"סידור" או "מחזור"?

אריך

משתמש ותיק
בית יוסף או"ח סי' צו: כתוב בתרומת הדשן (סי' יז) דספר תורה דקתני לאו דוקא דהוא הדין לכל כתבי הקודש ואפילו מחזורים ותפילות. ועם כל זה התיר לאחוז מחזור או תפילה בידו להתפלל בהם.
מה הוא מחזור ומה הן תפילות?
ובשו"ע שם: "מותר לאחוז מחזור תפלות בידו בשעה שמתפלל".
הפירוש בכינוי מחזור הוא כנראה מצד שהתאריכים חוזרים על עצמם.
ממתי התחילו לכנות את הסידור לכל השנה כ"סידור", ולמועדים "מחזור"? ולמה לחלק ביניהם. [ומהו "מחזור ויטרי"? סידור לימים נוראים?]
אם מישהו יודע לעשות סדר בדברים, יבורך.
 

יאיר

משתמש ותיק
למה לא מקובל בעיניך ש'מחזור' יותר מתאים למועדים החוזרים על עצמם?
(כמו שכבודו כתב בעצמו).
 

פתח עינים

משתמש חדש
פעם כל התפילות של כל השנה היה מודפס בספר אחד הנקרא מחזור וזה כלל גם את כל הסליחות ואת כל התפילות למועדי השנה
כך למשל שכל המפרשים הקדמונים על פירוש התפילה פירשו את כל התפילות הנל
 

יודע ספר

משתמש ותיק
אין לי מושג אבל על פי 'תאוריית הקונספירציות הקבליות' ניתן לומר אולי שהמילה 'מחזור' נגזרה מסידור התפילה לימים נוראים, בהם אנו חוזרים לפני מלך מלכי המלכים לאחר שנה ומגישים דו"ח על מה שעשינו במשך השנה.- המחזור הוא ספר הגישה ב'ימי החזרה' הזו. לכן נקרא שמו מחזור.
 

פתח עינים

משתמש חדש
עיין בכל הסידורים הישנים שכולם נקראו מחזור מחמת שהם כללו את כל נוסת התפילה של ימי חול ושל כל השנה והמועדים
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=45406&pgnum=1
http://hebrewbooks.org/11768
http://hebrewbooks.org/11770
http://hebrewbooks.org/45859
 

יודע ספר

משתמש ותיק
פתח עינים אמר:
עיין בכל הסידורים הישנים שכולם נקראו מחזור מחמת שהם כללו את כל נוסת התפילה של ימי חול ושל כל השנה והמועדים

'מחמת' שכללו את התפילות של ימי חול ושל כל השנה והמועדים', מחמת כן??????
למה?
מחמת מה כן?
איך מחמת כן ולמה מחמת כן קראו לו 'מחזור'?
יש לך הסבר מניח את הדעת?
נכון שיש שקראו לסידור מחזור, השאלה איך זה התפתח אם קודם קראו כך למחזורים של ימים נוראים ורק אח"כ לשאר או שלא.
 

פתח עינים

משתמש חדש
מה לא מובן, מחזור של כל השנה
דבר הסובב והולך מראשית השנה ועד אחריתה נקראית מחזור
דוגמת מחזור השמש והירח
 
חלק עליון תַחתִית