ממה נהנית שציינתי את שמך או מדבריי?? הרב @אברךטוביה פריד אמר:איכא למילף בק''ו.
מה כהנים דמתעסקי בבהמות מעלים אשה ריח ניחוח לה'. אם בישראל שמתעסקת בנשמות ישראל לגדלם ולחזקם ולהצמיחם (והבל פה שאין בו חטא ומעלתו יוכיח) לא כ''ש? ובפרט דעפ''י הרמב''ם סוף שמיטה ויובל על שבט לוי שכל הרוצה להיות לוי אם יפריש עצמו מכל וכל וישקע עצמו בתורה הרי הוא כשבט הלוי. (עיי''ש ודו''ק.) ועיין עוד סוטה ד' "יקרה היא מפנינים-יותר מכהן גדול שנכנס לפני ולפנים"(ואע''ג דאיתותב ע''י רבא התם הדרשה מיהא איתא כידוע שהובאה בהרבה ספרים וכו'.) וא''כ נמצא לפי''ז שכל אחד יכול להיות כהן ואפילו כהן גדול וא''כ פשיטא שמעלתה יקרה יותר מכהן ודו''ק-
ועיין עוד בב''י סימן פ''ט על הלכות תפילה שיש שאינם גורסים בתפילתן "ושי ישראל ותפלתן מהרה" כי כיוון שמיכאל מקריב נשמת צדיקים על גבי המזבח אסור לדחוק הקץ עיי''ש. נמצא לפי''ז שבוודאי מי שמקריב נשמות (וכ''ש נפש בגוף הכא. יותר מנפש לעילא-בג''ע. וגופים לתתא- כאן בעוה''ז בביהמ''ק) בוודאי הוא יותר גדול מכהן.
כל זה בדרך פלפול ודרש והמעיין ישפוט לפי ראות עיניו.
אך האמת צדקו דברי רבינו @אברך יראה אור יאריך ימים על ממלכתו. בהערותיו המחכימות ודברי תורתו.
ודבריו נראים עפ''י פשוטו.
אפשר למימר דתרוויהו אהנו ליה.טוביה פריד אמר:ממה נהנית שציינתי את שמך או מדבריי?? הרב @אברךטוביה פריד אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:שמא הכוונה לזה.
אלא דבהתוועדויות ליתא אלא דהוי כמשכן אך לא ככה''ג בביהמ''ק. @לבי במערב @חייל של הרבי אולי כן מבואר מדבריו בתשמ''ז עפ''י דברים שנאמרו במק"א? - השיחה צורפה בהמשך.
הנישואין - ח. גליצנשטיין.png
או כלך לדרך זו
כגפן פוריה אימתי היא כגפן פוריה בזמן שהיא בירכתי ביתך, ואם עשתה כן בניך כשתילי זתים, תעמיד בנים נמשחין בשמן המשחה סביב.
ואולי מגיע מכאן מדרש תנחומא (ורשא) פרשת וישלח סימן ו
ולזה לא חשתי לציינו.או כלך לדרך זו מדרש תנחומא (ורשא) פרשת וישלח סימן ו