הנאה מתרומה טמאה

נושאים שונים

פותח הנושא
הערשל
הודעות: 404
הצטרף: 14 ינואר 2020, 20:14
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

הנאה מתרומה טמאה

שליחה על ידי הערשל » 22 דצמבר 2020, 21:07

האם יש איסור הנאה בתרומה טמאה?
לכאו' מהתוס' ב"ק קא. משמע שיש, שכתבו שהוצרך הפס' שמותר להנות בשעת ביעור התרומה טמאה כי היכי דלא נילף מערלה שאסור להנות בשעת הבערה, ומה שייך ללמוד מערלה אם אין כאן איסור הנאה.  וצ"ע.
 


אבי חי
הודעות: 1841
הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
נתן תודה: 188 פעמים
קיבל תודה: 670 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנאה מתרומה טמאה

שליחה על ידי אבי חי » 22 דצמבר 2020, 21:19

אוסיף מ"מ, איני מונח כעת בדברים לכתוב משהו ברור.

תוס' שבת כד ב ד"ה לפי
שם כה א ד"ה הא וד"ה כך

אולי גם זה קשור:
(פסחים כ ב ד"ה ראוי
שם כו ב ד"ה חדש
ע"ז סו ב רש"י ותוס')


HaimL
הודעות: 5342
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 879 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הנאה מתרומה טמאה

שליחה על ידי HaimL » 22 דצמבר 2020, 21:23

הערשל כתב:
22 דצמבר 2020, 21:07
האם יש איסור הנאה בתרומה טמאה?
לכאו' מהתוס' ב"ק קא. משמע שיש, שכתבו שהוצרך הפס' שמותר להנות בשעת ביעור התרומה טמאה כי היכי דלא נילף מערלה שאסור להנות בשעת הבערה, ומה שייך ללמוד מערלה אם אין כאן איסור הנאה.  וצ"ע.

בתוספות שם לא כתוב שהס"ד הוא דנילף ממע"ש הקל ?
 


כמעיין המתגבר
הודעות: 424
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 772 פעמים
קיבל תודה: 129 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנאה מתרומה טמאה

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 22 דצמבר 2020, 21:23

הערשל כתב:
22 דצמבר 2020, 21:07
האם יש איסור הנאה בתרומה טמאה?
לכאו' מהתוס' ב"ק קא. משמע שיש, שכתבו שהוצרך הפס' שמותר להנות בשעת ביעור התרומה טמאה כי היכי דלא נילף מערלה שאסור להנות בשעת הבערה, ומה שייך ללמוד מערלה אם אין כאן איסור הנאה.  וצ"ע.

כמדומה לי שזה להדיא בש''ס שבת כה.
 


יושב בשבת תחכמוני
הודעות: 574
הצטרף: 27 יולי 2020, 23:33
נתן תודה: 159 פעמים
קיבל תודה: 281 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנאה מתרומה טמאה

שליחה על ידי יושב בשבת תחכמוני » 22 דצמבר 2020, 21:35

הערשל כתב:
22 דצמבר 2020, 21:07
האם יש איסור הנאה בתרומה טמאה?
לכאו' מהתוס' ב"ק קא. משמע שיש, שכתבו שהוצרך הפס' שמותר להנות בשעת ביעור התרומה טמאה כי היכי דלא נילף מערלה שאסור להנות בשעת הבערה, ומה שייך ללמוד מערלה אם אין כאן איסור הנאה.  וצ"ע.
 
רק לחדד את הנידון, כוונתך לכא' להנאה שאינה של כילוי.


פותח הנושא
הערשל
הודעות: 404
הצטרף: 14 ינואר 2020, 20:14
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנאה מתרומה טמאה

שליחה על ידי הערשל » 22 דצמבר 2020, 23:23

יושב בשבת תחכמוני כתב:
22 דצמבר 2020, 21:35
רק לחדד את הנידון, כוונתך לכא' להנאה שאינה של כילוי
הנאה של כילוי זה איסור רק לזרים, והנושא אם אסור בהנאה זה גם לכהן.


יושב בשבת תחכמוני
הודעות: 574
הצטרף: 27 יולי 2020, 23:33
נתן תודה: 159 פעמים
קיבל תודה: 281 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנאה מתרומה טמאה

שליחה על ידי יושב בשבת תחכמוני » 23 דצמבר 2020, 00:59

הערשל כתב:
22 דצמבר 2020, 23:23
יושב בשבת תחכמוני כתב:
22 דצמבר 2020, 21:35
רק לחדד את הנידון, כוונתך לכא' להנאה שאינה של כילוי
הנאה של כילוי זה איסור רק לזרים, והנושא אם אסור בהנאה זה גם לכהן.
התכוונתי כך, הנאה של כילוי אין מה לדון בה, כי הרי תרומה טמאה טעונה שריפה, ואסור <אף לכהנים> לכלות את התרומה בצורה אחרת, והנאה בשעת שריפתה הרי מותרת <כמובן, לכהנים בלבד> מדרשת שלך יהא להסיקה תחת תבשילך.


rk1234
הודעות: 82
הצטרף: 18 נובמבר 2020, 11:33
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 12 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנאה מתרומה טמאה

שליחה על ידי rk1234 » 23 דצמבר 2020, 01:13

יושב בשבת תחכמוני כתב:
23 דצמבר 2020, 00:59
התכוונתי כך, הנאה של כילוי אין מה לדון בה, כי הרי תרומה טמאה טעונה שריפה, ואסור <אף לכהנים> לכלות את התרומה בצורה אחרת, והנאה בשעת שריפתה הרי מותרת <כמובן, לכהנים בלבד> מדרשת שלך יהא להסיקה תחת תבשילך.
יש הרבה ראשונים שסוברים שאפשר גם לקבור, ולגבי להנות הרי כתוב שבן בתו של כהן מתעגל עליו לסוך אז כ"ש שיהיה נר לאחד נר למאה אם זה ביחד עם הכהן ולגבי עצם הנידון הרי טבל אסור בהנאה של כילוי ובשאר הנאות מותר והרי לומדים זאת מתרומה


פותח הנושא
הערשל
הודעות: 404
הצטרף: 14 ינואר 2020, 20:14
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנאה מתרומה טמאה

שליחה על ידי הערשל » 23 דצמבר 2020, 01:55

יושב בשבת תחכמוני כתב:
23 דצמבר 2020, 00:59
הנאה של כילוי אין מה לדון בה, כי הרי תרומה טמאה טעונה שריפה, ואסור <אף לכהנים> לכלות את התרומה בצורה אחרת, והנאה בשעת שריפתה הרי מותרת <כמובן, לכהנים בלבד> מדרשת שלך יהא להסיקה תחת תבשילך.
אז זה לא איסור הנאה של כילוי אלא איסור ביטול מצות שריפה, וכמוהו כיושב ובטל ואינו שורף, המושג הנאה של כילוי הוזכר בדברי הראשונים על איסור הנאה.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: חיפאי, מאור עינים, משה נפתלי, שייף עייל | 9 אורחים