אנו אומרים ...גלוי וידוע לפני כסא כבודך...
ב' שאלות
א.מה ענין "גלוי וידוע" בדר"כ נוסח כזה אומרים על "חטאים" ו"מחשבות" לבל נשלה עצמינו שהוא לא יודע, פה זה עניין פשוט שכל אדם יודע מה החידוש?
ב. מה עניין פה כסא הכבוד שבשום ברכה אחרת אין שום רמז לעניין הזה.
מן הדין היה לאמר, וברא בו נקבים נקבים חלולים חלולים, שאם יפתח...או יסתם א"א להתקיים וכו'
מסתמא יש לזה ביאורים על דרך הסוד.
אולי מישהו שמע ביאור פשטני על נוסח תמוה זה?
ייש"כ
ב' שאלות
א.מה ענין "גלוי וידוע" בדר"כ נוסח כזה אומרים על "חטאים" ו"מחשבות" לבל נשלה עצמינו שהוא לא יודע, פה זה עניין פשוט שכל אדם יודע מה החידוש?
ב. מה עניין פה כסא הכבוד שבשום ברכה אחרת אין שום רמז לעניין הזה.
מן הדין היה לאמר, וברא בו נקבים נקבים חלולים חלולים, שאם יפתח...או יסתם א"א להתקיים וכו'
מסתמא יש לזה ביאורים על דרך הסוד.
אולי מישהו שמע ביאור פשטני על נוסח תמוה זה?
ייש"כ