א אידיש קינד
משתמש ותיק
בהמשך לענין סומא שנתפקח האם מברך פוקח עוורים? - פורום לתורה (tora-forum.co.il)
מענין לענין באותו ענין
מי שאיבד את חוש הריח מחמת הקורונה, אחרי שחוזר אליו הוש, האם צריך לברך ומה מברך?
1. הגומל וודאי לא שייך כי הרי לא היה בכלל סכנה,
2. הנותן ריח טוב לפירות או בורא עצי/עשבי/מיני בשמים זה על החפצה, ואנו רוצים ברכה על הגברא,
3. שהחיינו, ת"ל סומא שנתפקח מברך שהחיינו, מהו בחוש הריח אחרי שחזר אליו, האם שייך לברך שהחיינו, אולי לא גרע מבגד חדש, א"ד שבגד חדש הוא סו"ס חדש, משאי"כ החוש הריח אולי הרי"ז החוש הישן... ואולי הוא כן חוש חדש שאינו קשור לישן, ואולי בכלל כל חוש הריח הרי"ז דבר חדש כל רגע, אך בזמן שהחוש פעיל הרי היחס לה אינו כדבר חדש, משאי"כ כשחזר החוש אחלרי שלא היה לו חוש הריח הרי היחס לזה הוא כן כחדש...
מענין לענין באותו ענין
מי שאיבד את חוש הריח מחמת הקורונה, אחרי שחוזר אליו הוש, האם צריך לברך ומה מברך?
1. הגומל וודאי לא שייך כי הרי לא היה בכלל סכנה,
2. הנותן ריח טוב לפירות או בורא עצי/עשבי/מיני בשמים זה על החפצה, ואנו רוצים ברכה על הגברא,
3. שהחיינו, ת"ל סומא שנתפקח מברך שהחיינו, מהו בחוש הריח אחרי שחזר אליו, האם שייך לברך שהחיינו, אולי לא גרע מבגד חדש, א"ד שבגד חדש הוא סו"ס חדש, משאי"כ החוש הריח אולי הרי"ז החוש הישן... ואולי הוא כן חוש חדש שאינו קשור לישן, ואולי בכלל כל חוש הריח הרי"ז דבר חדש כל רגע, אך בזמן שהחוש פעיל הרי היחס לה אינו כדבר חדש, משאי"כ כשחזר החוש אחלרי שלא היה לו חוש הריח הרי היחס לזה הוא כן כחדש...