אשמח למידע אודות מכתבו הידוע של מרן הבעש"ט (מובא במקור מים חיים אות יג פרשת נח):
'זאת האגרת שנתן הרב רבי ישראל בעל שם טוב לרבינו המחבר מו"ה יעקב יוסף הכהן שיתן לגיסו ר' גרשון קוטווער, שהיה בארץ הקדושה, ועל ידי עיכוב שהיה מה' ברוך הוא לא נסע לארץ ישראל ונשאר בידו כדי לזכות בו עמנו בני ישראל':
'לכבוד אהובי גיסי חביבי וידידי כנפשי ולבבי ה"ה הרבני המופלא החסיד המפורסם בתורה וביראה כבוד מוהר"ר אברהם גרשון נ"י וכל אשר לך שלום וכו',
ושאלתי את פי משיח אימת אתי מר, והשיב לי, בזאת תדע, בעת שיתפרסם לימודך ויתגלה בעולם ויפוצו מעיינותיך חוצה מה שלמדתי אותך והשגת, ויוכלו גם המה לעשות יחודים ועליות כמוך ואז יכלו כל הקליפות ויהיה עת רצון וישועה':
החלק המפורסם שמתייחסים איליו בחצרות החסידים זה החלק הראשון: 'ושאלתי את פי משיח אימת אתי מר, והשיב לי, בזאת תדע, בעת שיתפרסם לימודך ויתגלה בעולם ויפוצו מעיינותיך חוצה מה שלמדתי אותך והשגת'.
אולם החלק השני": 'ויוכלו גם המה לעשות יחודים ועליות כמוך' אינו מפורסם, או שלא נתנו עליו את הדגש.
והוקשה לי זמן רב, אם משיח אמר לבעש"ט שהגאולה תלויה בשני דברים: א) יפוצו מעיינותיך חוצה. ב) ידעו לעשות יחודים ועליות כמותך, למה תלו את הגאולה רק בחלק הראשון?
הרב @לבי במערב והרב @חייל של הרבי (ואם שכחתי חסיד חב"די נוסף) מה דעתכם בענין, האם יש לרבי נידון בזה?
'זאת האגרת שנתן הרב רבי ישראל בעל שם טוב לרבינו המחבר מו"ה יעקב יוסף הכהן שיתן לגיסו ר' גרשון קוטווער, שהיה בארץ הקדושה, ועל ידי עיכוב שהיה מה' ברוך הוא לא נסע לארץ ישראל ונשאר בידו כדי לזכות בו עמנו בני ישראל':
'לכבוד אהובי גיסי חביבי וידידי כנפשי ולבבי ה"ה הרבני המופלא החסיד המפורסם בתורה וביראה כבוד מוהר"ר אברהם גרשון נ"י וכל אשר לך שלום וכו',
ושאלתי את פי משיח אימת אתי מר, והשיב לי, בזאת תדע, בעת שיתפרסם לימודך ויתגלה בעולם ויפוצו מעיינותיך חוצה מה שלמדתי אותך והשגת, ויוכלו גם המה לעשות יחודים ועליות כמוך ואז יכלו כל הקליפות ויהיה עת רצון וישועה':
החלק המפורסם שמתייחסים איליו בחצרות החסידים זה החלק הראשון: 'ושאלתי את פי משיח אימת אתי מר, והשיב לי, בזאת תדע, בעת שיתפרסם לימודך ויתגלה בעולם ויפוצו מעיינותיך חוצה מה שלמדתי אותך והשגת'.
אולם החלק השני": 'ויוכלו גם המה לעשות יחודים ועליות כמוך' אינו מפורסם, או שלא נתנו עליו את הדגש.
והוקשה לי זמן רב, אם משיח אמר לבעש"ט שהגאולה תלויה בשני דברים: א) יפוצו מעיינותיך חוצה. ב) ידעו לעשות יחודים ועליות כמותך, למה תלו את הגאולה רק בחלק הראשון?
הרב @לבי במערב והרב @חייל של הרבי (ואם שכחתי חסיד חב"די נוסף) מה דעתכם בענין, האם יש לרבי נידון בזה?