איתא בברכות נ"ח ב' ראה בריות טובות ואילנות טובות אומר ברוך שככה לו בעולמו
וכן נפסק בשו"ע רכ"ה
שני טעמים נאמרו למה לא מברכים אותם בימינו.
א. החיי"א מבאר שאנו רגילים בזה תמיד.
והוא פלא, למה לחשוב שבזמניהם היו פחות בריות נאות ופחות אילנות טובות?
ב.המשנ"ב כותב שם בשעה"צ שצריך לדקדק שיהיה יפה ביותר ואין אנו יודעים לדקדק בזה.
וגם הוא פלא משני סיבות.
א.למה לחשוב שפעם היו בקיאים ביופי יותר מהיום?
ב.עצם הגישה שיש יופי מסוים אובייקטיבי וצריך המון חקירות ודקדוקים מה היופי האובייקטיבי הזה,
וכי פעם שאדם היה מברך ברוך שככה לו בעולמו היה לפני"ז חוקר ומפלפל האם זה מספיק יפה?
כ"כ פשוטה ההלכה, אם אתה רואה משהו שנראה לך מאד יפה אז תברך לאלוקיך שבראו,
איפה הבעיה???
וכן נפסק בשו"ע רכ"ה
שני טעמים נאמרו למה לא מברכים אותם בימינו.
א. החיי"א מבאר שאנו רגילים בזה תמיד.
והוא פלא, למה לחשוב שבזמניהם היו פחות בריות נאות ופחות אילנות טובות?
ב.המשנ"ב כותב שם בשעה"צ שצריך לדקדק שיהיה יפה ביותר ואין אנו יודעים לדקדק בזה.
וגם הוא פלא משני סיבות.
א.למה לחשוב שפעם היו בקיאים ביופי יותר מהיום?
ב.עצם הגישה שיש יופי מסוים אובייקטיבי וצריך המון חקירות ודקדוקים מה היופי האובייקטיבי הזה,
וכי פעם שאדם היה מברך ברוך שככה לו בעולמו היה לפני"ז חוקר ומפלפל האם זה מספיק יפה?
כ"כ פשוטה ההלכה, אם אתה רואה משהו שנראה לך מאד יפה אז תברך לאלוקיך שבראו,
איפה הבעיה???