שלא הוספתי חומר בעירה לבעלים נגד נשותיהם...


הוא מדוייק ומקורו נאמן, כפי שציינתי הפרטים.
אגב, הסיפור נודע רק בגלל שהשווער הלזה סיפר לרב פייבלזון בטרוניה ותרעומת על הרב שך ש'אינו עקבי' לטענתו.

הסיפור הזה לא נוגע לנידון האשכול כלל, וכמו שציינתי, כאן השאלה היא לא לנשים, השאלה היא של הגברים.
בסיפור הנ"ל, הרב שך לא אמר לבעל "אשתך צריכה לנהוג כמוך, ואין לה זכות להתנגד לך", הוא אמרק את זה לאשה!, כדי שהאשה תדע מה  עליה לעשות!
יש הוראות לאיש ויש הוראות לאשה,
לא רואים מהסיפור הנ"ל מה צריך הבעל לדעת או לעשות כשאשתו אומרת לו להתחזק בלימוד או כל דבר אחר, הוא דיבר אך ורק לאשה, ובשביל האשה.
 

הכהן

משתמש ותיק
אלימיר אמר:
בעניין ראב"ע ראיתי פעם לא זוכר היכן שצריך לשאול אותה מחמת שכנשיא היה מתמעט חיובי עונה שלו כלפיה, ואין בזה הסברא דדרך הוא בהולך ללמוד שנעשה אדם גדול כי אינו דרך שכולם יהיו נשיאים.
אבל אני לא יודע הפרטים אולי מי מחכמי הפורום יחכימנו.
יעב"ץ
ועפ"ז מובן למה לא שמע בקולה, כי ממה שהיא טוענת "דלמא מעברין לך" משמע שבענייני בינו לבינה היא מסכימה, ועצות הוא לא חיפש...
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
ההערה שלך מדויקת.

אך עדיין הסיפור הוא סיפור, ואפשר ללמוד ממנה שאשה צריכה לילך אחרי הבעל ולא הפוך. ויש לזה קשר ישיר עם נושא האשכול.
שים לב לכותרת האשכול 'ה-ת-ע-ר-ב-ו-ת האשה בעלייתו הרוחנית של הבעל.
 

הערשלה

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
מתאהב על ידך אמר:
שמעתי מהרב פייבלזון ששמע מבעל המעשה סיפור נורא על הרב שך.
חתנו של האיש הלז הפך ביום אחד מפוניביז'ר קלאסי לחב"דניק אדוק.
כמובן שהמשפחה היתה שבורה ומתוסכלת.
החליט חמיו הנ"ל ללכת עם ביתו לרב שך בתקוה שלאור ההיסטוריה שלו מולם דוקא הוא זה שיעשה מאמץ ויצליח לשכנע את הבעל לשוב לחיק הליטאיות והמשפחה.

והנה הרב שך 'מדלג עליו' ופונה הישר לאשה ואומר לה כך:
אשתי הלכה אחרי בדרכי שלי, ואת תלכי אחרי בעלך לפי דרכו!
אמרה לו האשה:
אבל הרי הרב אמר כל כך הרבה דברים על חב"ד?!
השיב הרב שך:
למה בכלל את מתעניינת במה שאני אומר על חב"ד?
את צריכה להתעניין במה שבעלך אומר על הרב שך!!!

נ. ב. אני מקוה מאוד שלא הוספתי חומר בעירה לבעלים נגד נשותיהם...


הוא מדוייק ומקורו נאמן, כפי שציינתי הפרטים.
אגב, הסיפור נודע רק בגלל שהשווער הלזה סיפר לרב פייבלזון בטרוניה ותרעומת על הרב שך ש'אינו עקבי' לטענתו.

הסיפור הזה לא נוגע לנידון האשכול כלל, וכמו שציינתי, כאן השאלה היא לא לנשים, השאלה היא של הגברים.
בסיפור הנ"ל, הרב שך לא אמר לבעל "אשתך צריכה לנהוג כמוך, ואין לה זכות להתנגד לך", הוא אמרק את זה לאשה!, כדי שהאשה תדע מה  עליה לעשות!
יש הוראות לאיש ויש הוראות לאשה,
לא רואים מהסיפור הנ"ל מה צריך הבעל לדעת או לעשות כשאשתו אומרת לו להתחזק בלימוד או כל דבר אחר, הוא דיבר אך ורק לאשה, ובשביל האשה.

המסר לבעל יכול להיות שבמצב שאשתו מתערבת לו עליו להביאה לפני הרב שך או כל גדול אחר (: (: (:
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
יערב שיחי אמר:
לענ"ד, הסיפור שהובא לעיל על הרב שך, 
מעבר לגדלות העצומה שטמונה בו, ( ואם הוא מדוייק ומקורו נאמן זה לדעתי אחד הסיפורים הכי מיוחדים שיש על הרב שך ), די פשוט שזה משקף את הנהגת התורה האמיתית לגבי יחסי איש ואשתו.
תיקון חשוב מאוד:
הסיפור משקף את הנהגת התורה האמיתית לאשה לגבי יחסי האשה לבעלה, ולא "יחסי איש ואשתו", מהסיפור רואים אך ורק את הדרך לאשה ותו לא.
 

בן ראם

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
הסיפור הזה לא נוגע לנידון האשכול כלל, וכמו שציינתי, כאן השאלה היא לא לנשים, השאלה היא של הגברים.
לענ"ד לא ניתן להפריד. גם אם הזוגיות והקשר בין בני הזוג היא טובה, יש מקום לדון על שאלת השותפות או הצפיות של אשה מבעלה בעולם הרוחני, בפרט בעולם שבו רבים הופכים את התפקידים והאשה עומסת על שכמה את עול הפרנסה למען העולם הרוחני המשותף שלה ושל בעלה. וממילא אם יש עיוותים בכל צד שהוא- העיוותים נוגעים לשניהם ולא ניתן לומר שזה שייך ל"עזרת נשים". וכאן אוסיף את דעתי שאולי רוחשת מתחת לפני השטח אצל רבים.
יערב שיחי אמר:
מבלי להביע דעה,
אני מכיר רב מפורסם ומקובל, שהיה במקור אברך פשוט מכל בחינה, גם בכישרונו גם ביר''ש וגם בהשגותיו, כן היה לו טבע של מתמיד, אבל אשתו החליטה שהיא אמורה להיות רבנית... עמדה על גבו בכל הזדמנות כמו קאוצ'ר...
וחפצה הצליח בידה באופן בלתי יאמן.
מה שאתה לא מכיר, זה בעלים רבים שנשותיהן החליטו שהן רוצות שבעליהן יהיו ראשי ישיבות/חזון איש/הרב אלישיב, וכשהן נעמדו על גב בעליהן כאותה צדקת מהסיפור שלך- הגב פשוט נשבר... . את זה הבין הרב שך מהסיפור דלעיל, ואת זה אמור להבין כל בר דעת. תמיכה- כן, שמחה על כל התקדמות- כן, הבעת משאלה מידי פעם- אפשרי, אבל הכוונה, עמידה על הגב והבעת אכזבה מעשיה או מכיוון- הן הרס מוחלט של עבודת עליה נכונה.
ולדעתי יש גם כתובת למציאות הזו. הצורה שבה מחנכים בנות בסמינרים לדמות אחת ויחידה, של מכונת לימוד בכיוון מאד מסויים, שכל סטיה ממנה פירושה כישלון- מצמיחה בעיות לא פשוטות אצל בנות יקרות שנתפסות לחד מימדיות התורנית הזו ומשליכות אותה על בעליהן שמה לעשות- חושבים בלימוד קצת אחרת. וקיצרתי במקום שראוי להאריך.
 

הערשלה

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
הערשלה אמר:
המסר לבעל יכול להיות שבמצב שאשתו מתערבת לו עליו להביאה לפני הרב שך או כל גדול אחר (: (: (:
הרב שך לא אמור שזה מה שהוא היה צריך לעשות.

אם הרב שך לא גירש אותו מלפניו, מוכח שזה מה שהיה צריך לעשות.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
יושב אוהלים אמר:
הערשלה אמר:
המסר לבעל יכול להיות שבמצב שאשתו מתערבת לו עליו להביאה לפני הרב שך או כל גדול אחר (: (: (:
הרב שך לא אמור שזה מה שהוא היה צריך לעשות.

אם הרב שך לא גירש אותו מלפניו, מוכח שזה מה שהיה צריך לעשות.
מה פתאום, זה רק הוכחה שאין בזה איסור, לשאול את הרב שך על זה, ואין שום ראיה שזה מה שצריך הבעל לעשות.
אבל עקרונית זה נכון, שבכל כהאי גוונא לא יסמוך האדם על עצמו, אלא ילך ויתייעץ עם גדולים, כי הנגיעות רבה בזה ומשפיע מאוד על שיקול הדעת הנכונה.
 
 

יערב שיחי

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
מתאהב על ידך אמר:
שמעתי מהרב פייבלזון ששמע מבעל המעשה סיפור נורא על הרב שך.
חתנו של האיש הלז הפך ביום אחד מפוניביז'ר קלאסי לחב"דניק אדוק.
כמובן שהמשפחה היתה שבורה ומתוסכלת.
החליט חמיו הנ"ל ללכת עם ביתו לרב שך בתקוה שלאור ההיסטוריה שלו מולם דוקא הוא זה שיעשה מאמץ ויצליח לשכנע את הבעל לשוב לחיק הליטאיות והמשפחה.

והנה הרב שך 'מדלג עליו' ופונה הישר לאשה ואומר לה כך:
אשתי הלכה אחרי בדרכי שלי, ואת תלכי אחרי בעלך לפי דרכו!
אמרה לו האשה:
אבל הרי הרב אמר כל כך הרבה דברים על חב"ד?!
השיב הרב שך:
למה בכלל את מתעניינת במה שאני אומר על חב"ד?
את צריכה להתעניין במה שבעלך אומר על הרב שך!!!

נ. ב. אני מקוה מאוד שלא הוספתי חומר בעירה לבעלים נגד נשותיהם...


הוא מדוייק ומקורו נאמן, כפי שציינתי הפרטים.
אגב, הסיפור נודע רק בגלל שהשווער הלזה סיפר לרב פייבלזון בטרוניה ותרעומת על הרב שך ש'אינו עקבי' לטענתו.

הסיפור הזה לא נוגע לנידון האשכול כלל, וכמו שציינתי, כאן השאלה היא לא לנשים, השאלה היא של הגברים.
בסיפור הנ"ל, הרב שך לא אמר לבעל "אשתך צריכה לנהוג כמוך, ואין לה זכות להתנגד לך", הוא אמרק את זה לאשה!, כדי שהאשה תדע מה  עליה לעשות!
יש הוראות לאיש ויש הוראות לאשה,
לא רואים מהסיפור הנ"ל מה צריך הבעל לדעת או לעשות כשאשתו אומרת לו להתחזק בלימוד או כל דבר אחר, הוא דיבר אך ורק לאשה, ובשביל האשה.
לענ''ד אין זה נכון.
המערכת בין זוג די ברורה ביהדות, הגבר מכתיב את הקו הרוחני והאשה את הקו הגשמי.
זה ענין ערכי ולא הסדר שלום בית.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
יערב שיחי אמר:
המערכת בין זוג די ברורה ביהדות,
א. הגבר מכתיב את הקו הרוחני
ב. האשה את הקו הגשמי.
לא מתווכח עם זה (גם לא מאשר), אבל אני מדגיש ששני הדברים האלה הם שני סעיפים בשני סימנים בהלכות אישות.
בכל אחד משני הסעיפים יש חלק שנוגע לסימן של הבעל ויש חלק שנוגע לאשה.
בסעיף א. החלק שנוגע ל גבר הוא די ברור, והחלק הנוגע לאשה אולי הוא שהאשה (מצידה וכהוראה אליה בלבד, ולא לבעל), לא אמורה להכתיב על ידי תוכחה את הקו הרוחני של בעלה.
וכן לגבי סעיף ב'.
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
יש לאורך האשכול התעלמות רציפה ממשהו אחר כואב מאוד.
אשה שבעלה גורם לה לא להעריץ אותו - מכל סיבה שהיא - היא אומללה!

וגם כשהיא לא צודקת בשום דבר ואין לה שום זכות לתבוע ממנו - היא עדיין אומללה.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
יש לאורך האשכול התעלמות רציפה ממשהו אחר כואב מאוד.
אשה שבעלה גורם לה לא להעריץ אותו - מכל סיבה שהיא - היא אומללה!

וגם כשהיא לא צודקת בשום דבר ואין לה שום זכות לתבוע ממנו - היא עדיין אומללה.
אתה צודק לגמרי, אבל בסוף דבריך לא דייקת, שהרי כתבת ש"וגם כשהיא לא צודקת בשום דבר ואין לה שום זכות לתבוע ממנו - היא עדיין אומללה".
הרי כל דבריך באו להראות שהוא גורם לה להיות אומללה, וא"כ ברור שיש לה זכות לתבוע ממנו שלא יאמלל אותה. ולמה כתבת בסוף שהיא לא צודקת ואין לה זכות לתבוע ממנו?
 
 

HaimL

משתמש ותיק
יערב שיחי אמר:
מבלי להביע דעה,
אני מכיר רב מפורסם ומקובל, שהיה במקור אברך פשוט מכל בחינה, גם בכישרונו גם ביר''ש וגם בהשגותיו, כן היה לו טבע של מתמיד, אבל אשתו החליטה שהיא אמורה להיות רבנית... עמדה על גבו בכל הזדמנות כמו קאוצ'ר...
וחפצה הצליח בידה באופן בלתי יאמן.
יש בדיחה כזאת, על הרבנית שאמרה לבעלה הרב, ניחא אתה, שאתה יכול להיות רב רק כאן בשטעטיל, אבל אני הרי יכולה להיות רבנית אפילו בוורשא, אז מדוע אשתוק
 
 

בן ראם

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
וגם כשהיא לא צודקת בשום דבר ואין לה שום זכות לתבוע ממנו - היא עדיין אומללה.
אכן. ובאם אכן הבעל לא אשם, הם צריכים ללכת יחד לטיפול, או לאדם גדול שיסביר לאשה את תמונת העולם ותפקידה. ובדרך חזור שיקנה לה תכשיט. זה תמיד עוזר.
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
מתאהב על ידך אמר:
יש לאורך האשכול התעלמות רציפה ממשהו אחר כואב מאוד.
אשה שבעלה גורם לה לא להעריץ אותו - מכל סיבה שהיא - היא אומללה!

וגם כשהיא לא צודקת בשום דבר ואין לה שום זכות לתבוע ממנו - היא עדיין אומללה.
אתה צודק לגמרי, אבל בסוף דבריך לא דייקת, שהרי כתבת ש"וגם כשהיא לא צודקת בשום דבר ואין לה שום זכות לתבוע ממנו - היא עדיין אומללה".
הרי כל דבריך באו להראות שהוא גורם לה להיות אומללה, וא"כ ברור שיש לה זכות לתבוע ממנו שלא יאמלל אותה. ולמה כתבת בסוף שהיא לא צודקת ואין לה זכות לתבוע ממנו?
אסביר. 
נניח לדוגמא שהוא קם מאוחר ובקושי תופס ק"ש ברגע האחרון ונסחב לשטיבלאך ומשם לכוילל להרביץ שטייגען רעצאך עד הלילה. 
וברשותך הבה נניח שבפועל זה משגע אותה כי הרי אבא שלה היה מתפלל ותיקין אחרי שכבר חלב את הפרות. 

האם יש לה זכות יבשה באיזשהו סימן באבה"ע - להפריע לו לישן?
ודאי שלא. 
האם בכל זאת היא אומללה מכך שרוצה להעריץ אותו ולסמוך עליו והיא נתקלת בקושי אישי חצי טפשי?
תחליטו אתם. 
 
 

ברל

משתמש ותיק
פותח הנושא
מתאהב על ידך אמר:
שמעתי מהרב פייבלזון ששמע מבעל המעשה סיפור נורא על הרב שך.
חתנו של האיש הלז הפך ביום אחד מפוניביז'ר קלאסי לחב"דניק אדוק.
כמובן שהמשפחה היתה שבורה ומתוסכלת.
החליט חמיו הנ"ל ללכת עם ביתו לרב שך בתקוה שלאור ההיסטוריה שלו מולם דוקא הוא זה שיעשה מאמץ ויצליח לשכנע את הבעל לשוב לחיק הליטאיות והמשפחה.

והנה הרב שך 'מדלג עליו' ופונה הישר לאשה ואומר לה כך:
אשתי הלכה אחרי בדרכי שלי, ואת תלכי אחרי בעלך לפי דרכו!
אמרה לו האשה:
אבל הרי הרב אמר כל כך הרבה דברים על חב"ד?!
השיב הרב שך:
למה בכלל את מתעניינת במה שאני אומר על חב"ד?
את צריכה להתעניין במה שבעלך אומר על הרב שך!!!

נ. ב. אני מקוה מאוד שלא הוספתי חומר בעירה לבעלים נגד נשותיהם...

סיפור מדהים ומעניין. יש לי יותר מתחושה ואולי אני טועה שאם האישה מגיעה מעצמה לרב שך התשובה הייתה אחרת הרב שך הרבה מעבר למה שענה לאישה ענה לא פחות לשווער. ואני חושב שהוא גם טמן כאן מסר לשווער הבת שלך לא ברשותך אתה בכלל לא קשור פרשנות שלי.
 

ברל

משתמש ותיק
פותח הנושא
אני רוצה לספר קצת מה הרקע שלשאלתי בראש האשכול ואני יתאר סיפור שהיה במשרדי, זוג יהודים יראים וכשרים מחסידות ידועה ומפורסמת. האישה נאנחת האם תוכל לשנות את בעלי הוא קם לתפילה כשזה מוקדם ב10:30 בבוקר. איך אני יכולה להמשיך כך כשזה הדוגמא שהילדים שלי רואים, מה אתם הייתם אומרים
 

ונחנו מה

משתמש ותיק
אחד ממשבק"י הרב שך סיפר (לא זוכר מי) שהגיעה בעל אחד לרב שך להתלונן שאשתו מתערבת לו בלימודו, שצריך ללמוד הלכה וכיוצ"ב, הרב שך ביקש לקרוא לאשה, וכשבאה ביקש להביא מהמטבח כמה סוגי עוגות, אמר לאשה לאכול, האשה רצתה לבלוע את עצמה, אבל לא הייתה לה ברירה ואכלה, ואז ביקש ממנה הרב שך לבאר את החילוק בין העוגות, ואת אופן הכנתם, כשסיימה אמר לה הרב שך אני רואה שאת מבינה באפייה, תתעסקי בזה, ולא בלימוד של בעלך
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
ונחנו מה אמר:
אחד ממשבק"י הרב שך סיפר (לא זוכר מי) שהגיעה בעל אחד לרב שך להתלונן שאשתו מתערבת לו בלימודו, שצריך ללמוד הלכה וכיוצ"ב, הרב שך ביקש לקרוא לאשה, וכשבאה ביקש להביא מהמטבח כמה סוגי עוגות, אמר לאשה לאכול, האשה רצתה לבלוע את עצמה, אבל לא הייתה לה ברירה ואכלה, ואז ביקש ממנה הרב שך לבאר את החילוק בין העוגות, ואת אופן הכנתם, כשסיימה אמר לה הרב שך אני רואה שאת מבינה באפייה, תתעסקי בזה, ולא בלימוד של בעלך
למה קרא לאשה? כי זה הוראה לאשה, ולא לבעל.
 
 

הערשלה

משתמש ותיק
ברל אמר:
אני רוצה לספר קצת מה הרקע שלשאלתי בראש האשכול ואני יתאר סיפור שהיה במשרדי, זוג יהודים יראים וכשרים מחסידות ידועה ומפורסמת. האישה נאנחת האם תוכל לשנות את בעלי הוא קם לתפילה כשזה מוקדם ב10:30 בבוקר. איך אני יכולה להמשיך כך כשזה הדוגמא שהילדים שלי רואים, מה אתם הייתם אומרים

אם בעל מתנהג בכזה צורה - זה לא תקין!
אם אשה מתלוננת על בעלה אצל מישהו זר - זה לא תקין!
ברור שיש חוסר תקשורת ביניהם, חוסר הבנה ואיכפתיות.

לכן הייתי אומר להם ללכת דחוף לייעוץ זוגי.
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
איך אני יכולה להמשיך כך כשזה הדוגמא שהילדים שלי רואים,

אני לא הבנתי, זה לכאורה לא קשור לעלייתו הרוחנית, אלא בעיה חינוכית כלפי הילדים.
ולגוף הענין ידועים דברי ר"ח מוולוז'ין שכשדנים על קימה צריך ראשית לדון אודות ההליכה לישון. ובנקודה זו יש לשבח את הישיבות החסידיות שמרגילות לדרך טובה
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
אם הבעל הוא עניו מופלג כמוני, הוא יכול לומר לילדים בהזדמנויות שונות שלא ילמדו ממנו.
ככה אני (העניו!) עושה בעניינים אחרים שעדיין אינני מושלם בהם, ואני מוסיף להם שאני צריך להתקדם בהרבה נושאים ואני עובד על זה ובינתיים שיקחו ממני רק את הדברים הטובים שהם מצליחים למצוא בי איכשהו, ולא את כל האישיות שלי כמות שהיא.
למשל שיעתיקו ממני את הענווה הנפלאה שלי...

כמובן שהאשה צריכה גם היא קורטוב של ענווה כדי להסתפק בזה...
 

נפתולי

משתמש ותיק
לאשה יש חלק גדול בעלייתו הרוחנית של הבעל בעצם הקשר אליו
וכמ"ש חז"ל (יבמות סג) "שמצילות אותנו מן החטא" (וכפי שפירשו המפרשים דהיינו מהרהורי עבירה)
ברור שכל כמה שהיא מחזקת את הקשר הטוב עם בעלה היא גורמת לעלייתו הרוחנית בנושא זה יותר ויותר
 

יערב שיחי

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
ונחנו מה אמר:
אחד ממשבק"י הרב שך סיפר (לא זוכר מי) שהגיעה בעל אחד לרב שך להתלונן שאשתו מתערבת לו בלימודו, שצריך ללמוד הלכה וכיוצ"ב, הרב שך ביקש לקרוא לאשה, וכשבאה ביקש להביא מהמטבח כמה סוגי עוגות, אמר לאשה לאכול, האשה רצתה לבלוע את עצמה, אבל לא הייתה לה ברירה ואכלה, ואז ביקש ממנה הרב שך לבאר את החילוק בין העוגות, ואת אופן הכנתם, כשסיימה אמר לה הרב שך אני רואה שאת מבינה באפייה, תתעסקי בזה, ולא בלימוד של בעלך
למה קרא לאשה? כי זה הוראה לאשה, ולא לבעל.
יש לך תזה ואתה לא זז ממנה.
מה רצית, שהרב שך יאמר לבעל שאשתו מבינה באפייה?
ברור שהוא קרה לאשה כדי שהיא תקבל את ההוראה ותפסיק לבלבל במח לבעלה.

וההוראה היא פשוטה שהבעל ידאג לרוחניות והאשה תסרוג גרביים.

אין בתורה 2 סוגי הוראות, לבעל ולאשה.
רק בענייני מדות והרגשים שייך חילוק כזה.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
אני חושב שלא מבינים נכון את הרב @יושב אוהלים ,
הוא לא חושב שיש שני ציוויים שונים לגבר ולאישה, באופן שאצל האישה האמת היא א', ואצל הגבר האמת היא ב' (ובנדו"ד, שאין שום אמת אובייקטיבית. אצל האישה, האמת שאסור להתערב. ואצל הגבר האמת שמותר לה להתערב, וכו').

אלא רק התכוון (ואני מסכים איתו, ומאמין שכולם יסכימו),
שאע"פ שיש אמת אחת, מ"מ בשביל שלום בית, חייבים שכל צד יגיד כל הזמן 'אשתי טובה מאוד ומתנהגת מצויין. השאלה היא איפה אני יכול להשתפר ולהשתנות." (ואצל האישה, שתגיד אותו הדבר על הבעל).
ואם הבעל, למשל, יתחיל להיות אובייקטיבי ולחפש האם אשתו נוהגת כראוי ע"פ האמת, הרי שזה מתכון לאכזבה, כעס ומריבה, ר"ל ל"ע ול"ע.
ולכן, על אף שיש אמת ברורה, ותיאורטית ניתן לבררה בפורום, מ"מ, לנו כגברים, עדיף להיות תמיד מעביר על מידותיו, בלי לחפש האם האישה נוהגת נכון או לא.
(מה שכבר נפגעת, שתף אותה. אבל הכי טוב לא להיפגע, אלא להיות שמח בה תמיד)
 
חלק עליון תַחתִית